Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2017, 16:41   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard Liefde vs lust vs niet alleen kunnen zijn

Interessante opinie van een 67 jarige man. Benieuwd hoe jullie erover denken. Ik heb mijn bedenkingen bij veel relaties. Dat ze hun oorsprong vinden in niet alleen kunnen zijn of dat het een economische noodzaak is. Ben het grotendeels met deze man eens

https://www.demorgen.be/magazine/-ik...elen-bb22280e/

LUST & LIEFDE

Citaat:
"Ik ben al bijna mijn hele leven alleen, en het verbaast me dat niet meer mensen daarvoor kiezen. Het zou een hoop frustratie en ongeluk schelen"
Je kunt veel vinden van Leo (67), maar niet dat hij niet eerlijk zou zijn. Hij is zelfs zo eerlijk, vooral tegenover zichzelf, dat hij liever alleen blijft. Want liefde en lust vallen niet met elkaar te rijmen, en wie dat wel probeert, wordt ongelukkig, zegt hij.

Citaat:
"Ik ben al bijna mijn hele leven alleen, en eerlijk gezegd verbaast het me dat niet veel meer mensen daarvoor kiezen. Het zou een hoop frustratie en ongeluk schelen wanneer we eens en voor altijd onder ogen zouden zien dat lust en liefde niks met elkaar te maken hebben en allebei gebaseerd zijn op een totaal ander uitgangspunt: het ene op spanning en het andere op consolidatie. Dat lust en liefde elkaar uitsluiten, en niet, zoals de romantische gedachte wil, elkaar aanvullen."


'Ik prijs me zeer gelukkig met losse seksuele contacten. En zij die zeggen dat je één vrouw jaar in jaar uit lief kunt hebben en geil met haar kunt vrijen, verdenk ik van doen alsof'
"De paar keer in mijn leven dat ik stapelverliefd was, kon ik in ieder geval niet aan geile seks denken. Ik schaamde me alleen al voor de gedachte dat ik die mooie vrouw met wie ik zulke fijne gesprekken had, de kleren van het lijf zou rukken. Liefde is hoofs, verlegen, liefde is stil verlangen. Lust is daarentegen ongeremd en gedijt bij spanning en het onverwachte. Van intelligentie, wederzijdse interesse of zelfs schoonheid, raak ik niet opgewonden. Wel van een mooie kont, mond, huid, ogen, een stoute lach, een blik. Een decolleté van een centimeter of drie diep, man wat dat kan doen. Terwijl die mooie kont et cetera weer niet bepaald eigenschappen zijn waar ik verliefd op word."

“In theorie zou ik dus verliefd kunnen zijn op een vrouw, en opgewonden kunnen raken van een totaal andere. En dat alles tegelijkertijd. Geen wonder dat mijn verhoudingen nooit langer duurden dan een paar jaar. Het is mij nooit gelukt het een met het ander te verenigen en ik prijs me zeer gelukkig met losse seksuele contacten. En zij die zeggen dat je één vrouw jaar in jaar uit lief kunt hebben en geil met haar kunt vrijen, verdenk ik van doen alsof. Want stel dat het wel bestaat, dan is dat hoe dan ook zeer, zeer zeldzaam. Niemand wacht op de dag dat hij echt een parel vindt in zijn oester, en toch blijven we allemaal hunkeren naar die ene ware die alles in zich combineert. Of we troosten ons met een concessie."

“Ik heb een vriend die zegt over zijn vrouw: ze is erg lief, ik hou veel van haar, maar over heel veel onderwerpen kan ik met haar niet praten. Toch zijn die twee al meer dan 20 jaar samen. Ik heb een andere vriend die zegt: ik hou niet echt van mijn vrouw, maar we doen het er maar mee, dat is voor ons allebei het beste. Ook hen zie ik samen op hun dood afstevenen. Is wat hen drijft gewenning? Gehechtheid? Liefde zeker niet. Of het moet erg verdunde liefde zijn. Dan woon ik liever alleen, met af en toe een liefde voor een nacht, en vraag me ondertussen af welke vruchten al die kromme liefdes opleveren."

'Misschien hebben mijn keuzes daar wel mee te maken: met het voetstuk waarop ik echte liefde plaats'
“Ik begrijp dat het voor jonge stellen anders is. Hun opgroeiende kinderen zijn gebaat bij de continuïteit van een verhouding. Maar ook vrouwen van mijn leeftijd zie ik nog steeds wachten op die ene ware. Ze vereenzamen terwijl ze intussen met heel veel mannen heel lekkere seks hadden kunnen hebben. Dat klinkt misschien plat. Maar niet als je lust een plek naast liefde geeft. Drift is zelfs krachtiger dan liefde. Kijk maar naar al die presidentskandidaten die vielen omdat ze gehoor gaven aan hun driften. Incidentele seks wordt gezien als iets ongepast."

"Laatst was ik samen met een heel leuke vrouw. Opeens zei ze: ‘Ik doe dit anders nooit hoor, zo snel met iemand naar bed gaan.’ Alsof seks iets was waarvoor ze zich moest verontschuldigen. Ik antwoordde dat ze zich vergiste, dat ze zichzelf tekortdeed. Als ze zich vaker zo’n uitspatting zou veroorloven, zou ze veel gelukkiger zijn. Maar misschien schrok ze van het vrije, het losbandige, het dierlijke van drift. En van de macht die ermee gepaard gaat en het zo opwindend maakt. In iedere vrijage is er een die dominanter is dan de ander. En daarmee staat seks nog averechtser op grote liefde, die juist gebaseerd is op gelijkwaardigheid."

“Misschien hebben mijn keuzes daar wel mee te maken: met het voetstuk waarop ik echte liefde plaats. De verliefdheden die ik heb gekend, waren zo hevig, die pasten gewoonweg niet in een leven met dagelijkse verplichtingen. Ik zou het niet kunnen, wat mijn vrienden doen, dag in dag uit genoegen nemen met afgeroomde liefde en seks. Laatst nog, een vriend van mij werd weduwnaar. Hij was ontroostbaar, maar een half jaar later ontmoette hij een andere vrouw en nu leeft hij verder alsof er niks gebeurd is. Voor mij als buitenstaander is het of hij na de dood van zijn hond een nieuwe pup in huis haalde. Met echte liefde heeft dat toch niks te maken? De liefde die ik voel voor mijn dochter bijvoorbeeld, die is pas onvervangbaar."

"Maar de vrouwen die ik heb gekend, klampten zich aan me vast, verwachtten dat ik hen vergezelde bij hun hobby’s en bij het winkelen. Zij beweerden dat ze van me hielden, maar in feite konden ze gewoon niet alleen zijn. Iedereen weet dat seks makkelijker verkrijgbaar is dan eeuwige liefde, dat een op de drie huwelijken strandt, maar niemand die daar conclusies aan verbindt. Al moet ik eerlijk zeggen dat ook ik niet totaal vrij ben van dit morele juk. In een poging er iets ‘meer geaccepteerds’ van te maken, ging ik eens samen met een seksvriendin een dagje uit, maar dat mislukte grandioos. De volgende dag zijn we weer gewoon in bed gaan liggen."

“Heus, als ik het kon, van een vrouw houden en telkens opnieuw opgewonden van haar raken, zou ik dat niet laten. Maar geluk blijft een ogenblik. En het huwelijk is niet de manier om die kortstondige geluksmomenten te verlengen en uit te smeren. Mijn grootste ideaal zou zijn om samen met een vrouw in een heel groot huis te leven, met twee aparte slaapkamers. Alleen als we elkaar echt willen, zoeken we elkaar op in bed. De rest van de maand is er voor bewondering, en die sluit, zoals bekend, opwinding uit.”
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 juni 2017 om 16:46.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 17:54   #2
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

x2
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”

Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 26 juni 2017 om 18:10.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 18:23   #3
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Wat een feministisch geneuzel weeral ...

Een relatie moet gewoon geleid worden door de man, of de relatie gaat onder aan de irrationaliteit van de vrouw.
Dat is heel wat anders dan dat geleuter over gelijkwaardigheid.
Ondertussen heeft meneer wel een kind gestoken gedurende één van zijn 'kortstondige' relaties met een vrouw ...
Hij is dus niet alleen. Met dat soort praat kan je misschien scoren bij feministen, maar een gelukkige stabiele relatie zit er dan niet in.
Iedereen zijn ding zeker, maar hij mag ze hebben. Maar of zijn levenswijze een recept is voor meer geluk, dat durf ik ten stelligste betwijfelen.

Welke normale man kan er nu verdragen dat zijn geliefde ligt te konkelfoezen met een andere man? Feminsten geilen natuurlijk op dat soort types.

HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 18:27   #4
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Het klinkt vooral als "wel de lusten, niet de lasten". Niet veel meer dan een lamlendige hedonist die krampachtig elke verantwoordelijkheid en inspanning vermijdt die inherent is aan een duurzame relatie.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 19:35   #5
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wat een feministisch geneuzel weeral ...

Een relatie moet gewoon geleid worden door de man, of de relatie gaat onder aan de irrationaliteit van de vrouw.
Dat is heel wat anders dan dat geleuter over gelijkwaardigheid.
Ondertussen heeft meneer wel een kind gestoken gedurende één van zijn 'kortstondige' relaties met een vrouw ...
Hij is dus niet alleen. Met dat soort praat kan je misschien scoren bij feministen, maar een gelukkige stabiele relatie zit er dan niet in.
Iedereen zijn ding zeker, maar hij mag ze hebben. Maar of zijn levenswijze een recept is voor meer geluk, dat durf ik ten stelligste betwijfelen.

Welke normale man kan er nu verdragen dat zijn geliefde ligt te konkelfoezen met een andere man? Feminsten geilen natuurlijk op dat soort types.

Ben je (gelukkig) getrouwd?
Heel wat gescheiden mensen vertelden me dat een mens anno 2017 wil, vaak totaal anders is dan 15 jaar later.
Veel mensen weten dat niet als ze aan een relatie beginnen. Waarschijnlijk is dat de reden waarom deze man een kind heeft.

Overigens worden een huwelijk en kinderen vaak opgedrongen door vrouwen naarmate een man zich langer in een relatie bevindt. Ik kan er van meespreken

We doen zoveel water bij de wijn, tot er alleen nog water zal zijn

Hans Teeuwen: De liefde
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 juni 2017 om 19:37.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 19:47   #6
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het klinkt vooral als "wel de lusten, niet de lasten". Niet veel meer dan een lamlendige hedonist die krampachtig elke verantwoordelijkheid en inspanning vermijdt die inherent is aan een duurzame relatie.
Wat ik na veel huwelijken zie, zijn voornamelijk nog lasten

Ik ben heel gelukkig met mijn relatie, maar wil eigenlijk niet trouwen en ook geen kinderen op de wereld zetten.

Je moet blijkbaar toegeven aan wat je wordt opgedrongen, of je bent een hedonist
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 21:07   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Als je trouwt, weet je niet waaraan je begint.
Als je scheidt, weet je het al evenmin.

Ik ben nog altijd en al lang met dezelfde getrouwd. Ik kan bevestigen: liefde is een werkwoord. En het is niet 'water in de wijn doen', maar wel 'een beetje wijn in je water'.

Maar tegelijk ook: je moet veel chance hebben dat het klikt en kan blijven klikken.

Er is voor mij maar één conclusie: ik zal nooit kritiek hebben op de relationele leefwijze van een ander, tenzij het iemand betreft die relationeel een bedrieglijk-profiterend karakter heeft.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 07:50   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

67 jaar, en nog altijd niet uit de kast geraakt, da's pas zielig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be