Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2017, 08:05   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard NVA = Groene Jongens?

Ik val weer van mijn stoel bij de zaterdagse gazet:

HLN:

Citaat:
VLD: 'De druk van de NVA om de bosbescherming erdoor te duwen was ongezien. Op de kabinetten van Bourgeois en Homans zit het vol met natuurfanatici die haar (Schauvliege) het leven lastig maken'
Dat had ik nu toch niet verwacht gezien alle kritiek op groene poco's.

Ik dacht dat alle linksen en groenen samen met Spirit vertrokken waren
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 09:44   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Vlaanderen zal mooi zijn, of zal niet zijn.

Ge kunt het voor de rest langs twee kanten bekijken:
heeft Bourgeois een reddingsoperatie uitgevoerd om het meiske te behoeden voor een benaming �* la turteltax ?
of heeft Bourgeois een verkiezingsstunt uitgehaald: hij, en niemand anders, heeft zovele eigenaren van bouwgrond 'gered' van een zeer slecht scenario.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 10:01   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik val weer van mijn stoel bij de zaterdagse gazet:

HLN:



Dat had ik nu toch niet verwacht gezien alle kritiek op groene poco's.

Ik dacht dat alle linksen en groenen samen met Spirit vertrokken waren
De CD&V heeft weer eens schrik voor zijn eigen schaduw. Bij mijn weten is Schauvliege de verantwoordelijke minister en beslist haar kabinet over die kaart. Ook haar diensten dragen hier de verantwoordelijkheid. Niet de kabetten van Homans of Bourgeois.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 10:05   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik val weer van mijn stoel bij de zaterdagse gazet:

HLN:


Dat had ik nu toch niet verwacht gezien alle kritiek op groene poco's.

Ik dacht dat alle linksen en groenen samen met Spirit vertrokken waren
Dat heeft niet zozeer met groen te maken, wel met lange termijnvisie en duurzaamheid - zaken die partijen als CD&V vreemd zijn.

Die laatste zullen van het laatste bos nog snel wel even een volkscafé maken.
Ook de boeren worden langs alle kanten bevoordeeld en geen strobreed in de weg gelegd .
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 10:07   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat heeft niet zozeer met groen te maken, wel met lange termijnvisie en duurzaamheid - zaken die partijen als CD&V vreemd zijn.

Die laatste zullen van het laatste bos nog snel wel even een volkscafé maken.
Ook de boeren worden langs alle kanten bevoordeeld en geen strobreed in de weg gelegd .
Ja dat zal zeker ook wel meegespeeld hebben: geen landbouwgrond opofferen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 14:23   #6
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen zal mooi zijn, of zal niet zijn.

Ge kunt het voor de rest langs twee kanten bekijken:
heeft Bourgeois een reddingsoperatie uitgevoerd om het meiske te behoeden voor een benaming �* la turteltax ?
of heeft Bourgeois een verkiezingsstunt uitgehaald: hij, en niemand anders, heeft zovele eigenaren van bouwgrond 'gered' van een zeer slecht scenario.

.
Hij wil naar de kiezer toe de "redder" spelen. De Vlaamse 'jan met de pet', zal daar misschien in trappen. Maar de collega politici van de andere partijen zullen dat niet vergeten. Dat brengt ons dichter bij de voorspelling van een prof enkel maanden geleden in HBVL: de volgende regering kan van samenstelling alle kanten op. Maar wat het ook wordt: het zal altijd een regering zijn zonder NVA.

Verder moet ge achter dat groene van de NVA niet te lang zoeken. NVA =Antwerpen.

Ik lees in detijd over een peiling in maart:
Citaat:
De N-VA van burgemeester Bart De Wever verliest stevig tegenover haar topscore van 2012: 29,3 procent nu tegenover 37,7 procent zes jaar geleden.
....
Grootste uitdager lijken de groenen te worden. Groen haalt in de peiling 20,1 procent, en is zo veel groter dan de sp.a .....
De schrik zit er al goed in. En de parking interesseert NVA niet. De NVA-ers van de parking hebt ge trouwens niet gehoord. Die zullen wel weer moeten zwijgen en knikken.

Laatst gewijzigd door pajoske : 22 mei 2017 om 14:27.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 14:23   #7
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen zal mooi zijn, of zal niet zijn.

Ge kunt het voor de rest langs twee kanten bekijken:
heeft Bourgeois een reddingsoperatie uitgevoerd om het meiske te behoeden voor een benaming �* la turteltax ?
of heeft Bourgeois een verkiezingsstunt uitgehaald: hij, en niemand anders, heeft zovele eigenaren van bouwgrond 'gered' van een zeer slecht scenario.

.
Hij wil naar de keizer toe de "redder" spelen. De Vlaamse 'jan met de pet', zal daar misschien in trappen. Maar de collega politici van de andere partijen zullen dat niet vergeten. Dat brengt ons dichter bij de voorspelling van een prof enkel maanden geleden in HBVL: de volgende regering kan van samenstelling alle kanten op. Maar wat het ook wordt: het zal altijd een regering zijn zonder NVA.

Verder moet ge achter dat groene van de NVA niet te lang zoeken. NVA =Antwerpen.

Ik lees in detijd over een peiling in maart:
Citaat:
De N-VA van burgemeester Bart De Wever verliest stevig tegenover haar topscore van 2012: 29,3 procent nu tegenover 37,7 procent zes jaar geleden.
....
Grootste uitdager lijken de groenen te worden. Groen haalt in de peiling 20,1 procent, en is zo veel groter dan de sp.a .....
De schrik zit er al goed in. En de parking interesseert NVA niet. De NVA-ers van de parking hebt ge trouwens niet gehoord. Die zullen wel weer moeten zwijgen en knikken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 15:30   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hij wil naar de keizer toe de "redder" spelen. De Vlaamse 'jan met de pet', zal daar misschien in trappen. Maar de collega politici van de andere partijen zullen dat niet vergeten.
Welke VLD'er was dan wel een voorstander van de boskaart? Hoe werd er binnen de CD&V daarover gedacht?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2017, 16:59   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
...
En de parking interesseert NVA niet. De NVA-ers van de parking hebt ge trouwens niet gehoord. Die zullen wel weer moeten zwijgen en knikken.
Buiten Bart en Liesbeth, van waar komen de toppers en subtoppers van de nva ?
Of rekent ge Brasschaat ook al tot Antwerp City ?

De kamervoorzitter is van Gent.
In de federale regering is de vieze premier van Brasschaat.
Johan Van Overtveldt is van Mortsel. Ok da's dicht bij de ingang van de parking.
De Put en Zuhal zijn gLimburgers.
Theo is van vlakbij Leuven.

vul zelf de rest maar aan, en begin bij Bourgeois.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 mei 2017 om 17:08.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be