Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2014, 14:40   #261
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus als NVA aan zet komt gaan we de laagste belastingen van West-Europa hebben en dan nog eens de hoogste pensioenen krijgen .....joepie niet te geloven ! Ik ga er nu al een feestje op bouwen !
waar staat dat? Booleaans denken is hier niet op zijn plaats
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 15:08   #262
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus als NVA aan zet komt gaan we de laagste belastingen van West-Europa hebben en dan nog eens de hoogste pensioenen krijgen .....joepie niet te geloven ! Ik ga er nu al een feestje op bouwen !
Uw enthousiasme speelt u parten, probeer het enigszins te temperen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 15:13   #263
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus als NVA aan zet komt gaan we de laagste belastingen van West-Europa hebben en dan nog eens de hoogste pensioenen krijgen .....joepie niet te geloven ! Ik ga er nu al een feestje op bouwen !
Er is nog een wereld van verschil tussen
de hoogste belastingen met de laagste pensioenen van West-Europa enerzijds
en de laagste belastingen en de hoogste pensioenen anderzijds.

Als we nu na de Vlaamse onafhankelijkheid
al eens naar de middenmoot van de belastingen en de midden moot van de pensioenen zullen gaan ,
zal U dat wel onmiddellijk voelen in Uw dagelijks leven hoor
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 15:23   #264
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Er is nog een wereld van verschil tussen
de hoogste belastingen met de laagste pensioenen van West-Europa enerzijds
en de laagste belastingen en de hoogste pensioenen anderzijds.

Als we nu na de Vlaamse onafhankelijkheid
al eens naar de middenmoot van de belastingen en de midden moot van de pensioenen zullen gaan ,
zal U dat wel onmiddellijk voelen in Uw dagelijks leven hoor
Ja vooral als andere dingen dan weer duurder gaan worden....ach....wat ze u aan de ene kant geven zullen ze U wel aan de andere kant weer afnemen....Hoe onafhankelijk je ook bent....Maak je maar niet te veel illusies....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 15:28   #265
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus als NVA aan zet komt gaan we de laagste belastingen van West-Europa hebben en dan nog eens de hoogste pensioenen krijgen .....joepie niet te geloven ! Ik ga er nu al een feestje op bouwen !
Dat zal wel! Sinds dat de NVA in de Vlaamse regering zit, heb ik nog nooit zoveel Vlaamse belastingen betaald als nu! En ik vrees dat dit slechts het begin is met die gasten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 april 2014 om 15:30.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 15:38   #266
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal wel! Sinds dat de NVA in de Vlaamse regering zit, heb ik nog nooit zoveel Vlaamse belastingen betaald als nu! En ik vrees dat dit slechts het begin is met die gasten.
Verklaar u nader, jongeman.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 15:39   #267
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal wel! Sinds dat de NVA in de Vlaamse regering zit, heb ik nog nooit zoveel Vlaamse belastingen betaald als nu! En ik vrees dat dit slechts het begin is met die gasten.
Had je het dan anders verwacht
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 15:40   #268
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Verklaar u nader, jongeman.
VB verdeeltaks is van 1 naar 2,5% gestegen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 16:13   #269
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zal wel! Sinds dat de NVA in de Vlaamse regering zit, heb ik nog nooit zoveel Vlaamse belastingen betaald als nu! En ik vrees dat dit slechts het begin is met die gasten.
Uiteindelijk zal het aantal belastingen dat moet betaalt worden, voornamelijk bepaald worden door de mate waarin de regering voor sint-niklaas zal spelen. En alzo geef ik de nva toch het voordeel van de twijfel.

Laatst gewijzigd door Bob : 25 april 2014 om 16:13.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 16:19   #270
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
VB verdeeltaks is van 1 naar 2,5% gestegen.
En dan ? De verdeeltaks werd dan ook ten pas, en ten onpas gebruikt om de 10% beschrijvingskosten te ontwijken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 16:28   #271
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan ? De verdeeltaks werd dan ook ten pas, en ten onpas gebruikt om de 10% beschrijvingskosten te ontwijken.
ah ja, hoe dat?
Eigenlijk is die taks nog veel hoger. Want die wordt berekend op de totale waarde van het goed in onverdeeldheid.
Stel je erft samen met je broer of zus een woning van 200.000 euro. Om uit onverdeeldheid te komen koopt een van de beide erfgenamen de andere uit.
Je betaalt nu 2,5% op het totale bedrag. Ttz 2,5% op de helft die je in bezit hebt en 2,5% op de helft die je verwerft. Eigenlijk betaal je dus 5% op het deel dat je verwerft.
Je betaalt nu dus 5.000 euro belasting i.p.v. 2.000 euro. Een verhoging met 150%.
Dat kan al tellen niet?

Laatst gewijzigd door pajoske : 25 april 2014 om 16:29.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 16:29   #272
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Franse Opaal kust ,complete rust, hier en daar een paar wandelaars.
Vlaamse Kust volzet,ondanks Franstalige boycot.

Waar zou de economie het best gedraaid hebben ,denk je?

We moeten dus zeker geen schrik hebben voor "de Franstalige boycot" bij de Vlaamse onafhankelijkheid.
Pairi Daiza! Waar ze al evenmin wakker moeten liggen van een handvol antwerpse bleitsmoelkikkers.
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 16:50   #273
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
ah ja, hoe dat?
Eigenlijk is die taks nog veel hoger. Want die wordt berekend op de totale waarde van het goed in onverdeeldheid.
Stel je erft samen met je broer of zus een woning van 200.000 euro. Om uit onverdeeldheid te komen koopt een van de beide erfgenamen de andere uit.
Je betaalt nu 2,5% op het totale bedrag. Ttz 2,5% op de helft die je in bezit hebt en 2,5% op de helft die je verwerft. Eigenlijk betaal je dus 5% op het deel dat je verwerft.
Je betaalt nu dus 5.000 euro belasting i.p.v. 2.000 euro. Een verhoging met 150%.
Dat kan al tellen niet?
Moest broer of zus de woning gekocht hebben, alvorens de ouders overleden waren, dan betaalden ze 20.000 euro. Dat kan nog meer tellen. En dat was 25.000 euro toen het nog volledig federaal was (en dacht nog altijd 25.000 euro in Wallonie).
Trouwens over belastingen op erfenissen kan men uren discusieren, evenals belastingen op vermogen...
Misbruiken, of beter gezegd ontwijkingen, gebruikmakend van het verdelingsrecht zijn er als de ouders 99% van een woning kopen, en de kinderen tesamen 1%. Vergelijk het met een gesplitste aankoop, toch wat optimalisatie van belastingen betreft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 16:59   #274
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja vooral als andere dingen dan weer duurder gaan worden....ach....wat ze u aan de ene kant geven zullen ze U wel aan de andere kant weer afnemen....Hoe onafhankelijk je ook bent....Maak je maar niet te veel illusies....
Als er één ding is dat de nva niet doet, dan is het wel de hemel op aarde beloven.
Een staatsschuld van rond de 100 procent, bouw je niet af naar een EU-gemiddelde op "een paar jaar".

Toveren kan niet.

Maar als je eenderwatte goed en fatsoenlijk organiseert (je harde schijf, je living, je bureau, je atelier, je garage, je tuinhuis, je werk, je fabriek, je gemeente, je staat ....), dan zal het beter gaan dan wanneer je alles maar blijft verkeerd opstapelen, uitstellen, prutsen ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 17:52   #275
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik dacht dat het omgekeerde waar was bij jullie?
Nog niet helemaal.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 17:55   #276
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als er één ding is dat de nva niet doet, dan is het wel de hemel op aarde beloven.
Een staatsschuld van rond de 100 procent, bouw je niet af naar een EU-gemiddelde op "een paar jaar".

Toveren kan niet.

Maar als je eenderwatte goed en fatsoenlijk organiseert (je harde schijf, je living, je bureau, je atelier, je garage, je tuinhuis, je werk, je fabriek, je gemeente, je staat ....), dan zal het beter gaan dan wanneer je alles maar blijft verkeerd opstapelen, uitstellen, prutsen ...

.
Dat ze vooral alles wat zij belangrijk vinden fatsoenlijk gaan organiseren daar twijfel ik niet aan......Misschien kan U proberen mij te overtuigen van mijn ongelijk maar ik vertrouw ze van geen kanten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 19:07   #277
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat ze vooral alles wat zij belangrijk vinden fatsoenlijk gaan organiseren daar twijfel ik niet aan......Misschien kan U proberen mij te overtuigen van mijn ongelijk maar ik vertrouw ze van geen kanten
Tja, gevoelens zijn meestal wederzijds. Ik vertrouw de andere partijen van geen kanten. In feite betrouw ik ook de NVA niet. Maar ik ga ze een kans geven.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 19:14   #278
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Tja, gevoelens zijn meestal wederzijds. Ik vertrouw de andere partijen van geen kanten. In feite betrouw ik ook de NVA niet. Maar ik ga ze een kans geven.
Als ik die twee kopstukken daar in Antwerpen zie staan voel ik me toch niet zo direct op mijn gemak.....ze stralen iets uit ...weet het niet ...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 19:40   #279
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik die twee kopstukken daar in Antwerpen zie staan voel ik me toch niet zo direct op mijn gemak.....ze stralen iets uit ...weet het niet ...
Toegegeven, Maggie de Block straalt meer uit
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 19:48   #280
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als ik die twee kopstukken daar in Antwerpen zie staan voel ik me toch niet zo direct op mijn gemak.....ze stralen iets uit ...weet het niet ...
Oordelen op uiterlijk, dat is niet ze goed. Oordelen op basis van prestaties, dat is beter. Op basis van goed bestuur beslis ik om de nieuwe een kans te geven.
Doodgewoon omdat het vorige bestuur slecht was. Ik lees ook Franstalige kranten en daar wordt echt zwaar gekapt. Daartegenover is de Vlaamse pers doodbraaf. Buiten een paar pijnpunten zoals de zware aanpak van cannabis gebruikers, waar geen bewijs voor is. En het intentieproces van Homans, in de geest van een rare prof. Sorry boy.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be