Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2014, 12:33   #7881
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het document heeft het over Wales en Cumbria, dat is niet in Schotland. Maar dat is maar een detail.
Het document stelt ook niet dat er een gezonds heidsrisiko uitgaat van het schaapsvlees uit de betroffen gebieden. Juist in tegendeel.
Ja maar;.. na de feiten moet je toch zeggen er is 25 jaar wel een probleem geweest. En het document nu lezenis interessant omdat je beseft dat duizenden kilometers ver van tjernobyl mensen problemen hebben met radioactiviteit.

Ik vind het document interessant, omdat weinig mensen zich realiseren dat de boeren daar een probleem hadden door de fallout. Dat gaat wel over een ontplofte kerncentrale in centrum europa. EN die radioactiviteit was dus veel erger dan we in de media voorgeschoteld kregen. Met moeite hebben we jodium pillekes gepakt. En met moeite is er hier cesium gemeten geworden. En nee we moesten niet stoppen met koeien te eten. We hebben wel dankzij een liter dioxine olie 700.000 koeien geslacht, maar nooit aan gedacht om te kijken of onze koeien nu radioactief vlees produceerden of niet en om dit te monitoren en in rapporten te gieten... onze pretentieuze obese overheid deed alsof zijn neus bloedde de politiek heeft dit probleemonder de mat geveegd. Dus ik volg Mambo wel een beetje hoor, we moeten durven kritisch zijn tegenover de informatie die we krijgen.

EN in het kader van fukushima kan ik mij gerust inbeelden dat er zones zijn in japan waar zich cesium concentreert. Dus ja je moet het monitoren. Maar dat is het verste dat ik wil gaan in het verhaal van Mambo. We moeten dus inderdaad die zone blijven montioren, en de oceanen blijven bewakenom te zien waar er problemen zijn, welke vis we beter niet opeten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 12:34   #7882
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar wat zijn uw bronnen dan wel? Waarom houd je ze zo geheim?
hij wil een atoombom in de media lossen, en houdt zijn bronnen geheim tot alles op punt staat zeker ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 12:38   #7883
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.258
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ironisch dat de Britse overheid Tjernobyl gerelateerde fallout wil monitoren in een gebied dat de volle laag heeft gekregen van Windscale
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 april 2014 om 12:38.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 12:41   #7884
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vind het document interessant, omdat weinig mensen zich realiseren dat de boeren daar een probleem hadden door de fallout.
Dat is niet wat het document zegt. Wat het document zegt is dat men problemen verwachtte, als gevolg van de fallout, en dat men om die problemen voor te zijn een programma opgezet heeft om de concentratie aan radioactieve isotopen in schaapsvlees te bewaken.
En wat het document concludeert is dat dit programma eigenlijk geen verschil gemaakt heeft, omdat de effectief gemeten concentraties zo laag zijn dat er eigenlijk geen reden tot ongerustheid is. Er is nooit een gevaar voor de volksgezondheid geweest.

Het getuigt eigenlijk van veel zorgen om niks...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 18:04   #7885
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat is niet wat het document zegt. Wat het document zegt is dat men problemen verwachtte, als gevolg van de fallout, en dat men om die problemen voor te zijn een programma opgezet heeft om de concentratie aan radioactieve isotopen in schaapsvlees te bewaken.
En wat het document concludeert is dat dit programma eigenlijk geen verschil gemaakt heeft, omdat de effectief gemeten concentraties zo laag zijn dat er eigenlijk geen reden tot ongerustheid is. Er is nooit een gevaar voor de volksgezondheid geweest.

Het getuigt eigenlijk van veel zorgen om niks...
Dat is de teneur van alle angstmarketing van beroepsangstapologeten . Veel lawaai om in feite dingen dat je u geen zorgen over moet maken
Idemdito veel kosten om mensen een placebo effect te bezorgen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 20:22   #7886
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja maar;.. na de feiten moet je toch zeggen er is 25 jaar wel een probleem geweest. En het document nu lezenis interessant omdat je beseft dat duizenden kilometers ver van tjernobyl mensen problemen hebben met radioactiviteit.

Ik vind het document interessant, omdat weinig mensen zich realiseren dat de boeren daar een probleem hadden door de fallout. Dat gaat wel over een ontplofte kerncentrale in centrum europa. EN die radioactiviteit was dus veel erger dan we in de media voorgeschoteld kregen. Met moeite hebben we jodium pillekes gepakt. En met moeite is er hier cesium gemeten geworden. En nee we moesten niet stoppen met koeien te eten. We hebben wel dankzij een liter dioxine olie 700.000 koeien geslacht, maar nooit aan gedacht om te kijken of onze koeien nu radioactief vlees produceerden of niet en om dit te monitoren en in rapporten te gieten... onze pretentieuze obese overheid deed alsof zijn neus bloedde de politiek heeft dit probleemonder de mat geveegd. Dus ik volg Mambo wel een beetje hoor, we moeten durven kritisch zijn tegenover de informatie die we krijgen.

EN in het kader van fukushima kan ik mij gerust inbeelden dat er zones zijn in japan waar zich cesium concentreert. Dus ja je moet het monitoren. Maar dat is het verste dat ik wil gaan in het verhaal van Mambo. We moeten dus inderdaad die zone blijven montioren, en de oceanen blijven bewakenom te zien waar er problemen zijn, welke vis we beter niet opeten
Je kan duizend m2 afbakenen als besmet gebied, uiteraard doen ze dat.dat doen nucleaire waarnemers o.a.
Maar je hebt geen controle over al wat leeft en binnen en buiten dat gebied gaat.en in zee heb je totaal geen controle over de voedsel piramide, dus de besmetting deint steeds verder uit. Je kan dus perfect voorhebben dat het leven zich op 10'000 km verder dan de fallout zichzelf vernietigd.
Het heeft dus voorlopig niet veel zin zich te focussen op die halfwaarden want nog lang voor iets nog maar begint te vervallen is het duizendvoudige opnieuw er lang bij.
Dit zal doorgaan tot de bron van oorzaak weg zal zijn.
Dus ofwel haal je het in de tijd, ofwel haalt de tijd ons in en zijn we gedoemd voor het zelfs maar een kans krijgt te vervallen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 20:36   #7887
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ale voor een keer dat je iets interessants vertelt geef je het op ? Bron, link ale jongen. Dus die cesium wordt terug radioactief ?
Het is niet terug, het is gewoon zo dat veel in klei vastgehouden word waar het relatief geisoleerd zit en in theorie zou vervallen uiteindelijk. Nu blijkt dat klei na een aantal jaar dat terug lost en dat het veel minder vervallen is dan gedacht. Dus alles herbegint min of meer.
Dat weten ze nog niet zo lang. Over het hoe en waarom weten ze het ook niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 20:38   #7888
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan duizend m2 afbakenen als besmet gebied, uiteraard doen ze dat.dat doen nucleaire waarnemers o.a.
Maar je hebt geen controle over al wat leeft en binnen en buiten dat gebied gaat.en in zee heb je totaal geen controle over de voedsel piramide, dus de besmetting deint steeds verder uit. Je kan dus perfect voorhebben dat het leven zich op 10'000 km verder dan de fallout zichzelf vernietigd.
Het heeft dus voorlopig niet veel zin zich te focussen op die halfwaarden want nog lang voor iets nog maar begint te vervallen is het duizendvoudige opnieuw er lang bij.
Dit zal doorgaan tot de bron van oorzaak weg zal zijn.
Dus ofwel haal je het in de tijd, ofwel haalt de tijd ons in en zijn we gedoemd voor het zelfs maar een kans krijgt te vervallen.
Je kan je onzin blijven herhalen. Het blijft onzin. Of kan je mij een verwijzing geven naar iets dat je bewering ondersteunt?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 20:39   #7889
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is niet terug, het is gewoon zo dat veel in klei vastgehouden word waar het relatief geisoleerd zit en in theorie zou vervallen uiteindelijk. Nu blijkt dat klei na een aantal jaar dat terug lost en dat het veel minder vervallen is dan gedacht. Dus alles herbegint min of meer.
Dat weten ze nog niet zo lang. Over het hoe en waarom weten ze het ook niet.
Oh en wie mag er straks zijn Nobelprijs gaan afhalen?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 22:40   #7890
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Oh en wie mag er straks zijn Nobelprijs gaan afhalen?
Hoewel je bij de verstandigen zit, ben je in deze niet genomineerd.
Je mist visie.
Sorry voor dat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 22:44   #7891
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

[quote=Zwitser;7107047]Je kan je onzin blijven herhalen. Het blijft onzin. Of kan je mij een verwijzing geven naar iets dat je bewering ondersteunt?[/QUOT
Voor u onzin, maar realiteit.

Dat is contaminatie. Zoals ebola maar nog veel erger want het gaat via lucht, water en voedsel.
Onstopbaar.
Groot eet besmet klein enz...het zit in alles zelfs plankton. Het vermenigvuldig zich bij iedere nieuwe maaltijd. En wij staan op top dus we eten alles dat zich volgepropt heeft.
De halfwaarden zijn te lang. En de toevoer van nieuwe dosis is te hoog. Ieder uur is er een teveel en een nieuwe dosis.
Hetgeen drie jaar geleden in het eco systeem kwam met een halfwaarde van 2 jaar ...is 3 jaar later nog steeds aan de gang. Het is niks verminderd, maar veel vermeerderd.

Voor dit heb je geen bronnen nodig maar simpele deductie.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 april 2014 om 23:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 23:13   #7892
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er zijn momenteel fantasten die waarschuwen voor het noord en zuid eco systeem. Dat is naar hun bewering de scheiding.
Het is echter larie

Japan moet opruimen of we moeten japan opruimen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 23:28   #7893
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan duizend m2 afbakenen als besmet gebied, uiteraard doen ze dat.dat doen nucleaire waarnemers o.a.
Maar je hebt geen controle over al wat leeft en binnen en buiten dat gebied gaat.en in zee heb je totaal geen controle over de voedsel piramide, dus de besmetting deint steeds verder uit. Je kan dus perfect voorhebben dat het leven zich op 10'000 km verder dan de fallout zichzelf vernietigd.
Het heeft dus voorlopig niet veel zin zich te focussen op die halfwaarden want nog lang voor iets nog maar begint te vervallen is het duizendvoudige opnieuw er lang bij.
Dit zal doorgaan tot de bron van oorzaak weg zal zijn.
Dus ofwel haal je het in de tijd, ofwel haalt de tijd ons in en zijn we gedoemd voor het zelfs maar een kans krijgt te vervallen.
Je moet toch eens nuchter nadenken. Als een bron 1ton 1000bcq perm3 dan is dat 1km verder 3miljoen keer verdund naar 0.3mbcq/ton
Dus wat giftig lijkt bij de bron is niet giftig een kilometer verder 100 klometer verdunt het met die factor... 10.000.000
Wat vandaag dan 0.3 is op een kilometer halveert nog elk jaar
Dat verwondert mij niet dat die verdunning nauwelijks meetbaar radioactieve deeltjes oplevert duizenden kilometers verder
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 07:37   #7894
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je moet toch eens nuchter nadenken. Als een bron 1ton 1000bcq perm3 dan is dat 1km verder 3miljoen keer verdund naar 0.3mbcq/ton
Dus wat giftig lijkt bij de bron is niet giftig een kilometer verder 100 klometer verdunt het met die factor... 10.000.000
Wat vandaag dan 0.3 is op een kilometer halveert nog elk jaar
Dat verwondert mij niet dat die verdunning nauwelijks meetbaar radioactieve deeltjes oplevert duizenden kilometers verder
En iedereen leeft op zijn m2 , hoe simpel kan het zijn?
Zo werkt het dus niet.
Wat zwemt in uw km wordt opgegeten door de volgende en alweer de volgende en zo gaat dat maar door tot de besmetting bv 5000 km verder zit net zoals veel van onze geconsumeerde vis ook van 8000 km verder komt.
Tussendoor is die km2 rrond fukushima al een paar duizend km2 geworden en begint het nu al riskant te worden aan de grenzen van Alaska, Amerika, hawai, canada...enz.
Welk deel jullie hiervan nu niet snappen dat is mij toch een raadsel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 april 2014 om 07:44.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 08:08   #7895
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor u onzin, maar realiteit.
Je hebt nog geen greintje bewijs geleverd. Dus wat mij betreft ben jij het gewoon allemaal uit je duim aan het zuigen.
Ik belet je echter niet om met bewijzen te komen. Waar wacht je op? Als het inderdaad realiteit is, zou dat toch geen probleem mogen zijn?


Citaat:
Voor dit heb je geen bronnen nodig maar simpele deductie.
Maar waar moet ik het van deduceren? Je heb nog geen enkel feit aangeleverd.

Je blijft maar om de pot draaien.
Tot nu heb je nog geen enkele reden gegeven waarom we jou zouden moeten geloven. Wat je wel gedaan hebt is de indruk geven dat je zelfs niet eens goed bent in het verzinnen van een steekhoudend argument.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 08:10   #7896
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.258
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mambo, Dat U uw wonderbaarlijk vermenigvuldigend radioactief materiaal scenario gelooft, gaat er bij de meesten onder ons ook niet in.

Maar ik ga proberen een analogie te vinden waar U misschien op wil antwoorden.

We hebben normale 10 liter emmer. We kappen er 1 pint normale pils in en vullen de rest af met water. Hoe zat gaat ge zijn na het uitdrinken van die emmer?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 april 2014 om 08:12.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 08:11   #7897
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En iedereen leeft op zijn m2 , hoe simpel kan het zijn?
Zo werkt het dus niet.
Wat zwemt in uw km wordt opgegeten door de volgende en alweer de volgende en zo gaat dat maar door tot de besmetting bv 5000 km verder zit net zoals veel van onze geconsumeerde vis ook van 8000 km verder komt.
Tussendoor is die km2 rrond fukushima al een paar duizend km2 geworden en begint het nu al riskant te worden aan de grenzen van Alaska, Amerika, hawai, canada...enz.
Welk deel jullie hiervan nu niet snappen dat is mij toch een raadsel.
Het is mij een raadsel hoe jij het concept "verdunnen" niet blijkt te snappen. Alè, het is eigenlijk geen raadsel. Je bent hier gewoon de dommerik aan het uithangen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 08:13   #7898
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Japan moet opruimen of we moeten japan opruimen.
Japan is dan ook aan het opruimen. Maar het is ook Japan's probleem, niet ons probleem.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 11:03   #7899
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het is mij een raadsel hoe jij het concept "verdunnen" niet blijkt te snappen. Alè, het is eigenlijk geen raadsel. Je bent hier gewoon de dommerik aan het uithangen.
Ik zie dat je bijkomende uitleg nodig hebt.
Ik geef een simpel vb.
Als je een bad vult met 150 liter water. Je giet daar 1 wijnglas wijn in van 25 cl. En dan wacht je drie jaar lang en de wijn zal zo goed als weg zijn. Dit is jullie concept.
Echter giet drie jaar lang iedere dag 25 cl wijn in die 150 l badwater. Wat heb je nu?
Dus zal het nu meer of minder zijn?

In de oceaan kunnen ze steeds verder in afstand meten dat het peil van de besmetting stijgt, is dat omdat het meer is of is dat omdat het minder is?
Wie het nu nog niet snapt......?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 11:06   #7900
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Japan is dan ook aan het opruimen. Maar het is ook Japan's probleem, niet ons probleem.
En wat als het wel ons probleem wordt?
Gewoon ons laten doodgaan of zo?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be