Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2009, 16:46   #41
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik ben ook niet vrij om te immigreren naar b.v. Australië, ik moet eerst een visa aanvragen, als toerist is men iets minder streng ik moet kunnen voorleggen een bewijs van goed gedrag en zeden almede aantonen dat ik voldoende financiële middelen heb voor een periode van max. 3 maanden. Voor een verblijfsvergunning zijn de eisen nog veel strenger en dat geld voor iedereen behalve voor politieke vluchtelingen die hebben een aparte status waar er nu volop van gebruikt gemaakt wordt.
Ah, mensen mogen dus niet vrij immigreren.
Citaat:
Diegene die daar niet zo met opgezet zijn, zijn de mensensmokkelaars, huisjesmelkers, goedkope illegale tewerkstellers (slavenmarkt).
Ik dacht dat deze mensen daar net wel opgezet mee zijn.
Als mensen vrij mogen immigreren; wie moeten de mensensmokkelaars dan nog smokkelen? Als er geen illegalen zijn, aan wie zullen de huisjesmelkers dan kunnen verhuren en aan welke prijs. Wie zal die tewerksteller nog kunnen tewerkstellen?
Citaat:
Als U tot die categorie behoort artisjok kan ik begrijpen dat U tegen wetgeving op dit vlak bent.
Neen, ik behoor niet tot die categorie; en ik heb tot nu toe nog niet geschreven of ik tegen of voor een bepaalde wetgeving ben.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 17:45   #42
Lysander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voor het groot-kapitaal staan alle grenzen open.
Voor mensen.....niet.

http://www.youtube.com/watch?v=wTJMkS9ZQAU
Dat is idd niet rechtvaardig. Wat zou jij doen om het gelijk te trekken? Beiden open of beiden toe?
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 17:57   #43
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Dat is idd niet rechtvaardig. Wat zou jij doen om het gelijk te trekken? Beiden open of beiden toe?
Dit is meer dan niet rechtvaardig.

Ik zou beginnen met het groot-kapitaal aan banden te leggen; zodat ze de maatschappij geen schade meer toebrengt.
zie post #12
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 00:17   #44
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ah, mensen mogen dus niet vrij immigreren.
Klopt.

Landen als Amerika, Canada, Australie of Nieuw Zeeland geraak je niet zomaar binnen. Je mag er op vakantie maar als je er wil gaan wonen/werken moet je kunnen bewijzen dat je het land iets van waarde aanbrengt. Bvb. als je er een zaak gaat opstarten en minstens 2 mensen te werk stelt, of als je een bepaalde kwaliteit/scholing hebt die moeilijk te vinden is, of als je gewoon veel geld hebt en dat meeneemt om op een rekening bij een lokale bank te zetten.

En dan nog zijn er limieten op het aantal immigranten toegelaten per jaar. Toen de economische crisis begon was trouwens 1 van de eerste maatregelen die genomen werd hier in Australie, het naar beneden halen van die limieten, zeg maar het 'eigen jobs voor eigen volk eerst' principe. Nochtans zijn het geen nazi's, racisten, fascisten, ... die hier aan de macht zijn, momenteel is het de labour party wat hier eigenlijk de 'linksen' zijn.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 11:15   #45
pegasus6869
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Locatie: HELL !!!!!
Berichten: 1.289
Standaard Groot !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We zullen "heel groot kapitaal" nodig hebben om de nieuwelingen van de trog te laten meegenieten.
JUIST! T'zal INDERDAAD ""HEEEEEL"" GROOT MOETEN ZIJN.
En Belgie is al in faling.
Er zullen" MIRAKELTJES" moeten gebeuren denk ik !!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 12:33   #46
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
'Pecunia non olet'.
(Hadrianus)
mensen daarentegen ???

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 13:23   #47
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Infidel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Berichten: 800
Standaard

Lees ik dit goed?

Probeert u nu mensen te vergelijken met geld?
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 13:46   #48
Lysander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is meer dan niet rechtvaardig.

Ik zou beginnen met het groot-kapitaal aan banden te leggen; zodat ze de maatschappij geen schade meer toebrengt.
zie post #12
Beiden toe dus. Vrijheid van kapitaal brengt schade toe aan de maatschappij dus je wil het verbieden? Kan je dezelfde redenering maken over mensen? Immigratie brengt de maatschappij schade toe, dus je moet het verbieden?

Geloof je echt dat migratie van kapitaal slecht is? Bvb Nike zet een fabriek neer in een erg arme regio in Vietnam. Is die regio beter af zonder die fabriek? De gemiddelde arbeider is toch beter af als hij een fabriek heeft om in te werken, dan dat hij helemaal geen werk heeft?
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 17:51   #49
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Beiden toe dus. Vrijheid van kapitaal brengt schade toe aan de maatschappij dus je wil het verbieden? Kan je dezelfde redenering maken over mensen? Immigratie brengt de maatschappij schade toe, dus je moet het verbieden?

Geloof je echt dat migratie van kapitaal slecht is? Bvb Nike zet een fabriek neer in een erg arme regio in Vietnam. Is die regio beter af zonder die fabriek? De gemiddelde arbeider is toch beter af als hij een fabriek heeft om in te werken, dan dat hij helemaal geen werk heeft?
Ik heb niet geschreven "verbieden"; ik heb geschreven aan banden leggen.

Als Nike ergens een fabriek neerzet, zou de gemiddelde arbeider beter af kunnen zijn. Op voorwaarde dat ze niet eerst kinderen aanwerft; en de arbeiders een eerlijk loon betaalt en eerlijke arbeidsvoorwaarden geeft; als die arbeiders een ziekteverzekering hebben;... en als NIKE niet na 20 jaar vertrekt naar een ander goedkoper gebied.
Lees ook post #12 dan begrijp je ongetwijfeld wat ik bedoel.

Immigratie is veelal een gevolg van...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 18:40   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kleine boerkes worden onteigend omdat het groot-kapitaal er een hotel-fabriek wil neerpoten.
Dan moet je de persoon verwijten die er onteigend.

Citaat:
Het groot-kapitaal strijkt alle winst op en de plaatselijke bevolking mag er aan een hongerloon gaan werken, want het verblijf moet goedkoop genoeg zijn om het massatoerisme aan te trekken.
Daarom dat lonen in 'kapitalistische bedrijven' altijd significant hoger liggen...

Citaat:
Een bepaalde partij begint in een of ander land, een oorlog omwille van olie (of andere schatten van de aarde). Het groot-kapitaal mag de grondstoffen ontginnen en strijkt alle winst op. Een deel van de plaatselijke bevolking mag er aan een hongerloon werken.
Dus: alle negers zijn schuldig omdat 1 neger een misdaad pleegt? Zelfde redenering.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 19:11   #51
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dan moet je de persoon verwijten die er onteigend.
Ja, en ook degene die het toelaat, en degene die er profijt uit haalt.


Citaat:
Daarom dat lonen in 'kapitalistische bedrijven' altijd significant hoger liggen...
Neen, dat denk ik niet. Kan je een voorbeeld geven of zoiets?


Citaat:
Dus: alle negers zijn schuldig omdat 1 neger een misdaad pleegt? Zelfde redenering.
Heb ik ergens iets in die zin geschreven; of is dit jouw conclusie?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 01:06   #52
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Over onteigenen van boerkes hun land gesproken, zal ik even een voorbeeld geven.
Mijn vrouw haar vorige baas is geboren en opgegroeid in Zimbabwe. Toffe kerel btw.
Hij en z'n broer baatte daar de familie boerderij uit die hun grootvader daar lang geleden had opgebouwd.
De boerderij was een bron van inkomsten niet alleen voor hen maar ook de lokale bevolking gezien ze vele mensen te werk stelden.
10 jaar geleden besloot de regering in Zim even de blanke boeren hun grond te beginnen onteigenen en 'terug te geven aan de zwarte bevolking' dus zijn ze het grootste deel van de grond kwijt geraakt.
Gezien de boerderij niet groot genoeg meer was om 2 families te voorzien is hij en z'n vrouw gevlucht naar Aus, z'n broer woont nog in Zim met wat overblijft van de boerderij, die riskeert nu trouwens de rest van de grond ook te verliezen.
De onteigende grond ligt er nu verwilderd bij en veel van de mensen die op de boerderij werkten zijn hun werk kwijtgeraakt en in de armoede gedwongen.
Ik vind dus niet dat het geplaatst is om het 'groot-kapitaal' te viseren, als zij ergens een hotel of fabriek neerplaatsen stellen ze tenminste mensen aan het werk.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 10:06   #53
Lysander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb niet geschreven "verbieden"; ik heb geschreven aan banden leggen.

Als Nike ergens een fabriek neerzet, zou de gemiddelde arbeider beter af kunnen zijn. Op voorwaarde dat ze niet eerst kinderen aanwerft; en de arbeiders een eerlijk loon betaalt en eerlijke arbeidsvoorwaarden geeft; als die arbeiders een ziekteverzekering hebben;... en als NIKE niet na 20 jaar vertrekt naar een ander goedkoper gebied.
Lees ook post #12 dan begrijp je ongetwijfeld wat ik bedoel.

Immigratie is veelal een gevolg van...
Denk je dat die kinderen niet beter af zijn wanneer ze in een fabriek mogen werken? In landen waar de levenstandaard zo laag is, moeten kinderen mee werken om te overleven. Dan zie ik ze liever schoenen naaien dan in de prostitutie? Jij niet?

Ga je in je stelling dat kinderarbeid niet impliciet van uit dat die kinderen eerst gelukkig op school zitten, leren lezen en schrijven en dat ze, eens die fabriek er is, ze van school gehaald worden om te arbeiden. Ik kan je vertellen dat dit niet het geval is. Voor die fabriek zitten die kindjes daar niet gelukkig te leren. Die zitten in de prostitutie, ze zijn kindsoldaten, of ze verhongeren gewoon. Natuurlijk hebben ze nog altijd geen goed leven. Maar als de keuze is tussen met of zonder, geef mij dan maar met.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 18:41   #54
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Over onteigenen van boerkes hun land gesproken, zal ik even een voorbeeld geven.
Mijn vrouw haar vorige baas is geboren en opgegroeid in Zimbabwe. Toffe kerel btw.
Hij en z'n broer baatte daar de familie boerderij uit die hun grootvader daar lang geleden had opgebouwd.
De boerderij was een bron van inkomsten niet alleen voor hen maar ook de lokale bevolking gezien ze vele mensen te werk stelden.
10 jaar geleden besloot de regering in Zim even de blanke boeren hun grond te beginnen onteigenen en 'terug te geven aan de zwarte bevolking' dus zijn ze het grootste deel van de grond kwijt geraakt.
Gezien de boerderij niet groot genoeg meer was om 2 families te voorzien is hij en z'n vrouw gevlucht naar Aus, z'n broer woont nog in Zim met wat overblijft van de boerderij, die riskeert nu trouwens de rest van de grond ook te verliezen.
De onteigende grond ligt er nu verwilderd bij en veel van de mensen die op de boerderij werkten zijn hun werk kwijtgeraakt en in de armoede gedwongen.
Ik vind dus niet dat het geplaatst is om het 'groot-kapitaal' te viseren, als zij ergens een hotel of fabriek neerplaatsen stellen ze tenminste mensen aan het werk.
"Hoewel er iets te zeggen viel voor de herverdeling van landbouwgrond –één procent van de bevolking bezat zeventig procent van de grond– had de manier waarop dat gebeurde desastreuze gevolgen. Het was een pure overlevingstactiek van een despoot in nood, stelt Mbanga: ‘Mugabe positioneert zich als de Afrikaanse leider die opkomt tegen het westers imperialisme en neokolonialisme."
http://www.mo.be/index.php?id=348&tx...ash=79fb57c005

Ik ga akkoord dat niet enkel het groot-kapitaal moet geviseerd worden. Er is dikwijls een interactie tussen het groot-kapitaal en de politieke macht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 18:48   #55
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Denk je dat die kinderen niet beter af zijn wanneer ze in een fabriek mogen werken? In landen waar de levenstandaard zo laag is, moeten kinderen mee werken om te overleven. Dan zie ik ze liever schoenen naaien dan in de prostitutie? Jij niet?

Ga je in je stelling dat kinderarbeid niet impliciet van uit dat die kinderen eerst gelukkig op school zitten, leren lezen en schrijven en dat ze, eens die fabriek er is, ze van school gehaald worden om te arbeiden. Ik kan je vertellen dat dit niet het geval is. Voor die fabriek zitten die kindjes daar niet gelukkig te leren. Die zitten in de prostitutie, ze zijn kindsoldaten, of ze verhongeren gewoon. Natuurlijk hebben ze nog altijd geen goed leven. Maar als de keuze is tussen met of zonder, geef mij dan maar met.
Hoe komt het toch dat die levensstandaard zo laag is dat kinderen mee moeten werken om te overleven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 20:04   #56
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
VEEEEL liever kapitaal dan al de rotzooi die er nu binnengekapt wordt en waar we met z'n allen (soit - de 50% werkenden onder ons toch) voor gaan mogen betalen.

Als we de dop, ziekenkas en het OCMW nu eens afschaffen stopt de eindeloze vloed drek misschien eens.
Dat zal sowieso gebeuren en sneller dan menigeen denkt.

Ofwel gebeurt er een onmiddelijke hervorming van dop/ziekenkas/ocmw ofwel komt die hervorming er ook maar dan simpelweg omdat de verhouding tussen werkende slaven die het beest voeden en de mensen die ervan genieten compleet kromgetrokken is, waardoor het systeem finaal in elkaar gestort is.

De invasie aan immigranten gaat dit enkel versnellen. En dan wel op twee manieren; ten eerste omdat zij een serieuze bijkomende kost gaan betekenen, ten tweede omdat de betalingsbereidheid van de autochtone bevolking er nog sneller door zal afnemen.

In de huidige situatie moet je al erkennen dat een zeer groot deel van de werknemers maar al te goed beseft dat ze veel meer moeten betalen aan het systeem dan ze er ooit van gaan terugkrijgen. De betalingsbereidheid is al minimaal. Dat gaat zich enkel nog versterken als dan blijkt dat een zeer groot deel van dat geld gaat naar mensen waar je geen enkele voeling mee hebt, of erger nog waarvan je alleszins het idee krijgt dat ze vijandig staan tegenover de autochtone bevolking en cultuur.

De sociale zekerheid zoals we die nu kennen bestaat binnen 10 jaar niet meer. Tenzij er hier plots olie of iets dergerlijks gevonden wordt is het systeem zelfs zonder nog 1 bijkomende migrant onhoudbaar.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 september 2009 om 20:25.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 20:37   #57
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat zal sowieso gebeuren en sneller dan menigeen denkt.

Ofwel gebeurt er een onmiddelijke hervorming van dop/ziekenkas/ocmw ofwel komt die hervorming er ook maar dan simpelweg omdat de verhouding tussen werkende slaven die het beest voeden en de mensen die ervan genieten compleet kromgetrokken is, waardoor het systeem finaal in elkaar gestort is.

De invasie aan immigranten gaat dit enkel versnellen. En dan wel op twee manieren; ten eerste omdat zij een serieuze bijkomende kost gaan betekenen, ten tweede omdat de betalingsbereidheid van de autochtone bevolking er nog sneller door zal afnemen.

In de huidige situatie moet je al erkennen dat een zeer groot deel van de werknemers maar al te goed beseft dat ze veel meer moeten betalen aan het systeem dan ze er ooit van gaan terugkrijgen. De betalingsbereidheid is al minimaal. Dat gaat zich enkel nog versterken als dan blijkt dat een zeer groot deel van dat geld gaat naar mensen waar je geen enkele voeling mee hebt, of erger nog waarvan je alleszins het idee krijgt dat ze vijandig staan tegenover de autochtone bevolking en cultuur.

De sociale zekerheid zoals we die nu kennen bestaat binnen 10 jaar niet meer. Tenzij er hier plots olie of iets dergerlijks gevonden wordt is het systeem zelfs zonder nog 1 bijkomende migrant onhoudbaar.
Heb jij al eens nagedacht hoe het komt dat zoveel mensen willen immigreren?
Kom niet af met de Belgische sociale zekerheid en OCMW; want je denkt toch niet dat alle immigranten van heel de wereld naar België komen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 08:19   #58
Lysander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe komt het toch dat die levensstandaard zo laag is dat kinderen mee moeten werken om te overleven?
Kweetnie. Wa denk jij? Is het omdat er te veel fabrieken zijn in arme landen? Als je denkt dat dat het geval is, dan zijn de kapitaalstromen aan banden leggen een goede oplossing. Want het is duidelijk dat je om fabrieken te bouwen kapitaal nodig hebt en arme landen hebben uit zichzelf zeer weinig kapitaal dus is de enige manier waarop ze aan kapitaal (en dus fabrieken) raken: kapitaalinstromen.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 13:15   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, en ook degene die het toelaat, en degene die er profijt uit haalt.
Dat mag je.

Citaat:
Neen, dat denk ik niet. Kan je een voorbeeld geven of zoiets?
De statistieken die zowat uit alle rapporten komen?
Random voorbeeld: http://www.nber.org/digest/oct03/w9669.html

Citaat:
Heb ik ergens iets in die zin geschreven; of is dit jouw conclusie?
Het eerste.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 13:16   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe komt het toch dat die levensstandaard zo laag is dat kinderen mee moeten werken om te overleven?
Door mensen die ideeën verspreiden zoals die van u. Dus je zou kunnen zeggen: door mensen zoals u. Dus afhankelijk van je politieke invloed zou je kunnen zeggen: door u.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be