Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 16:42   #41
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het En ik ga als atheist toch niet naar de hel duh....
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn.
Sukkelaar is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:43   #42
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
En die beledigingen komen dan nog wel van uiterst linkse knapen : moet toch kunnen voor hun aanhangers.
tja.... dat is nu net het probleem denk ik. Stel je maar even voor dat de cartoonisten ipv uiterst links, gewoon rechts hadden geweest (nu ja, dat bestaat niet, dat is dan 'extreem' rechts). Dan had ik toch wel eens willen zien wat de reacties waren geweest.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 januari 2015, 16:54   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
De nagel op de kop. Zie maar sommige reacties, en het jouwe...
Ik moest erom lachen. Gekwetst zijn is doodnormaal, of wil je zeggen dat jij niet te kwetsen bent?

Man van staal..
Nietzsche is offline  
Oud 17 januari 2015, 12:04   #44
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik moest erom lachen. Gekwetst zijn is doodnormaal, of wil je zeggen dat jij niet te kwetsen bent?

Man van staal..
Natuurlijk wel. Maar als je dingen in z'n context zet en/of je weet van wie het komt, dat maakt verschil.

Indien ik een 'inconsequent katholiek' (pleonasme in 90% van de gevallen) zou zijn zou ik beledigd zijn als ze mij inconsequent katholiek zouden noemen.
Ik ben niet katholiek, toch niet op de manier zoals het katholicisme zich de laatste decennia, onder meer, door die Poolse en Duitse paus gemanifesteerd heeft.
DewareJakob is offline  
Oud 17 januari 2015, 12:22   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Religies zijn beledigend voor mij.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 januari 2015, 14:46   #46
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er bestaat nu eenmaal geen wereldwijd recht om niet beledigd te worden.

Als men in Saoudi een vrouw op straat onthoofd ben ik beledigd als vrouw, als vrouwen geen auto mogen rijden in Saoudi ben ik beledigd, als ze zich moeten inpakken ben ik beledigd. Wil dat dan zeggen dat ik elke Saoudiër die ik tegenkom een kopje kleiner zou mogen maken omdat ik beledigd ben?

Wie is de paus om aan MIJ (niet katholiek) te gaan opleggen dat ik hem niet mag beledigen omwille van zijn religie? Net zoals elke volgeling van mohammed vindt dat ik ZIJN halfgod niet mag beledigen door er een tekeningetje van te maken, wereldwijd.
Inderdaad, wanneer vrouwen in groep naar Brussel zouden trekken en daar iedere kerel die iets beledigend mompelt met hun naaldhakken bewerken,zou daar terecht kritiek op komen. Wanneer het merendeel van die kerels dan ook nog moslims zijnwordt het helemaal oppassen geblazen! Nochtans gaat het daar over persoonlijk beledigen, dagelijkse kost voor vrouwen in groot steden, niemand die daar wakker van ligt.
alice is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be