Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2003, 00:31   #21
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Uit een aantal van boven geplaatste opmerkingen van rechts, blijkt weeral eens hoe dom en kortzichtig ze soms zijn.
Eentje maakt melding van het feit dat de linksen het willen verborgen houden. Een ander zegt dat, "je dan de linksen niet hoort".
1. Zijn jullie het niet die de VRT altijd bestempelen als een "links bastion"?
Is het niet de VRT die deze reportage brengt?
2. Waar ik me echt kwaad om maak, is dat jullie voorbij gaan aan de vraag WIE zulke reportages maakt. Het soort mensen(journalisten, reportagemakers, schrijvers,enz..) dat de wereld informeert over schendingen van mensenrechten en onderdrukking van bevolkingsgroepen zijn NOOIT, en ik herhaal NOOIT!!!! rechtse mensen.

Ik begrijp niet hoe sommigen van die rechtse symphatisanten zo hypocriet kunnen zijn.
Telkens het over hulporganisaties gaat, hoor je altijd van die smalende opmerkingen in de trant, "linkse softies; idealisten; dat ze zich met de problemen HIER moeten bemoeien", enz....
Maar wanneer het hun even uitkomt om mee op de moslims te kappen, dan maakt het niet uit wie de boodschap brengt. Erger nog, dan staan ze er niet eens bij stil.
Ik vind het vooral kortzichtig en dom om iemand bij links of rechts te willen indelen! Precies alsof iedereen die links is op dezelfde manier denkt, precies of iemand niet links en rechts tegelijkertijd kan zijn. Beoordeel de persoon met al zijn idealen en gebreken toch als persoon en niet als rechts of links zijnde!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 00:46   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik heb deze reportage al weken eerder gezien.
Op de Nederlandse tv. Ook Vlamingen kijken al eens over de grens.
Keken jullie eveneens?
En?
Is wat hierboven staat jullie enigste reactie?

Het was een Engelse die deze reportage maakte. Of ze links of rechts was weet ik niet en het maakt me ook geen zier uit. Zij gaf in alle geval een ietsje meer stof tot discussie over de grond van de zaak dan jullie.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 08:53   #23
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.
Waar lees jij dat het ten zeerste wordt afgekeurd kotsmos?
excuseer

er wordt dus nergens iets over gezegd


en is het nu echt zo moeilijk een discussie te voeren zónder links/rechts als argument aan te voeren? Iemand hier al horen zeggen: ik ben voor vrouwenbesnijdenis want ik ben links? Nee. Dan is het omgekeerde net zo belachelijk.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 08:58   #24
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.
Waar lees jij dat het ten zeerste wordt afgekeurd kotsmos?
excuseer

er wordt dus nergens iets over gezegd


en is het nu echt zo moeilijk een discussie te voeren zónder links/rechts als argument aan te voeren? Iemand hier al horen zeggen: ik ben voor vrouwenbesnijdenis want ik ben links? Nee. Dan is het omgekeerde net zo belachelijk.
Goed dat het ook eens iemand anders zegt.
Voor sommigen is de wereld te zien achter hun linker oogklep, bij anderen achter hun rechtse oogklep.
Geen van beiden zien een geheel.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 09:00   #25
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik heb deze reportage al weken eerder gezien.
Op de Nederlandse tv. Ook Vlamingen kijken al eens over de grens.
Keken jullie eveneens?
En?
Is wat hierboven staat jullie enigste reactie?

Het was een Engelse die deze reportage maakte. Of ze links of rechts was weet ik niet en het maakt me ook geen zier uit. Zij gaf in alle geval een ietsje meer stof tot discussie over de grond van de zaak dan jullie.
Bij de weg, Knuppel, zou het kunnen dat jij als enige reeds de reportage gezien hebt, voor je uitvliegt naar iedereen?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 12:06   #26
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Ik beschouw het besnijden van mannen, jongens of baby's ook niet als goed. Mannelijke besnijdenis kan om hygiënische redenen nog toegestaan worden in landen waar door waterschaarste de kans op ontstekingen onder de voorhuid groter is, maar voor mij is het evengoed een verminking als vrouwenbesnijdenis.

Een besneden vrouw beffen heeft geen zin omdat ze al haar erotisch-gevoelige organen kwijt is (zowel de kleine en/of grote schaamlippen als de clitoris) en daar dus geen genot aan kan ontlenen. Bovendien is het bij vrouwenbesnijdenis de gewoonte om haar letterlijk dicht te naaien, met slechts een minimale opening voor het afvloeien van de maandstonden. De man die zo'n vrouw huwt is verplicht om haar "open te breken" zodat hij er in kan. Niet zelden komen hier scheermesjes bij te pas. Bij de bevalling van een kind wordt ze nog verder opengescheurd, waarna alles weer "netjes" toegenaaid wordt.

In België is enkele jaren geleden beroering ontstaan omwille van de dood van een 9-jarig meisje dat hier besneden werd. Zij bloedde dood. Haar vader verdedigde zijn recht op godsdienstvrijheid.

Links of rechts heeft in dit debat geen plaats. Knuppel, ge zijt verkeerd bezig als ge alleen de linksen verwijt van te zwijgen want politici en veel militanten zullen alleen strijden voor zaken waar ze zich toevallig op dat moment voor interesseren. Het feit dat bijvoorbeeld veel linkse mensen ijveren voor een vrij Palestina heeft niets te maken met het feit dat ze al dan niet zouden weten of de Islam vrouwen zou onderdrukken maar wel met hun rechtvaardigheidsgevoel dat hen ertoe aanzet om het voor een onderdrukt volk op te nemen. (Ik ben het niet echt eens met linkse standpunten, maar ik zal hun recht op vrije meningsuiting verdedigen omdat wij in een democratie leven. Naar mijn eigen politieke voorkeur laat ik je raden maar die is ingewikkelder dan je zou denken...)
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 13:41   #27
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik heb deze reportage al weken eerder gezien.
Op de Nederlandse tv. Ook Vlamingen kijken al eens over de grens.
Keken jullie eveneens?
En?
Is wat hierboven staat jullie enigste reactie?

Het was een Engelse die deze reportage maakte. Of ze links of rechts was weet ik niet en het maakt me ook geen zier uit. Zij gaf in alle geval een ietsje meer stof tot discussie over de grond van de zaak dan jullie.
Hmm.. even 'knuppellen';

Besnijdenis van vrouwen, is dat niet terugkeren naar 'traditionele' waarden?
=> conservatief rechts?

Met dank aan knuppel.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 14:20   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Besnijdenis van vrouwen, is dat niet terugkeren naar 'traditionele' waarden?
=> conservatief rechts?
Inderdaad. Ik verlang terug naar de tijd waarin ik, geheel volgens de traditionele waarden van mijn conservatieve ouders, sexueel verminkt werd.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 14:22   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Besnijdenis van vrouwen, is dat niet terugkeren naar 'traditionele' waarden?
=> conservatief rechts?
Inderdaad. Ik verlang terug naar de tijd waarin ik, geheel volgens de traditionele waarden van mijn conservatieve ouders, sexueel verminkt werd.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 14:23   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Besnijdenis van vrouwen, is dat niet terugkeren naar 'traditionele' waarden?
=> conservatief rechts?
Inderdaad. Ik verlang terug naar de tijd waarin ik, geheel volgens de traditionele waarden van mijn conservatieve ouders, sexueel verminkt werd.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 15:02   #31
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Asge 't drie keer zegt zal't wel waar zijn zeker
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 15:31   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Asge 't drie keer zegt zal't wel waar zijn zeker
Klaag tegen de moderatoren als je wilt dat het hier een beetje fatsoenlijk functioneert.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 15:48   #33
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik beschouw het besnijden van mannen, jongens of baby's ook niet als goed. Mannelijke besnijdenis kan om hygiënische redenen nog toegestaan worden in landen waar door waterschaarste de kans op ontstekingen onder de voorhuid groter is, maar voor mij is het evengoed een verminking als vrouwenbesnijdenis.

Een besneden vrouw beffen heeft geen zin omdat ze al haar erotisch-gevoelige organen kwijt is (zowel de kleine en/of grote schaamlippen als de clitoris) en daar dus geen genot aan kan ontlenen. Bovendien is het bij vrouwenbesnijdenis de gewoonte om haar letterlijk dicht te naaien, met slechts een minimale opening voor het afvloeien van de maandstonden. De man die zo'n vrouw huwt is verplicht om haar "open te breken" zodat hij er in kan. Niet zelden komen hier scheermesjes bij te pas. Bij de bevalling van een kind wordt ze nog verder opengescheurd, waarna alles weer "netjes" toegenaaid wordt.

In België is enkele jaren geleden beroering ontstaan omwille van de dood van een 9-jarig meisje dat hier besneden werd. Zij bloedde dood. Haar vader verdedigde zijn recht op godsdienstvrijheid.

Links of rechts heeft in dit debat geen plaats. Knuppel, ge zijt verkeerd bezig als ge alleen de linksen verwijt van te zwijgen want politici en veel militanten zullen alleen strijden voor zaken waar ze zich toevallig op dat moment voor interesseren. Het feit dat bijvoorbeeld veel linkse mensen ijveren voor een vrij Palestina heeft niets te maken met het feit dat ze al dan niet zouden weten of de Islam vrouwen zou onderdrukken maar wel met hun rechtvaardigheidsgevoel dat hen ertoe aanzet om het voor een onderdrukt volk op te nemen. (Ik ben het niet echt eens met linkse standpunten, maar ik zal hun recht op vrije meningsuiting verdedigen omdat wij in een democratie leven. Naar mijn eigen politieke voorkeur laat ik je raden maar die is ingewikkelder dan je zou denken...)
Dit is echt walgelijk wat u daar beschrijft.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 18:55   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.358
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hm, Pat, wat is er walgelijk, een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.
Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 19:25   #35
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Hm, Pat, wat is er walgelijk,

A)een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.

B) Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

C)Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)
Ik ga het zeggen Walter: ik kies voor "B"
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 20:37   #36
skye
Gouverneur
 
skye's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Berichten: 1.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hm, Pat, wat is er walgelijk, een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.
Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)
cullinigus -> cunnilingus
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 20:42   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.358
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Danke Skye
Dus Pat, ik zal een kat de volgende keer geen kat meer noemen maar Felix Vulgaris.

Dus het B woord zal vervangen worden door het ons vriendelijk aangebrachte "cunilingus"

bij deze aangepast aan de rechtmatige schrijfwijze
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 20:48   #38
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Danke Skye
Dus Pat, ik zal een kat de volgende keer geen kat meer noemen maar Felix Vulgaris.

Dus het B woord zal vervangen worden door het ons vriendelijk aangebrachte "cunnilingus"
Zolang u maar geen cunnilingus bedrijft met uw felix Vulgaris.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2003, 21:42   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.358
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Aangezien de 3 felixjes hiero katers zijn is dat op zich al moeilijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2003, 01:13   #40
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Vreselijk om een kind hartverscheurend te horen schreeuwen: "Mama, ze snijdt me weer!"

Nog vreselijker om te zien hoe een jonge echtgenoot weigert om de gevolgen van de besnijdenis onder verdoving te laten uitvoeren omdat ze te ingrijpend en te gevaarlijk is: hij zal zijn bruid wel zelf openmaken. ZONDER VERDOVING anders lachen zijn kameraden hem uit.

Wraakroepend dat nog 40 landen vrouwenbesnijdenis toelaten met het foefje dat het die kinderen hun 'vrije' wil' is. Als je dan ziet op welke wijze ze ertoe gebracht worden....

Maar.....het staat in de koran.
Vraag ze niet WAAR want dat weten ze niet. Enkel DAT het er staat.
Tja, en dan willen mensen zoals u een multiculturele samenleving? In Engeland hebben ze al probelemen gehad met negers die kinderoffers brachten aan hun goden. Binnenkort krijgen we nog de vrouwenbesnijdenis in ons land. Wees niet zo hypocriet! Als u voor multicultuur bent, dan moet u de gebruiken van deze volkeren accepteren. Wat is er nu zo bijzonder aan een vrouwenbesnijdenis? Jullie perverse toleranten keuren zelfs homo-, kinder- en sado-masochistische sex goed.

Als ge een beetje verstand zoudt hebben en enigszins sonsequent zoudt zijn, zoudt ge u terug tot onze Moeder de H. Rooms-Katholieke Kerk richten en de islam een halt toeroepen. Leve de kruistochten, leve Godfried van Bouillon! Dieu le veut!
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be