Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2003, 22:12   #1
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Het idee dat homoseksualiteit inmiddels algemeen wordt geaccepteerd, is te voorbarig. Zoenende mannen kunnen nog altijd op brede afkeuring rekenen, constateert Bas van de Meerendonk in een opiniebijdrage in De Volkskrant van 18 augustus. Van de Meerendonk is verbonden aan de Rutgers Nisso Groep, het Kenniscentrum Seksualiteit en de vakgroep methoden van de Katholieke Universiteit Nijmegen.

De wettelijke emancipatie van homoseksuelen in Nederland is ver gevorderd, maar van daadwerkelijke sociale acceptatie komt nog veel te weinig terecht, verklaarde COC-voorzitter Henk Beerten begin augustus. "Integratie betekent niet dat een samenleving gelijke rechten geeft aan een minderheid, die daarna braaf opgaat in het geheel en dan niet langer zichtbaar hoeft te zijn", onderstreepte Beerten.

Bas van de Meerendonk herinnert aan een hoofdredactioneel commentaar dat op 2 augustus – de dag van de Canal Parade in Amsterdam - in De Volkskrant verscheen. In dat commentaar, dat handelt over vertrutting en over gedrag van homoseksuelen, werd een onderscheid gemaakt tussen publieke en private ruimte. Er werd bepleit dat gedrag dat anderen zou kunnen storen maar beter tot de private ruimte beperkt kan blijven: 'Het mooie van de hedendaagse samenleving is dat iedereen zijn eigen voorkeur kan uitleven. Maar de publieke ruimte is van iedereen: daarom moeten burgers zich zoveel mogelijk onthouden van gedrag dat door anderen als storend wordt ervaren.'

"Op het eerste gezicht lijkt dit erg voor de hand liggend en bepaalde vormen van gedrag worden waarschijnlijk door een grote meerderheid als storend ervaren", zegt Van de Meerendonk. "Maar meestal is het zo dat wat de een als storend ervaart, de ander soms helemaal niet vervelend vindt. Ook als we ons beperken tot gedrag op het terrein van liefde en seksualiteit, dan nog resten er vragen. Welk seksueel gedrag is wel of niet acceptabel; waaraan storen mensen zich? En een wellicht nog veel belangrijkere vraag is of men zich net zo stoort aan hetzelfde gedrag van heteroseksuelen als aan dat van homoseksuelen. Dit laatste vormt een mooie graadmeter voor de sociale acceptatie van homoseksualiteit. Mag in het tolerante Nederland een hetero bepaalde zaken wel en een homo niet?"

In het kader van het door de vakgroepen Methoden en Sociologie van de Katholieke Universiteit van Nijmegen gehouden onderzoek "Sociaal-culturele ontwikkelingen in Nederland" werd in 2000 aan 881 Nederlanders gevraagd of zij het aanstootgevend vinden om op straat twee mensen (een stel) met elkaar te zien zoenen. "Om meer inzicht te krijgen in de sociale acceptatie van homoseksuelen in vergelijking met heteroseksuelen hebben we de samenstelling van het stel laten variëren: een man en een vrouw, twee vrouwen, en twee mannen. Het betreft hier dus hetzelfde soort gedrag, namelijk zoenen in het openbaar, maar door verschillende groepen ten toon gespreid."

"De uitkomsten laten zien dat er grote verschillen zijn tussen de drie stellingen. Een grote meerderheid van de respondenten vindt een zoenend heterostel absoluut niet aanstootgevend. Zoenende lesbo's en – vooral – zoenende homoseksuele mannen stuiten op aanzienlijk meer weerstand. Dat is een duidelijke aanwijzing dat het met de sociale acceptatie van homoseksuelen nog niet zo ver is gevorderd als wellicht algemeen wordt gedacht. Het is iemands goed recht om zich te storen aan een zoenend stel op straat. Het is echter veelzeggend dat men zich klaarblijkelijk veel meer stoort aan twee zoenende vrouwen of twee zoenende mannen dan aan een zoenende man en vrouw."

"Als de redenering van de Volkskrant wordt gevolgd, zou dit betekenen dat homoseksuelen niet en heteroseksuelen wel op straat zouden mogen zoenen. Immers, in de publieke ruimte zouden burgers zich moeten onthouden van gedrag dat door anderen als storend wordt ervaren. Je homoseksuele voorkeur is geen probleem, maar laat het vooral niet zien: hou het binnenshuis. Bepaald gedrag zou dan alleen nog maar weggelegd zijn voor heteroseksuelen, niet voor homoseksuelen. Dit leidt op zijn beurt weer tot onzichtbaarheid van homoseksuelen."

"Recente onderzoeken naar de gezondheid van homoseksuelen suggereren dat er een verband is tussen het ontbreken van sociale acceptatie en klachten op het gebied van geestelijke gezondheid. Overheid, onderwijs en wetenschap zouden daarom meer prioriteit moeten geven aan de het vergroten van de sociale acceptatie van homoseksuelen."

Bron: www.hetrozehuis.be
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 13:37   #2
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Tja, de meeste mensen die walgen van zoenende homo's of lesbiennes doen dat omdat ze aanvoelen dat het tegennatuurlijk is. Geen enkele ouder voedt zijn/haar kind specifiek op met de duidelijke opdracht "je mag geen sexegenoot zoenen in het openbaar" hoor.
Zoals ik al eerder in andere bijdragen vermeldde... homosexualiteit is tegennatuurlijk. Hetereosexualiteit is de norm. En die norm werd ons niet opgelegd door bestraffende ouders, maar door onze eigen evolutie als soort. Het zit in onze genen zou je kunnen zeggen. Nu we erin geslaagd zijn om de sex los te koppelen van de voortplanting komt homosexualiteit meer voor omdat we minder onbewust dat onnatuurlijke gevoel hebben als we het zien. Maar dat wilt nog niet zeggen dat het de norm moet worden. Homosexualiteit is en blijft een afwijking en dus walgen veel mensen ervan het te zien.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 13:50   #3
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Tja, de meeste mensen die walgen van zoenende homo's of lesbiennes doen dat omdat ze aanvoelen dat het tegennatuurlijk is. Geen enkele ouder voedt zijn/haar kind specifiek op met de duidelijke opdracht "je mag geen sexegenoot zoenen in het openbaar" hoor.
Zoals ik al eerder in andere bijdragen vermeldde... homosexualiteit is tegennatuurlijk. Hetereosexualiteit is de norm. En die norm werd ons niet opgelegd door bestraffende ouders, maar door onze eigen evolutie als soort. Het zit in onze genen zou je kunnen zeggen. Nu we erin geslaagd zijn om de sex los te koppelen van de voortplanting komt homosexualiteit meer voor omdat we minder onbewust dat onnatuurlijke gevoel hebben als we het zien. Maar dat wilt nog niet zeggen dat het de norm moet worden. Homosexualiteit is en blijft een afwijking en dus walgen veel mensen ervan het te zien.
Nog veel meer mensen walgen van
Ook een zeer natuurlijke reactie.
Velen vergeten echter dat die beestjes

eten en verder compleet ongevaarlijk zijn.

Homo's doen meer dan elkaar kussen op straat. Zij leven en werken in een maatschappij, en voelen zich nu toevallig aangetrokken tot hetzelfde geslacht.

Ik walg evengoed van het idee een mannentong in mijn mond geduwd te krijgen, maar dat belet mij niet om liefde (niet de sex) tussen twee mannen resp. twee vrouwen evengoed te erkennen als noodzakelijk. Zij het niet rechtstreeks voor mezelf, dan toch voor hun eigen geluk, en dus hun functioneren in de maatschappij. De uitingen van deze liefde zijn dan ook niet aanstootgevend, maar een intieme uiting van geluk. En wat kan er mooier zijn dan de verliefde schittering in twee mekaar aankijkende ogen?

met vriendelijke groeten

PS : homoseksualiteit komt evengoed voor bij apen en andere zoogdieren, bij vogels, ... Redelijk wat soorten kunnen tijden hun leven van geslacht veranderen, en eten dus van beide walletjes mee. O.a. een aantal soorten slakken en lintwormen zijn zelfs hermafrodiet, en kunnen dus mekaar bevruchten. De gescheiden sexes zoals wij ze kennen, zijn dus zeker niet de algemene regel...
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 13:54   #4
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Ik walg niet van insecten, die hebben hun functie en hun nut.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 13:56   #5
storm op zee
Schepen
 
storm op zee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik walg niet van insecten, die hebben hun functie en hun nut.
Een spin is geen insect.
__________________
En zegepralend grijnst hij, op 's vijands trillend lijk.


Zelfverklaarde onafhankelijkheid? Het kan: http://seborga.net
storm op zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 14:26   #6
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik walg niet van insecten, die hebben hun functie en hun nut.
Neem eens een huisspin (zie foto) in je handen en zeg het dan nog eens

En inderdaad, de huisspin is geen insect. Tel de poten maar na.

PS : ik ken genoeg homo's die wel degelijk enorm nuttig zijn voor de maatschappij...
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 15:51   #7
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Als het giftig is dan zal ik het niet zo snel vastpakken, maar het bewonderen kan ik wel. Tja, was even vergeten dat spinnen niet onder de insecten vallen.

Een tweede opmerking die ik nog wou maken: spinnen en insecten kun je eenvoudig doodslaan als ze je lastigvallen, en een goeie insecticide is in iedere supermarkt te koop. Je kunt dat niet doen met homo's want dan vinden hun vriendjes dat weer zielig.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 16:19   #8
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Als het giftig is dan zal ik het niet zo snel vastpakken, maar het bewonderen kan ik wel. Tja, was even vergeten dat spinnen niet onder de insecten vallen.
Exactly my point : de afgebeelde huisspin is enkel giftig voor de insecten in haar web. Mensen bijten kan ze niet vanwege de bouw van haar kaken. Kwestie van met kennis van zaken te spreken

Citaat:
Een tweede opmerking die ik nog wou maken: spinnen en insecten kun je eenvoudig doodslaan als ze je lastigvallen, en een goeie insecticide is in iedere supermarkt te koop. Je kunt dat niet doen met homo's want dan vinden hun vriendjes dat weer zielig.


Waw, wat een doodslaand argument Op naar de supermarkt voor een beetje homicide...
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 17:36   #9
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

In ieder geval blijft het feit dat de gemiddelde mens niet echt wakker ligt van holebi-dingen en blijven ze het "raar" vinden als twee mannen of twee vrouwen elkaar lopen te muilen. Met al dat gepromoot van het holebi-gebeuren kweek je alleen maar aversie bij de ouderen, een tijdelijke "rage" bij de jongeren, en veel gezeik achteraf.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 18:10   #10
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
PS : ik ken genoeg homo's die wel degelijk enorm nuttig zijn voor de maatschappij...
Yep, en wie schakelt die uit?


jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 19:23   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Tja, de meeste mensen die walgen van zoenende homo's of lesbiennes doen dat omdat ze aanvoelen dat het tegennatuurlijk is.
Da's al verkeerd. Homoseksualiteit is NIET tegennatuurlijk, want de natuur maakt het mogelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Geen enkele ouder voedt zijn/haar kind specifiek op met de duidelijke opdracht "je mag geen seksegenoot zoenen in het openbaar" hoor.
Maar ze laten evenmin verstaan dat het wel OK is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Zoals ik al eerder in andere bijdragen vermeldde... homoseksualiteit is tegennatuurlijk.
Neen, dat is het niet, zoals ik hierboven al zei...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Heteroseksualiteit is de norm. En die norm werd ons niet opgelegd door bestraffende ouders, maar door onze eigen evolutie als soort. Het zit in onze genen zou je kunnen zeggen.
Dat zou je kunnen zeggen, maar je zou nogal een mal figuur slaan, want het klopt niet. Er zijn zeer goede aanwijzingen dat homoseksualiteit eveneens in onze genen zit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Nu we erin geslaagd zijn om de seks los te koppelen van de voortplanting komt homoseksualiteit meer voor omdat we minder onbewust dat onnatuurlijke gevoel hebben als we het zien.
Na deze zin een tiental keren gelezen te hebben, moet ik tot de conclusie komen dat ik er geen touw aan vast kan knopen... Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat homoseksualiteit MEER voorkomt omdat heteroseksuele mensen bewuster "onnatuurlijke" gevoelens hebben als ze "het" zien? Ik snap er geen reet van...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Maar dat wilt nog niet zeggen dat het de norm moet worden.
Er is ook niemand die het tegendeel beweert. Wie heeft er ooit gezegd dat homoseksualiteit de norm moet worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Homoseksualiteit is en blijft een afwijking en dus walgen veel mensen ervan het te zien.
Nee, het is geen afwijking. Het komt alleen minder voor dan heteroseksualiteit. Vind je het een logisch gevolg dat mensen "walgen" als ze iets zien wat niet de meerderheid vertegenwoordigt? Dan moeten er een hele hoop mensen rondlopen die voortdurend walging voelen over van alles en nog wat...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 19:26   #12
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Een tweede opmerking die ik nog wou maken: spinnen en insecten kun je eenvoudig doodslaan als ze je lastigvallen, en een goeie insecticide is in iedere supermarkt te koop. Je kunt dat niet doen met homo's want dan vinden hun vriendjes dat weer zielig.
Ik zal er maar even vanuit gaan dat hier je gevoel voor "humor" uit moet blijken. Als dat niet zo is, is het een walgelijke opmerking.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 19:29   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
In ieder geval blijft het feit dat de gemiddelde mens niet echt wakker ligt van holebi-dingen en blijven ze het "raar" vinden als twee mannen of twee vrouwen elkaar lopen te muilen. Met al dat gepromoot van het holebi-gebeuren kweek je alleen maar aversie bij de ouderen, een tijdelijke "rage" bij de jongeren, en veel gezeik achteraf.
Waarschijnlijk lag de gemiddelde mens er enkele decennia geleden ook niet wakker van dat enkele zotinnen het nodig vonden om hun beha's in brand te steken. Ze vonden dat allicht ook "raar". Het is wel dank zij die enkele zotinnen dat jij nu over meer dan alleen het aanRECHT en de zwijgPLICHT beschikt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 19:41   #14
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
PS : ik ken genoeg homo's die wel degelijk enorm nuttig zijn voor de maatschappij...
Yep, en wie schakelt die uit?


Ha zo, Babeth heeft banden met extreem links
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 20:40   #15
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Dat is wat ver gezocht Georg.

Nee Raf, ge kunt het nog bij hoog en laag blijven beweren, homoseXualiteit is en blijft een afwijking en de enige reden waarom zoals je zegt "de natuur het toelaat" is omdat sommige mannen hun ding in echt wel alles durven te steken. Je kunt er nog zo lang over blijven mekkeren maar het is en blijft abnormaal.
Mijn opmerking over de introductie van de pil was om aan te geven dat seXualiteit sinds die tijd meer een meer los wordt gezien van voortplanting en rare kwieten de kans krijgen om met hun eigenaardige gewoontes naar buiten te komen.

Het propageren van homoseXualiteit en de variantes daarvan hoort niet thuis in klaslokalen, jeugdbewegingen en jeugdhuizen om de simpele reden dat opgroeiende jongeren het al moeilijk genoeg hebben met een door plotselinge hormoonspurten veranderend lichaam en dito geest. Leer ze eerst maar rustig aanvaarden dat ze man of vrouw zijn en dat er een ander bij past waarmee je wat verkenningstochten kunt uitvoeren, maar ga hun verwarde koppen niet ook nog eens doen tollen met "outing" enzo.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 20:56   #16
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Nee Raf, ge kunt het nog bij hoog en laag blijven beweren, homoseXualiteit is en blijft een afwijking en de enige reden waarom zoals je zegt "de natuur het toelaat" is omdat sommige mannen hun ding in echt wel alles durven te steken.
Sorry Babeth, maar als bioloog moet ik je toch ECHT wel tegenspreken. homoseksualiteit is absoluut natuurlijk. Het komt voor bij een hele hoop diersoorten, en heeft daar soms zelfs een sociale functie (opmaken van de hiërarchie bij bonobo's bijvoorbeeld).

Dat homoseksualiteit niet de norm is (en in die hoedanigheid dus "afwijkend van de norm" kan genoemd worden), daar heeft U gelijk in. Maar homoseksualiteit is niet verkeerd en zelfs niet onnatuurlijk, het is gewoon anders.

In vitro fertilisatie daarentegen is absoluut onnatuurlijk, net zoals het kunstmatig in leven houden van zwaar gehandicapten. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit daarom ook verkeerd is.

met vriendelijke groeten
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 20:56   #17
Johan C.
Provinciaal Gedeputeerde
 
Johan C.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2003
Locatie: Lanaken
Berichten: 992
Stuur een bericht via MSN naar Johan C.
Standaard

Citaat:
Leer ze eerst maar rustig aanvaarden dat ze man of vrouw zijn en dat er een ander bij past waarmee je wat verkenningstochten kunt uitvoeren, maar ga hun verwarde koppen niet ook nog eens doen tollen met "outing" enzo.
Resultaat: Het verdringen van de homseksuele gevoelens.... Het gaat wel over..... Als ik kindjes krijg dan ben ik er van af..... Scheidingen..... Depressies..... Zelfmoorden....

Is het dat wat u wil bereiken?
__________________


Elle était socialiste
Protestante et féministe

Laatste aanpassing van mijn webstek: 17/05/2003, klik HIER
Johan C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 21:00   #18
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Iedere puber heeft een identiteitscrisis. Een homosexuele aard zal net zo gemakkelijk aangepraat worden als een nieuw kapsel.

En dat dieren homosexueel zijn is een verkeerde manier van beschouwen, je probeert een menselijke afwijking op een dier te projecteren. Zoals al was aangehaald: mannelijke dieren bestijgen en/of penetreren andere om hun dominantie te tonen. Het is een communicatiemiddel, net zoals mijn teef haar katten "berijdt".
Zijn homosexuelen dan mensen die hun dominantie over anderen willen vaststellen ?
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 21:24   #19
Georg
Provinciaal Statenlid
 
Georg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2003
Locatie: Absurdistan
Berichten: 707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Iedere puber heeft een identiteitscrisis. Een homosexuele aard zal net zo gemakkelijk aangepraat worden als een nieuw kapsel.
Ha ja????? Ik heb wel wat homoseksuele vrienden, maar ik ben toch nooit overtuigd geweest van het "plezier" hoor...

Citaat:
En dat dieren homosexueel zijn is een verkeerde manier van beschouwen, je probeert een menselijke afwijking op een dier te projecteren. Zoals al was aangehaald: mannelijke dieren bestijgen en/of penetreren andere om hun dominantie te tonen. Het is een communicatiemiddel, net zoals mijn teef haar katten "berijdt".
Zijn homosexuelen dan mensen die hun dominantie over anderen willen vaststellen ?
Het ging hier over bonobo's, niet over alle diersoorten. Bonobo's zijn niet de enigen hoor, en dikwijls zijn de homoseksuele dieren juist NIET de dominante mannetjes en/of vrouwtjes.

Maar het punt is doodsimpel dat homoseksualiteit geen cultuurgegeven is, maar een natuurlijk gegeven. Het is deel van de natuur, ook deel van de natuur van de mens. Het beste bewijs hiervoor is wel het ondergedoken bestaan van homo's in vele gemeenschappen waar het absoluut niet aanvaard wordt. Daar is het VEEEEEL gemakkelijker om hetero te zijn, maar helaas hebben die mensen dat ook niet te kiezen...

Homo, dat ben je of dat ben je niet. En het enige wat ze verlangen is met rust gelaten worden en een normaal leven kunnen leiden. En gezien al de rest mekaar wél publiekelijk mag aflekken, waarom zij dan niet?
__________________
[size=4]Love all, trust a few. Do wrong to none.[/size]
Shakespeare
Georg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2003, 21:38   #20
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Homosexualiteit blijft een ernstige afwijking van de norm. Je kunt het "natuurlijk" noemen zoveel als je wilt maar het blijft een afwijking die tegen de ontwikkeling van de mens is.
Homosexualiteit bij dieren is een communicatiemiddel om dominantie uit te oefenen en op te leggen. Dat kan niemand ontkennen. En als Communicatiewetenschapper zou ik daar toch iets vanaf moeten weten dunkt me... bioloog Georg.
En uiteindelijk gaat het me niet om rechten voor holebi's maar over het "maatschappelijk aanvaard" worden. Het zal gewoon niet aanvaard worden, het kan hoogstens op den duur getolereerd worden en dan nog. Het is geen wonder dat homosexualiteit in de meeste volkeren en door de tijd heen altijd werd afgekeurd. Dat heeft niets met discriminatie te maken, maar alles met het feit dat er in een samenleving geen tolerantie is voor afwijkend gedrag. Zeker als dat biologische gevolgen heeft.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be