Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2015, 19:44   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Afspiegeling van de maatschappij.

Fiets-o-strade tussen Antwerpen en Mechelen.

Allemaal fietsers .

Hoe komt het dat hier ineens geen "afspiegeling van de maatschappij" te zien is? Of kijk ik mis?

Bekijk en filmpje en vertel me of jij ook iets mist.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150...mpaign=seeding
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 juni 2015 om 19:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 20:23   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Inderdaad, geen twintigers te bespeuren. De blok zeker?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 21:53   #3
Lance
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2014
Berichten: 1.553
Standaard

Ja, ik mis dat ook:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  moslima fiets.png‎
Bekeken: 135
Grootte:  455,0 KB
ID: 98544  

Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 22:42   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Fiets-o-strade tussen Antwerpen en Mechelen.

Allemaal fietsers .

Hoe komt het dat hier ineens geen "afspiegeling van de maatschappij" te zien is? Of kijk ik mis?
Veel belangrijker dan dergelijke zaken is het dagelijks gebruik van de fietssnelweg. En dan zien we toch een zeker intensief gebruik.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 22:56   #5
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Eenzelfde gebrek aan "afspiegeling van de maatschappij" zie je bij het natuurbehoud.
https://www.youtube.com/watch?v=awcqxLyx2s8
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 06:47   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Eenzelfde gebrek aan "afspiegeling van de maatschappij" zie je bij het natuurbehoud.
https://www.youtube.com/watch?v=awcqxLyx2s8
Klopt!

Waar ik ook nooit een afspiegeling van de maatschappij vind is bij tentoonstellingen, zoals nu recent in Bozar. Zelfs "het Ottomaanse Rijk" kon enkel wat oude Belgen en toeristen lokken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 07:23   #7
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Is dat nu omdat er geen berbers bij staan circe????
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 07:45   #8
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Iemand er ooit een probleem van gemaakt dat er relatief gezien te weinig bakkers, beenhouwers of kleuterleidsters gebruik maken van dat fietspad of één of andere obscure tentoonstelling bezoeken?

Who gives a fuck?

Laatst gewijzigd door SMI94 : 14 juni 2015 om 08:05.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:06   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Is dat nu omdat er geen berbers bij staan circe????
Ik herken geen berbers op een foto, maar inderdaad noch berbers, noch marokkanen, noch turken, noch hoofddoeken.

Evenmin te vinden bij vrijwilligersorganizaties.

Ook nooit te bespeuren bij culturele evenementen (tenzij het over islam gaat heb ik gehoord).

Maar bedrijven zouden wèl de moeite moeten doen om een "afspiegeling van de maatschappij" aan te werven? Als ik naar de PRAVDA kijk moet er zelfs voor gezorgd worden dat ik tevens regelmatig een kleurtje te zien krijg, anders schijnt ik racist te worden.

En ik zou dus héél graag kleurtjes zien bij zulke gelegenheden, maar neen, ineens is het niet meer nodig. Nochtans kost het gewoonlijk niks om bij een vrijwilligersorganizatie aan te sluiten. Maar ge moet U wel inspannen en neen, ge krijgt er niks voor.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:08   #10
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Iemand er ooit een probleem van gemaakt dat er relatief gezien te weinig bakkers, beenhouwers of kleuterleidsters gebruik maken van dat fietspad of één of andere obscure tentoonstelling bezoeken?

Who gives a fuck?
zoals ik reeds zei: blijkbaar hebben sommigen (niet allen) er wèl een probleem mee dat het politiekorps geen afspiegeling van de maatschappij is, of indien bedrijven hun personeelsbestand geen afspiegeling van de maatschappij is.

Bij inhuldigingen van fietspaden, bij natuurpunt activiteiten, bij culturele activiteiten, bij vrijwilligersorganizaties..... nergens "afspiegeling" te zien.

Tenzij men de apartheidsorganizaties dan als afspiegeling zien.

Maar Bertje Anciaux heeft er indertijd toch voor gezorgd dat organizaties die geen allochtonen in hun bestuur of leden hadden geen subsidies meer kregen? Is dat ooit in voege geraakt? Want ik vraag me af waarom de turnclub in Tutterewuttere waar geen hoofddoek te vinden is hun subsidies moeten missen omdat ze geen allochtoon bij hun gemengde turnclub kunnen krijgen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juni 2015 om 08:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:11   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik herken geen berbers op een foto, maar inderdaad noch berbers, noch marokkanen, noch turken, noch hoofddoeken.

Evenmin te vinden bij vrijwilligersorganizaties.

Ook nooit te bespeuren bij culturele evenementen (tenzij het over islam gaat heb ik gehoord).

Maar bedrijven zouden wèl de moeite moeten doen om een "afspiegeling van de maatschappij" aan te werven? Als ik naar de PRAVDA kijk moet er zelfs voor gezorgd worden dat ik tevens regelmatig een kleurtje te zien krijg, anders schijnt ik racist te worden.

En ik zou dus héél graag kleurtjes zien bij zulke gelegenheden, maar neen, ineens is het niet meer nodig. Nochtans kost het gewoonlijk niks om bij een vrijwilligersorganizatie aan te sluiten. Maar ge moet U wel inspannen en neen, ge krijgt er niks voor.
Honestly? Ik als witte Vlaming zou mij ook nergens laten zien waar gele helfies staan te flashen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:12   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Honestly? Ik als witte Vlaming zou mij ook nergens laten zien waar gele helfies staan te flashen.
dat is politiek. Ik zou ook niet tussen de rode rozen en vuisten gaan staan.

Ik heb het over a-politieke organizaties.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:14   #13
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Geef nu toe, 't is er toch over?
"Allez, er staan geen bruin man tussen, hoe kan da nu????"
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:18   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het laat me onwillekeurig denken aan het Nederlandse project om een "allochtonenbos" aan te planten. Ook hier was er geen afspiegeling van de maatschappij nodig. Blijkbaar vond de organizator (zelf allochtoon) dat allochtonen op een andere manier in de natuur moeten staan dan de oud-Nederlander.

Het voorstel dateert van 2005, maar werd zeer ernstig genoemen én uitgevoerd in Nederland.
Echter, het SMULBOS is nooit van de grond gekomen omdat men het aangeplante bos iets te vroeg door de doelgroep heeft laten betreden, nl. voordat de boompjes vruchten droegen en die zijn dus allemaal vernietigd geworden..

Meer info over het allochtonen Smulbos: http://frontpage.fok.nl/nieuws/17330...n-smulbos.html

Komt uit www.haarlemsdagblad.nl in 2005


Allochtonenbos in het Nationaal Park Zuid-Kennemerland op komst

--------------------------------------------------------------------------

In het Nationaal Park Zuid-Kennemerland zal nog dit jaar een vier hectare groot natuurspeelbos voor allochtonen worden gerealiseerd. Natuurmonumenten zal het stuk bos gaan beheren. Dankzij subsidies van het VSB-fonds en de Koninklijke Nederlandse Heide Maatschappij (KNHM) kan het project van start gaan met als doel 'de natuurbeleving onder allochtonen te bevorderen.'

Parkbeheerder Tjeerd Bosma vertelt dat het project is bedoeld om meer allochtone bezoekers in het park te krijgen. "99,9 procent is nu nog autochtoon en de Vereniging Natuurmonumenten heeft als een van de algemene doelstellingen om dat te veranderen." Eerder zorgden de plannen voor een zogeheten 'smulbos voor allochtonen' bij Nijmegen voor veel discussie en hilariteit.

Volgens Mostafa El Filali van de stichting Kantara, één van de initiatiefnemers van het project, is het speelbos bedoeld voor iedereen en met name voor stadskinderen, die nog zo weinig natuur in hun directe omgeving hebben. "Het wordt geen allochtonenbos. We willen meehelpen om een positieve houding van recreanten ten aanzien van de natuur te krijgen. Het is echter ook bedoeld voor bewoners in de directe omgeving van het park. Maar in de grote steden wonen nu eenmaal heel veel allochtone kinderen, vandaar dat we dat in het projectplan hebben meegenomen", aldus El Filali.

De toelichting van El Filali zorgt voor verbazing bij de woordvoerder van de KNHM. "Wij hebben 17.000 euro ter beschikking gesteld juist omdat het project zou zorgen voor actief samenleven tussen allochtonen en autochtonen." Het VSB-fonds is dezelfde mening toegedaan.

"Ze kunnen bomen klimmen, eraan hangen, hutten bouwen en vruchten plukken. Volgens een onderzoeksrapport dat in het hetzelfde projectplan wordt aangehaald "vinden allochtonen eten en drinken in een familiesfeer in de natuur belangrijker dan de biodiversiteitswaarde hiervan." Het natuurspeelbos moet dan ook een plek worden waar mensen kunnen dwalen zonder vooropgesteld doel of opgelegde regels.

Bron: http://www.haarlemsdagblad.nl/Index/...88--%2C00.html
--------------------
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:20   #15
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zoals ik reeds zei: blijkbaar hebben sommigen (niet allen) er wèl een probleem mee dat het politiekorps geen afspiegeling van de maatschappij is, of indien bedrijven hun personeelsbestand geen afspiegeling van de maatschappij is.

Bij inhuldigingen van fietspaden, bij natuurpunt activiteiten, bij culturele activiteiten, bij vrijwilligersorganizaties..... nergens "afspiegeling" te zien.

Tenzij men de apartheidsorganizaties dan als afspiegeling zien.

Maar Bertje Anciaux heeft er indertijd toch voor gezorgd dat organizaties die geen allochtonen in hun bestuur of leden hadden geen subsidies meer kregen? Is dat ooit in voege geraakt? Want ik vraag me af waarom de turnclub in Tutterewuttere waar geen hoofddoek te vinden is hun subsidies moeten missen omdat ze geen allochtoon bij hun gemengde turnclub kunnen krijgen.
Kun je mij dan eens één organisatie, evenement of groep aanduiden die een perfecte afspiegeling van de maatschappij is (uitgezonderd van de maatschappij zelf dan)?

Elke halve zool weet dat zoiets niet bestaat! En toch kom jij hier dan wat gespeeld -alhoewel- geschoffeerd over doen? Ga toch iets zinnigs doen met je leven mens...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:28   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Kun je mij dan eens één organisatie, evenement of groep aanduiden die een perfecte afspiegeling van de maatschappij is (uitgezonderd van de maatschappij zelf dan)?

Elke halve zool weet dat zoiets niet bestaat! En toch kom jij hier dan wat gespeeld -alhoewel- geschoffeerd over doen? Ga toch iets zinnigs doen met je leven mens...
Hoezo?waarom vinden mensen zoals jij dan wel dat in het ene geval de afspiegeling noodzakelijk is, maar in het andere geval niet?

En meer bepaald: WIE is er verantwoordelijk om een bedrijf/organizatie als een afspiegeling van de maatschappij voor te stellen?

Zie hierboven: het allochtonenbos. Blijkbaar zijn er zelfs aparte natuurbelevingsplaatsen nodig?

PS. u hoef niet zo neerbuigend te doen over mijn forumdeelname. Blijkbaar ben jij om 09.00 uur toch ook bezig met forummen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 08:49   #17
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoezo?waarom vinden mensen zoals jij dan wel dat in het ene geval de afspiegeling noodzakelijk is, maar in het andere geval niet?
Hoe arrogant moet je eigenlijk niet zijn om te denken dat jij beter weet dan ik wat ik denk of vind...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En meer bepaald: WIE is er verantwoordelijk om een bedrijf/organizatie als een afspiegeling van de maatschappij voor te stellen?
Zal ik anders eens uitleggen wat ik vind? Ik vind dat iedereen die vindt dat een bedrijf, organisatie, sportclub of gelijk wat een afspiegeling moet zijn van de maatschappij, een naïeve onnozelaar is die spookkastelen najaagt.

Mensen als ik hebben een probleem dat mensen op basis van huidskleur of naam al bij voorbaat verticaal geklasseerd worden bij bvb sollicitaties. Dat betekent NIET dat mensen als ik vinden dat een bedrijf - of bij uitbreiding elke deelverzameling van de maatschappij - een afspiegeling van de hele maatschappij moet zijn. Zoiets KAN per definitie gewoonweg niet. Maargoed, mensen als jij hebben altijd al moeilijkheden gehad met het begrip 'nuance' en 'logica'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zie hierboven: het allochtonenbos. Blijkbaar zijn er zelfs aparte natuurbelevingsplaatsen nodig?
Maar mens toch, waarom zou ik moeten wakker liggen van het feit dat die allochtone kinderen geen zin hadden om in een bos te gaan spelen...

Heeft die gast die dat speelbos wilde aanleggen, eigenlijk ooit uitgezocht of allochtonen daarop zaten te wachten of nodig vonden? Nee, eenzijdig een initiatief opzetten zonder voorstudie, dan zien dat de resultaten niet waren wat die er van verwachtte, en vervolgens dan de groep met de vinger wijzen die er geen gebruik van maakt van iets waar ze zelf niet om gevraagd hebben... Ja, hoe dwaas kun je zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
PS. u hoef niet zo neerbuigend te doen over mijn forumdeelname. Blijkbaar ben jij om 09.00 uur toch ook bezig met forummen?
Daar gaat het niet om.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 14 juni 2015 om 08:54.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 09:33   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Zal ik anders eens uitleggen wat ik vind? Ik vind dat iedereen die vindt dat een bedrijf, organisatie, sportclub of gelijk wat een afspiegeling moet zijn van de maatschappij, een naïeve onnozelaar is die spookkastelen najaagt.

Mensen als ik hebben een probleem dat mensen op basis van huidskleur of naam al bij voorbaat verticaal geklasseerd worden bij bvb sollicitaties. Dat betekent NIET dat mensen als ik vinden dat een bedrijf - of bij uitbreiding elke deelverzameling van de maatschappij - een afspiegeling van de hele maatschappij moet zijn. Zoiets KAN per definitie gewoonweg niet.
Ik zie dat U het eindelijk begrepen heeft. Goed zo! Blijven oefenen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 09:43   #19
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zie dat U het eindelijk begrepen heeft. Goed zo! Blijven oefenen.
Wat dacht je vanmorgen toen je opstond? Vandaag is een goeie dag om eens mijn eigen ruiten in te gooien?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2015, 09:47   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Wat dacht je vanmorgen toen je opstond? Vandaag is een goeie dag om eens mijn eigen ruiten in te gooien?
oops. U heeft het blijkbaar toch niet begrepen. Blijven oefenen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be