Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2003, 21:23   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Zender :
Canvas

Datum : 07/05/2003

Begintijd : 22.50 Eindtijd : 00.10

Genre : documentaire

Afleveringstitel : The Day I Will Never Forget (Besneden)
Info : Documentairereeks die heel persoonlijke, meeslepende verhalen vertelt, die worden ingeleid door prominenten uit binnen- en buitenland.

Vandaag: Nadia Dala.

Inhoud :


Documentaire van Kim Loginotto over vrouwenbesnijdenis. De vrouwen die aan het woord komen, nemen geen blad voor de mond en spreken zonder eufemismen over hun besnijdenis. In de groepsdiscussies gaat het er fel aan toe: veel vrouwen hebben geen zin meer in seks, al vindt een enkeling dat je je juist moet bevrijden van ’dat vieze ding’ zodat vrouwen niet meer vreemdgaan. Longinotto kreeg zelfs toegang tot de rommelige kamer waar een oude vrouw twee tegenstribbelende, kermende meisjes onder het mes neemt. De oude vrouw die de besnijdenissen uitvoert, vertelt tot in detail hoe het eraan toegaat en gaat er prat op heel gelukkig te zijn na elke operatie. De mannen vinden het allemaal best. Longinotto volgde ook een verpleegster die zich tegen deze praktijk verzet.
_________________
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2003, 23:32   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.240
Standaard

Vreselijk om een kind hartverscheurend te horen schreeuwen: "Mama, ze snijdt me weer!"

Nog vreselijker om te zien hoe een jonge echtgenoot weigert om de gevolgen van de besnijdenis onder verdoving te laten uitvoeren omdat ze te ingrijpend en te gevaarlijk is: hij zal zijn bruid wel zelf openmaken. ZONDER VERDOVING anders lachen zijn kameraden hem uit.

Wraakroepend dat nog 40 landen vrouwenbesnijdenis toelaten met het foefje dat het die kinderen hun 'vrije' wil' is. Als je dan ziet op welke wijze ze ertoe gebracht worden....

Maar.....het staat in de koran.
Vraag ze niet WAAR want dat weten ze niet. Enkel DAT het er staat.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 09:51   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Vrouwenbesnijdenis is een foltering van een klein kind waarbij het slachtoffertje voor de rest van haar leven fysisch en psychisch gemutileerd moet voortleven.

Een schandelijke praktijk die door onze progressieve bewegingen netjes wordt gemeden, omdat je niet tegen moslim-praktijken moogt zijn wegens politiek niet correct.

Gruwelijk. Zowel de mutilatie als het zwijgen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 12:16   #4
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Voor zover ik het tot nu toe heb getracht te lezen heb ik in mijn Nederlandse vertaling van de Koran niets over vrouwenbesnijdenis kunnen vinden. (De Koran is zoiets als de Bijbel: je leest dat niet in een uurtje uit, veel te ingewikkeld en te langdradig.)
Wat ik er wel van weet is dat het een plaatselijk gebruik is in enkele Afrikaanse landen en dat de Mullahs toegeven dat het eigenlijk niet door de profeet werd vermeld, maar dat het wel in een speciaal boek opgeschreven zou kunnen staan... ik weet het woord niet meer, dacht dat het "Hadit" was of zoiets, waarin interpretaties van de uitspraken van de profeet en diens opvolgers staan.

Het blijft een vreselijke en mensonterende praktijk dat door bijgeloof, sociale druk en stug vasthouden aan "de traditie" in stand wordt gehouden. Jaarlijks sterven honderden vrouwen en meisjes aan deze gruwelijke foltering, die geen einde kent omdat de littekens en vleesvergroeiingen bij elk sexueel contact en bij iedere bevalling weer worden opengehaald en/of blijven pijn doen.

De mannen vinden het prima omdat zij zelf die pijn niet voelen en weten dat hun vrouw elk sexueel contact met anderen zal trachten te vermijden waardoor hun zogenaamde "eer" geen geweld zal worden aangedaan. Let wel... we hebben het hier over de "eer" van de echtgenoot. Niet die van de arme levenslang gekwelde en voortdurend verdachte echtgenote.

Als ik de verhalen lees of hoor van de vrouwen die gestenigd worden voor de minste geringste vermoedde "misstap", die voortdurend jaloers in de gaten worden gehouden door hun mannelijke familieleden, die zich letterlijk moeten opsluiten om te voorkomen dat ze "verdacht" worden... dan vraag ik me serieus af wat er mis is met die mannen. Hypocrieten. Moordenaars.
Sommige mensen kunnen mij beschuldigen van feminisme, doe het maar gerust, want zolang er nog een vrouw of meisje angstig bevend een lot van onderdrukking en pijn moet ondergaan, zal ik de mannen als geheel verachten. Ik heb een lieve en begrijpende levensgezel, ik heb geluk, en mijn liefde voor hem overstijgt die verachting. Ik ben tenslotte een vrouw, en dat begint met dezelfde "v" als vergeving en verdraagzaamheid.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 12:49   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Book 41, Number 5251:
Narrated Umm Atiyyah al-Ansariyyah:

A woman used to perform circumcision in Medina. The Prophet (peace_be_upon_him) said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more desirable for a husband.
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen...nnah/abudawud/

Vele moslims steunen op het feit dat de profeet het toen bestaande gebruik NIET VEROORDEELD heeft! (Snij niet te diep....)

Je krijgt dan volgende antwoorden van een of andere cyber imam (aan moslims uit CANADA!!!! niet te vergeten):

What is the Islamic ruling on female circumcision? Please explain in detail
It is Mustahabb (commendable) for females to circumcise. It is narrated in an authentic Hadith quoted from Abu Dawood Shareef that during the Prophet (Sallallaahu Álayhi Wasallam)'s time there was a woman in Madinah who used to perform circumcision for women (Fathul Bari vol. 16 p. 353)

and Allah Ta'ala Knows Best

Mufti Ebrahim Desai


http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=5229
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 17:33   #6
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Vreselijk om een kind hartverscheurend te horen schreeuwen: "Mama, ze snijdt me weer!"

Nog vreselijker om te zien hoe een jonge echtgenoot weigert om de gevolgen van de besnijdenis onder verdoving te laten uitvoeren omdat ze te ingrijpend en te gevaarlijk is: hij zal zijn bruid wel zelf openmaken. ZONDER VERDOVING anders lachen zijn kameraden hem uit.

Wraakroepend dat nog 40 landen vrouwenbesnijdenis toelaten met het foefje dat het die kinderen hun 'vrije' wil' is. Als je dan ziet op welke wijze ze ertoe gebracht worden....

Maar.....het staat in de koran.
Vraag ze niet WAAR want dat weten ze niet. Enkel DAT het er staat.
het grappigste is wel dat het er niet in staat. Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.
gek he?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 18:15   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.
Waar lees jij dat het ten zeerste wordt afgekeurd kotsmos?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 19:04   #8
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

De vrouwenbesnijdenis is een van de meest walgelijke dingen die er ook maar bedenkbaar zijn. Dat dit op zo een grote schaal toegepast wordt, is gewoon waanzinnig. Dat er mensen zijn die deze praktijk van aangewezen tot verplicht beschouwen, is gewoon crimineel.
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 19:31   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.240
Standaard

Opvallend toch hoe afwezig de linksen hier blijven, nietwaar?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 19:51   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.240
Standaard

Citaat:
het grappigste is wel dat het er niet in staat. Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.
gek he?
Die kerel hield vol dat het in Mohamed's holy bible staat maar kon niet zeggen waar toen de vrouwelijke chirurg die de arme vrouw zonder verdoving ( en zonder succes) probeerde 'open te maken', hem dat vroeg om hem zijn plannen te proberen uit zijn hoofd te praten. Hij bleef erbij dat zijn kersverse vrouw een zoveelste marteling door zijn ongeschoolde (maar wel wreedaardige ) hand zou moeten ondergaan. Zelfs de wetenschap dat het haar leven kon kosten bracht hem niet van zijn gruwelijke plannen af. HIJ WAS HAAR BAAS. Zij had NIKS TE ZEGGEN over haarzelf omdat ze zijn vrouw en dus eigendom was. Boven alles primeerde 's mans hardvochtige ego dat hem gebood niet belachelijk te zijn bij zijn vrienden.

De Nederlandse tv-presentator eindigde met de woorden dat deze martelpraktijk nog in 40 landen wordt toegepast. OOK IN NEDERLAND!!!
Het zou dus kunnen dat het ook, stiekem of niet, in België plaastvindt omdat het zogezegd uit vrije wil van de betrokken kinderen gebeurt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 20:29   #11
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Opvallend toch hoe afwezig de linksen hier blijven, nietwaar?
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.

[size=6]MOET DAT NU ELKE KEER, KNUPPEL?[/size]

Denk je niet dat iedereen vol walging is van zo'n rituelen?
Deze topic gaat over besnijdenis van vrouwen en jij wil er weer kleinzielige links-rechts politiek van maken.
-10 punten in achting voor jou.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 20:35   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.240
Standaard

Citaat:
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.
+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 20:40   #13
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.
+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.
-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 20:51   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.
+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.
-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.
Waarom je dan zo aangesproken voelen?

Waarom geen vurig pleidooi tegen deze verminking inplaats van alleen 'walging' ervoor?

Geef me gerust nog wat 'minnen' bij.
Staaf heeft een mooie uitdrukking voor wat ik daarbij voel:
Ze kunnen me aan mijn reet roesten.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 20:59   #15
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.
+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.
-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.
Waarom je dan zo aangesproken voelen?

Waarom geen vurig pleidooi tegen deze verminking inplaats van alleen 'walging' ervoor?

Geef me gerust nog wat 'minnen' bij.
Staaf heeft een mooie uitdrukking voor wat ik daarbij voel:
Ze kunnen me aan mijn reet roesten.
allé dan!
dikke kus zenne.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 21:09   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.
+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.
-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.
Waarom je dan zo aangesproken voelen?

Waarom geen vurig pleidooi tegen deze verminking inplaats van alleen 'walging' ervoor?

Geef me gerust nog wat 'minnen' bij.
Staaf heeft een mooie uitdrukking voor wat ik daarbij voel:
Ze kunnen me aan mijn reet roesten.
allé dan!
dikke kus zenne.
'k Moet geen kussen, begot!

Afkeuring, ergenis, woede, verzet!
Dat is wat ik van jullie verwacht!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 21:17   #17
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.
+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.
-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.
Waarom je dan zo aangesproken voelen?

Waarom geen vurig pleidooi tegen deze verminking inplaats van alleen 'walging' ervoor?

Geef me gerust nog wat 'minnen' bij.
Staaf heeft een mooie uitdrukking voor wat ik daarbij voel:
Ze kunnen me aan mijn reet roesten.
allé dan!
dikke kus zenne.
'k Moet geen kussen, begot!

Afkeuring, ergenis, woede, verzet!
Dat is wat ik van jullie verwacht!
Begin jij alvast.
De suf gedrogeerde mei '68 linkse hippies komen later wel mee doen.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 21:36   #18
Ali
Schepen
 
Ali's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 430
Standaard

Laat het woord vrouwenbesnijdenis vallen en vrouwen krimpen ineen. Terecht. Het is een vernederende ingreep die vrouwen hun plezier in seks afneemt en een vanzelfsprekend deel van hun lichaam verminkt.

Vreemd genoeg reageren vrouwen heel anders op mannenbesnijdenis, . Over het algemeen is er hooguit kritiek op het besnijden van baby’s zonder verdoving. Er zijn zelfs vrouwen die een besneden pik mooier vinden dan een onbesneden pik, of opgetogen vertellen dat besneden mannen meer genot bieden omdat ze zelden voortijdig klaarkomen.

Ha. Ik heb wel eens vrouwen gezien waarbij flink vlees wegkappen het esthetisch genoegen van het beffen aanzienlijk ten goede zou komen (in Australië noemen ze dat een ‘badly wrapped kebab’). Een besneden vrouw ziet er inderdaad overzichtelijker uit, maar veel lol heb je er niet van.

Besneden mannen hebben een eikel (meestal tenminste, het komt wel eens voor dat die bij het besnijden per ongeluk geamputeerd wordt) die inderdaad verminderd gevoelig is, met als gevolg dat het orgasme langer uitblijft. Als dat een argument is voor besnijden, dan stel ik voor dat alle vrouwen hun boven- en ondertanden laten trekken om voor mannen het genot van het pijpen te verhogen.
__________________
Onwetendheid kan men maar beter verborgen houden.
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 22:31   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.240
Standaard

Ook nog hun tanden trekken voor jou lulplezier, Ali?
Noppes dus want ook mannenbesnijdenis is barbaars
Waarom trouwens Gods' werk verkrachten
Omdat zijn profeet het beter dacht te weten?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2003, 23:53   #20
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Uit een aantal van boven geplaatste opmerkingen van rechts, blijkt weeral eens hoe dom en kortzichtig ze soms zijn.
Eentje maakt melding van het feit dat de linksen het willen verborgen houden. Een ander zegt dat, "je dan de linksen niet hoort".
1. Zijn jullie het niet die de VRT altijd bestempelen als een "links bastion"?
Is het niet de VRT die deze reportage brengt?
2. Waar ik me echt kwaad om maak, is dat jullie voorbij gaan aan de vraag WIE zulke reportages maakt. Het soort mensen(journalisten, reportagemakers, schrijvers,enz..) dat de wereld informeert over schendingen van mensenrechten en onderdrukking van bevolkingsgroepen zijn NOOIT, en ik herhaal NOOIT!!!! rechtse mensen.

Ik begrijp niet hoe sommigen van die rechtse symphatisanten zo hypocriet kunnen zijn.
Telkens het over hulporganisaties gaat, hoor je altijd van die smalende opmerkingen in de trant, "linkse softies; idealisten; dat ze zich met de problemen HIER moeten bemoeien", enz....
Maar wanneer het hun even uitkomt om mee op de moslims te kappen, dan maakt het niet uit wie de boodschap brengt. Erger nog, dan staan ze er niet eens bij stil.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be