Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2011, 18:31   #1581
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ik meen dat Circe gewoon je vraag herhaalde, maar Artisjokske toch. Heeft ze het nu ooit gedaan? haar excuses aangeboden? in kniezit? hoofd gebogen en met zelfkastijding gepaard gaande? of heb je al gratie verleend?
Ik lig hier plat !!!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 02:11   #1582
comandante
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denkt u dat echt?
Ik niet, mensen zijn wel tegen het uitbuiten van de sociale zekerheid, tegen overlast en a sociaal gedrag, tegen het afbreken van hun waarden en normen, het in vraag stellen van gelijkheid man en vrouw of holebirechten, kortom het afbreken van identiteit als Belg binnen een West Europese cultuur.

Het gaat dus om het aanvoelen van handelen wat als agressie wordt ervaren, niet om angst of haat uit " patriottisme". Dat is een verkeerde voorstelling van zaken.

Dat is zeker en vast geen verkeerde inschatting of voorstelling zoals jij schrijft, vreemdelingenhaat kan niet los worden gezien van de economische toestand van de massa. Maar hoe het ene het andere beïnvloedt is wat de meeste mensen niet te begrijpen. Dit kan worden verklaard uit het beleid dat men voert en de reactie daarop. In de eerste plaats is het belangrijk om te begrijpen dat de huidige samenleving is verdeeld in de rijken de armen en voorlopig in Europa nog de middenklasse. De politieke partijen zijn in handen en wordt gecontroleerd door de rijken, dus een partij aan de macht is in werkelijkheid het uitvoerend comite van de rijke mensen er achter. Zo'n partij legt dan ook regels op in het belang van de eigenaars. Het beleid hier is dus gericht op het welzijn van de rijken dit ziet men in heel Europa, het feit is er. De crisis heeft de allerrijksten alleen nog rijker gemaakt. Men brengt verdeeldheid onder de massa, bijvoorbeeld door buitenlanders te beschuldigen van diefstal terwijl men zelf steelt onder goedkeurend oog van de regeringen Ook creeert men nationalistische gevoelens, ze verleggen de schuld van hun falen door ons te verwijzen naar anderen. Dit leid de aandacht van hen af en evengoed van het wanbeleid en wanbeheer van onze politiekers.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 08:38   #1583
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik lig hier plat !!!
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet plat lag van je beschuldigingen.
Ik vind het ook spijtig dat je die zelfs niet weer intrekt na mijn uitleg.
Maar ik had niet gedacht dat je de behoefte had nog wat te spotten.
http://forum.politics.be/showthread....74#post5113474
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 11:54   #1584
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet plat lag van je beschuldigingen.
Ik vind het ook spijtig dat je die zelfs niet weer intrekt na mijn uitleg.
Maar ik had niet gedacht dat je de behoefte had nog wat te spotten.
http://forum.politics.be/showthread....74#post5113474
Excuseer dat ik durf lachen, ik zal het nooit meer doen
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 13:45   #1585
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Dat is zeker en vast geen verkeerde inschatting of voorstelling zoals jij schrijft, vreemdelingenhaat kan niet los worden gezien van de economische toestand van de massa. Maar hoe het ene het andere beïnvloedt is wat de meeste mensen niet te begrijpen. Dit kan worden verklaard uit het beleid dat men voert en de reactie daarop. In de eerste plaats is het belangrijk om te begrijpen dat de huidige samenleving is verdeeld in de rijken de armen en voorlopig in Europa nog de middenklasse. De politieke partijen zijn in handen en wordt gecontroleerd door de rijken, dus een partij aan de macht is in werkelijkheid het uitvoerend comite van de rijke mensen er achter. Zo'n partij legt dan ook regels op in het belang van de eigenaars. Het beleid hier is dus gericht op het welzijn van de rijken dit ziet men in heel Europa, het feit is er. De crisis heeft de allerrijksten alleen nog rijker gemaakt. Men brengt verdeeldheid onder de massa, bijvoorbeeld door buitenlanders te beschuldigen van diefstal terwijl men zelf steelt onder goedkeurend oog van de regeringen Ook creeert men nationalistische gevoelens, ze verleggen de schuld van hun falen door ons te verwijzen naar anderen. Dit leid de aandacht van hen af en evengoed van het wanbeleid en wanbeheer van onze politiekers.
Ik ben het met u niet eens. Voor u is er vreemdelingenhaat, ik zeg u juist dat dit ( een uitzondering buiten beschouwing gelaten) niet zo is. De gemiddelde Vlaming is alles behalve een vreemdelingenhater en die beschuldinig is dan ook onterecht, ik deel die opvatting van u dus niet.
En met alle respect; maar nergens is de" toestand van de massa" zo goed als hier,getuige de meer dan uitstekende sociale zorg als verworvenheid voor iedereen van wieg tot graf. Daar is hier strijd voor geleverd, en met succes, ze maakt deel uit van onze cultuur.

Uw betoog over armen en rijken gaat eerder op voor veel andere landen, waaronder zowat de hele moslimwereld. Daar is er steevast een elite die de macht in handen houdt, desnoods met gebruik van de koran, om hun broeders en zusters in armoede en onwetendheid te houden, ook niet moslimlanden kennen dit, kijk maar naar Brazilie, Afrika en zelf in zekere mate Amerika.

Uw betoog gaat niet op voor West Europa, ookal is er ook hier een elite die zich verrijkt via internationale stansacties, dat leidt niet tot grote ongelijkheid tussen mensen in het algemeen.
Hier wordt meer dan ergens anders in de wereld werk gemaakt van welzijn, waarom denkt u dat hier kindersterfte zo laag is en analfabetisme nog amper voorkomt?

Het gaat dus niet zoals u wilt doen uitschijnen om arm en rijk waarbij de vreemdeling tot zondebok wordt gemaakt, wel om grote verschillen in cultuur, levensovertuiging en normen en waarden die worden doorgegeven, dat leidt tot agressie, ongenoegen en onbegrip.Met andere woorden; vreemdelingen hebben een actief aandeel hierin en zijn niet zoals u voorstelt enkel slachtoffer.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 17:20   #1586
comandante
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben het met u niet eens. Voor u is er vreemdelingenhaat, ik zeg u juist dat dit ( een uitzondering buiten beschouwing gelaten) niet zo is. De gemiddelde Vlaming is alles behalve een vreemdelingenhater en die beschuldinig is dan ook onterecht, ik deel die opvatting van u dus niet.
En met alle respect; maar nergens is de" toestand van de massa" zo goed als hier,getuige de meer dan uitstekende sociale zorg als verworvenheid voor iedereen van wieg tot graf. Daar is hier strijd voor geleverd, en met succes, ze maakt deel uit van onze cultuur.

Uw betoog over armen en rijken gaat eerder op voor veel andere landen, waaronder zowat de hele moslimwereld. Daar is er steevast een elite die de macht in handen houdt, desnoods met gebruik van de koran, om hun broeders en zusters in armoede en onwetendheid te houden, ook niet moslimlanden kennen dit, kijk maar naar Brazilie, Afrika en zelf in zekere mate Amerika.

Uw betoog gaat niet op voor West Europa, ookal is er ook hier een elite die zich verrijkt via internationale stansacties, dat leidt niet tot grote ongelijkheid tussen mensen in het algemeen.
Hier wordt meer dan ergens anders in de wereld werk gemaakt van welzijn, waarom denkt u dat hier kindersterfte zo laag is en analfabetisme nog amper voorkomt?

Het gaat dus niet zoals u wilt doen uitschijnen om arm en rijk waarbij de vreemdeling tot zondebok wordt gemaakt, wel om grote verschillen in cultuur, levensovertuiging en normen en waarden die worden doorgegeven, dat leidt tot agressie, ongenoegen en onbegrip.Met andere woorden; vreemdelingen hebben een actief aandeel hierin en zijn niet zoals u voorstelt enkel slachtoffer.


Ik kan een heleboel voorbeelden aanhalen om de stelling die ik schrijf te bewijzen Alice. Kijk mss eens naar het aantal politiekers die postjes in bedrijven bezetten, die duidelijk wetten ect. bazeren op hun eigenbelang voortgekomen uit hun corrupte manier van werken, ze maken. Dit is in heel Europa zo en niet alleen in België.

Wat jij hier schrijft is enkel uw ongeloof, eigenlijk een naief ongeloof daar je nog gelooft in het huidige beleid dat men voert. We hebben het nog beter dan in vele andere werelddelen maar men hoeft zich echt niet te spiegelen aan het slechtere in de rest van de wereld. De werknemers in Europa verdienen al langer hoe minder dan vroeger, lonen worden bevroren, meer werkloosheid, jongeren geraken niet aan het werk, mensen moeten langer werken, het pensioengeld is verkwist door slecht beleid, huizen worden duurder, voedsel wordt duurder, meer armoede, slechter millieu, meer zelfmoorden, een stijgend aantal depressies ect. En dan is dit lijstje nog lang niet af. Ik kan zo nog wel even doorgaan met voorbeelden.

Deze criminele elite brengt ons wel een steeds groter wordende ongelijkheid, bovendien bestelen ze ons bij elke seconde dat we werken, bij elke keer we een licht aansteken of zelfs door hier achter de PC te zitten, door te eten ect. Op elk gebied van de maatschappij-van gezondheidszorg tot onderwijs tot cultuur ect. het kapitalistische systeem werkt als een rem voor de mensheid en zuigt alles leeg. Het steeft niet naar de menselijke zorg maar naar winst, ze eisen dit en idien ze dit niet meer krijgen laten ze een kerkhof achter. Met als gevolg dat veel mensen lijden en hun leven wordt belemmerd in elke dimensie.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 20:07   #1587
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Ik kan een heleboel voorbeelden aanhalen om de stelling die ik schrijf te bewijzen Alice. Kijk mss eens naar het aantal politiekers die postjes in bedrijven bezetten, die duidelijk wetten ect. bazeren op hun eigenbelang voortgekomen uit hun corrupte manier van werken, ze maken. Dit is in heel Europa zo en niet alleen in België.

Wat jij hier schrijft is enkel uw ongeloof, eigenlijk een naief ongeloof daar je nog gelooft in het huidige beleid dat men voert. We hebben het nog beter dan in vele andere werelddelen maar men hoeft zich echt niet te spiegelen aan het slechtere in de rest van de wereld. De werknemers in Europa verdienen al langer hoe minder dan vroeger, lonen worden bevroren, meer werkloosheid, jongeren geraken niet aan het werk, mensen moeten langer werken, het pensioengeld is verkwist door slecht beleid, huizen worden duurder, voedsel wordt duurder, meer armoede, slechter millieu, meer zelfmoorden, een stijgend aantal depressies ect. En dan is dit lijstje nog lang niet af. Ik kan zo nog wel even doorgaan met voorbeelden.

Deze criminele elite brengt ons wel een steeds groter wordende ongelijkheid, bovendien bestelen ze ons bij elke seconde dat we werken, bij elke keer we een licht aansteken of zelfs door hier achter de PC te zitten, door te eten ect. Op elk gebied van de maatschappij-van gezondheidszorg tot onderwijs tot cultuur ect. het kapitalistische systeem werkt als een rem voor de mensheid en zuigt alles leeg. Het steeft niet naar de menselijke zorg maar naar winst, ze eisen dit en idien ze dit niet meer krijgen laten ze een kerkhof achter. Met als gevolg dat veel mensen lijden en hun leven wordt belemmerd in elke dimensie.
Neen, u maakt verkeerde conclusies, ik WEET DAT POLITIEK DRAAIT OM MACHT EN NIET OM IDEALEN dus dat is niet de discussie; wel uw betoog welk effect dit heeft op het leven van de gemiddelde burger.
U negeert anders behoorlijk de realiteit, nergens in de wereld hebben mensen zoveel rechten dan hier in West Europa.
DE criminele elite zie je eerder in o.a moslimlanden aan het werk, kijk eens naar de levensstandaard van gemiddelde burgers daar!
Met dat communistisch geleuter bent u bij mij aan het verkeerde adres hoor!
En als er al een rem op de mensheid werkt is dit eerder religie!Het machtsmiddel bij uitstek!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 20:29   #1588
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, u maakt verkeerde conclusies, ik WEET DAT POLITIEK DRAAIT OM MACHT EN NIET OM IDEALEN dus dat is niet de discussie; wel uw betoog welk effect dit heeft op het leven van de gemiddelde burger.
U negeert anders behoorlijk de realiteit, nergens in de wereld hebben mensen zoveel rechten dan hier in West Europa.
DE criminele elite zie je eerder in o.a moslimlanden aan het werk, kijk eens naar de levensstandaard van gemiddelde burgers daar!
Met dat communistisch geleuter bent u bij mij aan het verkeerde adres hoor!
En als er al een rem op de mensheid werkt is dit eerder religie!Het machtsmiddel bij uitstek!
Je hoeft niet te roepen. dat is onbeleefd.

Je weet helemaal niet of politiek om macht draait of idealen. Dat verschilt van politieker tot politieker. Gelukkig zijn er nog politici die idealen hebben.

Jij negeert anders ook wel een deel van de realiteit.
Met de regelmaat van de klok horen we dat het aantal mensen die hun energiefactuur niet meer kan betalen alweer gestegen is. Of het aantal mensen die hun huis niet meer kan afbetalen. Het aantal gezinnen dat bij het OCMW moet aankloppen omdat ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen.
Praat eventueel eens met iemand van welzijnswerk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 20:50   #1589
comandante
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, u maakt verkeerde conclusies, ik WEET DAT POLITIEK DRAAIT OM MACHT EN NIET OM IDEALEN dus dat is niet de discussie; wel uw betoog welk effect dit heeft op het leven van de gemiddelde burger.
U negeert anders behoorlijk de realiteit, nergens in de wereld hebben mensen zoveel rechten dan hier in West Europa.
DE criminele elite zie je eerder in o.a moslimlanden aan het werk, kijk eens naar de levensstandaard van gemiddelde burgers daar!
Met dat communistisch geleuter bent u bij mij aan het verkeerde adres hoor!
En als er al een rem op de mensheid werkt is dit eerder religie!Het machtsmiddel bij uitstek!


Als ik u kwaad heb gemaakt, sorry dan. Dat was zeker niet mijn bedoeling, wil je wel volgende keer uw agressief woordgebruik en geroep beperken aub. We zijn volwassen mensen en hoeven niet te roepen.

Ik negeer zeker de realiteit niet beste Alice, dat stel ik eerder bij u vast. Uw post was eigenlijk een herhaling van de vorige. Ik zie dus eigenlijk het nut niet om opnieuw net zoals jij alles te gaan herhalen, of zie ik het fout en was er wel een nieuw argument?

Als u een monocultuur en volledige integratie eist stel ik u de vraag of integratie noodzakelijk rasgebonden of cultuur gebonden is? Of is het meer iets zoals het voor rechtse partijen opgaat iets dat religieus, cultureel en volgens de maatschapelijke status gebonden is? Mij lijkt het er dus sterk op dat mensen zonder geld zich dienen te integreren (een excuus om te zeggen we willen jullie niet) en de rijke vreemdelingen dit niet hoeven. Overduidelijk! Het is een excuus dat extreem rechts graag in gebruik neemt.

Laatst gewijzigd door comandante : 27 februari 2011 om 21:04.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be