Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2015, 19:24   #1
andrew555
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2015
Berichten: 401
Standaard hypocriete werldleiders

wat in Parijs is ten toon gesteld is te absurd
voor woorden. één voor één komen de wereldleiders
toe in Parijs elk met een dikke auto met als absolute
topper Obama met " the beast " , amper 29l verbruik per
100km. nog nooit van carpooling gehoord, allemaal samen
met de fiets van vliegveld naar centrum Parijs.
Dit zijn dus de voorbeelden voor de mensheid van hoe
het moet
andrew555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2015, 20:33   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Obama kwam met zijn vliegtuig. Waarom maakt U zich druk om deze klimaatfarse?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2015, 06:58   #3
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Om zo'n goed klimaatakkoord te zijn volgens alle actoren en de media ... is er maar weinig beweging op de beurs te zien. Aan de aandelen van de gas- en olieimperia en hun omgeving is weinig of niets te merken.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2015, 16:38   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Om zo'n goed klimaatakkoord te zijn volgens alle actoren en de media ... is er maar weinig beweging op de beurs te zien. Aan de aandelen van de gas- en olieimperia en hun omgeving is weinig of niets te merken.
Ik dacht nochtans van wel...

In elk geval zie ik de olieprijzen nog niet stijgen, eerder verder dalen...

http://deutsche-wirtschafts-nachrich...s-jahres-tief/

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2015 om 16:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2015, 16:43   #5
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Obama kwam met zijn vliegtuig. Waarom maakt U zich druk om deze klimaatfarse?
Pas op, die limousine moest speciaal per vliegtuig uit de states meekomen. Dat zijn al minstens 2 vliegtuigen, nog onafgezien van zijn veiligheidsploeg, personeel etc.

Je kent het spreekwoord toch : luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2015, 19:15   #6
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

De wereldleiders zijn overeengekomen hoe ze nog wat meer geld uit uw zakken gaan kloppen.
Dat is het enige doel van heel die klimaat-hoax.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 16:38   #7
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
De wereldleiders zijn overeengekomen hoe ze nog wat meer geld uit uw zakken gaan kloppen.
Dat is het enige doel van heel die klimaat-hoax.
Dat is inderdaad de onvermijdelijke weg die men dient te bewandelen. Het merendeel van de mensen zijn immers dom en deze groep mensen geraakt intellectueel niet verder dan elk probleem louter te herleiden tot centjes tellen. Hun algemene kennis beperkt zich doorgaan tot hun job, hun portefeuille en hun auto. Met zo’n mensen is de enige manier om een gedragswijziging te bekomen ze financieel aanpakken. Dat kan penaliseren zijn in geval van schadelijk gedrag, maar kan evengoed een bonus zijn in geval van positief gedrag. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de fietsvergoeding.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 19:30   #8
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Pas op, die limousine moest speciaal per vliegtuig uit de states meekomen. Dat zijn al minstens 2 vliegtuigen, nog onafgezien van zijn veiligheidsploeg, personeel etc.

Je kent het spreekwoord toch : luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden ?
Zonder die veiligheidsmaatregelen zou Amerika om de 6 maand een nieuwe president nodig hebben. Wat moet hij doen? In Amerika blijven en niet deelnemen aan de top?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 19:44   #9
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andrew555 Bekijk bericht
wat in Parijs is ten toon gesteld is te absurd
voor woorden. één voor één komen de wereldleiders
toe in Parijs elk met een dikke auto met als absolute
topper Obama met " the beast " , amper 29l verbruik per
100km. nog nooit van carpooling gehoord, allemaal samen
met de fiets van vliegveld naar centrum Parijs.
Dit zijn dus de voorbeelden voor de mensheid van hoe
het moet
Met een Tikka schiet ge vanop 1 kilometer iemand een groot gat in zijn hoofd. Het zou nogal wat worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 08:42   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is inderdaad de onvermijdelijke weg die men dient te bewandelen. Het merendeel van de mensen zijn immers dom en deze groep mensen geraakt intellectueel niet verder dan elk probleem louter te herleiden tot centjes tellen. Hun algemene kennis beperkt zich doorgaan tot hun job, hun portefeuille en hun auto.
Laat dat nu exact ook de karakteristieken van "wereldleiders" zijn.

Wat je met carbon taxen en zo gaat bekomen, is dat fossiele brandstoffen niet meer voor burgerlijke, maar voor militaire doeleinden zullen gebruikt worden.

Immers, waar gaan die taksen naartoe ? Want wie taksen int, moet ze ook weer uitgeven. Taksen ontnemen koopkracht aan potentiele burgerlijke verbruikers van fossiel, maar gaan de koopkracht van staten die die taksen innen, vergroten.

Wat gaan die staten daarmee doen ?

1) uitdelen aan volk, ttz, ambtenaren die nutteloos werk doen, uitkeringen aan werklozen en ander onproductief volk, en daardoor DIE hun koopkracht vergroten, zodat die daar dan weer fossiele brandstoffen mee kopen ==> effect nul komma nul.


2) NIET uitdelen aan het volk, maar in staatsinvesteringen. Wat zijn staatsinversteringen ? Het zijn grotendeels militaire uitgaven.

QED.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2015 om 08:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 11:34   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is inderdaad de onvermijdelijke weg die men dient te bewandelen. Het merendeel van de mensen zijn immers dom en deze groep mensen geraakt intellectueel niet verder dan elk probleem louter te herleiden tot centjes tellen. Hun algemene kennis beperkt zich doorgaan tot hun job, hun portefeuille en hun auto. Met zo’n mensen is de enige manier om een gedragswijziging te bekomen ze financieel aanpakken. Dat kan penaliseren zijn in geval van schadelijk gedrag, maar kan evengoed een bonus zijn in geval van positief gedrag. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de fietsvergoeding.
Heb je je nog nooit eens afgevraagd of iedereen weldegelijk perse een 'schone wereld' wenst?
Ik heb daar bijvoorbeeld geen boodschap aan.
Ik zie dan ook niet in waarom ik daar moet mee aan betalen, laat staan mijn gedrag veranderen.

Als jij en je groene vriendjes parforce gras willen eten en jullie geld verkloten aan het afkoelen van de wereld, dan heb ik daar geen probleem mee, maar je hebt het recht niet om jouw geprefereerde levensstijl aan een ander op te dringen, laat staan om een ander te verplichten jouw doelen te financieren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 12:05   #12
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als jij en je groene vriendjes parforce gras willen eten en jullie geld verkloten aan het afkoelen van de wereld, dan heb ik daar geen probleem mee, maar je hebt het recht niet om jouw geprefereerde levensstijl aan een ander op te dringen, laat staan om een ander te verplichten jouw doelen te financieren.
2
De gelijkenissen met bepaalde veroveringsgodsdiensten zijn schrikwekkend.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 16:41   #13
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zonder die veiligheidsmaatregelen zou Amerika om de 6 maand een nieuwe president nodig hebben. Wat moet hij doen? In Amerika blijven en niet deelnemen aan de top?
Hij zou ook een vertegenwoordiger kunnen afvaardigen die geen half leger nodig heeft.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 16:43   #14
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Laat dat nu exact ook de karakteristieken van "wereldleiders" zijn.

Wat je met carbon taxen en zo gaat bekomen, is dat fossiele brandstoffen niet meer voor burgerlijke, maar voor militaire doeleinden zullen gebruikt worden.

Immers, waar gaan die taksen naartoe ? Want wie taksen int, moet ze ook weer uitgeven. Taksen ontnemen koopkracht aan potentiele burgerlijke verbruikers van fossiel, maar gaan de koopkracht van staten die die taksen innen, vergroten.

Wat gaan die staten daarmee doen ?

1) uitdelen aan volk, ttz, ambtenaren die nutteloos werk doen, uitkeringen aan werklozen en ander onproductief volk, en daardoor DIE hun koopkracht vergroten, zodat die daar dan weer fossiele brandstoffen mee kopen ==> effect nul komma nul.


2) NIET uitdelen aan het volk, maar in staatsinvesteringen. Wat zijn staatsinversteringen ? Het zijn grotendeels militaire uitgaven.

QED.
Circulaire economie noemt dat tegenwoordig met een mooie naam.

Maar echt QED is dat nu ook weer niet. Zou gewoonweg kunnen dat de vraag in W-Europa en de VS daalt en dat de Chinezen deze fossiele brandstoffen opkopen en ons ermee kapot beconcurreren.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 20 december 2015 om 16:44.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 17:36   #15
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Zou gewoonweg kunnen dat de vraag in W-Europa en de VS daalt en dat de Chinezen deze fossiele brandstoffen opkopen en ons ermee kapot beconcurreren.
En vermits de prijs bij een gelijkblijvend aanbod daalt, hoeven de Chinezen niet eens heel efficiënt te zijn.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 18:47   #16
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Heb je je nog nooit eens afgevraagd of iedereen weldegelijk perse een 'schone wereld' wenst?
Ik heb daar bijvoorbeeld geen boodschap aan.
Ik zie dan ook niet in waarom ik daar moet mee aan betalen, laat staan mijn gedrag veranderen.

Als jij en je groene vriendjes parforce gras willen eten en jullie geld verkloten aan het afkoelen van de wereld, dan heb ik daar geen probleem mee, maar je hebt het recht niet om jouw geprefereerde levensstijl aan een ander op te dringen, laat staan om een ander te verplichten jouw doelen te financieren.
Het is gewoon een beetje een kwestie van zorg dragen voor wat je krijgt en zorgen dat je niet teveel schade veroorzaakt voor of aan anderen. Natuurlijk heeft de chauffeur van een gifbom op wielen er geen boodschap aan dat er gif uit zijn auto komt, ah nee want alles wordt achteraan de auto geloosd in het gezicht van andere weggebruikers en zelf heeft hij daar geen last van. Natuurlijk heeft hij geen boodschap aan snelheidsbeperkingen want hij wil lekker snel vlammen en zo snel mogelijk van a naar b gaan.

Vandaar de noodzaak van regels, om mensen te beschermen tegen psychopathische en narcistische individuen die enkel kijken naar hun eigen voordeeltje en voor de rest hun vinger opsteken naar alles en iedereen.

Misschien behoort u tot die groep, maar uiteindelijk zal u knielen en betalen, zelfs als strookt dat niet men uw visie.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 18:50   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zonder die veiligheidsmaatregelen zou Amerika om de 6 maand een nieuwe president nodig hebben. Wat moet hij doen? In Amerika blijven en niet deelnemen aan de top?
Hoe die mannen daar komen is dan ook niet echt relevant. Het gaat om wat ze besluiten, daar dat belangrijke gevolgen en veranderingen kan teweeg brengen op termijn.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 21:12   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is gewoon een beetje een kwestie van zorg dragen voor wat je krijgt en zorgen dat je niet teveel schade veroorzaakt voor of aan anderen.
Ik heb helemaal niks gekregen, en hoef dan ook voor niks zorg te dragen.
Als jij wel wat gekregen hebt, dan mag jij daar zorg voor dragen op eigen kosten, maar laat er mij niet voor opdraaien.

Citaat:
Natuurlijk heeft de chauffeur van een gifbom op wielen er geen boodschap aan dat er gif uit zijn auto komt, ah nee want alles wordt achteraan de auto geloosd in het gezicht van andere weggebruikers en zelf heeft hij daar geen last van.
Dat klinkt niet meer dramatisch maar als overacting in een slechte soap.

Citaat:
Natuurlijk heeft hij geen boodschap aan snelheidsbeperkingen want hij wil lekker snel vlammen en zo snel mogelijk van a naar b gaan.
Ik betaal genoeg voor een wegennet, een snelle wagen en dure brandstof.
Logisch dat ik wil profiteren van mijn investering.
Als jij zuiniger wil zijn, dan ga je maar te voet, maar laat de betaler gebruik maken van wat hij gekocht heeft.

Citaat:
Vandaar de noodzaak van regels, om mensen te beschermen tegen psychopathische en narcistische individuen die enkel kijken naar hun eigen voordeeltje en voor de rest hun vinger opsteken naar alles en iedereen.
Uw psychologische analyses zouden zelfs de Flair of de Libelleroswitta niet meer halen.
Geloof je echt dat het nog bon ton is om de flexibele werkmens die mobiliteit nodig heeft laatddunkend vanuit de hangmat te beschimpen?
Citaat:
Misschien behoort u tot die groep, maar uiteindelijk zal u knielen en betalen, zelfs als strookt dat niet men uw visie.
Bedreigingen met afpersingen.
Fraai hoor.
Vergeet niet dat je oogst wat je zaait.
Als je de werkmens totaal immobiliseert, dan zullen het de geitewollesokkendragende buurtwerkers op sloffen zijn die het eerst zullen op hun kin mogen kloppen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 23:24   #19
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als jij en je groene vriendjes parforce gras willen eten en jullie geld verkloten aan het afkoelen van de wereld, dan heb ik daar geen probleem mee, maar je hebt het recht niet om jouw geprefereerde levensstijl aan een ander op te dringen, laat staan om een ander te verplichten jouw doelen te financieren.
3!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 december 2015 om 23:26.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 02:35   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Heb je je nog nooit eens afgevraagd of iedereen weldegelijk perse een 'schone wereld' wenst?
Ik heb daar bijvoorbeeld geen boodschap aan.
Ik zie dan ook niet in waarom ik daar moet mee aan betalen, laat staan mijn gedrag veranderen.
Geen probleem. Ik vind "de vervuiler betaalt" een bijzonder goed principe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be