Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2013, 00:54   #1
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard Red october: protest tegen plaasmoorde Zuid-Afrika

Red october: Protest tegen de plaasmoorde op blanke Afrikaners in ZA.
Ook enkele zwarte medemensen (-vrouwen) namen deel aan het protest.
Als het goed is zeggen we het ook natuurlijk.




Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 01:01   #2
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

...en de plaasmoorde blijven doorgaan, zelfs aangemoedigd en gerechtvaardigd door Julius Malema, voormalig jeugdleider van het ANC en huidige grote baas van de Economic Freedom Fighters (EFF);


“Dit is jou grond. Jy (die grondlose) hoef nie te betaal vir die grond nie. Dit is reeds betaal deur die sweet van jou vaders,”

”Ons is nie van plan om te bedel vir die grond nie. Gee terug die grond. As jy deel met die armes sal daar geen behoefte wees om hoë mure te bou om jou huis nie.”
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 05:56   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Baje goe da... pff...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 21:00   #4
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

2012 : Zuid-Afrikaanse president Jacob Zuma zingt "Dood de Boer".

https://www.youtube.com/watch?v=6fzRSE_p1Ys
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:21   #5
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

‘Nederlandse boer komt om bij roofoverval in Zuid-Afrika’

En in hetzelfde artikel over de moorden nog gauw een stukje sussende duiding vanwege ANC Handelsblad:

Citaat:
De moorden op witte boeren in Zuid-Afrika worden door sommigen verklaard vanuit een samenzweringstheorie. Volgens die theorie zijn de roofmoorden het gevolg van de wens van bepaalde politieke partijen in Zuid-Afrika, die doelbewust de koloniale geschiedenis van het land willen rechtzetten. Deze theorie is volgens Vermeulen, ondanks onder meer een parlementair onderzoek, nooit bewezen.
Dat de president zelf op een massa-bijeenkomst "Dood de Boer!" staat te brallen past niet in het cultuur-marxistisch deugkraam van deze krant en hoeven de lezers dan ook niet te weten.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 18:00   #6
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Een stukje statistiek ter duiding:

Het aantal plaasmoorden lijkt afgenomen te zijn ten opzichte van 15-20 jaar geleden, maar of je er vandaag nog een dalende trend uit kan halen is een tweede. Het aantal aanvallen op boerderijen zonder dodelijke afloop stijgt in ieder geval weer flink. De kans voor het slachtoffer om bij een boerderijoverval te overlijden ligt volgens de statistieken rond de 50%, tegen maar 2 tot 3 procent voor een overval op een normale woning. 38,4% van de slachtoffers van deze boerderijmoorden is zwart of kleurling (gemengd, waaronder veel Afrikaanstaligen). Dit is opvallend, want hoewel ongeveer 90% van de Zuid-Afrikanen als zwart of kleurling in het systeem staat vormen deze groepen maar een paar procent van de boerderij eigenaren [betrouwbaardere citation needed]. Zwarte/gekleurde boeren (boeren, niet perse boeren) lijken als slachtoffers dus zwaar oververtegenwoordigd. (Of we de moordenaars dan meteen racisten moeten noemen is een tweede, er spelen natuurlijk een heleboel geographische en budgetaire/beveiligingstechnische factoren enzo mee.) De boerderijmoorden vormen minder dan een half procent van het totaal aantal moorden in het land (Tussen 1994 maart 2012 waren er 361,015 moorden in ZA, tussen 1990 en maart 2012, dus een langere periode, waren er 1,544 boerderijmoorden, volgens de luiste, makkelijkste beschikbare statistieken, voeg gerust cijfers toe wanneer je ze vind), maar dat zegt weinig zonder te weten hoeveel mensen er boer zijn. Het leven op het platteland lijkt in ieder geval niet extreem veel veiliger dan dat in de stad.

En ja, nu zou ik ook verwachten dat ik daar een wijsneuzende mening bij had, maar ik ben dat totaal aantal moorden nog op me in aan het laten werken.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 april 2017 om 18:03.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 07:56   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.508
Standaard

Het begint stilaan door te dringen dat er in Zuid Afrika een genocide op gang komt waarvan de Boer het slachtoffer zijn. Binnen enkele decennia gaan we dat in Europa ook te zien krijgen vermoed ik.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 13:50   #8
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het begint stilaan door te dringen dat er in Zuid Afrika een genocide op gang komt waarvan de Boer het slachtoffer zijn. Binnen enkele decennia gaan we dat in Europa ook te zien krijgen vermoed ik.
Citaat:
De man van Arine stierf een gruwelijke dood in Zuid-Afrika: “Mijn laatste woorden tegen hem? ‘Houd je bek, Peet’”

“Hou je bek, Peet.” Arine Prins (54) herhaalt haar woorden van toen. Zachtjes dit keer. “Ik vind het zo erg dat dit mijn laatste woorden tegen hem zijn geweest. Hij was zo aan het gillen. Ik hoopte dat het zou werken.” Maar dat doet het niet. Een van de overvallers die haar echtgenoot al uren heeft gemarteld, geeft hem een schop voor zijn hoofd. De ander slaat met een golfclub
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...peet~ad980905/



Die moorden gaan daar onophoudelijk door zonder dat er internationaal gereageerd wordt.


Als een blanke beestachtig vermoord wordt hoort men daar in onze media niets of zeer weinig van.
Als echter ergens in Afrika een ouwe leeuw wordt doodgeschoten staat de halve wereld op zijn kop en wordt de dader openlijk vervolgd.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ecil~a39d00ff/

https://www.hln.be/wetenschap-planee...tigd~af35b6bb/
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be