Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2017, 16:28   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard Rondslingerende verpakkingen van Genkse McDonald's teisteren omgeving

Het ene afval is het andere niet.
Tegen een plastiek draagtasje moet opgetreden worden, maar de afval voor veen snelle, oneetbare hap, dat moet kunnen.

Een zakje voor de friet
Een kuipje voor de mayonaise (of andere saus)
Een doosje voor de hamburger
Een beker voor de drank (met dekseltje en rietje)
Een placemat

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170923_0...stert-omgeving


Genk - Hamburgerrestaurant McDonald’s heeft sinds de opening in Genk tien dagen geleden heel wat succes. Maar dat brengt meteen ook overlast met zich mee. Vooral rondslingerende verpakkingen van McDonald’s zorgen voor ergernis in de omgeving. Zelfs de parking aan natuurgebied De Maten ligt vol
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 01:15   #2
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Het gaat goed in Genk

http://forum.politics.be/showthread.php?p=8501837
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 06:51   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Vuil op straat gooien is nooit goed te praten, maar eigenlijk is dat mijn punt niet.
Ik heb het afval voor één "maaltijd" opgesomd, waarschijnlijk komen er honderden mensen dagelijks zo'n troep achter de kiezen steken.

Dit wil dus zeggen dat alles wat ik opsomde moet vermenigvuldigd worden met het aantal gebruikers, dat zijn op jaarbasis tonnen afval die vermijdbaar zijn door herbruikbaar materiaal te gebruiken.
Toch is dit niet de bekommernis van onze minister, de plastieken draagtasjes, die moeten er uit. Deze tasjes werden door veel mensen een tweede keer gebruikt in de pedaalemmer al vuilniszakje.

Ik zak ook de ben,de die achtergelaten werd bij Pukkelpop, alles werd er weggegooid, zelfs de tentjes.

Is dit onze maatschappij?


Het is zelfs zo dat ik in een frituur weiger om te eten uit een plastieken bakje, de frieten smaken er niet in en het is onnodige afval.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 24 september 2017 om 06:53.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 12:26   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het ene afval is het andere niet.
Tegen een plastiek draagtasje moet opgetreden worden, maar de afval voor veen snelle, oneetbare hap, dat moet kunnen.

Een zakje voor de friet
Een kuipje voor de mayonaise (of andere saus)
Een doosje voor de hamburger
Een beker voor de drank (met dekseltje en rietje)
Een placemat

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170923_0...stert-omgeving


Genk - Hamburgerrestaurant McDonald’s heeft sinds de opening in Genk tien dagen geleden heel wat succes. Maar dat brengt meteen ook overlast met zich mee. Vooral rondslingerende verpakkingen van McDonald’s zorgen voor ergernis in de omgeving. Zelfs de parking aan natuurgebied De Maten ligt vol
Waarom doet de reinigingsdienst haar werk daar niet?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 12:36   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dit onze maatschappij?
Nee dit is onze overheid die zichzelf dwangmatig monopolieen toeeigend en vervolgens geselecteerden op steeds hogere kosten jaagt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 12:37   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom doet de reinigingsdienst haar werk daar niet?
Die blaast liever de blaren van de troittoirs vooraleer de wind hen dat excuus voor echt werk afpakt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 12:41   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Die blaast liever de blaren van de troittoirs vooraleer de wind hen dat excuus voor echt werk afpakt.
Ja, dat herinner ik me uit de tijd dat ik bij De Stad werkte, 'de grote blarenslag' zoals ze (de reinigingsdienst) dat zelf noemen.

Terwijl de bladeren nog voor de helft aan de bomen hingen. Want ook daar is de planning die een jaar eerder is opgesteld belangrijker dan de realiteit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 21:08   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Genk kent veel marginale en arme bewoners.

Marginale bewoners sluikstorten en zijn te lui om hun vuilnis fatsoenlijk weg te doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 22:44   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom doet de reinigingsdienst haar werk daar niet?
Ze zijn wat traag in de Limburg weet je wel....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 22:47   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Genk kent veel marginale en arme bewoners.

Marginale bewoners sluikstorten en zijn te lui om hun vuilnis fatsoenlijk weg te doen.
Ah bon, wat met de niet-marginalen die massaal hun afval op die manier droppen... Want die zijn er ook, en meer dan men denkt....... Dat is imo zelfs niet te pardonneren vermits die mensen de middelen wél hebben.

Daarbij, ik las eens dat inwoners van Limburg x gratis huisvuilzakken krijgen per jaar.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 00:19   #11
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Genk kent veel marginale en arme bewoners.

Marginale bewoners sluikstorten en zijn te lui om hun vuilnis fatsoenlijk weg te doen.
Wie zag onlangs de nieuwsreportage over de zwerfvuil-marathon met de commentaar dat de Vlaming nog altijd sluikstort?
Het eerste beeldfragment bevatte zakken met schapenpoten. Het zoveelste toeval weeral.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 06:44   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het kan veel van die McDo bezoekers gewoonweg geen moer schelen dat er overal afval ligt. Ze stoppen zichzelf vol met dat afval dat sommigen eten noemen en dan dumpen ze hun overschot gelijk waar ze zich bevinden. En Mc Donalds die rijft het geld binnen en wast zijn handen in onschuld.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 06:45   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat herinner ik me uit de tijd dat ik bij De Stad werkte, 'de grote blarenslag' zoals ze (de reinigingsdienst) dat zelf noemen.

Terwijl de bladeren nog voor de helft aan de bomen hingen. Want ook daar is de planning die een jaar eerder is opgesteld belangrijker dan de realiteit.
ha lol, ik zie dat ook altijd gebeuren!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 13:12   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ah bon, wat met de niet-marginalen die massaal hun afval op die manier droppen... Want die zijn er ook, en meer dan men denkt....... Dat is imo zelfs niet te pardonneren vermits die mensen de middelen wél hebben.

Daarbij, ik las eens dat inwoners van Limburg x gratis huisvuilzakken krijgen per jaar.
In Limburg gebruiken we geen vuilzakken meer, maar de grijze en groene container.

We betalen per kg en per lediging.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 18:42   #15
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat herinner ik me uit de tijd dat ik bij De Stad werkte, 'de grote blarenslag' zoals ze (de reinigingsdienst) dat zelf noemen.

Terwijl de bladeren nog voor de helft aan de bomen hingen. Want ook daar is de planning die een jaar eerder is opgesteld belangrijker dan de realiteit.
U las me foutief, ik bedoelde reeds gevallen blaren, die de wind van de troittoirs blaast, alzo het excuus van de "reinigingsdienst" voor echt werk, afpakkende.

Hetzelfde zie ik soms ook met hun "waterborstelspuitmachine". Een dikke plensbui geweest, troittoirs proper spoelende, een normaal mens zou blij zijn joepie geen werk meer, de Commies daarentegen die hun bezigheidsdag nepwerk gevuld moeten krijgen, die gebaren zich van krommenaas dat de trottoirs al proper zijn en passeren alsnog.
Eigenlijk zou je er zotte grappen a la verborgen camera mee kunnen uithalen, je "investeert" in een grap in de zin van je bestelt een schoonmaak job bij een firma, gepland net voor de Commies passeren maar zonder dat ze de uitvoering nog zien. En dan komen die even blind af als met de wind, en doen het nog eens compleet overbodig over.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 19:21   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In Limburg gebruiken we geen vuilzakken meer, maar de grijze en groene container.

We betalen per kg en per lediging.
Hela,

Niet voor uw beurt spreken.
Onlangs een presentatie gekregen van Limburg.net, ongeveer de helft van de gemeentes gebruikt containers, de andere helft gebruikt paarse zakken voor restafval.

Limburg.net is wel bezig om het afval te verzamelen in 5 fracties (allemaal zakken) en dit allemaal op te halen met één vrachtwagen.

De vuilniszakken worden nadien op een band gesorteerd per kleur.

Dit heeft voor en nadelen, maar het geeft wel een mooie beeld als al die kleuren naast elkaar staan langs de weg.

Voordelen:
  • Minder ophalingen
  • Nog meer gericht sorteren
  • Vrachtwagens worden optimaal benut, nu
  • rijden er vrachtwagens rond die vol zitten met te weinig gewicht.
  • rijden er vrachtwagens rond die niet vol zitten maar aan het maximum gewicht zitten.

Nadelen:
  • De bewoners moeten plaats hebben voor 5 vuilniszakken.
  • Vroeger had je een zak die leeg was en één die vol was, nu is alles gelijktijdig vol.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 19:25   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ah bon, wat met de niet-marginalen die massaal hun afval op die manier droppen... Want die zijn er ook, en meer dan men denkt....... Dat is imo zelfs niet te pardonneren vermits die mensen de middelen wél hebben.

Daarbij, ik las eens dat inwoners van Limburg x gratis huisvuilzakken krijgen per jaar.
De Limburgers moeten een bepaald bedrag betalen aan Limburg.net, in ruil hiervoor krijgen ze een aantal vuilniszakken, berekend op de gezinssamenstelling (de bijdrage ook natuurlijk) of ze mogen X aantal kilo's restafval meegeven in de grijze container.

Gratis is het niet, ze zorgen er wel gedeeltelijk voor dat sluikstorten niet loont omdat je toch moet betalen. Alleen de extreem grote vervuilers (die niet toekomen met de kilo's of de zakken) hebben nog iets aan sluikstorten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 23:26   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Inderdaad, ze laten u iedere 2 a 3 maand zowieso 42 euro betalen, of je nu veel vuilnis verbruikt of niet.

Het in het bos gaan storten loont dus niet. Zeker omdat je in die 42 euro ook nog eens 500 kg groen, 1000 kg puin, enz enz...krijgt voor het containerpark.

En toch zijn er debielen die sluikstorten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be