Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2024, 11:43   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.599
Standaard West Vlaanderen bezoeken.

Wij (en dat zijn mijn echtgenote en ikzelf) denken er soms wel eens over om West Vlaanderen te bezoeken.

Je weet dat wel; die kerkhoven waar werkelijk niemand op ligt die je kent. Dat getrompetter waar je in normale omstandigheden voor gaat lopen. Die zee met een kleur alsof alle riolen van België er in uitmonden...

Maar telkens weer komen wij bij een punt aan dat we ergens op een terras aangesproken gaan worden door een garçon met een accent als dat van Wim Obrouck en dan zien wij ons in onze verbeelding steeds gillend terug naar huis rijden.

En zo geraken wij natuurlijk nooit in West Vlaanderen.

Hoe lossen we dit op?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 11:50   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wij (en dat zijn mijn echtgenote en ikzelf) denken er soms wel eens over om West Vlaanderen te bezoeken.

Je weet dat wel; die kerkhoven waar werkelijk niemand op ligt die je kent. Dat getrompetter waar je in normale omstandigheden voor gaat lopen. Die zee met een kleur alsof alle riolen van België er in uitmonden...

Maar telkens weer komen wij bij een punt aan dat we ergens op een terras aangesproken gaan worden door een garçon met een accent als dat van Wim Obrouck en dan zien wij ons in onze verbeelding steeds gillend terug naar huis rijden.

En zo geraken wij natuurlijk nooit in West Vlaanderen.

Hoe lossen we dit op?
Wim Opbrouck zal waarschijnlijk evenzeer schrikken van uw accent als gij van het zijne.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 12:01   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.006
Standaard

Gewoon naar de Vrede rijden, daar gaan apperitieven en dan die kerkhoven gaan bezoeken en daarna nog eens naar de Vrede rijden, en gelukzallig door de heer vergeven terug naar huis
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 12:50   #4
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gewoon naar de Vrede rijden, daar gaan apperitieven en dan die kerkhoven gaan bezoeken en daarna nog eens naar de Vrede rijden, en gelukzallig door de heer vergeven terug naar huis
Raar eh. Ik was een paar weken geleden nog in De Vrede en daar maakte ik me niet druk in het accent van de bediening.

Maar misschien had hetgeen ze op haar plateau had staan daar ook wel wat mee te maken. Ne mens wordt daar wat vergevingsgezinder van eh? Toch zeker na de derde of de vierde...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 12:51   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wim Opbrouck zal waarschijnlijk evenzeer schrikken van uw accent als gij van het zijne.
Staat Wim Opbrouck daar ergens te garçonnen??
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 14:42   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Raar eh. Ik was een paar weken geleden nog in De Vrede en daar maakte ik me niet druk in het accent van de bediening.

Maar misschien had hetgeen ze op haar plateau had staan daar ook wel wat mee te maken. Ne mens wordt daar wat vergevingsgezinder van eh? Toch zeker na de derde of de vierde...
het is een soort gewijd water he,... maar ge ziet dat het effect heeft.

bovendien kan je zeggen dat ipv op uitstap te gaan, je op pelgrimstocht bent geweest.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 15:47   #7
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wij (en dat zijn mijn echtgenote en ikzelf) denken er soms wel eens over om West Vlaanderen te bezoeken.

Je weet dat wel; die kerkhoven waar werkelijk niemand op ligt die je kent. Dat getrompetter waar je in normale omstandigheden voor gaat lopen. Die zee met een kleur alsof alle riolen van België er in uitmonden...

Maar telkens weer komen wij bij een punt aan dat we ergens op een terras aangesproken gaan worden door een garçon met een accent als dat van Wim Obrouck en dan zien wij ons in onze verbeelding steeds gillend terug naar huis rijden.

En zo geraken wij natuurlijk nooit in West Vlaanderen.

Hoe lossen we dit op?
ge zijt toch onlangs in Oostende geweest, ge weet wel die moslimstad aan de kust van West Vlaanderen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 15:54   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.013
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

West Vlaanderen, awel, als geschiedenis u een beetje interesseerd, 14-18 is daar nog aanwezig, en de vele kleine musea hebben nog enthousiaste vrijwilligers om u alles uit te leggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 16:43   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
ge zijt toch onlangs in Oostende geweest, ge weet wel die moslimstad aan de kust van West Vlaanderen.
Dat klopt maar ik had de indruk dat ze daar gewend zijn aan toeristen en er dan ook verstaanbaar praten.

Af en toe deed het wel pijn aan mijn oren maar over het algemeen was het niet al te schrikwekkend.

Maar ik ben bang als we daar verder het binnenland intrekken en daar geconfronteerd worden met de lokale stammen, het snel een heel ander verhaal kan gaan worden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 18:09   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.114
Standaard

Zeker NIET "beneden" Roeselare,zeg maar richting Kortrijk en Waregem komen .....Het is daar een grote industriezone anex babyboomwijkzone...(mijn regio )


Brugge moet je ook niet doen,ze hebben elders ook wel pralines....

tsja......nu moet ik zelf nog wat nadenken wat er nog bezoekenswaardig is...

Neen,kom niet af met Ieper en die f¨*cking eerste wereldoorlog,ik ben het gezaag daarover MOE....,en de dooien voorzeker ook....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2024 om 18:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 18:33   #11
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat klopt maar ik had de indruk dat ze daar gewend zijn aan toeristen en er dan ook verstaanbaar praten.

Af en toe deed het wel pijn aan mijn oren maar over het algemeen was het niet al te schrikwekkend.

Maar ik ben bang als we daar verder het binnenland intrekken en daar geconfronteerd worden met de lokale stammen, het snel een heel ander verhaal kan gaan worden.
Als dat trauma zo diep zit, weet ik niet of die therapeutische reis zo een gezond idee is...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 18:36   #12
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Zeker NIET "beneden" Roeselare,zeg maar richting Kortrijk en Waregem komen .....Het is daar een grote industriezone anex babyboomwijkzone...(mijn regio )


Brugge moet je ook niet doen,ze hebben elders ook wel pralines....

tsja......nu moet ik zelf nog wat nadenken wat er nog bezoekenswaardig is...

Neen,kom niet af met Ieper en die f¨*cking eerste wereldoorlog,ik ben het gezaag daarover MOE....,en de dooien voorzeker ook....
Waregem, eek zeg da taaltje zeg, en om te winkelen of te tafelen moet ge daar ook nie zijn. daar in kortrijk is er ook niets te zien tenzij je tussen sluierkoppen, paki, soedi, iranezen, nigeranen, wilt lopen, broeltorens Zijn ook gene vette of ge moet liefhebber zijn om gedrogeerde quickenborne tegen het lijf te lopen tesamen met de ssossen Janet van mobiliteit. of Quickenborne moet zijn lingeriemodel bij zich hebben, maar die is ondertussen ook al uitgewoond.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 19:56   #13
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.295
Standaard

West-Vlaanderen is de grootste parking van Antwerpen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 20:30   #14
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
West-Vlaanderen is de grootste parking van Antwerpen.
Waarom heeft niemand mij verteld dat Antwerpen West-Vlaanderen gekoloniseerd heeft? Wat vinden de linkse krijswokies trouwens van deze misdaad tegen de menselijkheid?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 20:39   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Waarom heeft niemand mij verteld dat Antwerpen West-Vlaanderen gekoloniseerd heeft? Wat vinden de linkse krijswokies trouwens van deze misdaad tegen de menselijkheid?
Bwoafff.....geen zorgen.
Wij,Westvlamingen,zijn het al 1000 jaar gewend om als "amper menselijk" gezien te worden....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2024, 21:26   #16
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.568
Standaard

YouTuber Acid heeft zichzelf Algemeen Nederlands (nu ja) aangeleerd. Hij kon dat dus ook niet, omdat in West-Vlaamse scholen er een krabbenmentaliteit heerst en leraren Nederlands er 'leraren Vlaams' heten die enkel Guido Gezelle en Albrecht Rodenbach behandelen in hun lessen.

Bovendien is West-Vlaanderen ruraal en zijn alle Vlaamse onhebbelijkheden waar ze in de Vlaamse Ruit mee te maken hadden in de jaren '90 er nu nog springlevend. Als je één te 'raar' Algemeen Nederlands woord gebruikt word je gegarandeerd gepest, wat heeft geleid tot veel mensen die het niet eens kunnen al zouden ze wel willen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 januari 2024 om 21:29.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 13:25   #17
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Waarom heeft niemand mij verteld dat Antwerpen West-Vlaanderen gekoloniseerd heeft? Wat vinden de linkse krijswokies trouwens van deze misdaad tegen de menselijkheid?
De Antwerpenaar Hawhèh uit Borgerhout heeft West-Vlaanderen gekoloniseerd. De West-Vlamingen riepen nog "Ga weg!", maar Hawhèh dacht dat ze gewoon zijn naam zeiden.

De linkse krijswokies vonden het niet erg want Hawhèh had 27 genders en purper haar.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 15:58   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.599
Standaard

West Vlamingen hebben de bizarre eigenschap dat wanneer je een gloeiend hete aardappel in hun mond steekt, ze plots verstaanbaar beginnen te praten.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 17:41   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wij (en dat zijn mijn echtgenote en ikzelf) denken er soms wel eens over om West Vlaanderen te bezoeken.

Je weet dat wel; die kerkhoven waar werkelijk niemand op ligt die je kent. Dat getrompetter waar je in normale omstandigheden voor gaat lopen. Die zee met een kleur alsof alle riolen van België er in uitmonden...

Maar telkens weer komen wij bij een punt aan dat we ergens op een terras aangesproken gaan worden door een garçon met een accent als dat van Wim Obrouck en dan zien wij ons in onze verbeelding steeds gillend terug naar huis rijden.

En zo geraken wij natuurlijk nooit in West Vlaanderen.

Hoe lossen we dit op?
Goa nor Blaankenberge.
Daor gode gien Westvloms hoere. Wel Aantwaarps.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2024, 23:43   #20
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wij (en dat zijn mijn echtgenote en ikzelf) denken er soms wel eens over om West Vlaanderen te bezoeken.

Je weet dat wel; die kerkhoven waar werkelijk niemand op ligt die je kent. Dat getrompetter waar je in normale omstandigheden voor gaat lopen. Die zee met een kleur alsof alle riolen van België er in uitmonden...

Maar telkens weer komen wij bij een punt aan dat we ergens op een terras aangesproken gaan worden door een garçon met een accent als dat van Wim Obrouck en dan zien wij ons in onze verbeelding steeds gillend terug naar huis rijden.

En zo geraken wij natuurlijk nooit in West Vlaanderen.

Hoe lossen we dit op?
Er is maar een manier om van je angst af te raken: Ardooie. Kijktips zijn onder meer de veiling en de geboorteplaats van Laura Lynn.

Als je dat overleeft, kan je de rest van de provincie ook aan.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be