Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2020, 00:04   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Relanceplan.

De overheid heeft een antwoord op het relance plan klaar.

Ze gaan opleidingen organiseren.
Om te gaan solliciteren bij failliete bedrijven allicht.

Het ei van Columbus.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 06:52   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

En Ecolo wil alle jongeren geld geven om niets te doen, 3,2 miljard euro! Ik heb het verschil ervaren tussen van mijn leeftijd toen ik jong was en diegenen enkele jaren jonger toen de schoolverlaterspremie werd rondgestrooid. Plots werd er amper nog naar werk gezocht. Veel jonge mensen hebben jaren in de werkloosheid gezeten enkel omdat ze iedere maand 300 euro kregen terwijl ze nog in hotel mama woonden. Dat gaat zich wreken voor hun pensioenen maar daar malen de 'linksen' niet om. NU stemmen winnen door gaten in de begroting te slaan. Schandalig is het. Ik heb er niets op tegen dat men een gericht beleid jonge mensen die het nodig hebben steunt maar door gewoon aan allemaal geld te geven gaat men voor elke jonge mens in moeilijkheden die men helpt tien jonge mensen in de problemen brengen.

Zijn ze nu echt nog niet geleerd op 'links'. Dat de groenen moeten doorgaan voor partijen van hoogopgeleiden ... men zou het niet zeggen. Zo'n maatregel steunt niet op wetenschap en cijfers maar op een visie van hoogopgeleiden die zich de ingesteldheid van de anderen niet kunnen inbeelden. Allemaal die jonge mensen die niet weten wat aanvangen met hun leven gaan er gewoon nog een paar jaar 'over na denken' in hun kamer voor hun spelletjescomputer bij de mama en papa in plaats van te gaan werken en zich op te werken. De overheid kan dan later jobs voor 'langdurig werklozen' creëren in de 'sociale economie' terwijl de echte economie snakt naar mensen die willen werken. FTW!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 december 2020 om 06:59.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 07:05   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De overheid heeft een antwoord op het relance plan klaar.

Ze gaan opleidingen organiseren.
Om te gaan solliciteren bij failliete bedrijven allicht.

Het ei van Columbus.
In de ons omringende landen is men al van bij aanvang van de crisis bezig mensen hun capaciteiten voor de arbeidsmarkt bij te schaven tegen dat de economie terug aantrekt. Computerskills verbeteren, andere vaardigheden aanleren voor mensen die jobs doen die vermoedelijk dra door computers worden overgenomen... Bij ons wordt men na 9 maanden wakker. Tsien we hebben tienduizenden tijdelijk werklozen geld gegeven om niets te doen ... we hadden ze misschien iets kunnen bijleren in die periode ... waar zij zelf en de samenleving beter van kunnen worden. Tja te laat, zullen we er dan nu maar aan beginnen ? Laten we het eens bestuderen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 15:34   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In de ons omringende landen is men al van bij aanvang van de crisis bezig mensen hun capaciteiten voor de arbeidsmarkt bij te schaven tegen dat de economie terug aantrekt. Computerskills verbeteren, andere vaardigheden aanleren voor mensen die jobs doen die vermoedelijk dra door computers worden overgenomen... Bij ons wordt men na 9 maanden wakker. Tsien we hebben tienduizenden tijdelijk werklozen geld gegeven om niets te doen ... we hadden ze misschien iets kunnen bijleren in die periode ... waar zij zelf en de samenleving beter van kunnen worden. Tja te laat, zullen we er dan nu maar aan beginnen ? Laten we het eens bestuderen.
31 januari vervalt het mortuarium.
Daarna volgen naar schatting minstens 50000 faillissementen.

Men moet mij eens uitleggen waar al die frisse nieuwe opgeleiden zullen kunnen solliciteren?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 19:04   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Het is inderdaad een ongelofelijke manier van "geld over de balk" smijten.Op al die cursussen,fysiek of virtueel komen typisch toch maar de bureau-decorstukken en de "managers" af.

Diegene die WERKEN ,vies,vuil...daar beneden hebben momenteel zelfs een probleem aan de hand.Ze MOETEN nog dit kalenderjaar al hun overuren en congé oppakken want ze hebben gedurende een paar maanden gedeeltelijk "gedopt"...

En nu is er eigenlijk geen tijd voor "relance-opfris-curssussen" (hetgeen ze nog nooit formeel gehad hebben en ook nooit zullen krijgen van hun Vlaamse werkgever....te duur....ze moeten maar thuis studeren na het werk )


Wees gerust,al de voorziene budgetten zullen opgesoupeerd worden,desnoods aan een cursus "3D-printen" van Assyrische kleitabletten...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 23:11   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Deze avond op AVS.
Gent is plat gevallen in werk.
Ze doen een oproep aan iedereen om ideeën te geven die werk kan verschaffen.

Nou ik heb wel al een idee.

Smijt al die zeveraars met hun LEZ buiten en gebruik het geld om de straten terug naar vroeger te maken waar men kon parkeren en naar de winkels gaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 00:47   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Na Gent nu ook nationale oproep voor meer werk.

De regering ziet de jobs bij bosjes verdwijnen.

Hun antwoord is nu ook werkloze zelfstandigen te herscholen.

Je krijgt dus les van wie niet weet hoe werk moet gelanceerd worden.

Wat een joke allemaal.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 06:47   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

De VDAB organisatie wordt nu in "overdrive" gebracht natuurlijk.Eigenlijk zal volgend jaar blijken of deze organisatie (een overheidsorganisatie) feitelijk wel nut heeft...


Als enkele "bureau-decorstukken" en echte werklozen een omscholing/bijscholing krijgen dan heeft de organisatie geen kwaad gedaan.

Als echter tijdelijk werkloos geworden knelpuntberoepers(typisch,mensen die iets kunnen herstellen/maken) bijgeschoold/omgeschoold worden om hun huidge werkgever,die in moeilijkheden geraakt is,te verlaten,dan wordt VDAB een destabiliserende factor.Exact wat we allemaal nodig hebben...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 13:20   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De VDAB organisatie wordt nu in "overdrive" gebracht natuurlijk.Eigenlijk zal volgend jaar blijken of deze organisatie (een overheidsorganisatie) feitelijk wel nut heeft...


Als enkele "bureau-decorstukken" en echte werklozen een omscholing/bijscholing krijgen dan heeft de organisatie geen kwaad gedaan.

Als echter tijdelijk werkloos geworden knelpuntberoepers(typisch,mensen die iets kunnen herstellen/maken) bijgeschoold/omgeschoold worden om hun huidge werkgever,die in moeilijkheden geraakt is,te verlaten,dan wordt VDAB een destabiliserende factor.Exact wat we allemaal nodig hebben...
Idd. Neem nu de bouwsector.
240000 gedetacheerde werknemers zitten er in actief. Mogelijks meer zelfs.
Dat zijn 240000 mensen van bij ons die rijp zijn voor herscholing, dop, werkloos dus.

Onbegonnen die een bouwcursus te geven want niemand zal ze in dienst nemen.

Tenzij ze Bulgaar ook worden en hun domicilie daar zetten. Dan kunnen zo ?detacheren?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 januari 2021 om 13:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be