Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2003, 22:48   #1
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Hoe we het ook definiëren, dat er verschillende incompatibele culturen bestaan op deze wereldbol is gewoon een feit. Waarom erkennen we dat niet en laten we die allemaal in hun recht, zonder ons het ideaal van een multiculturele maatschappij te laten aanpraten?
Paradoxaal is het wel dat zogezegd linkse elementen ons het ideaal van een totaal raciaal en cultureel gelijkgeschakelde en dus totalitaire wereld willen opdringen.
In feite zijn de links-groenen(zonder het te beseffen) de pleitbezorgers van het AMERIKAANS GLOBALISTISCH model, waartegen over het RECHTS GROENE gedachtegoed elke cultuur op gelijkwaardige maar niet onderling verwisselbare basis laat bestaan.
De echte progressieven en ev. redders van ons ecosysteem zijn dus RECHTS GROEN: brand Mc Donaldstenten af en houd Moslims buiten!
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 00:22   #2
Pinehole
Vreemdeling
 
Pinehole's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Locatie: Kortessem-Noord
Berichten: 87
Stuur een bericht via Yahoo naar Pinehole
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Hoe we het ook definiëren, dat er verschillende incompatibele culturen bestaan op deze wereldbol is gewoon een feit. Waarom erkennen we dat niet en laten we die allemaal in hun recht, zonder ons het ideaal van een multiculturele maatschappij te laten aanpraten?
Paradoxaal is het wel dat zogezegd linkse elementen ons het ideaal van een totaal raciaal en cultureel gelijkgeschakelde en dus totalitaire wereld willen opdringen.
In feite zijn de links-groenen(zonder het te beseffen) de pleitbezorgers van het AMERIKAANS GLOBALISTISCH model, waartegen over het RECHTS GROENE gedachtegoed elke cultuur op gelijkwaardige maar niet onderling verwisselbare basis laat bestaan.
De echte progressieven en ev. redders van ons ecosysteem zijn dus RECHTS GROEN: brand Mc Donaldstenten af en houd Moslims buiten!
Er bestaan inderdaad verschillende culturen die je nu niet compatibel zou kunnen noemen.Het is echter ook een feit dat migratie van alle tijden is en niet tegen te houden valt.Volgens mij is het ook een feit dat de immigrant vroeger en nu door leiders/machten/groepen gebruikt werden/worden om bestaande economische en maatschappelijke problemen op af te schuiven.
Dit staat natuurlijk los van de reële overlast die migratie veroorzaakt.
Maar culturen zijn niet incompatibel,tenzij op het moment zelf.Op lange termijn beïnvloeden ze elkaar langzaam maar zeker zodat er gewoon nieuwe culturen ontstaan.
Moslims of eender welke groep kun je niet "buiten" houden.Wat is buiten eigenlijk?Om de zoveel tijd worden vele landsgrenzen hertekend.Wat is dan nog "buiten"?
Stel dat Turkije ooit bij de Unie komt,dan zijn ze "binnen".
Je kan toch moeilijk in deze tijd met al zijn transportmogelijkheden en wereldwijde communicatie bepaalde groepen verbieden ergens naartoe te verhuizen.
Pinehole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 11:18   #3
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinehole
[Je kan toch moeilijk in deze tijd met al zijn transportmogelijkheden en wereldwijde communicatie bepaalde groepen verbieden ergens naartoe te verhuizen.
Neen, maar ze moeten daarom ook niet perse worden aangemoedigd om dat wél te doen als dit problemen veroorzaakt in hun nieuwe gastland.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 11:22   #4
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Rechts groen is de belachelijkte ideologie die ik ooit al heb gehoord.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 11:35   #5
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Rechts groen is de belachelijkte ideologie die ik ooit al heb gehoord.
Volgens mensen met verstand in hun kop is dat christendemocratie onder andere, maar kom.
En waarom als ik vragen mag? Waarom zouden rode hersenspinsels per se moeten samengaan met ecologisch denken?
De multikultuur-idee wil een mondiale smeltkroes van rassen, allen consumerend volgens de kapitalistisch-Amerikaanse normen.Zo gaan we allemaal hand in hand ten onder.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 11:39   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Rechts groen is de belachelijkte ideologie die ik ooit al heb gehoord.
het hangt ervan af hoe je "links" en "rechts" wenst te definiëren Thomas.

Indien je "links" als 'vernieuwing' wil definieren, dan vraag ik me af hoe het komt dat 'links' zich opwerpt voor één van de meest reactionaire religies die er op dit ogenblik bestaan. Die is helemaal niet vernieuwend, doch volledig gebaseerd op oeroude kudde instincten en de psychologische spelletjes die je daarmee kunt spelen.
Juist op dezelfde manier als A.Dolfke diezelfde instincten op een psychologische manier bespeelde.

Indien 'links' met iets vernieuwend en VERBETEREND aankomt, zal ik me erachter scharen.
De hernieuwde kijk op ecologie is ook niet echt vernieuwend, eerder een hergebruiken van vroegere systemen, waarbij men zich uiteraard moet aanpassen aan de verhoogde populatie die weldegelijk moet gevoed worden.....

Ik vind het huidige 'links' trouwens helemaal reactionair: na mei 68 zijn ze amper met vernieuwde ideeën tevoorschijn gekomen.

Blijven denken dat het huidige 'rechts' gelijkstaat aan ideeën uit het interbellum is daarom helemaal van de pot gerukt!

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het de mei'68-ers nog steeds degenen zijn die de vernieuwingen kunnen teweegbrengen, niet de halfzachte generatie die nu dénkt links te zijn!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 11:51   #7
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Indien je "links" als 'vernieuwing' wil definieren, dan vraag ik me af hoe het komt dat 'links' zich opwerpt voor één van de meest reactionaire religies die er op dit ogenblik bestaan.
Zo is het, denk maar aan Moe Vogels met hoofddoek uit respect voor de Moslims. Een zieliger beeld van de onmacht van groen links kan je zelf niet bedenken.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 11:53   #8
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Indien je "links" als 'vernieuwing' wil definieren, dan vraag ik me af hoe het komt dat 'links' zich opwerpt voor één van de meest reactionaire religies die er op dit ogenblik bestaan.
Zo is het, denk maar aan Moe Vogels met hoofddoek uit respect voor de Moslims. Een zieliger beeld van de onmacht van groen links kan je zelf niet bedenken.
D�*t was inderdaad pas belachelijk! En dan zitten zeveren over blabla en boemboem. Wedden dat er niet veel blabla is als een moslimeiske ge-boemboem-ed wordt na haar geforceerd huwelijk....
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 12:09   #9
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Ik vrees dat de meerderheid van de Europeanen gekozen heeft voor de 'onderwerping' of de 'overgave' aan de islam.

In het Belgisch parlement worden hoofddoeken verwelkomd door de 'democratische' partijen, terwijl het dragen van hoofddoeken in openbare gebouwen in Turkije verboden is.

In de wijk Stuivenberg in Antwerpen gaat men in het zwembad in de Veldstraat een ruimte bouwen waar de moslimvrouwen 'apart' kunnen baden.

In de miniatuurstad Madurodam in Nederland gaat men kleine moskeeën inplanten tussen de overige bouwsels omdat dat de nieuwe situatie van de bevolking beter weergeeft.

Wat Amerika betreft, daar heb ik nog geen goed zicht op. De autochtone Europeanen zijn veel a-religieuzer dan de Amerikanen en begrijpen daarom misschien minder goed wat de moslims bezielt. Zij denken dat zodra de moslims op Europese bodem komen, zij als door een natuurlijke kracht hun geloof zullen verliezen zoals zij, de Europeanen, dat verloren hebben.

Ik durf hieraan te twijfelen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 13:01   #10
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ik defenieer nogaltijd links als vernieuwing, iets nieuws willen doen. Veranderen. En aangezien volgens mij alle groenen iets nieuws willen. Is een rechtse groenen zowiezo ook links. Vandaar dat ik vind dat je gewoon moet zeggen: ik ben groen. Dat rechts of links hoort er niet bij. Want groen zijn is zowiezo links zijn.

Er haalt hier iemand rood aan, ik zeg niet dat alle groenen roden zijn integendeel. Dat is een fout van u. U zegt dus dat links alleen maar roden zijn. Dus linkse groenen zijn ook rood. Dat wil ik tegen gaan. Je kan ook gewoon links zijn, een alternatief links ( spirit, VIVANT, solide... )

michr.oscoop:

De christen democratie komt hier niet aan te pas.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 14:02   #11
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik erger mij soms toch ook verschrikkelijk aan (intellectueel) links. Kappen op het christendom is 'in', hoe grover hoe beter. Mij niet gelaten, ik lach ook graag met die kliek in rome, maar daar tegenover staat dan dat ze de islam cultuur ophemelen als Het Paradijs. Hoofddoeken en dergelijke is ok want dat hoort dan bij de rijke cultuur van de islam. Meer zelfs, het is gewoon fout om iets kritiek te geven. Ik heb er overigens geen probleem mee als een islamitische vrouw vrijwillig zo'n hoofddoek draagt, maar ik wil niet continu horen van de intellectuele politiek correcte klasse dat wij dat beter ook zouden doen. Want daar komt hun opvrijen van de islamitische cultuur uiteindelijk op neer.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 14:18   #12
14 W
Vreemdeling
 
14 W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2003
Locatie: Het multiKulturele Antwerpen
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Het is echter ook een feit dat migratie van alle tijden is en niet tegen te houden valt
Ja, maar ik heb een andere naam voor wat er nu gebeurt... kolonisatie...

Het is nu eenmal typisch links, ik weet ook niet waarom, om de eigen cultuur/godsdienst/verleden,... weg te cijferen ten voordele van andere. andere = islam.

Weinig linksen zijn gelovig en ze vinden dat geloof slecht is en dat geloof de mensen onderdrukt en blablabla... geloof = alles wat christelijk is en ook Joden.
Islam op de eerste plaats, maar ook hindu en wat weet ik allemaal moeten dan weer wel kunnen. Is zo erg nog niet...
__________________
I try not to let my schooling get in the way of my education

There are none so intolerant as those who preach tolerance

Homogenity is the foundation upon which culture and civilization both depend upon in order to exist
14 W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 14:18   #13
14 W
Vreemdeling
 
14 W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2003
Locatie: Het multiKulturele Antwerpen
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Het is echter ook een feit dat migratie van alle tijden is en niet tegen te houden valt
Ja, maar ik heb een andere naam voor wat er nu gebeurt... kolonisatie...

Het is nu eenmal typisch links, ik weet ook niet waarom, om de eigen cultuur/godsdienst/verleden,... weg te cijferen ten voordele van andere. andere = islam.

Weinig linksen zijn gelovig en ze vinden dat geloof slecht is en dat geloof de mensen onderdrukt en blablabla... geloof = alles wat christelijk is en ook Joden.
Islam op de eerste plaats, maar ook hindu en wat weet ik allemaal moeten dan weer wel kunnen. Is zo erg nog niet...
__________________
I try not to let my schooling get in the way of my education

There are none so intolerant as those who preach tolerance

Homogenity is the foundation upon which culture and civilization both depend upon in order to exist
14 W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 14:34   #14
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 14:34   #15
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 15:25   #16
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
Ik zie er geen verschil tussen. Voor mij zijn het allemaal al even grote nerds. No offense Thomas, kzal u wel der u is ene betalen achter d'ouwe markt.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 15:25   #17
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
Ik zie er geen verschil tussen. Voor mij zijn het allemaal al even grote nerds. No offense Thomas, kzal u wel der u is ene betalen achter d'ouwe markt.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 16:38   #18
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Ik sluit me aan bij de vele schrijvers hierboven. Zoals Circe reeds zei is er sinds de mei '68 beweging (waarvan het gedachtengoed in de jaren '30 aan de Frankfurt Schule ontwikkeld werd) geen vernieuwing meer. De meeste programmapunten uit die tijd zijn reeds uitgevoerd waardoor de beweging veeleer conservatief geworden is. Links kan zich echter niet permitteren om conservatief te zijn aldus zijn ze genoodzaakt te zoeken naar vernieuwing om de vernieuwing. Dat heeft dus tot gevolg een verdere radicalisering en ook de excessen die we nu kennen.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 16:38   #19
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Ik sluit me aan bij de vele schrijvers hierboven. Zoals Circe reeds zei is er sinds de mei '68 beweging (waarvan het gedachtengoed in de jaren '30 aan de Frankfurt Schule ontwikkeld werd) geen vernieuwing meer. De meeste programmapunten uit die tijd zijn reeds uitgevoerd waardoor de beweging veeleer conservatief geworden is. Links kan zich echter niet permitteren om conservatief te zijn aldus zijn ze genoodzaakt te zoeken naar vernieuwing om de vernieuwing. Dat heeft dus tot gevolg een verdere radicalisering en ook de excessen die we nu kennen.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 18:42   #20
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
Ik zie er geen verschil tussen. Voor mij zijn het allemaal al even grote nerds. No offense Thomas, kzal u wel der u is ene betalen achter d'ouwe markt.
d'ouwe kerk bedoelde zeker
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be