Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 22 juni 2017, 05:16   #121
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Wever zegt dat hij in Antwerpen alleen al bijna 600 geradicaliseerden moet volgen.
In brussel toch al een minder.

Zeg niet dat de militairen niks doen.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline  
Oud 22 juni 2017, 05:48   #122
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
In brussel toch al een minder.

Zeg niet dat de militairen niks doen.
Ze moesten die niet eens volgen...

Het was immers een gematigde
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 22 juni 2017, 12:00   #123
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ze moesten die niet eens volgen...

Het was immers een gematigde
Zet je facebook-wall vol met opruiende retoriek, en ze vallen uit de lucht als je jezelf wil opblazen.


Een hele tijd geleden heeft er hier eens een forumlid een hoop screenshots geplaatst van Belgische haatbaarden- en doeken, die dweepten met terroristische groeperingen, vlaggen, predikers en extremistische uitspraken.

Vanzelfsprekend werd dit weer begraven onder een berg relativerend gezeik.

Maar nu, enkele jaren later, vraag ik me af: hoeveel van die openlijke haatzaaiers zouden er onder de radar blijven van de inlichtingendiensten?

Hoe komt het dat een site als maroc.nl gebruikers die zich volgens hun profiel in Syrië bevinden en niet aan de verbeelding overlatende onderschriften als "How can you defeat an enemy who looks into the barrel of your gun and sees paradise" gebruiken, toestaat IS-vlaggen te gebruiken als banner, en dit jaren aan een stuk?

Maar durf eens een lachend kakske op Facebook te plaatsen onder een foto van jezelf met een booskijkende zwarte achter je, gegarandeerd heb je Unia achter je vodden.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 22 juni 2017, 12:06   #124
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zet je facebook-wall vol met opruiende retoriek, en ze vallen uit de lucht als je jezelf wil opblazen.


Een hele tijd geleden heeft er hier eens een forumlid een hoop screenshots geplaatst van Belgische haatbaarden- en doeken, die dweepten met terroristische groeperingen, vlaggen, predikers en extremistische uitspraken.

Vanzelfsprekend werd dit weer begraven onder een berg relativerend gezeik.

Maar nu, enkele jaren later, vraag ik me af: hoeveel van die openlijke haatzaaiers zouden er onder de radar blijven van de inlichtingendiensten?

Hoe komt het dat een site als maroc.nl gebruikers die zich volgens hun profiel in Syrië bevinden en niet aan de verbeelding overlatende onderschriften als "How can you defeat an enemy who looks into the barrel of your gun and sees paradise" gebruiken, toestaat IS-vlaggen te gebruiken als banner, en dit jaren aan een stuk?

Maar durf eens een lachend kakske op Facebook te plaatsen onder een foto van jezelf met een booskijkende zwarte achter je, gegarandeerd heb je Unia achter je vodden.

Het moet eerst nog veel slechter worden alvorens het beter kan worden.
Hypochonder is offline  
Oud 22 juni 2017, 12:07   #125
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zet je facebook-wall vol met opruiende retoriek, en ze vallen uit de lucht als je jezelf wil opblazen.


Een hele tijd geleden heeft er hier eens een forumlid een hoop screenshots geplaatst van Belgische haatbaarden- en doeken, die dweepten met terroristische groeperingen, vlaggen, predikers en extremistische uitspraken.

Vanzelfsprekend werd dit weer begraven onder een berg relativerend gezeik.

Maar nu, enkele jaren later, vraag ik me af: hoeveel van die openlijke haatzaaiers zouden er onder de radar blijven van de inlichtingendiensten?

Hoe komt het dat een site als maroc.nl gebruikers die zich volgens hun profiel in Syrië bevinden en niet aan de verbeelding overlatende onderschriften als "How can you defeat an enemy who looks into the barrel of your gun and sees paradise" gebruiken, toestaat IS-vlaggen te gebruiken als banner, en dit jaren aan een stuk?

Maar durf eens een lachend kakske op Facebook te plaatsen onder een foto van jezelf met een booskijkende zwarte achter je, gegarandeerd heb je Unia achter je vodden
.
goeie vraag.

vandaag vraagt mijn "Vlaamse" kwaliteitskrant me op de voorpagina of 'Militairen op straat nu wel op straat horen?'.

ik wacht nu eigenlijk op de DM voorpagina met de vraag of 'Geradicaliseerden, salafisten en allerhande haatpredicers wel op straat horen?'
dat lijkt me een constructiever debat.
Anna List is offline  
Oud 22 juni 2017, 12:58   #126
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
In brussel toch al een minder.

Zeg niet dat de militairen niks doen.
't Was ne moslim die de terrorist heeft belet een trein binnen te gaan waarop die zichzelf dan maar op de wapens van de militairen heeft gesmeten ...


(het betrof trouwens geen gekende en opgevolgde geradicaliseerde maar één van de tienduizenden gekenden voor drugsdelicten)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 22 juni 2017 om 12:59.
Vlad is offline  
Oud 22 juni 2017, 13:07   #127
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
't Was ne moslim die de terrorist heeft belet een trein binnen te gaan waarop die zichzelf dan maar op de wapens van de militairen heeft gesmeten ...


(het betrof trouwens geen gekende en opgevolgde geradicaliseerde maar één van de tienduizenden gekenden voor drugsdelicten)
Is deze reclame boodschap van onze poco pers gecontroleerd door JEP?
Hoomer is offline  
Oud 22 juni 2017, 13:15   #128
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
't Was ne moslim die de terrorist heeft belet een trein binnen te gaan waarop die zichzelf dan maar op de wapens van de militairen heeft gesmeten ...

(het betrof trouwens geen gekende en opgevolgde geradicaliseerde maar één van de tienduizenden gekenden voor drugsdelicten)
Citaat:
Ik ben moslim en ik weiger me te associëren met mensen die mijn religie - die voor vrede en tolerantie staat - gebruiken om te moorden.”
Domme kuffar, islam is de religie van de vrede, wist je dat niet?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline  
Oud 22 juni 2017, 13:39   #129
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Domme kuffar, islam is de religie van de vrede, wist je dat niet?
Het is niet omdat die moslim zijn eigen geloof niet kent en het tot tsjeverij heeft omgevormd dat hij niet de terrorist heeft belet een trein op te stappen en in de handen van de militairen heeft gejaagd. Het was een tsjeverige moslim die de aanslag heeft verijdelt en niet de militairen. Zo simpel is het.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline  
Oud 22 juni 2017, 17:49   #130
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het wordt stilaan lachwekkend.
Telkens er een moslimterreuraanslag gepleegd wordt, wordt er in de nasleep ervan kort daarop een verhaal gevonden waar een moslim(s) positief in het daglicht wordt gesteld.
Dit is geen toeval meer! Daar wordt speciaal naar gezocht.

http://www.hln.be/hln/nl/39994/Explo...Centraal.dhtml
Citaat:
...Maar in het afschrift van zijn verhoor aan de politie dat onze redactie kon inkijken, is over die situatie niets terug te vinden. In zijn verhoor verklaart Charfih hoe zijn trein om 20.40 uur Brussel-Centraal binnenreed. "Toen de trein stilstond, zag ik mensen in paniek op de perrons", klinkt het in het proces-verbaal. "Een Nederlandstalige man is de trein opgestapt en hij zei dat we direct de deuren moesten sluiten. Daarop heb ik hem gevraagd wat er aan de hand was."
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline  
Oud 22 juni 2017, 18:26   #131
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
..
Dit is gewoon verwarring creëren..!
Terreur zaaien als het ware....


Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 22 juni 2017 om 18:28.
jad°relen°ir is offline  
Oud 22 juni 2017, 18:34   #132
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Oussama dinges stond gekend voor "zedenfeiten" maar werd niet veroordeeld bij gebrek aan bewijzen...
Vraag: Hoe kunnen het nu "feiten" zijn Als er geen bewijzen zijn??
Mijn vermoeden is dan ook dat de voormalige koning van molenbeek (moureaux) zijn invloed heeft laten gelden bij de magistratuur.
Mindset is offline  
Oud 22 juni 2017, 18:39   #133
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
letterlijke toepassing:

Koran 9:005
Set 34, Count 86 So when the sacred months have passed away, then slay the
idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and
lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and
pay the poor-rate, leave their way free to them; surely Allah is Forgiving,
Merciful.

http://www.dewanand.com/wfor0267.htm
Volgens familie van oussama dinges was hij een gematigde moslim. Dit bevestigt de stelling dat gematigde of extreme moslims niet bestaan om onderscheid te maken tussen moslims. Moslims zijn moslims en bij allen tikt een interne klok: Vrouwen wandelende baarmoeders; mannen wandelende tijdbommen.
Mindset is offline  
Oud 22 juni 2017, 19:30   #134
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard



Momo is met zijn rijke verbeelding toch in de gazet gekomen, waarbij hij nog eens de boodschap kon brengen dat zijn geloof er één van vrede en tolerantie is, een zegen die overal in de islamitische wereld als eerste opvalt.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 22 juni 2017, 20:00   #135
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Volgens familie van oussama dinges was hij een gematigde moslim. Dit bevestigt de stelling dat gematigde of extreme moslims niet bestaan om onderscheid te maken tussen moslims. Moslims zijn moslims en bij allen tikt een interne klok: Vrouwen wandelende baarmoeders; mannen wandelende tijdbommen.
En, was het een lekker kwakje?

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 22 juni 2017 om 20:00.
DucDEnghien is offline  
Oud 23 juni 2017, 07:43   #136
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
En, was het een lekker kwakje?
Moest de vraag niet zijn: "Vond je het ook een lekker kwakje?" ?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 23 juni 2017, 18:53   #137
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
En, was het een lekker kwakje?
Strijk. Danig goed is je beeldspraak.
Mindset is offline  
Oud 23 juni 2017, 19:13   #138
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Strijk. Danig goed is je beeldspraak.
eerder vulgair
Skobelev is offline  
Oud 24 juni 2017, 18:09   #139
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Dit is erg freaky. Net nu ik terug wat meer buiten durfde te komen.
bembem is offline  
Oud 24 juni 2017, 20:00   #140
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dit is erg freaky. Net nu ik terug wat meer buiten durfde te komen.
Kom toch gewoon buiten? 't Zijn fucking amateurs! Ze kunnen zichzelf niet eens meer tot ontploffing brengen terwijl het westen en Rusland ze gecoördineerd in stukken blaast.
Zalig toch dat heel die moskee in Irak opgeblazen is met alle gelovigen daarbinnen?
Fucking die bitches De wanhopige aanslagen des spijts, dat kalifaat is gevallen, voor de derde keer. En als dat volledig opgekuist is daar, kuisen we het hier op!
UNTERMENSCHEN!
Peche is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be