Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 17:10   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Romagespuis opnieuw aan de slag.

Citaat:
In de straat Palinghuizen in Gent is een woning die te koop staat, ingenomen door krakers. De woning is volgens de eigenaars bemeubeld, maar niet meer bewoond. Ze staat sinds augustus te koop.
Het gaat om een rijwoning, en volgens de lokale politie hebben zeven Roma het pand gekraakt. ‘We zijn momenteel nazicht aan het doen en kunnen nog geen uitspraken doen over de staat van het huis’, zegt woordvoerster Valentine Van den Boogaerde.
De kraak werd maandagochtend vastgesteld. De eigenaars en de makelaar contacteerden maandag zelf verschillende media. ‘Zondagavond zijn we er nog geweest, rond 17.30 uur’, klinkt het. ‘Vanmorgen kreeg ik van een kuisploeg bericht dat er mensen lagen te slapen.’
Koffietassen en matrassen
‘We zijn er meteen naar toe gegaan en binnen gegaan en we hebben gevraagd weg te gaan. Ze zaten koffie te zetten met onze spullen en dronken uit onze koffietasssen. Onze matrassen lagen op de grond. Ze weigerden te vertrekken. Dan hebben we de politie gebeld. Die is toegekomen en heeft de identiteitskaarten opgevraagd. Maar ze zeiden ons dat ze niets konden doen.’
De nieuwe wet die kraken strafbaar stelt, is vorige week maandag in het Staatsblad verschenen en treedt donderdag in werking.
uit DSonline
Uiteraard weer in Gent waar meneer Termont zijn schatjes de hand boven het hoofd houdt. Zou er nergens nog een wet zijn die toelaat "tot donderdag" dieven en inbrekers neer te schieten? Na de jaren, maanden enz waarvan sprake was van een aanpassing aan de wet is men er "misschien" nu bijna! Donderdag! En tot donderdag mag dat vreemd gespuis zich in andermans huis gaan vestigen en hun spullen gebruiken, misschien stelen en verkopen, er een varkensstal van maken zonder dat er hen iets in de weg gelegd kan worden?
Hoe en door wie is zo'n idiote wet ooit tot stand gekomen?
En wist meneer Termont onlangs ergens te verkondigen dat er met de nieuwe wet die straks van kracht zal worden... er niet veel of niets zal veranderen??? Heeft hij en zijn rode en groene vriendjes weer het nodige gedaan en voorzien?
En moeten onze ordediensten dat rondzwervend gespuis niet in het oog houden eens ze dat huis uit zijn om te kijken waar ze zich daarna zullen "vestigen"? Of misschien is het de gewoonte in Gent dat "sommigen" hen direct weten te vertellen waar de andere huizen staan die ze maar te kraken hebben?
Onze ordediensten hebben misschien van ergens hogerhand bevel gekregen van vooral niets te doen, zoals met die Marokkaanse ratten die het in Brussel weer zo bont hebben gemaakt...
Ze komen te laat, staan erbij en kijken er naar...
O ja! Ze hebben er één opgepakt en eventjes later weer laten lopen.

Laatst gewijzigd door andev : 13 november 2017 om 17:11.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 17:13   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Zou er niet ergens een bende hooligans zijn die dat soort gespuis met veel plezier en niet al te zachthandig naar buiten werkt?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 17:16   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zou er niet ergens een bende hooligans zijn die dat soort gespuis met veel plezier en niet al te zachthandig naar buiten werkt?
Die zullen er waarschijnlijk wel zijn maar mochten ze in actie treden en dat is algemeen geweten zullen ze zwaarder gestraft worden dan de krakers.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 17:17   #4
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zou er niet ergens een bende hooligans zijn die dat soort gespuis met veel plezier en niet al te zachthandig naar buiten werkt?
En alsof het nog niet erg genoeg is, dat zou men alle mogelijk middelen en manschappen gebruiken om die hooligans te pakken te krijgen en te straffen!
Eigenlijk ongelooflijk!
Leve de multiculturele wereld! Leve de pest en de cholera!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 19:25   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.572
Standaard

Roma kraken Gentse woning die te koop staat

Citaat:
In Gent is een woning die te koop staat gekraakt. Dat schrijft Het Nieuwsblad en bevestigt de Gentse lokale politie. Volgens de eigenaars was het pand niet bewoond maar wel bemeubeld.
Deze is best 'leuk' ...

Citaat:
‘We zijn er meteen naar toe gegaan en binnen gegaan en we hebben gevraagd weg te gaan. Ze zaten koffie te zetten met onze spullen en dronken uit onze koffietasssen. Onze matrassen lagen op de grond. Ze weigerden te vertrekken. Dan hebben we de politie gebeld. Die is toegekomen en heeft de identiteitskaarten opgevraagd. Maar ze zeiden ons dat ze niets konden doen. We mogen zelfs niet meer binnen gaan of we zouden hun privacy kunnen schenden.'
Op diezelfde krantenpagina stelde men zich de vraag:

Kun je als Gentenaar nog weekendje naar zee?

De vraag zal zich niet alleen beperken tot de Gentenaars maar ook veel andere mensen gaan zich dat afvragen mochten ze een reisje willen plannen.

Citaat:
De wetswijziging passeerde intussen langs het parlement, maar kon nog niet worden toegepast toen Roma vorige week opnieuw een huis in Gent kraakten. Ook voor de kraak in Palinghuizen is er momenteel geen duidelijkheid. 'Vanaf 16 november kunnen eigenaars bij ons terecht voor een klachtmisdrijf', zegt de lokale politie.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 november 2017 om 19:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 20:25   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.572
Standaard

Krakers hebben Gentse woning na een dag verlaten

Citaat:
De krakers die een woning in Gent sinds deze ochtend kraakten, hebben het huis in Palinghuizen in de vooravond verlaten. De eigenaars zijn van plan nieuwe sloten te laten plaatsen. Eerder vandaag waren ze nog ten einde raad: ”‘Jullie kunnen ons toch niets doen’, zeiden de krakers tegen ons.”
Ik zou vriendelijk reageren, denkt ge?

Binnen 10 dagen is kraken eindelijk strafbaar: wet gepubliceerd in Staatsblad

Citaat:
De wet die kraken strafbaar stelt werd vandaag gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad en zal binnen 10 dagen van kracht worden. Dat meldt minister van Justitie Koen Geens (CD&V) in een persbericht.
Als dat géén tijd begint te worden dat die wet er staat.

Daar heeft men lang moeten over nadenken om de één of andere duistere reden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 november 2017 om 20:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 21:05   #7
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Krakers hebben Gentse woning na een dag verlaten



Ik zou vriendelijk reageren, denkt ge?

Binnen 10 dagen is kraken eindelijk strafbaar: wet gepubliceerd in Staatsblad



Als dat géén tijd begint te worden dat die wet er staat.

Daar heeft men lang moeten over nadenken om de één of andere duistere reden.
De krakers en Termont hebben tot nu toe geluk gehad dat er niet één van de wettige eigenaars een heel slecht karakter in combinatie met een heel kort lontje had.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:44   #8
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
De krakers en Termont hebben tot nu toe geluk gehad dat er niet één van de wettige eigenaars een heel slecht karakter in combinatie met een heel kort lontje had.
Slecht karakter ?

Wat zou er slecht zijn aan het verdedigen van je eigen huis ?
En je hoeft daarvoor zelfs geen geweld te gebruiken.
Ik zou zo bvb 'werken' beginnen in mijn eiegen huis, en nogal kwistig met amoniac beginnen om te gaan.
Ze zullen dan wel gaan lopen, met de traantjes in hun oogskens...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 november 2017 om 22:44.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:23   #9
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Daar heeft men lang moeten over nadenken om de één of andere duistere reden.
die wet bestaat al sinds 1830
inbraak en huisvredebreuk

maar in Gent heeft men die zaken in de wasmachine gegooid, ne keer goe zwieren en dan, middels schuldig verzuim, haar agenten verboden om er tegen op te treden.

deze wet is natuurlijk flauwe kul
eerst klacht indienen, dan 8 dagen, dan een beroep, nog eens 10 dagen en dan hebt ge er ze eindelijk uit.

as ge dan ni oppast of rap genoeg zijt zitten ze een dag later terug in uw kot en moogt ge de procedure herhalen
de beote voor de kraker was 100 euro heb ik vandaag gehoord. toch goedkope huur denk ik dan.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 06:56   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Slecht karakter ?

Wat zou er slecht zijn aan het verdedigen van je eigen huis ?
En je hoeft daarvoor zelfs geen geweld te gebruiken.
Ik zou zo bvb 'werken' beginnen in mijn eiegen huis, en nogal kwistig met amoniac beginnen om te gaan.
Ze zullen dan wel gaan lopen, met de traantjes in hun oogskens...
Een paar bussen insecticide leegspuiten tegen de "kakkerlakken"?
Zet u een gasmasker op hé....

Eens zien hoe snel ze buiten zijn.

Men sprak gisteren van +50 woningen die op dit eigenste ogenblik in Gent gekraakt zijn. Materiaal genoeg om eens een testcase uit te proberen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 november 2017 om 06:58.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 10:09   #11
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zou er niet ergens een bende hooligans zijn die dat soort gespuis met veel plezier en niet al te zachthandig naar buiten werkt?
Ik betwijfel of je die nog gaat vinden in het softe W-Europa. Daarvoor zul je naar Polen of Rusland moeten trekken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 10:22   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Toch vreemd dat er nu met de wet geschermd wordt. Ik herinner mij nog toen ik in Gent woonde dat schepen van sociale zaken Karen Temmerman verordonneerde om een aantal krakers aan de Brugse Poort desnoods manu militari
buiten te zetten.

Hetgeen ook effectief gebeurde. De krakers hadden zelfs barricaden opgeworpen. Maar ja het waren geen Roma he.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 13:55   #13
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Slecht karakter ?

Wat zou er slecht zijn aan het verdedigen van je eigen huis ?
En je hoeft daarvoor zelfs geen geweld te gebruiken.
Ik zou zo bvb 'werken' beginnen in mijn eiegen huis, en nogal kwistig met amoniac beginnen om te gaan.
Ze zullen dan wel gaan lopen, met de traantjes in hun oogskens...
Je hebt gelijk. Ik had het moeten houden bij kort lontje.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 16:25   #14
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Slecht karakter ?

Wat zou er slecht zijn aan het verdedigen van je eigen huis ?
En je hoeft daarvoor zelfs geen geweld te gebruiken.
Ik zou zo bvb 'werken' beginnen in mijn eiegen huis, en nogal kwistig met amoniac beginnen om te gaan.
Ze zullen dan wel gaan lopen, met de traantjes in hun oogskens...
Jij mag helemaal niet meer binnen voor werken of iets anders.
Daarentegen kan het wel dat de krakers werken ondernemen en met je lavabo, douche en radiatoren weg zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 18:32   #15
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

In verband met de laatste" kraak" in Gent zijn de daders ondertussen al weer opgestapt en wisten ze te vertellen dat ze in het station met een busje of zo werden opgewacht, en de sleutels van het huis kregen. Waar of niet, wie zal het zeggen... Maar het schijnt bekend te zijn dat in hun land van oorsprong er gangsters zijn die vandaar uit laten weten waar iets te kraken valt en tegen betaling voor het nodige zorgen...
En onze politie, die schrijft verkeersboetes uit...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2017, 20:41   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
In verband met de laatste" kraak" in Gent zijn de daders ondertussen al weer opgestapt en wisten ze te vertellen dat ze in het station met een busje of zo werden opgewacht, en de sleutels van het huis kregen. Waar of niet, wie zal het zeggen... Maar het schijnt bekend te zijn dat in hun land van oorsprong er gangsters zijn die vandaar uit laten weten waar iets te kraken valt en tegen betaling voor het nodige zorgen...
En onze politie, die schrijft verkeersboetes uit...
..... En laat crimineel Marokkaans tuig los lopen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be