Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2016, 18:44   #1061
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Wapper, waarom moet ik stoppen, het heeft toch met de spoorstaking te maken.
De anderen wijden nog al uit over dit topic.
Maar ik kan mijn tomaten inmaken en houden voor de stakingsdagen in februari want ik heb juist een e-mail gekregen van mijn vakbondsafgevaardigde dat de drie overige stakingsdagen waarschijnlijk zullen doorgaan in februari.
Het belooft nog mooi te worden.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 18:49   #1062
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet ideaal is een understatement. Mijn punt is dat het allesbehalve een voorbeeld is voor andere West-Europese landen.
Zowel de NMBS als BR kunnen beter, uiteraard. Maar BR is ontzettend duur voor de reizigers, en wordt ook nog eens stevig gesubsidieerd, terwijl daar weinig tegenover staat, niet veel stipter, etc.
Dat de meerderheid van de Britten voor nationalisatie is, vindt U niet belangrijk, maar het toont wel aan dat het Britse systeem zeer controversieel is. Dus onze politici kunnen niet zomaar zeggen dat privatisering een mirakeloplossing is, want dat is het niet.
Dat is natuurlijk het belang van deze draad. Men doet alsof de NMBS een ramp is, en privatisering noodzakelijk. Dat is een leugen, die ik doorprikt heb. Wij, aan de linkerzijde, moeten meer doen om de mensen daarvan bewust te maken.
Jij doorprikt hier geen leugens. Integendeel, jij blijft hier onwaarheden herhalen, lang nadat ze al doorprikt zijn.
Doe je hierboven weer.

Kijk, het is eenvoudig. Overal, letterlijk overal, waar men private bedrijven bij het spoorwegverkeer is gaan betrekken heeft het voor een verbetering gezorgd. Werkelijk overal.
Italië: lang was een groot probleem in Italië dat het reservatie systeem niet deugde, en dat je rond drukke dagen, zoals de eindejaarsfeesten soms helemaal niet kon reserveren. Toen begon het private NTV met een eigen treindienst, en die kreeg het wel voor elkaar een betrouwbaar systeem op te zetten. en wat zien we. Plots konden de staatsspoorwegen dat ook...

Of vergelijk gewoon het Fyra avontuur met de Southeastern high speed in het VK Wat een wereld van verschil...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 18:55   #1063
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Privaat spoor betekend duurdere tickets maar als het dat is wat jullie willen, mij niet gelaten.
Ik heb een goed plan klaar.
Waar ik werk is onze vakbondsafgevaardigde in pensioen, ik ga voorstellen aan mijn vakbond om afgevaardigde te worden.
Dan kan ik nog een beetje meer de boel op stelten zetten en dan een dikke afscheidspremie optrekken, daarna op pensioen.
Life can be very sweet.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 19:27   #1064
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Privaat spoor betekend duurdere tickets
Helemaal niet noodzakelijk.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 19:36   #1065
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

We zullen elkaar eens spreken als het zover is.
Maar nu moet ik eerst proberen om vakbondsafgevaardigde bij de Vlaamse spoorbond te worden.
Alle hulp welkom.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 21:01   #1066
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar ik kan mijn tomaten inmaken en houden voor de stakingsdagen in februari want ik heb juist een e-mail gekregen van mijn vakbondsafgevaardigde dat de drie overige stakingsdagen waarschijnlijk zullen doorgaan in februari.
Het belooft nog mooi te worden.
Hoe, ik dacht dat die al rot waren? Ik wacht nog altijd op een voorstel om die over te kopen, indien flink overrijp. Ik vind het idee anders niet slecht, met ingeblikte tomaten naar de stakers gooien, maar persoonlijk denk ik dat dit toch iets te hard aankomt hoor.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 21:02   #1067
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
We zullen elkaar eens spreken als het zover is.
Maar nu moet ik eerst proberen om vakbondsafgevaardigde bij de Vlaamse spoorbond te worden.
Alle hulp welkom.
Je twee weken niet wassen, en vlak voor je gesprek die hele bak carapils ineens uitdrinken. Gegarandeerde slaagkans om aangenomen te worden!
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 21:57   #1068
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Door de zeer hoge lonen is dit geen probleem, en is er geen groot debat. Toch bevindt Zwitserland zich in het gezelschap van heel wat autoritaire en derde wereld landen waar staken verboden is. Zoals de Golfstaten, Pakistan etc.
Welke Zwitserse wet verbiedt staken eigenlijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 21:59   #1069
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Privaat spoor betekend duurdere tickets ...
Als de service beter is en de dienstregeling hoger, zie ik daar geen enkel probleem in. Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 22:00   #1070
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
We zullen elkaar eens spreken als het zover is.
Kijk maar eens naar de prijzen van de internationale vaste busverbindingen. Die zijn spotgoedkoop vergeleken met bepaalde internationale treinverbindingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2016, 23:57   #1071
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.303
Standaard



Goed, maar het is duidelijk dat de systematische campagne tegen Milliband in de Murdoch pers wel degelijk een rol gespeeld heeft.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2016, 00:00   #1072
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En wat als in België een grote meerderheid voor een privatisering is?
Dan komt er privatisering natuurlijk. Maar zover zijn we nog niet. Bovenal moet het grote publiek ingelicht worden over de gevolgen, dus enorme prijsstijdiginen zoals in het VK. Dat zijn feiten die systematisch verzwegen worden door onze rechtse politici, zoals Bart Dewever. (zogezegd een volksmens, m'n oom kent hem, in plaats van frituur "het draakske" is hij welbekend met de grote sterrenrestaurants, en z'n volkse imago is maar schijn)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2016, 00:04   #1073
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dan komt er privatisering natuurlijk. Maar zover zijn we nog niet. Bovenal moet het grote publiek ingelicht worden over de gevolgen, dus enorme prijsstijdiginen zoals in het VK. Dat zijn feiten die systematisch verzwegen worden door onze rechtse politici, zoals Bart Dewever. (zogezegd een volksmens, m'n oom kent hem, in plaats van frituur "het draakske" is hij welbekend met de grote sterrenrestaurants, en z'n volkse imago is maar schijn)
Ik heb nooit de indruk gehad dat BdW zich enig volks imago heeft aangemeten. In welke volkscafé zou de man wel komen en er gratis rondjes geven, zoals de oude De Croo nog steeds doet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2016, 00:04   #1074
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is voeding dan bij ons zo goedkoop? Een vergelijkende studie toonde nochtans aan dat België flink duurder is dan bijvoorbeeld Duitsland.
Ik ben zoals U weet dikwijls in Kenya. Een gemiddeld maandloon daar is wellicht 20 keer lager dan bij ons, maar kip, fruit, groenten, etc. kosten meer dan bij ons in bvb. de aldi of op de markt (iets goedkoper dan in de Carrefour, maar scheelt niet veel). Gevolg een deel van de bevolking lijdt echt honger, jammer genoeg. De meeste mensen eten een maal per dag een smakeloze maïspap(ugali genaamd), met een sausje dat naar vlees en kruiden smaakt. That's it.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2016, 00:06   #1075
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben zoals U weet dikwijls in Kenya.
Niet onmiddellijk een buurstaat van België, tenzij mijn aardrijkskunde kennis me eventjes in de steek laat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2016, 00:07   #1076
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb nooit de indruk gehad dat BdW zich enig volks imago heeft aangemeten. In welke volkscafé zou de man wel komen en er gratis rondjes geven, zoals de oude De Croo nog steeds doet?
Hij had het toch steeds over frituur "het draakske"?
Nu goed, alle politici hebben dat wel, bvb. Dehaene.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2016, 00:13   #1077
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan zal Tomm u laten weten dat het soms beter is "verstandige mensen" te volgen. Een beetje zoals China waar ze probleem- en gewetenloos mensen uit hun huizen gooien om grote infrastructuurwerken mogelijk te maken.
Ik ben er zeker van dat de grote meerderheid in China de beslissingen van de communistische partij steunt. Anders was het regime ten val gekomen, net als de onpopulaire regimes in Oost-Europa. De levensstandaard vandaag is China is gewoon niet te vergelijken met 30 jaar geleden, en al helemaal niet met 70 jaar geleden, toen China een van de armste landen ter wereld was.
Als de meerderheid in België privatisering steunt, dan zal jammer genoeg niets de rechtse regering nog tegenhouden om het door te voeren. Nogmaals, het is onze taak (en dit is zelfkritiek, ik zal mij meer syndicaal inzetten) om de bevolking duidelijk te maken waar privatisering toe leidt.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 januari 2016 om 00:16.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2016, 00:14   #1078
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij had het toch steeds over frituur "het draakske"?
Nu goed, alle politici hebben dat wel, bvb. Dehaene.
En? Is het een probleem dat iemand naar een frituur gaat? Wat verkiest u: iemand die na zijn werk een frietje gaat eten of iemand die om de haverklap cafés binnenstapt en er gratis bier geeft om stemmen te ronselen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2016, 00:15   #1079
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat de grote meerderheid in China de beslissingen van de communistische partij steunt.
Misschien, maar na zoveel jaar intensieve en soms meedogenloze propaganda zou dat ook niet echt verwonderlijk zijn. In Noord-Korea kan men er ook bijna zeker van zijn dat een grote meerderheid nog steeds blijft geloven in de magische roeping van de Leider.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2016, 00:16   #1080
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De levensstandaard vandaag is China is gewoon niet te vergelijken met 30 jaar geleden, en al helemaal niet met 70 jaar geleden, toen China een van de armste landen ter wereld was.
China heeft zich dan ook volop geworpen op de kapitalistische markt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be