Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2007, 21:16   #1
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard Aankondiging w.b copy/past

Citaat:
N.a.v. het steeds toenemend aantal letterlijke overnames van krantenberichten, hebben we besloten volgende richtlijnen in acht te nemen wat copy/pasten betreft:
  • krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een link naar het oorspronkelijke artikel.
  • opiniestukken en aanverwanten mogen worden overgenomen aangezien deze een mening bevatten mits toestemming van de auteur(s) anders mag alleen een link naar het artikel worden gepost.
  • berichten van om het even welk medium mogen niet worden gekopieerd naar dit forum tenzij mits uitdrukkelijke toestemming van de auteur(s).
In het kort: Overnemen mag niet. Wat wel mag is linken naar en het geven van een korte inhoud van het artikel.

Vergeet ook niet om steeds de bron te vermelden!
Mag ik bijvoorbeeld kopieren en plakken op deze manier:
Dat het leven gekenmerkt wordt door de verrichting van handelingen is evident want wat geen handelingen verricht, in de meest brede betekenis, leeft niet. Het is op deze basis dat de steen niet-levend geacht wordt maar de plant die drinkt, ademt en groeit wel ... [>> Meer]

?


Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 21:16.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 23:17   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

idd, wie zegt dat de auteur niet tevreden is met gratis publiciteit voor z'n artikel, z'n mening ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2007, 23:56   #3
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
idd, wie zegt dat de auteur niet tevreden is met gratis publiciteit voor z'n artikel, z'n mening ?
De kleine zelfstandige internetschrijver wel, de grote reus die voor alles laat betalen niet nee.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:01   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Hoe moet je dan verwijzen naar een krantenartikel dat enkel voor abonnées zichtbaar is?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:04   #5
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Mag ik bijvoorbeeld kopieren en plakken op deze manier:
Dat het leven gekenmerkt wordt door de verrichting van handelingen is evident want wat geen handelingen verricht, in de meest brede betekenis, leeft niet. Het is op deze basis dat de steen niet-levend geacht wordt maar de plant die drinkt, ademt en groeit wel ... [>> Meer]

?


Mvg
Yahya

Het is inderdaad een vraag die vooral veel vragen doet oproepen en die reeds hier << hier dus >> gevraagd is.

Ik wed er op dat de moderatie, gezien de sterke impact op het aanvoeren van openingsposts en reacties en dus 'Het grootste politieke forum', zich aan het beraden is op een verlichtend antwoord.
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:06   #6
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoe moet je dan verwijzen naar een krantenartikel dat enkel voor abonnées zichtbaar is?
Gewoon posten godverdomme en verander de bron dan eh! Zet er copyright hashiwokakero bij.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:15   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoe moet je dan verwijzen naar een krantenartikel dat enkel voor abonnées zichtbaar is?
Dat is zinloos tenzij je ook de volledige tekst publiceert.

Ik vraag mij wel ondertussen wel af of politici en academici nadeel ondervinden van publicatie van hun opinies en analyses.

En de krant dan. Er is toch geen uitgever die nog een krant van gisteren verkoopt. Wat is dan uiteindelijk het probleem?

Het probleem stelt zich bij de weekmagazines: Humo, Knack ed. Het publiceren van een hoofdartikel uit een magazine kan de koop van het papieren blad minder interessant maken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 november 2007 om 00:16.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:17   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is juist het grootste probleem.

Ik vraag mij wel ondertussen wel af of politici en academici nadeel ondervinden van publicatie van hun opinies en analyses.

En de krant dan. Er is toch geen uitgever die nog een krant van gisteren verkoopt. Wat is dan uiteindelijk het probleem?

Het probleem stelt zich bij de weekmagazines: Humo, Knack ed. Het publiceren van een hoofdartikel uit een magazine kan de koop van het papieren blad minder interessant maken.
Ik zie ook enkel nadelen in deze nieuwe wijziging. Vaak staan er ook maar een paar interessante regels in een artikel die je dan kan quoten of in het vet zetten, maar nu moet je een link opgeven die nog niet eens voor iedereen werkt ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:20   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Het is inderdaad een vraag die vooral veel vragen doet oproepen en die reeds hier << hier dus >> gevraagd is.

Ik wed er op dat de moderatie, gezien de sterke impact op het aanvoeren van openingsposts en reacties en dus 'Het grootste politieke forum', zich aan het beraden is op een verlichtend antwoord.
De kranten van de VUM maken er geen probleem van. Naast de verwijzing zou je, om volledig te zijn, ook hun logo moeten gebruiken. Met een beetje zoekwerk vind je die logo's wel op het net. Voor DS en DM is dit pure publiciteit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:23   #10
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zie ook enkel nadelen in deze nieuwe wijziging. Vaak staan er ook maar een paar interessante regels in een artikel die je dan kan quoten of in het vet zetten, maar nu moet je een link opgeven die nog niet eens voor iedereen werkt ...
Dat van die link die niet werkt, heb ik nog nergens gehoord...

Ik denk dat het wel zal meevallen moest de moderatie het menen. Gewoon het relevante gedeelte quoten kan volgens mij een discussie zelfs bevorderen. Of gewoon de laat laatste woorden niet mee-quoten ofzo...
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:26   #11
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De kranten van de VUM maken er geen probleem van. Naast de verwijzing zou je, om volledig te zijn, ook hun logo moeten gebruiken. Met een beetje zoekwerk vind je die logo's wel op het net. Voor DS en DM is dit pure publiciteit.
Ben toch eens benieuwd hoe p.be, die gewoonlijk toch wel eens een standpunt durft in te nemen hier op zal reageren.
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:27   #12
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Dat van die link die niet werkt, heb ik nog nergens gehoord...
Zodra ik een link plaats naar een artikel op de site van DS dat enkel voor abonnées beschikbaar is, kunnen enkel die mensen het artikel bekijken.

Citaat:
Ik denk dat het wel zal meevallen moest de moderatie het menen. Gewoon het relevante gedeelte quoten kan volgens mij een discussie zelfs bevorderen. Of gewoon de laat laatste woorden niet mee-quoten ofzo...
Dit staat in de mededeling:

Citaat:
krantenberichten overnemen mag niet tenzij door het plaatsen van een link naar het oorspronkelijke artikel
Stukjes uit het artikel quoten zal dan ook wel niet mogen ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:28   #13
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ben toch eens benieuwd hoe p.be, die gewoonlijk toch wel eens een standpunt durft in te nemen hier op zal reageren.
Je ziet een leuk artikel, binnenland, zoek een paar kernwoorden op google news be en je hebt een betere bron die niet lastig zal doen, internationaal nieuws kan je van overal ter wereld halen. Je ziet een nederlands artikel vertaalt een paar kernwoorden en google news com heeft het zo gevonden.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:29   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zie ook enkel nadelen in deze nieuwe wijziging. Vaak staan er ook maar een paar interessante regels in een artikel die je dan kan quoten of in het vet zetten, maar nu moet je een link opgeven die nog niet eens voor iedereen werkt ...
Dat weet ik.

Wie geen abonnee is van De Standaard krijgt enkel de hoofding en de inleiding van het artikel te lezen, toch alleszins wat de opinies en analyses betreft. Sommige artikels zijn zichtbaar, maar beperkt in tijd.

Mijn inziens verwijs je dus best naar het artikel als toevallige bezoeker van de site. Niet ingelogd dus. En plaats je je quote, je tekst gekopieerd als abonnee, gewoon op het net, ook al verwijst je link enkel naar de hoofding en/of inleiding van het artikel. Ik zie geen andere oplossing.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 00:31   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ben toch eens benieuwd hoe p.be, die gewoonlijk toch wel eens een standpunt durft in te nemen hier op zal reageren.
Ik had het over kranten. Niet de weekmagazines.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 16:01   #16
Pieter Vandoorne
Coördinator
 
 
Pieter Vandoorne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2005
Berichten: 990
Standaard

Geachte

U mag een relevant stuk citeren om aldus een discussie daaromtrent te starten. U mag echter niet het ganse stuk overnemen zonder uitdrukkelijke toestemming van de auteur.

U kunt steeds naar de oorspronkelijke site verwijzen voor de rest van het artikel, dit is de aangeraden manier overigens.

Mvg

Pieter Vandoorne
Pieter Vandoorne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be