Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2003, 15:27   #1
Klaas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Twee allochtone jongeren kregen het woensdagavond aan de stok met een conducteur. Die weigerde hen te laten instappen. Daarna zouden ze door de lokale politie zijn opgepakt en opgesloten. De jongeren zouden bovendien zwaar geslagen zijn door de agenten. Dat is althans het verhaal volgens de Mechelse jeugdorganisatie "Wereldburgers voor vrede". De jeugdorganisatie stapt evenwel niet met een klacht naar het Comité P. "Dat comité vertrouwen we toch niet", luidt het. Eigenaardig.

Politiemensen verzekeren ons dat het Comité P, dat toezicht houdt op de werking van de politie, niet met zich laat sollen en dat agenten als de dood zijn voor een onderzoek. "Klachten van allochtonen worden altijd zeer ernstig genomen en in de praktijk komt het er bij een incident meestal op neer dat de agent in feite zijn onschuld moet bewijzen", vertelt iemand die het allemaal al heeft meegemaakt. Dat de Mechelse "Wereldburgers voor vrede" en de betrokken allochtonen geen klacht neerleggen bij het Comité P of bij het Centrum van Johan Leman, plaatst dan ook vraagtekens bij hun versie van de feiten.

Het Mechelse parket laat in elk geval een ander verhaal horen. Volgens de substituut werd de conducteur in het gezicht geslagen, waarop de man de politie belde. Die kwam ter plaatse met drie patrouilles van twee agenten. De zes politiemannen hadden de grootste moeite om de allochtone jongeren te overmeesteren, temeer daar die met hun gsm al wat vrienden hadden gemobiliseerd. Zodat op het perron al snel een rel ontstond. Het tweetal zal nu vervolgd worden wegens het toebrengen van slagen en verwondingen. De conducteur en de agent zijn vier dagen arbeidsongeschikt.
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 15:40   #2
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Twee allochtone jongeren kregen het woensdagavond aan de stok met een conducteur. Die weigerde hen te laten instappen. Daarna zouden ze door de lokale politie zijn opgepakt en opgesloten. De jongeren zouden bovendien zwaar geslagen zijn door de agenten. Dat is althans het verhaal volgens de Mechelse jeugdorganisatie "Wereldburgers voor vrede". De jeugdorganisatie stapt evenwel niet met een klacht naar het Comité P. "Dat comité vertrouwen we toch niet", luidt het. Eigenaardig.

Politiemensen verzekeren ons dat het Comité P, dat toezicht houdt op de werking van de politie, niet met zich laat sollen en dat agenten als de dood zijn voor een onderzoek. "Klachten van allochtonen worden altijd zeer ernstig genomen en in de praktijk komt het er bij een incident meestal op neer dat de agent in feite zijn onschuld moet bewijzen", vertelt iemand die het allemaal al heeft meegemaakt. Dat de Mechelse "Wereldburgers voor vrede" en de betrokken allochtonen geen klacht neerleggen bij het Comité P of bij het Centrum van Johan Leman, plaatst dan ook vraagtekens bij hun versie van de feiten.

Het Mechelse parket laat in elk geval een ander verhaal horen. Volgens de substituut werd de conducteur in het gezicht geslagen, waarop de man de politie belde. Die kwam ter plaatse met drie patrouilles van twee agenten. De zes politiemannen hadden de grootste moeite om de allochtone jongeren te overmeesteren, temeer daar die met hun gsm al wat vrienden hadden gemobiliseerd. Zodat op het perron al snel een rel ontstond. Het tweetal zal nu vervolgd worden wegens het toebrengen van slagen en verwondingen. De conducteur en de agent zijn vier dagen arbeidsongeschikt.
Klassiek verhaal eigenlijk, en niet alleen met Marokkaanse jongeren. Dat ze niet zo onschuldig zijn, geloof ik graag. Dat de politie hen hard heeft aangepakt, geloof ik even graag. Maar of dit nu "allochtone herrie" is, durf ik te betwijfelen.

Alweer zo'n losstaand geval dat in de reeks wordt ingeschoven.

met vriendelijke groeten
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 15:55   #3
percloride
Provinciaal Gedeputeerde
 
percloride's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Locatie: absurdistan
Berichten: 921
Standaard

nog niet goed wakker zeker, "losstaand geval".
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:08   #4
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
nog niet goed wakker zeker, "losstaand geval".
Hoe dikwijls ben ik al Vlamingen tegengekomen op de trein die zich opsluiten in de WC's om toch maar niet te hoeven betalen.

Het laatste gevecht tussen een conducteur en een reiziger dat ik heb mogen meemaken, was met een man van tussen de 40 en de 70 (hij was waarschijnlijk 40 maar zag er 70 uit), stinkend naar den drank. Die ging de conducteur te lijf met een gebroken glazen fles, waar een half uur daarvoor nog een halve liter wodka in zat. Noemen we dat dan "Vlaamse herrie"?
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:11   #5
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Moraal van het verhaal: Schaf het openbaar vervoer af?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:13   #6
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
nog niet goed wakker zeker, "losstaand geval".
Hoe dikwijls ben ik al Vlamingen tegengekomen op de trein die zich opsluiten in de WC's om toch maar niet te hoeven betalen.

Het laatste gevecht tussen een conducteur en een reiziger dat ik heb mogen meemaken, was met een man van tussen de 40 en de 70 (hij was waarschijnlijk 40 maar zag er 70 uit), stinkend naar den drank. Die ging de conducteur te lijf met een gebroken glazen fles, waar een half uur daarvoor nog een halve liter wodka in zat. Noemen we dat dan "Vlaamse herrie"?
Maar het is wel typisch dat ze hun vriendjes er altijd bij gaan halen. "Pas oep of ik haal mijn grote broer!"
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:17   #7
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid
 
Het Vraagteken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Loc Arnum
Berichten: 670
Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Probeer je deze zaak te recupereren Skye? Deze individuen zijn in de fout gegaan, maar je kan geen conclusies trekken van de hele groep.

Je kunt het ook "typerend" noemen dat die vlaming een duidelijk drankprobleem had.
__________________
So many assholes, so few bullets.
Het Vraagteken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:18   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Die dronkaard van 40 jaar heeft natuurlijk ook via zijn gsm het volledige café erbijgehaald, weerstand geboden aan de politie en de grote gediscrimineerde onschuldige uitgehangen!

Erg hé! zo aan de drank verslaafd zijn.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:20   #9
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Wat een gezever zeg! Een hele minderheid beoordelen a.h.v zulke gevallen. Hoe laag kan men vallen?
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:22   #10
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Wat een gezever zeg! Een hele minderheid beoordelen a.h.v zulke gevallen. Hoe laag kan men vallen?
Het zou laag zijn, indien zoiets eenmalig was, maar het is nu toch wel bewezen dat er wat schort he, bij die minderheid.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:31   #11
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Maar het is wel typisch dat ze hun vriendjes er altijd bij gaan halen. "Pas oep of ik haal mijn grote broer!"
Dan geeft ge ze toch een peer op hun muil voordat grote broer daar is en is alles opgelost?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:33   #12
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid
 
Het Vraagteken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Loc Arnum
Berichten: 670
Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Zoals het raport van san aantoonde... proportioneel vind je meer criminelen (nu ja...dit geval is geen écht 'zware criminaliteit' te noemen) in de Marokkaanse gemeenschap terug in vergelijking met de autochtone.
Net zoals deze gemeenschap gediscrimineerd wordt op de arbeidsvloer, proportioneel veel meer armen telt, sociale discriminatie ondervindt, last heeft scholen te vinden, soms een slecht geïntegreerd is, culturele problemen moet overwinnen...
je moet natuurlijk de corrolaties willen zien hé, en niet redeneren "het zijn (bijna) allemaal criminelen, profiteurs) of nog groter racistisch gezever als het ligt aan hun cultuur, het zit in hun biologie.
__________________
So many assholes, so few bullets.
Het Vraagteken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:34   #13
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Twee allochtone jongeren kregen het woensdagavond aan de stok met een conducteur. Die weigerde hen te laten instappen. Daarna zouden ze door de lokale politie zijn opgepakt en opgesloten. De jongeren zouden bovendien zwaar geslagen zijn door de agenten. Dat is althans het verhaal volgens de Mechelse jeugdorganisatie "Wereldburgers voor vrede". De jeugdorganisatie stapt evenwel niet met een klacht naar het Comité P. "Dat comité vertrouwen we toch niet", luidt het. Eigenaardig.

Politiemensen verzekeren ons dat het Comité P, dat toezicht houdt op de werking van de politie, niet met zich laat sollen en dat agenten als de dood zijn voor een onderzoek. "Klachten van allochtonen worden altijd zeer ernstig genomen en in de praktijk komt het er bij een incident meestal op neer dat de agent in feite zijn onschuld moet bewijzen", vertelt iemand die het allemaal al heeft meegemaakt. Dat de Mechelse "Wereldburgers voor vrede" en de betrokken allochtonen geen klacht neerleggen bij het Comité P of bij het Centrum van Johan Leman, plaatst dan ook vraagtekens bij hun versie van de feiten.

Het Mechelse parket laat in elk geval een ander verhaal horen. Volgens de substituut werd de conducteur in het gezicht geslagen, waarop de man de politie belde. Die kwam ter plaatse met drie patrouilles van twee agenten. De zes politiemannen hadden de grootste moeite om de allochtone jongeren te overmeesteren, temeer daar die met hun gsm al wat vrienden hadden gemobiliseerd. Zodat op het perron al snel een rel ontstond. Het tweetal zal nu vervolgd worden wegens het toebrengen van slagen en verwondingen. De conducteur en de agent zijn vier dagen arbeidsongeschikt.
Klassiek verhaal eigenlijk, en niet alleen met Marokkaanse jongeren. Dat ze niet zo onschuldig zijn, geloof ik graag. Dat de politie hen hard heeft aangepakt, geloof ik even graag. Maar of dit nu "allochtone herrie" is, durf ik te betwijfelen.

Alweer zo'n losstaand geval dat in de reeks wordt ingeschoven.

met vriendelijke groeten
En waarom mochten die jongeren niet op de bus?
Hoe zou JIJ reageren als een marokkaanse chauffeur je op zijn bus weigerde. Dan zou Mechelen waarschijnlijk te klein zijn...

Ze hadden in elk geval ONGELIJK, geweld te gebruiken, maar hoeveel van dat soort weigeringen denk je dat een marokkaan op een week te slikken krijgt? en elke weigering kwetst...
PS Ik ben ook eens onterecht afgetroefd geweest door enkele flikken, en ik wist ook dat klacht neerleggen niets helpt: een flik iseen bëedigd ambtenaar, en als 't jouw woord is tegen 't hunne kan je enkel een klacht wegens meineed proberen, of ongelijk krijgen(met een veroordeling voor hetzij smaad, hetzij tergend en roekeloos geding als je verliest, wat waarschinlijk is)...: succes!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:36   #14
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Wat een gezever zeg! Een hele minderheid beoordelen a.h.v zulke gevallen. Hoe laag kan men vallen?
Het zou laag zijn, indien zoiets eenmalig was, maar het is nu toch wel bewezen dat er wat schort he, bij die minderheid.
Mijn jeugd was in Schaarbeek, ik kan mij geen streken inbeelden die die mannen uitsteken die ik zelf als blanke niet heb uitgestoken. Ge had inderdaad een paar mietjes rondlopen die al 200 meter voor ze een Marokkaan gingen passeren op de stoep al van kant van de straat veranderden en die kregen regelmatig een pak rammel, zowel van de allochtonen als de autochtonen. Als ge daarentegen de eerste keer als 10-jarig manneke gevraagd wordt om uw skate bord af te geven en ge gebruikt het om hun gebit wat bij te werken, dan hebt ge met die gasten later nooit last. And guess what: Van hun broers ook niet.

Uiteindelijk zit het zo dat ruige buurten altijd zullen bestaan, of er nu Marokkanen wonen of niet.

Tip: En als ze u niet lastigvallen zodat ge geen gelegenheid krijgt om uw terrein af te plassen kunt ge nog altijd ernaartoe stappen als ze op den hoek van het straat staan en vragen of hun moeder door een kameel bevrucht was omdat de gelijkenis zo groot is. Gegarandeerd success.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:36   #15
Klaas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Twee allochtone jongeren kregen het woensdagavond aan de stok met een conducteur. Die weigerde hen te laten instappen. Daarna zouden ze door de lokale politie zijn opgepakt en opgesloten. De jongeren zouden bovendien zwaar geslagen zijn door de agenten. Dat is althans het verhaal volgens de Mechelse jeugdorganisatie "Wereldburgers voor vrede". De jeugdorganisatie stapt evenwel niet met een klacht naar het Comité P. "Dat comité vertrouwen we toch niet", luidt het. Eigenaardig.

Politiemensen verzekeren ons dat het Comité P, dat toezicht houdt op de werking van de politie, niet met zich laat sollen en dat agenten als de dood zijn voor een onderzoek. "Klachten van allochtonen worden altijd zeer ernstig genomen en in de praktijk komt het er bij een incident meestal op neer dat de agent in feite zijn onschuld moet bewijzen", vertelt iemand die het allemaal al heeft meegemaakt. Dat de Mechelse "Wereldburgers voor vrede" en de betrokken allochtonen geen klacht neerleggen bij het Comité P of bij het Centrum van Johan Leman, plaatst dan ook vraagtekens bij hun versie van de feiten.

Het Mechelse parket laat in elk geval een ander verhaal horen. Volgens de substituut werd de conducteur in het gezicht geslagen, waarop de man de politie belde. Die kwam ter plaatse met drie patrouilles van twee agenten. De zes politiemannen hadden de grootste moeite om de allochtone jongeren te overmeesteren, temeer daar die met hun gsm al wat vrienden hadden gemobiliseerd. Zodat op het perron al snel een rel ontstond. Het tweetal zal nu vervolgd worden wegens het toebrengen van slagen en verwondingen. De conducteur en de agent zijn vier dagen arbeidsongeschikt.
Klassiek verhaal eigenlijk, en niet alleen met Marokkaanse jongeren. Dat ze niet zo onschuldig zijn, geloof ik graag. Dat de politie hen hard heeft aangepakt, geloof ik even graag. Maar of dit nu "allochtone herrie" is, durf ik te betwijfelen.

Alweer zo'n losstaand geval dat in de reeks wordt ingeschoven.

met vriendelijke groeten
En waarom mochten die jongeren niet op de bus?
Hoe zou JIJ reageren als een marokkaanse chauffeur je op zijn bus weigerde. Dan zou Mechelen waarschijnlijk te klein zijn...

Ze hadden in elk geval ONGELIJK, geweld te gebruiken, maar hoeveel van dat soort weigeringen denk je dateen marokkaan op een week krijgt? en elke weigering kwetst...
De allochtonen zeggen dat ze er niet op mochten. Het parket en de getuigen zeggen dat ze gewoon de conducteur een paar meppen hebben gegeven!
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:40   #16
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Maar het is wel typisch dat ze hun vriendjes er altijd bij gaan halen. "Pas oep of ik haal mijn grote broer!"
Dan geeft ge ze toch een peer op hun muil voordat grote broer daar is en is alles opgelost?

dat is zo.. 1 raad geef is steeds aan mijn jongere neefkes.. als ge in Antwerpen last hebt met Turken of Marokanen:

Belt mij en men vrienden maar ziet dat ge - nog voor ge op de vuist gaat - ZIJN GSM AFPAKT !!!!!
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:41   #17
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Probeer je deze zaak te recupereren Skye? Deze individuen zijn in de fout gegaan, maar je kan geen conclusies trekken van de hele groep.

Je kunt het ook "typerend" noemen dat die vlaming een duidelijk drankprobleem had.
Was het wel een Vlaming? Was het geen Georgiër die van bij the Piano kwam?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:47   #18
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Wat een gezever zeg! Een hele minderheid beoordelen a.h.v zulke gevallen. Hoe laag kan men vallen?
Wat!? Leef jij onder de grond of zo? Hoeveel honderden gevallen van allochtone rebellie en vandalisme heb jij nog nodig om van dat idee van "alleenstaande incidenten" af te geraken?
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:49   #19
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
[Was het wel een Vlaming? Was het geen Georgiër die van bij the Piano kwam?
Georgiërs staan bekend voor hun dorst: de beroemdste Georgiër, Josef Stalin, dronk zich elke dag bewusteloos
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:49   #20
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Probeer je deze zaak te recupereren Skye?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Deze individuen zijn in de fout gegaan, maar je kan geen conclusies trekken van de hele groep.

Je kunt het ook "typerend" noemen dat die vlaming een duidelijk drankprobleem had.
Eigenlijk wel. Veel moslims met drankproblemen zijn er niet.
__________________
Live free or die.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be