Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2016, 13:33   #61
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op Apache.be staat een interessante analyse betreffend de -eindelijk- vrijgegeven 28 pagina's van het onderzoeksrapport 9/11 en de rol die saoudi-arabië daarin speelt. SA is de bron van het salafisme, dat zij sinds enkele tientallen jaren exporteren naar europa en naar de VS onder andere.
Bij ons is dat hoofdzakelijk de "grote moskee" die haar funding krijgt vanuit SA, waar de directeur geen woord nederlands of frans kent en er dus een zuiver saoudische cultuur heerst. Deze moskee is degene die de arme marokkaanse bevolking van brussel haar religieuze boodschap opsolfert.

Vraag : waarom sluit minister van BiZa Jan Jambon dit niet ? Waarom aarzelt hij nog steeds om de erfpacht voor dat pand te laten ontbinden ? Is men echt zo bang van saoudi-arabië ? Geven we liever honderden miljoenen euro uit aan politie en bewaking, aan terreurbestrijding in plaats van het salafisme met wortel en tak uit te roeien in België ?

https://www.apache.be/2016/07/29/911...isme/#comments

De tweede link is een artikel van dezelfde auteur, waarin hij het politieke aspect analyseert. Welke politici wel en welke niet willen handelen tegen die moskee.
http://www.bruzz.be/nl/nieuws/politi...e-grote-moskee
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Cannes.dhtml
Het zal aan de burgemeesters worden, gevolg gevend aan hun echte inwoners die tenslotte ook de boel betalen, om eens de koe bij de horens te pakken.
In Molenbeek zal het een probleem worden uiteraard maar daar blijf ik dan met plezier weg.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 13:43   #62
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...n-Cannes.dhtml
Het zal aan de burgemeesters worden, gevolg gevend aan hun echte inwoners die tenslotte ook de boel betalen, om eens de koe bij de horens te pakken.
In Molenbeek zal het een probleem worden uiteraard maar daar blijf ik dan met plezier weg.
Jij en ik kunnen er gemakkelijk wegblijven. Nog niet zolang geleden waren er mensen op tv in Molenbeek die zouden verhuizen.
Het was niet meer te doen. Er werd van alles tegen de deur gegooid. Inmiddels oude mensen die er jarenlang hadden gewoond.
Ik vind dat zo verschrikkelijk triest.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 16 augustus 2016 om 13:44.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 14:15   #63
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Jij en ik kunnen er gemakkelijk wegblijven. Nog niet zolang geleden waren er mensen op tv in Molenbeek die zouden verhuizen.
Het was niet meer te doen. Er werd van alles tegen de deur gegooid. Inmiddels oude mensen die er jarenlang hadden gewoond.
Ik vind dat zo verschrikkelijk triest.
Dat is triest inderdaad. Aan de andere kant heb je heel wat Belgen die zo'n getto's eigenlijk stimuleren. Zolang het maar niet in hun straat is.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 15:10   #64
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Het betreft hier het Waalse Front national. Wat heeft dit met vader Le Pen te maken?
Zoals met zo veel zaken spiegelen de Belgische francofonen zich doodgraag aan La France . Vandaar dat ze zelfs de naam van hun partij gingen zoeken bij de zuiderburen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 20:17   #65
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het boek dat de salafistische terroristen inspireert is geschreven in 2004 door een zekere Abu Bakr Naji.
[...]
Je zult daar weinig spirituele zaken in vinden, maar een koude en cynische kijk op hoe die kerels terreur als doel hebben.
Een beetje zoals de koran dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor Tsjetsjenië : kadyrov wil helemaal niet het monopolie op terreur, hij roeide het uit.
Hij voert zelf een schrikbewind met moord en foltering om aan de macht te blijven. Dat noem ik een monopolie op terreur. Quote uit de link die jij gemakshalve negeert:

Citaat:
German human rights group the Society for Threatened Peoples (GfbV), which branded Kadyrov a "war criminal", has alleged that up to 75 percent of recent incidents of murder, torture, rape, and kidnapping in Chechnya have been committed by Ramzan's paramilitary forces.[69]

The Memorial group investigator stated in its report: "Considering the evidence we have gathered, we have no doubt that most of the crimes which are being committed now in Chechnya are the work of Kadyrov’s men. There is also no doubt in our minds that Kadyrov has personally taken part in beating and torturing people. What they are doing is pure lawlessness. To make matters worse, they also go after people who are innocent, whose names were given by someone being tortured to death. He and his henchmen spread fear and terror in Chechnya. (...) They travel by night as death squads, kidnapping civilians, who are then locked in a torture chamber, raped and murdered".[70]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kadyrov zijn vader was vroeger president tot de salafisten hem vermoorden.
Hoe kom jij erbij dat dat "salafisten" waren? Heb je het nu over de opdrachtgever van de moord, Shamil Basayev? Kan je een link geven waarin staat dat hij gedreven was door "salafisme"?

Jouw idee van "salafisme" is een hokje dat je zelf creëert. Wanneer je een conflict ziet tussen twee moslims stop je de meest geflipte van de twee in dat hokje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zijn militie werkte 100% samen met de russische autoriteiten, hij is loyaal aan Putin.
In ruil voor klinkende roebelen heeft Kadyrov senior zijn kazak gedraaid. Indien junior zou vinden dat zijn innige vriendschap met Putin hem meer nadeel dan voordeel oplevert dan zal het niet lang duren of hij zoekt weer aansluiting bij Arabische bondgenoten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In tsjetsjenië is er een gematigde islam, de soefi strekking.
Dat is ook weer zo'n voorbeeld van hokjesdenken. Het Soefisme wordt - omwille van zijn mysticisme - in het Westen in een New Age hokje gestopt. Nochtans kunnen sufis evengoed tot een gewapende opstand komen als andere strekkingen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Army_o...qshbandi_Order

Ook Zen Boeddhisme heeft een vredelievende reputatie in het Westen, terwijl het in het Japanse Keizerrijk de inspiratie vormde voor nationalisme en militarisme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met sponsoring van oliedollars uit SA zijn er verschillende salafistisch georiënteerde moskees gekomen, de ideale kweekschool voor jonge te radicaliseren moslims. Zo is uiteindelijk een burgeroorlog ontstaan, en men kan het letterlijk nemen dat Kadyrov de salafisten uitroeide.
Dit is de kern van de zaak. Salafisme is niets meer dan de koran ideologie, geboost met oliedollars.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zij hebben alle salafisten-predikanten beroepsverbod gegeven, anderen opgesloten. Baarden afgeschoren, hoofdoeken worden zeer sterk 'ontraden', salafistische preken zijn strikt verboden.

Zij roeiden het kwaad uit aan de wortel. En dat is de enige manier die duurzaam is. Anders doe je aan symptoom bestrijding.
De bron van de miserie is de koran. Baarden afscheren e.d. is symptoombestrijding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geneuzel over de koran, over mohammed, dat is tijdverdrijf.
Ik zou veel liever geen seconde aandacht verspillen aan heel die islam zooi.
Het beleid van onze politici noopt mij daar echter toe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bestaande terrorisme moet men met harde hand uitroeien, en de werving van nieuwe elementen moeilijk tot onmogelijk maken door elke vorm van salafisme prediking structureel te bannen. Het eerste is men mee bezig, zowel politioneel, als via het gerecht, als militair.
Het tweede durft men vooralsnog nog niet. Hier schieten wij als maatschappij te kort.
Dat is symptoombestrijding. Men moet een einde maken aan de islam in Europa. Net zoals men na WOII een einde gemaakt heeft aan het nazisme in Europa.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 20:26   #66
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is triest inderdaad. Aan de andere kant heb je heel wat Belgen die zo'n getto's eigenlijk stimuleren. Zolang het maar niet in hun straat is.
Er is geen andere kant. Wat is dit hier weer voor een flauwekul.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 21:02   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Een beetje zoals de koran dus.



Hij voert zelf een schrikbewind met moord en foltering om aan de macht te blijven. Dat noem ik een monopolie op terreur. Quote uit de link die jij gemakshalve negeert:





Hoe kom jij erbij dat dat "salafisten" waren? Heb je het nu over de opdrachtgever van de moord, Shamil Basayev? Kan je een link geven waarin staat dat hij gedreven was door "salafisme"?

Jouw idee van "salafisme" is een hokje dat je zelf creëert. Wanneer je een conflict ziet tussen twee moslims stop je de meest geflipte van de twee in dat hokje.



In ruil voor klinkende roebelen heeft Kadyrov senior zijn kazak gedraaid. Indien junior zou vinden dat zijn innige vriendschap met Putin hem meer nadeel dan voordeel oplevert dan zal het niet lang duren of hij zoekt weer aansluiting bij Arabische bondgenoten.



Dat is ook weer zo'n voorbeeld van hokjesdenken. Het Soefisme wordt - omwille van zijn mysticisme - in het Westen in een New Age hokje gestopt. Nochtans kunnen sufis evengoed tot een gewapende opstand komen als andere strekkingen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Army_o...qshbandi_Order

Ook Zen Boeddhisme heeft een vredelievende reputatie in het Westen, terwijl het in het Japanse Keizerrijk de inspiratie vormde voor nationalisme en militarisme.



Dit is de kern van de zaak. Salafisme is niets meer dan de koran ideologie, geboost met oliedollars.



De bron van de miserie is de koran. Baarden afscheren e.d. is symptoombestrijding.



Ik zou veel liever geen seconde aandacht verspillen aan heel die islam zooi.
Het beleid van onze politici noopt mij daar echter toe.



Dat is symptoombestrijding. Men moet een einde maken aan de islam in Europa. Net zoals men na WOII een einde gemaakt heeft aan het nazisme in Europa.
Als ik een link geef naar een bron probeer ik ernstig te blijven, van mij ga je geen linkjes naar NGO's vol wereldverbeteraars zien. Ik heb dan ook niet veel zin om te reageren op jouw link naar zo een organisatie van patchoulie en geitenwollensokken dragers.
Lees bv hier eens op pagina 27, komt uit een masterproef die over de politieke evolutie in dat land gaat. http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/00...13_0001_AC.pdf
Kadyrov slaagde erin het salafisme fysiek uit te roeien in zijn land. Dat was mijn enige punt. Niet zijn democratisch gehalte.
Er is meer dan voldoende informatie over de pogingen van het salafisme om tsjetsjenië (en zijn buren ook trouwens) te destabiliseren en richting een kalifaat te dwingen.
De repressie van kadyrov, met 100% steun van de russen heeft dat kunnen tegenhouden. Mooie zaak volgens mij.

Verder is het mij niet te doen om een theologische discussie over soefi's versus salafisten, elke vorm van religie is er voor mij eentje teveel.
Mijn punt is dat er één strekking is die voor alle shit zorgt : IS, Al Nusra, Al quaeda, moslimbroeders, Boko Haram, hebben één gemeenschappelijk kenmerk : allemaal salafisten.

Als jij wil geloven dat dat toeval is, dan laat ik je verder genieten van je delusie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 22:49   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat er één strekking is die voor alle shit zorgt : IS, Al Nusra, Al quaeda, moslimbroeders, Boko Haram, hebben één gemeenschappelijk kenmerk : allemaal salafisten.
En allemaal moslims.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 01:07   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Probleem opgelost, want islam = vrede.
Dat zeggen ze toch.

Daarom ook dat ik niet goed begrijp wat men tegen radicalisering heeft.
Hoe radicaler/fanatieker een moslim zijn ideologie beleeft/volgt hoe vredevoller hij dan toch wordt. Logisch toch?

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 augustus 2016 om 01:09.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 07:17   #70
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ik een link geef naar een bron probeer ik ernstig te blijven, van mij ga je geen linkjes naar NGO's vol wereldverbeteraars zien. Ik heb dan ook niet veel zin om te reageren op jouw link naar zo een organisatie van patchoulie en geitenwollensokken dragers.
Lees bv hier eens op pagina 27, komt uit een masterproef die over de politieke evolutie in dat land gaat. http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/00...13_0001_AC.pdf
Citaat:
PROMOTOR: PROF. DR. RIK COOLSAET


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kadyrov slaagde erin het salafisme fysiek uit te roeien in zijn land. Dat was mijn enige punt. Niet zijn democratisch gehalte.
Dat was niet je enige punt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
nultolerantie tegen salafisme. En nu dat de facto is uitgeroeid is hun probleem van terreur opgelost.
Terreur is er nog steeds. Zie daarvoor mijn naar patchouli geurende link.

Ik denk niet dat het een troost is voor de slachtoffers van Kadyrov dat het geen "salafist" is die hen doodmartelt.

Regimes zoals dat van Kadyrov, maar ook Al-Sis in Egypte, Moubarak in hetzelfde land, Saddam in Irak, Assad in Syrië, Khaddafi in Lybië, enz .. enz ... zijn een groot kwaad dat als verdienste heeft om een nog groter kwaad te voorkomen: een islam dictatuur stijl SA, Iran of Egypte onder Morsi.

Er is echter niets duurzaams aan een dergelijke toestand. Zie maar naar Turkije waar het kemalistische leger de islam kon weghouden uit het politieke leven dmv een reeks militaire staatsgrepen. Zodra de situatie enigzins "normaliseert", komt een figuur als Erdogan aan de macht die zijn land in een islamiseringsproces stort.

De enige duurzame oplossing is een echte de-islamisering: de moskeeën sluiten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
elke vorm van religie is er voor mij eentje teveel.
Akooord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mijn punt is dat er één strekking is die voor alle shit zorgt : IS, Al Nusra, Al quaeda, moslimbroeders, Boko Haram, hebben één gemeenschappelijk kenmerk : allemaal salafisten.
Dat is gewoon de koran ideologie, drijvend op oliedollars en modern wapentuig.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 17 augustus 2016 om 07:18.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 07:52   #71
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Hier nog een veelzeggende quote uit die masterproef, die heel relevant is voor deze draad over islam in België:

Citaat:
Om dit laatste te verduidelijken, dienen we eerst en vooral een nieuwe indeling te maken -een indeling aangegeven door Coolsaet (2008, p. 222-223)- tussen twee soorten radicalisering, namelijk in religieuze of in politieke zin. Dit zijn twee heel erg verschillende processen, waarbij het eerste te maken heeft met de zoektocht naar identiteit en met een gevoel van onzekerheid, waarbij men het geloof en de godsdienst gaat gebruiken als reddingsboei. Politieke radicalisering heeft daarentegen te maken met gevoelens van onrecht en vernedering. Men is verontwaardigd en woedend omwille van de huidige omstandigheden, en maakt daardoor een radicalisering door. Godsdienst kan daarbij echter wel gebruikt worden als ideologische dressing, waardoor in de samenleving niet iedereen het onderscheid tussen politieke en religieuze radicalisering kan (of wil) zien. Deze politieke radicalisering kan in enkele gevallen overgaan tot extremisme, en in nog zeldzamere gevallen tot terrorisme. Religieuze radicalisering echter is op dat vlak minder gevaarlijk en zal hoogstens uitmonden in orthodoxie met als meest extreme uitkomst culturele ghettovorming.
Als we voor de vorm even Coolsaet zijn indeling hanteren, op welke manier zijn sommige moslims in België "geradicaliseerd"? Politiek of religieus?

Is er één zinnig mens die gelooft dat wij de moslim allochtonen onrecht hebben aangedaan? Dat wij ze minder kansen hebben gegeven dan al die andere niet-moslim immigrantenn, die zich wel geïntegreerd hebben?

Ik dacht het niet!

Dus - volgens dezelfde logica - kunnen we hier in België alleen maar religieuze "radicalisering" hebben. De "minder gevaarlijke" vorm.

Maar waarom wordt ons land dan geteisterd door terrorisme van eigen bodem?

Keizer Coolsaet heeft geen kleren aan. Hij spuit baarlijke nonsens over de islam, verpakt in een wetenschapperig jargon.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 10:23   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht




Dat was niet je enige punt:



Terreur is er nog steeds. Zie daarvoor mijn naar patchouli geurende link.

Ik denk niet dat het een troost is voor de slachtoffers van Kadyrov dat het geen "salafist" is die hen doodmartelt.

Regimes zoals dat van Kadyrov, maar ook Al-Sis in Egypte, Moubarak in hetzelfde land, Saddam in Irak, Assad in Syrië, Khaddafi in Lybië, enz .. enz ... zijn een groot kwaad dat als verdienste heeft om een nog groter kwaad te voorkomen: een islam dictatuur stijl SA, Iran of Egypte onder Morsi.

Er is echter niets duurzaams aan een dergelijke toestand. Zie maar naar Turkije waar het kemalistische leger de islam kon weghouden uit het politieke leven dmv een reeks militaire staatsgrepen. Zodra de situatie enigzins "normaliseert", komt een figuur als Erdogan aan de macht die zijn land in een islamiseringsproces stort.

De enige duurzame oplossing is een echte de-islamisering: de moskeeën sluiten.



Akooord.



Dat is gewoon de koran ideologie, drijvend op oliedollars en modern wapentuig.
Ik denk dat je de schrijfster van die thesis te kort doet door gewoon wat jolig te doen omwille van haar promotor...

We verschillen duidelijk van mening. In tsjetsjenië is Kadyrov de president van de tsjetsjeense republiek, die deel uitmaakt van de russische federatie. Zijn autoriteit heeft hij vanuit zijn functie, en hij heeft die met de volledige instemming van de federale autoriteit. Zeg maar van Putin. De slachtoffers van wat jij op basis van die link naar patchoulie geitenwollensokkendragers wil bestempelen als "terreur" zijn dat helemaal niet. Salafistische opstandelingen die de gewapende strijd aangaan tegen de staat en tegen de bevolking bestempelen als slachoffer is er ver over. Heel ver zelfs.
Rusland heeft niet de westerse reflex om zacht om te gaan met oproer tegen de staat. Het is een land dat vanuit haar geschiedenis steeds een grote moslim populatie heeft gehad. Structureel zijn daar nooit problemen mee geweest, tot de salafisten zich zijn gaan manifesteren. De gevolgen waren desastreus. De russische beer reageerde te traag, met als gevolg dat ze het daarna met inzet van de grove middelen hebben moeten doen.
Salafisten kun je niet pacificeren. Wie de stap naar de jihad neemt, keert daar niet meer van terug.
Wat mij betreft heeft Kadyrov (en putin) groot gelijk dat ze die beweging militair en met inzet van alle toegelaten en niet toegelaten middelen kapot hebben gemaakt.

Suggesties om gewoon alle moskeeën gedwongen te sluiten zijn onzin, de vroegere communistische dictaturen hebben de islam en de orthodoxe kerk, alsook het jodendom proberen te vernietigen. Zelfs Stalin is daarin mislukt.
Putin zijn kijk op religie is pragmatisch : verkoop geen last, respecteer de rechtstaat en de russische manier van leven en je mag geloven in wat je wil.
Maar de consequentie van zijn manier van werken is er ook : wie daar buiten wil treden, zal de brutaliteit van de orde strijdkrachten voelen.
Men kan dat jammer vinden, maar wat is het alternatief ? De maatschappij van onderuit laten overspoelen door religioten die hopen om zo uit hun uitzichtloze situatie te raken door revolutie predikende imams te volgen ?

Bekijk de landkaart, en zie wie de buren zijn van SA. Welke keuze heeft Egypte anders dan repressie om de kanker van het salafisme in te dijken ?

Erdogan, Turkije, dat is een ander probleem. Een seculiere staat waarin een moslim partij die zich handig vermomde als 'nationalisten' zich via verkiezingen naar de macht wist te werken en nu de seculiere staat voor een stuk afbouwt. Hier gaat het meer over macht en geld, dan om religioterij. De meer islam gerichte maatregelen van het regime erdogan beperken zich tot kopvodden toelaten in onderwijs en ambtenarij. Die wil gewoon zijn plattelands achterban tevreden houden. Zolang hij en zijn kliek maar de absolute macht in handen hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 10:49   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Hier nog een veelzeggende quote uit die masterproef, die heel relevant is voor deze draad over islam in België:



Als we voor de vorm even Coolsaet zijn indeling hanteren, op welke manier zijn sommige moslims in België "geradicaliseerd"? Politiek of religieus?

Is er één zinnig mens die gelooft dat wij de moslim allochtonen onrecht hebben aangedaan? Dat wij ze minder kansen hebben gegeven dan al die andere niet-moslim immigrantenn, die zich wel geïntegreerd hebben?

Ik dacht het niet!

Dus - volgens dezelfde logica - kunnen we hier in België alleen maar religieuze "radicalisering" hebben. De "minder gevaarlijke" vorm.

Maar waarom wordt ons land dan geteisterd door terrorisme van eigen bodem?

Keizer Coolsaet heeft geen kleren aan. Hij spuit baarlijke nonsens over de islam, verpakt in een wetenschapperig jargon.
In die thesis maakt de schrijfster een onderscheid tussen de politieke radicalisering (de onafhankelijkheidsstrijd) en de latere evolutie die de gefrustreerden richting het toen nog nieuwe salafisme in tsjetsjenië dreef.
Zij beschrijft een heel specifieke casus, en zit zeker geen algemene conclusies te trekken die toepasbaar zijn op belgië.

Er zijn toch ondertussen al voldoende bronnen die steeds tot dezelfde conclusies komen : de bron van radicalisering komt vanwege salafistische predikanten & websites, degenen die zich daarmee inlaten zijn de losers van de maatschappij, meestal reeds een crimineel verleden, zelden kennis van hun eigen geloof, geen enkele notie van religie, werkloos, drugs en/of drankverleden. Kortom : het afval.
Kijk naar Belkacem, een veroordeelde dief, drugshandelaar, geweld op vrouwen, dat was het afval van de maatschappij. Totdat hij zich verdiepte in dat salafisme en mijnheer was plots de grote roerganger van de moslims... Zelf te laf om te vechten maar wel tientallen anderen naar syrië gezonden. Zelf te laf om een bomgordel aan te doen, maar anderen daar naartoe te sturen.
In duitsland wijst de geheime dienst erop dat terrorisme volkomen vanuit de hoek van de salafisten komt.
Ter illustratie gewoon drie linkjes met recente berichten daarover. Anekdotisch, maar de conclusies gaan altijd in dezelfde richting.
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...g-van-IS.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...opblazen.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...uitsland.dhtml
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 08:05   #74
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We verschillen duidelijk van mening.
Over de feiten lijken we het eens te zijn. Wat al niet evident is op een forum als dit. Alleen onze interpretaties verschillen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Salafistische opstandelingen die de gewapende strijd aangaan tegen de staat en tegen de bevolking bestempelen als slachoffer is er ver over. Heel ver zelfs.
Welke garantie heb jij dat Kadyrov zich beperkt tot "salafisten" in zijn tirannie? Wat gebeurt er wanneer hij alle "salafisten" heeft doodgekieteld? Denk je dat zijn handen dan niet beginnen te jeuken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Salafisten kun je niet pacificeren. Wie de stap naar de jihad neemt, keert daar niet meer van terug.
De stap naar de jihad werd 1400 jaar geleden gezet. Toen bestond het woord "salafisme" nog niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Putin zijn kijk op religie is pragmatisch : verkoop geen last, respecteer de rechtstaat en de russische manier van leven en je mag geloven in wat je wil.
Maar de consequentie van zijn manier van werken is er ook : wie daar buiten wil treden, zal de brutaliteit van de orde strijdkrachten voelen.
Dat is een permanent volgehouden repressie van iets dat altijd weer de kop zal opsteken zodra men de vuist van de dictator voelt verslappen.

Is dat dan volgens jou het stralend toekomstbeeld voor ons land? Enerzijds een gemeenschap in stand houden die de obscene koran ideologie aanhangt, en anderzijds ze in toom houden door een autoritair regime met gewelddadige repressie? Ik wil geen van beide.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Men kan dat jammer vinden, maar wat is het alternatief ? De maatschappij van onderuit laten overspoelen door religioten die hopen om zo uit hun uitzichtloze situatie te raken door revolutie predikende imams te volgen ?
Dat is wat er nu gebeurt in West-Europa. En we zijn op weg naar een moslim meerderheid. In Brussel en Antwerpen is sinds 2013 een meerderheid van de lagere scholieren moslim. En kleinere steden zullen snel volgen. Voeg daarbij het hogere geboortecijfer, de verdere instroom, de "gezinshereniging" en de huwelijksmigratie en we kijken aan tegen een moslim meerderheid binnen 30 �* 40 jaar.

En dan is het gedaan met democratie en mensenrechten in ons land. Er is in heel de wereld geen enkel voorbeeld te vinden van een land met enerzijds een moslim meerderheid en anderzijds een niveau van democratie & mensenrechten als bij ons. De enige 2 opties zijn : sharia dictatuur of het soort autoritair regime waar jij zo'n fan van bent. Er is ook geen enkel voorbeeld te vinden van een moslimland met een geslaagd democratiseringsproces.

Ook de evolutie van de politieke standpunten binnen de moslimgemeenschap laat niets aan de verbeelding over. De samenstelling van onze bevolking zo laten kantelen is een roekeloze gok met de toekomstige generaties als inzet. De terminaal naïve deugneuzen in onze media doen niets anders dan de publieke opinie gaarkoken voor de komende moslim meerderheid in ons land.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Suggesties om gewoon alle moskeeën gedwongen te sluiten zijn onzin, de vroegere communistische dictaturen hebben de islam en de orthodoxe kerk, alsook het jodendom proberen te vernietigen. Zelfs Stalin is daarin mislukt.
Het nazisme heeft men na WOII zo goed als uitgeroeid. Dat was echter een recent fenomeen. Islam is in West Europa ook een recent fenomeen. We moeten Europa dringend de-islamiseren vóór het te laat is en een voorbeeld nemen aan de succesvolle de-nazificatie. Terreurverdachten, imams en haatpredikers moeten gedenaturaliseerd en gedeporteerd kunnen worden samen met hun families naar hun landen van herkomst.

Net zoals men angstvallig CO2 productiequota en de gemiddelde temperatuur in de gaten houdt, moeten we het percentage moslims in ons land in de gaten houden. En we moeten er naar streven dat dit percentage daalt.

Er is geen enkele zinnige reden om de verheerlijking van een oorlogsmisdadiger, een moordenaar, verkrachter en pedofiel zoals de profeet Mohammed te tolereren in ons land. Laat staan subsidiëren. De vetzakkerij van de IS strijders in Syrië is het soort gedrag dat wordt verheerlijkt in de koran. Moskeeën moeten gesloten worden.

En wie daar niet mee om kan is vrij om te vertrekken. Er zijn nog genoeg zonnige landen in de wereld waar men met volle teugen kan genieten van de geneugten des islams.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Erdogan, Turkije, dat is een ander probleem. Een seculiere staat waarin een moslim partij die zich handig vermomde als 'nationalisten' zich via verkiezingen naar de macht wist te werken en nu de seculiere staat voor een stuk afbouwt. Hier gaat het meer over macht en geld, dan om religioterij. De meer islam gerichte maatregelen van het regime erdogan beperken zich tot kopvodden toelaten in onderwijs en ambtenarij. Die wil gewoon zijn plattelands achterban tevreden houden. Zolang hij en zijn kliek maar de absolute macht in handen hebben.
Van iemand die in het kemalistische Turkije bereid was de gevangenis in te gaan voor de volgende uitspraak:
Citaat:
Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten.
verwacht ik niet dat hij zich gaat inhouden in zijn religioterij nu hij de absolute macht heeft.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 16:01   #75
LETSPANIC
Schepen
 
Geregistreerd: 11 mei 2009
Berichten: 469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die hebben al eerder een eigen nazi partij gehad
Over wie heeft u het ? . Als U aan 'maréchal Pétain, de verrader' denkt, is uw reactie bedenkelijk en van twijfelachtige aard ?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
het Front National. Maar die zijn roemloos ten onder gegaan.
De laatste Voorzitster, nml.: Marine Le Pen, hoopt volgend jaar (2017) het Presidentschap van Frankrijk, van de 'sossen' over te nemen. Het Front National, is een islam bestrijdende partij, die zich eveneens Euro kritisch opstelt. Het 'Rassemblement bleu-Marine', is een vereniging van alle 'FN' sympatisanten.

Mss. mag ik enigszins hopen, dat U een en ander in zijn reële context zou willen plaatsen.

Met dank op voorbaat.
__________________

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 16:09   #76
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En allemaal moslims.
en allemaal homo sapiens
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 16:18   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Je vergist je in Erdogan, Panda. Dat is een man met een dictatoriale inborst. Altijd al geweest trouwens. Maar ook d�*t is een kenmerk van fanatieke moslims.

Wat betreft het content stellen van het achterlijke bergvolk. De vrouw van Erdogan gedraagt zich, wat kledingsvoorschriften betreft, hetzelfde als dat het inferieur geachte Turkse bergvolkske.
Niet slim als je weet dat een veel groter aandeel van de Turkse vrouwen allang niet meer hoofddoekenminded is.
Voor een dictator zoals Erdogan is dat echter het minste van zijn problemen. Mochten die vrouwen een probleem vormen, dan ruimt hij ook dat wel op.
Ten gepaste tijde.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 augustus 2016 om 16:24.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 16:28   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en allemaal homo sapiens
Ocharme toch. Heb ik je pijn gedaan? Kom, een kus en een plakker op je open wonde en je bent genezen.

IS, Al Nusra, Al quaeda, moslimbroeders, Boko Haram, ze hebben één gemeenschappelijk kenmerk, het zijn allemaal mensen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 18:43   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ocharme toch. Heb ik je pijn gedaan? Kom, een kus en een plakker op je open wonde en je bent genezen.

IS, Al Nusra, Al quaeda, moslimbroeders, Boko Haram, ze hebben één gemeenschappelijk kenmerk, het zijn allemaal mensen.
Nee, ik vind die uitspraak gruwelijk. Dat zijn geen mensen tenzij dan in de puur biologische zin van het woord, het zijn salafisten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2016, 19:41   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nee, ik vind die uitspraak gruwelijk. Dat zijn geen mensen tenzij dan in de puur biologische zin van het woord, het zijn salafisten.
Zeg dat tegen degene die meende mij te moeten corrigeren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be