Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2024, 20:24   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Juist, het is zoals met wapenvergunningen en bezit.
Als er links of rechts eentje een moordpartij houdt moeten wij weer extra vergunningen hebben en testen ondergaan. Zie MVT.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 20:37   #42
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.885
Standaard

Gewoon lekker zat te hard rijden en mensen doodrijden gelijk in de jaren 70 zegt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 21:00   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Gewoon lekker zat te hard rijden en mensen doodrijden gelijk in de jaren 70 zegt.
De goeie oude tijd…
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 21:53   #44
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er is correlatie en causaliteit.
De dronkenschap is duidelijk een omstandigheidsbepalende verzwarende omstandigheid. Maar gezien maandelijks duizenden en duizenden mensen de plaats van het ongeval passeren zonder fietsers dood te rijden, kan de aanwezigheid van een verkeersgevaarlijk obstakel moeilijk als oorzaak aanzien worden.
Dat neemt evenwel niet weg dat de politiek, wegens compleet incompetent, van het belgische wegennet een erg gevaarlijke plaats heeft gemaakt.
En dat gaat heeeel veel geld en tijd kosten om op te lossen.
Dus wat doet men? Men steekt het op iets anders, verdient daar heel dik geld mee, en roept dan triomfantelijk dat ze het probleem aan het oplossen zijn.
4000 VASTE snelheidsmetingen. Meer dan waar dan ook per kilometer weg.

Go for zero! (Never gonna happen, zolang mensen met mekaar in contact komen)
Waarom krijg ik hier nu een erg hoog “daar zijn de vaxcisten weer” gevoel bij…
Dat zal ik je vertellen:
Nu is het al de schuld van het rijden zonder rijbewijs waardoor die twee wielertoeristen van de weg gemaaid werden.

Allez, de leugenmedia doet haar naam weer es alle eer aan!
Misleiding en manipulatie, nepnieuws.
Citaat:
Doodrijder blijft langer in de cel - ongeval met wielertoeristen.
De bestuurder had 3 promille alcohol in zijn bloed en hij heeft geen rijbewijs.
Wat een leugenaar, de bestuurder heeft WEL een rijbewijs maar dat is INGETROKKEN!
Enkel wie nooit examen deed heeft geen rijbewijs, wie een rijverbod krijgt, heeft WEL een rijbewijs anders kan het niet ingetrokken worden.
Citaat:
En toch dringt het niet bij iedereen door want amper twee dagen na dat dramatisch ongeval heeft de politie in oost-vlaanderen maar liefst VIJFENDERTIG bestuurders betrapt zonder geldig rijbewijs omdat ze er nooit een hebben behaald of omdat het is ingetrokken.
Vijfendertig, na een halve dag controleren, bij de provincie schrikken ze er zelf van.
Dringt WAT niet door?
Dat je mensen doodrijdt als je geen geldig rijbewijs hebt?!
De doodrijder had anders wel 3 promille in zijn bloed en zou te snel gereden hebben maar nu heeft die bestuurder dus die mensen doodgereden omdat hij geen geldig rijbewijs had?
En dan moet natuurlijk de politiek zich toch ook bemoeien:
Citaat:
carina van cauter - gouverneur oost-vlaanderen: 35 bestuurders zonder rijbewijs, enkel in oost-vlaanderen op 12 uur tijd, das onbegrijpelijk, zeker na zondag wanneer twee wielertoeristen het leven hebben gelaten nadat ze werden aangereden door iemand ZONDER RIJBEWIJS.
Wat zit daar toch voor raar volk in de vlaanders?
Werden die wielertoeristen aangereden omdat "iemand zonder rijbewijs" reed?
Nee.
En het is zelfs een leugen want de bestuurder had rijverbod maar had toch wel een rijbewijs. Duh...

Ne gouverneur die niet kan begrijpen dat je meer bestuurders zonder rijbewijs klist maar pas als je gaat controleren op het rijbewijs?
Politie klist weinig zatlappen als ze niet laten blazen en zou de politie misschien toch meer zatlappen klissen als ze wel moeten blazen?
Te moeilijk voor de vlaanders?
Citaat:
De betrapte bestuurders moeten nu voor de rechter komen, hun auto kreeg meteen een wielklem, die wordt pas weggehaald als de bestuurder terug een rijbewijs heeft.
*Als de auto van iemand anders is, dan kan die eigenaar zijn auto wel terugkrijgen mits toestemming.
Welke garantie heb je dan dat die persoon niet opnieuw terug in die wagen kruipt?
Parket: de politie houdt toezicht op het feit dat die persoon niet meer met die wagen gaat gaan rijden.
De persoon kan enkel opnieuw met die wagen gaan rijden als die een geldig rijbewijs heeft.
Indien de persoon toch terug met de wagen zou op de baan gaan dan gaan we kijken naar een verbeurdverklaring van de wagen.
*De eigenaar kan zijn auto wel terugkrijgen mits toestemming...euh...toestemming van wie?!
Dus ze kijken al om je auto te kunnen afpakken, weer wat centjes erbij voor de graaikas....tja, het autobezit moet eraan, hé?
Citaat:
Volgens de gouverneur tonen de cijfers van deze actie duidelijk aan dat de politie nog meer moet controleren en volgens haar kan het invoeren van een enkelband bij de hardleerse bestuurders ook helpen.
"Dan heeft hij een perimeter binnen dewelke hij zich moet bevinden en als dat je eigen woning is, dan wordt het zichtbaar wanneer je je woning verlaat en aanstalten maakt om te gaan rijden als het zichtbaar is, kan men onmiddellijk tussenkomen."
De gouverneur kan misschien voor elke deur van elke hardleerse bestuurder een combi voor de deur zetten om te loeren maar dan zal ze wel wat meer smurfkes moeten gaan aanwerven.
Compleet tureluurs!
Die doen allemaal net alsof het rijverbod van de dronken bestuurder de oorzaak is van de dood van de 2 wielertoeristen, net als dat gouverneur trutje, die al een enkelband en huisarrest wil opleggen om proberen te voorkomen dat men gaat rijden met rijverbod.

Het toppunt is dan nog dat het jarenlange gepamper en slap beleid voor criminelen door de politiek en kromjustitie juist de oorzaak is dat overtreders veelplegers zijn en dat die gewoon zijn om hun kloten te vegen aan alle wetten en ook aan elke verkeersregel.
Ik weet weer waarom ik geen journaal/nep-nieuws meer kijk...je wordt er namelijk kotsmisselijk van.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 08:19   #45
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Politie betrapt elke dag 63 chauffeurs met een rijverbod.

“Jaarlijks spreken de rechtbanken in ons land zo’n 105.000 rijverboden uit” Bron.
Dat er een pak mensen beter niet met de auto zouden rijden ondervinden zwakke weggebruiker elke dag. Mocht ik geen linux draaien waarop de programma's voor mij te moeilijk zijn ik had me al een camera aangeschaft en filmpjes gemaakt van wat ik elke dag meemaak. Het is triest hoe er bijna geen dag voorbij gaat zonder dat ik keihard moeten remmen of uitwijken voor de autodebielisten in hun kankerverwekkende lelijke lawaaierige moordblikken die me eerst voorbijrijden en dan afslaan, die uit of op opritten komen gevlamd, die geen voorrang van rechts kennen, die hun pinkers niet gebruiken, die nog nooit van een fietszone gehoord hebben en je voorbij komen gestoven net terwijl je uitwijkt voor een put, ... .
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 09:32   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat er een pak mensen beter niet met de auto zouden rijden ondervinden zwakke weggebruiker elke dag. Mocht ik geen linux draaien waarop de programma's voor mij te moeilijk zijn ik had me al een camera aangeschaft en filmpjes gemaakt van wat ik elke dag meemaak. Het is triest hoe er bijna geen dag voorbij gaat zonder dat ik keihard moeten remmen of uitwijken voor de autodebielisten in hun kankerverwekkende lelijke lawaaierige moordblikken die me eerst voorbijrijden en dan afslaan, die uit of op opritten komen gevlamd, die geen voorrang van rechts kennen, die hun pinkers niet gebruiken, die nog nooit van een fietszone gehoord hebben en je voorbij komen gestoven net terwijl je uitwijkt voor een put, ... .
heb jeje pinkers aangezet net voordat je uitwijkt voor een put

Nee je hebt gelijk, en ik moet ook elke morgen uitwijken voor een put die de gemeente vertikt te vullen, ik denk dat ze wachten tot er een zinkgat ontstaat, dat meteen een deel van de weg opslokt.

Ik zal dan ook al ik in mijn voiture zit extra aandacht hebben voor fietsers en zeker als het om kinderen gaat. Ook als ik op mijne velo zit trouwens en als ik kinderen moet passeren, ge weet nooit wat die gaan doen.

Anderzijds, de hoeveelheid fietsers die langs de verkeerde kant van de baan rijden zonder verlichting, ook niet te onderschatten.

Maar het is waar er rijden een heleboel debielen rond, ergens is het serieus fout gegaan in de rijopleiding. de regel rechts rijden op de autostrade bvb, dat lijken er velen maar niet te snappen. Net zoals het vervalen van snelheidsbeperkingen , het overschrijden van de witte meet in een bocht is er nog zo eentje. Ze rijden niet te rap hoor, maar wel op de verkeerde weghelft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2024, 09:03   #47
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Hupla, het is weer van dat.
Citaat:
Emeline (41) en zoontje Guy (4) sterven voor ogen van familie
... door een auto-egoïst tot in de kist die niet even wilde wachten en dan maar even op het fietspad een rij auto's voorbij stak.

Onvoorstelbaar welke tragedies die auto's dagelijks veroorzaken. Vader zijn leven is om zeep, ouders en familie getekend voor de rest van hun leven, vrienden blijven verweesd achter, enz. Uit de fleur van hun leven gerukt door een autowapen.

https://www.hln.be/buitenland/traged...ilie~a50adfba/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 08:19   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hupla, het is weer van dat.


... door een auto-egoïst tot in de kist die niet even wilde wachten en dan maar even op het fietspad een rij auto's voorbij stak.

Onvoorstelbaar welke tragedies die auto's dagelijks veroorzaken. Vader zijn leven is om zeep, ouders en familie getekend voor de rest van hun leven, vrienden blijven verweesd achter, enz. Uit de fleur van hun leven gerukt door een autowapen.

https://www.hln.be/buitenland/traged...ilie~a50adfba/
Ongevallen en gekken zijn van alle tijden en zullen er altijd zijn.

Wat is uw voorstel ? Auto's en vrachtwagens verbieden ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 11:38   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.411
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ongevallen en gekken zijn van alle tijden en zullen er altijd zijn.

Wat is uw voorstel ? Auto's en vrachtwagens verbieden ?
Alleen maar hoog opgeleide ambtenaren en politici op de weg met gemotoriseerd transport.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 11:42   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Als ooit (enkel) de auto volledig zelf rijdt (zonder stuur dus)... zijn er geen "automobilisten" meer.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 maart 2024 om 11:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 12:04   #51
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Nog maar eens een voorbeeld van een autoterrorist die zich superman waant in zijn blikken doos. Hij neemt ook een onschuldig slachtoffer mee in zijn dood.

https://www.hln.be/nieuws/ferrari-va...erie~a6b9fc9d/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 14:47   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nog maar eens een voorbeeld van een autoterrorist die zich superman waant in zijn blikken doos. Hij neemt ook een onschuldig slachtoffer mee in zijn dood.

https://www.hln.be/nieuws/ferrari-va...erie~a6b9fc9d/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240325_93848923

Waarom Michiel Hendryckx zijn fiets verkocht: “De fietser is een egocentrisch monster geworden
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2024, 15:17   #53
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nog maar eens een voorbeeld van een autoterrorist die zich superman waant in zijn blikken doos. Hij neemt ook een onschuldig slachtoffer mee in zijn dood.

https://www.hln.be/nieuws/ferrari-va...erie~a6b9fc9d/
Weer een "autoterrorist" die zich superman waant of een populaire dj die tot zonsopgang had gedraaid in een Zwitserse nachtclub en dan mogelijk onder invloed verongelukt?

Beetje jaloers op zijne ferrari?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 10:44   #54
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240325_93848923

Waarom Michiel Hendryckx zijn fiets verkocht: “De fietser is een egocentrisch monster geworden
Kan het artikel niet lezen, maar er zijn veel idioten onder het mensdom.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 11:08   #55
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240325_93848923

Waarom Michiel Hendryckx zijn fiets verkocht: “De fietser is een egocentrisch monster geworden
Zoals ik al in de andere draad schreef. Ik merk ook dat er tegenwoordig een pak meer autodebielisten van de fiets gebruik maken zonder hun achterlijke superioriteitsmentaliteit achter te laten. Ze zijn nog niet aangepast aan het rustigere tempo, plaatselijke gewoonten door rare verkeerssituaties en hun lichaamsmap is nog zo groot alsof ze in een auto zitten. Ze roepen en tieren naar andere zwakke weggebruikers en rijden door het rood zelfs op plaatsen waar ze de verkeerssituatie duidelijk niet kennen. Ik verlang soms ook terug naar de tijd toen er nog van geen fietsbeleid sprake was en ik veelal in mijn eentje door Antwerpen fietste (en dat is nog niet zo heel lang geleden). Het ergste is nog dat ondanks het duidelijk stijgende fietsgebruik ook het autoverkeer nog vermeerderd. Het zijn trieste tijden op de weg.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2024, 08:01   #56
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Intellectueel gehandicapte automoordenaar rijdt vrouw dood.

Meneer de auto-egoïst vond het belangrijker wat op zijn GSM te tokkelen dan op de weg te letten.

Citaat:
“Hij ging enkele maanden na de feiten carnaval vieren en waarschuwde zijn vrienden op sociale media voor flitscontroles. Ik kan hem niet vergeven.” Godelieve, de mama van de doodgereden Valérie Kindermans (45), liet er vorige maand in de Tongerse rechtbank geen twijfel over bestaan. Maar hóé kon de man die de jogster in Hoepertingen van de weg maaide, haar polsslag nog probeerde te voelen en daarna in paniek wegreed, haar niet gezien hebben? “Op uw gsm was er duidelijk activiteit. Wat was u aan het doen?” En toen begon de beklaagde, die vandaag het vonnis kent, te stamelen.
https://www.hln.be/borgloon/rechter-...keek~aed810b7/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be