Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2003, 18:42   #21
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
Ik zie er geen verschil tussen. Voor mij zijn het allemaal al even grote nerds. No offense Thomas, kzal u wel der u is ene betalen achter d'ouwe markt.
d'ouwe kerk bedoelde zeker
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 18:51   #22
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
Ik zie er geen verschil tussen. Voor mij zijn het allemaal al even grote nerds. No offense Thomas, kzal u wel der u is ene betalen achter d'ouwe markt.
d'ouwe kerk bedoelde zeker
Just, kzat met mijne kop ergens anders....stupid me! In Mickey's bar of hoe heet da café met zo'n vals-houten gevel?....
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 18:51   #23
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
Ik zie er geen verschil tussen. Voor mij zijn het allemaal al even grote nerds. No offense Thomas, kzal u wel der u is ene betalen achter d'ouwe markt.
d'ouwe kerk bedoelde zeker
Just, kzat met mijne kop ergens anders....stupid me! In Mickey's bar of hoe heet da café met zo'n vals-houten gevel?....
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 19:20   #24
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
In het Belgisch parlement worden hoofddoeken verwelkomd door de 'democratische' partijen, terwijl het dragen van hoofddoeken in openbare gebouwen in Turkije verboden is.
De hoofddoek is een totalitair simbool en wordt hier in een zogezegd democratische maatschappij op gejuich onthaald, terwijl dat in het door de linksen als een dictatuur bestempelde Turkije verboden is.
Begrijpe wie kan.
Ecologisch gezien: de Moslims vegen hun voeten aan elk ecologisch besef-daar zijn ze veel te achterlijk voor-en toch worden ze door moe Vogels cum suis verafgood.
Begrijpe wie kan.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 09:00   #25
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
In het Belgisch parlement worden hoofddoeken verwelkomd door de 'democratische' partijen, terwijl het dragen van hoofddoeken in openbare gebouwen in Turkije verboden is.
De hoofddoek is een totalitair simbool en wordt hier in een zogezegd democratische maatschappij op gejuich onthaald, terwijl dat in het door de linksen als een dictatuur bestempelde Turkije verboden is.
Begrijpe wie kan.
Ecologisch gezien: de Moslims vegen hun voeten aan elk ecologisch besef-daar zijn ze veel te achterlijk voor-en toch worden ze door moe Vogels cum suis verafgood.
Begrijpe wie kan.
Gejuich? Omdat Mieke Vogels er een aandoet? Ik denk niet dat Mieke Vogels nog erg representatief is voor links in Vlaanderen (dat heeft ze zelf ondervonden bij de verkiezingen)

Je gebruikt hier wel woorden zeg:
*hoezo "een totalitair symbool"? je bedoelt een symbool van vrouwenonderdrukking? maar wat heeft dat met totalitarisme te maken?

*de "zogezegd democratische maatschappij"
wat is er dan niet democratisch aan? waarom heb ik u nog (bijna?) niet gezien op het forum "ter verdieping van de democratie"?

*"door linksen als dictatuur bestempeld" - welke linksen? turkije is zeker geen dictatuur, ofschoon iedereen het er over eens is dat het leger er te veel macht heeft (de turken maken naar het schijnt zelf de grap: "in andere landen heeft de staat een leger; in turkije heeft het leger een staat")

toevoeging: links wordt vaak verweten dat ze geen kritiek op de islam / op de moslims over hun lippen krijgen. maar ik geloof dat die periode wel voorbij is. natuurlijk blijven ze wel bot veralgemenende uitspraken nuanceren.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 09:35   #26
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinehole
[Je kan toch moeilijk in deze tijd met al zijn transportmogelijkheden en wereldwijde communicatie bepaalde groepen verbieden ergens naartoe te verhuizen.
Neen, maar ze moeten daarom ook niet perse worden aangemoedigd om dat wél te doen als dit problemen veroorzaakt in hun nieuwe gastland.
Ja énoooorm aangemoedigd worden ze. Migratiestop, transporten terug naar huis, en als ze thuis aankomen heeft de Belgische overheid de pers nog eens gewaarschuwd. Leuk leuk...
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 09:37   #27
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

[size=6]DENK NIET LINKS, DENK NIET RECHTS,

DENK ZELF !!!!!
[/size]
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 10:14   #28
Voltaire
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
[size=6]DENK NIET LINKS, DENK NIET RECHTS,

DENK ZELF !!!!!
[/size]
Goed idee. Valt te proberen.
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 10:19   #29
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
[size=6]DENK NIET LINKS, DENK NIET RECHTS,

DENK ZELF !!!!!
[/size]
Goed idee. Valt te proberen.
Doe je niet pijn hé
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 10:21   #30
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Bij nader inzien, michr.oscoop, vergeet dat denken maar.
Dat gaat toch niet lukken :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
de Moslims vegen hun voeten aan elk ecologisch besef
Kom dat eens zeggen tegen de moslims op dit milieu-toxicologisch labo...
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 11:00   #31
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
Ik zie er geen verschil tussen. Voor mij zijn het allemaal al even grote nerds. No offense Thomas, kzal u wel der u is ene betalen achter d'ouwe markt.
d'ouwe kerk bedoelde zeker
Just, kzat met mijne kop ergens anders....stupid me! In Mickey's bar of hoe heet da café met zo'n vals-houten gevel?....
Namen ken ik niet, zit enkel in den egel hé
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 11:02   #32
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Het rare is, als ik lach met de islam staat het land op zijn kop. Maar als er gelachen wordt met de katholieke kerk? Bwaaaaa, dat mag zene.
Ik zie er geen verschil tussen. Voor mij zijn het allemaal al even grote nerds. No offense Thomas, kzal u wel der u is ene betalen achter d'ouwe markt.
d'ouwe kerk bedoelde zeker
Just, kzat met mijne kop ergens anders....stupid me! In Mickey's bar of hoe heet da café met zo'n vals-houten gevel?....
Namen ken ik niet, zit enkel in den egel hé
Euhm neen, insecteneters-cafékes zegt mij niks.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 12:58   #33
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Bij nader inzien, michr.oscoop, vergeet dat denken maar.
Dat gaat toch niet lukken :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
de Moslims vegen hun voeten aan elk ecologisch besef
Kom dat eens zeggen tegen de moslims op dit milieu-toxicologisch labo...
Dan zitten ze daar niet op hun plaats. Practizerende Moslims kunnen geen wetenschappers zijn.
Ik heb het natuurlijk over de overgrote massa van laag-ontwikkelde allochtonen, niet over de sporadische excuus-Turken die door positieve discriminatie op hogere posities terechtkomen.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 13:04   #34
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
*de "zogezegd democratische maatschappij"
wat is er dan niet democratisch aan? waarom heb ik u nog (bijna?) niet gezien op het forum "ter verdieping van de democratie"?

toevoeging: links wordt vaak verweten dat ze geen kritiek op de islam / op de moslims over hun lippen krijgen. maar ik geloof dat die periode wel voorbij is. natuurlijk blijven ze wel bot veralgemenende uitspraken nuanceren.
1. Ik geloof niet in het democratisch maatschappijmodel. Trouwens, hier kennen wij ook geen democratie, tenzij u de 4-jaarlijks weerkerende folklore van de verkiezingen als dusdanig beschouwt.
2. Ik zie de linksen nog altijd volmondig de moslims prijzen. Omgekeerd werd een Nederlands politicus omdat hij ze NIET prees, vermoord.
Kritiek op de Islam komt er alleen maar van rechts, EN hoe langer hoe meer van ex-moslims zelf.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 13:18   #35
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Bij nader inzien, michr.oscoop, vergeet dat denken maar.
Dat gaat toch niet lukken :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
de Moslims vegen hun voeten aan elk ecologisch besef
Kom dat eens zeggen tegen de moslims op dit milieu-toxicologisch labo...
Dan zitten ze daar niet op hun plaats. Practizerende Moslims kunnen geen wetenschappers zijn.
Ik heb het natuurlijk over de overgrote massa van laag-ontwikkelde allochtonen, niet over de sporadische excuus-Turken die door positieve discriminatie op hogere posities terechtkomen.
Herlees je eigen bijdrage nog eens. Je had het over moslims, niet over allochtonen.

Herlees mijn bijdrage nog eens (één zinnetje is niet moeilijk, wel?) Ik had het alweer over moslims, niet over Turken (die dikwijls helemaal geen moslim zijn...) De moslims hier zijn resp. een Palestijn en een Kenyaan.

De problemen met sluikstorten doen zich vooral voor bij illegalen, die van alle religies zijn.

Moslims mogen wel degelijk aan wetenschap doen. Als jij vind van niet, zegt dat niks over Islam en alles over jou.
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 10:56   #36
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
De problemen met sluikstorten doen zich vooral voor bij illegalen, die van alle religies zijn.

Moslims mogen wel degelijk aan wetenschap doen. Als jij vind van niet, zegt dat niks over Islam en alles over jou.
1. De allochtone wijken in onze steden zijn doorgaans herkenbaar aan het verloederde straatbeeld. Dat gaat dus niet over illegalen. En ook niet over kansarmoede: geen enkele allochtoon hier is hulpbehoevend. Zware BMW's tenmidden van geweigerde vuilzakken, dat is een ingesteldheid.

2.Uiteraard mag iedereen aan wetenschap doen. Maar ik vraag mij af waarom een wetenschapper godsdienst nodig heeft.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 11:32   #37
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
De problemen met sluikstorten doen zich vooral voor bij illegalen, die van alle religies zijn.

Moslims mogen wel degelijk aan wetenschap doen. Als jij vind van niet, zegt dat niks over Islam en alles over jou.
1. De allochtone wijken in onze steden zijn doorgaans herkenbaar aan het verloederde straatbeeld. Dat gaat dus niet over illegalen. En ook niet over kansarmoede: geen enkele allochtoon hier is hulpbehoevend. Zware BMW's tenmidden van geweigerde vuilzakken, dat is een ingesteldheid.

2.Uiteraard mag iedereen aan wetenschap doen. Maar ik vraag mij af waarom een wetenschapper godsdienst nodig heeft.
I'm feeling some negative vibes!!!! Be zennnnnnnnnnnnnnnnnnnn............................ .................................................. .......................
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 11:50   #38
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
De problemen met sluikstorten doen zich vooral voor bij illegalen, die van alle religies zijn.

Moslims mogen wel degelijk aan wetenschap doen. Als jij vind van niet, zegt dat niks over Islam en alles over jou.
1. De allochtone wijken in onze steden zijn doorgaans herkenbaar aan het verloederde straatbeeld. Dat gaat dus niet over illegalen. En ook niet over kansarmoede: geen enkele allochtoon hier is hulpbehoevend. Zware BMW's tenmidden van geweigerde vuilzakken, dat is een ingesteldheid.
In onze straat wonen op zijn minst 5 Marokkaanse families, achter de hoek ook nog eens een stuk of 4. Geen verloederd straatbeeld, geen geweigerde vuilzakken.

De Abdijstraat werken ze momenteel wel, maar de wijk daarrond ziet er ook vrij proper uit. In tegenstelling tot de Seefhoek natuurlijk. Borgerokko ziet er doorgaans ook vrij proper uit, op een aantal straten na.

Citaat:
2.Uiteraard mag iedereen aan wetenschap doen. Maar ik vraag mij af waarom een wetenschapper godsdienst nodig heeft.
Science without religion is lame, religion without science is blind.
Nonkel Albert nog maar eens...

Snap je het een beetje? Religieuze mensen moeten niet van wetenschap wegblijven, ze zouden er zich beter eens wat meer mee bezig houden !
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 16:42   #39
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Met deze diskussie wil "men" blijkbaar verkopen dat het anti-globalisme als vooruitstrevende beweging tegen de "rassen" of "cultuur" of "volks"
vermenging is (kwestie van niet tegen antiracismewetten te zondigen).

Het streven naar integratie van "allochtonen" is een onbegonnen zaak
en eigenlijk de wens van een reactionaire kliek mensen die zich dan ook nog "links"/ groen links of "rood" noemt.

Samen met boel veel mensen die het etiket opgeplakt krijgen heb ik iets tegen het begrip "allochtoon". Een 150 jaar geleden moest ge om
"sinjoor" = volbloed Antwerpenaar te zijn binnen de stadswallen
(de huidige leien) geboren zijn uit ouders die daar eveneens geboren zijn.
De andere mensen die in de omgeving geboren waren hetten "pagadders"
en ik veronderstel dat al de rest "allochtonen" waren. Op enige uitzonderingen na denk ik te mogen veronderstellen dat we hier onder "allochtonen" zijn. Die "allochtonen" hebben overigens voor Antwerpens gouden eeuw gezorgd tot de koning van Spanje vond
dat het hier best een cultureel en religieus homogene maatschappij moest worden en de "Allochtonen" dat maar vonden dat ze "Ollanders"
moesten worden en in Amsterdam zijn gaan wonen om er daar een gouden eeuw te gaan beleven. dit om aan te geven dat de "homogeniteitsgedachte" behoorlijk oud en reactionair is.

De Arabieren en de Islam hebben voor ons de Grieks-Romeinse beschaving bewaard en ons bovendien de Algebra en de Arabische
cijfers geschonken (onder andere). Ze zijn nu op een paar gebieden een beetje achterop geraakt (schrijven te weinig boeken, vertalen te weinig).
Diegenen die naar hier komen zijn helaas niet de crème de la crème van hun mensen. Hun problemen zijn zwaar genoeg, hun wantrouwen
tegenover onze cultuur is groot & dat dit wantrouwen wederzijds is
bewijst dit forum.

Een tijd geleden was er een programma op TV waarin een Belgische jood
een lang betoog hield over hoe tolerant joden wel zijn - tot de vraag kwam
of zijn dochter met een zoon van een niet-joodse vriend van hem zou mogen trouwen. Hij verklaarde gewoon dat gezien de opvoeding die zijn dochter genoten had dit eigenlijk ondenkbaar was.

Het is me volkomen duidelijk dat de ontolerante mensen in de wereld de meerderheid uitmaken, bovendien ben ik democraat : maar ik zal niet nalaten mijn overtuiging uit te dragen dat een tolerantere en betere
wereld mogelijk is.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be