Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2008, 13:10   #161
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jullie krijgen zelfs een kiesarondissementje van twee keer niks niet gesplitst en dan maar zeveren over de splitsing van het land.
Van hoogmoed gesproken.
weet u wel waarover spreekt?
De parlementaire procedure loopt. Dat het nog niet gesplitst is ligt aan diegenen die hun belgique á papa en daarmee hun greep op Vlaanderen niet willen loslaten. Dáárom de vele vertragingsprocedures.
BHV spitsen is niet anti-franstalig, Franstaligen kunnen immers hun eigen lijst indienen, maar de Inwoners van de Rand moeten grote koppen hebben
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:29   #162
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Er kan even goed op Nederlandstalige partijen worden gestemd, maar de inwoners kiezen toch op de partijen die het beste hun mening weergeven. Is dat zulk een probleem?
Voor de vlamingen duidelijk wel.
U hebt mijn betoog NIET begrepen. Trouwens als u als tweede of derde "taal" Frans heeft, dan gaat u op een franstalige partij stemmen. Is dat in onze multiculturele hoofdstad geen oneerlijke concurrentie tussen het Nederlands en het Frans ?
Trouwens Vlaanderen IS de grootste geldschieter VOOR BRUSSEL en voor de FEDERALE REGERING. Ik verwacht als Vlaamse BELG dan ook politieke inspraak in MIJN hoofdstad, ook al woon ik er misschien niet.
NU duidelijk ?
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:31   #163
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus Brussel onder een soort "Vlaamse Voogdij" brengen?
Waar staat dat, oogklep ?
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:36   #164
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
het probleem zit hem meer in de loze beloftes die men doet net voor de verkiezingen, om verkozen te worden spelden ze iedereen iets op de mouw, goed wetend op voorhand dat men zijn beloftes niet kan invullen, en als men uiteindelijk door die beloftes word verkozen zit men met een probleem. de beloftes niet uitvoeren betekend het einde van de politieke carierre, ze wel uitvoeren is nagenoeg onmogelijk maar ondertussen heeft de media hun aandacht op die beloftes gevestigd waardoor men alles op de nek van anderen (zijnde partijen of personen) tracht af te schuiven door te beweren van, zij willen niet meewerken maar ik heb toch mijn best gedaan hé.
Nee man, alles gaat over chantage. Verhofdstad heeft een pracht kans laten liggen om BHV in 5 minuten politieke moed en wat alarmbellen te splitsen, maar hij zag zijn postje te graag. Nu chanteert men het land met het idee dat België zich geen crisis ( lees een langgerekte alarmbellenprocedure ) kan veroorloven en dat voor BHV dus zou moeten onderhandeld worden.
Ik stel voor dat de Franstaligen stoppen met hun zinloze procedures, die alleen tijd rekken, crisissen veroorzaken, maar uiteindelijk toch zullen uitdraaien op een splitsing van BHV.
De onverantwoordelijken zijn dus de Franstalige partijen.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 13:55   #165
Petrus Cass
Vreemdeling
 
Petrus Cass's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Locatie: Brussels & CSE
Berichten: 70
Standaard

Minister Guy Vanhengel in een interview in LA LIBRE : ...BHV splitsen en één federale kieskring creëren en de zaak is opgelost...
__________________
IDee

Petrus Cass
Petrus Cass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 16:27   #166
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
het probleem zit hem meer in de loze beloftes die men doet net voor de verkiezingen, om verkozen te worden spelden ze iedereen iets op de mouw, goed wetend op voorhand dat men zijn beloftes niet kan invullen, en als men uiteindelijk door die beloftes word verkozen zit men met een probleem. de beloftes niet uitvoeren betekend het einde van de politieke carierre, ze wel uitvoeren is nagenoeg onmogelijk maar ondertussen heeft de media hun aandacht op die beloftes gevestigd waardoor men alles op de nek van anderen (zijnde partijen of personen) tracht af te schuiven door te beweren van, zij willen niet meewerken maar ik heb toch mijn best gedaan hé.
Ik vind dit een zeer eigenaardige, eigenlijk ongezonde, interpretatie van de demokratie.
Welke ook de belofte is van een politieke partij voor de verkiezingen, het is duidelijk dat ze na die verkiezingen moet trachten die beloftes waar te maken. Daartoe wendt de partij de zetels aan de ze bekomen heeft.
Kan er geen vergelijk gevonden worden met andere partijen, om een meerderheid te vormen, dan blijft de partij aan de kant staan.

Het kartel heeft iets beloofd aan haar kiezers. Ze moeten trachten het uit te voeren. Zijn de Walen niet akkoord, dat ze zelf een regering trachten te maken zonder het kartel.
De Vlaamse partijen hebben iets beloofd, door de Vlaamse resoluties te stemmen, en die mee te nemen in de verkiezingsstrijd .... ze moeten ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 16:29   #167
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrus Cass Bekijk bericht
Minister Guy Vanhengel in een interview in LA LIBRE : ...BHV splitsen en één federale kieskring creëren en de zaak is opgelost...
Vanhengel is dan ook een Brussels mislukt figuur... zelfs bij de VLD heeft hij zich laten bedriegen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 17:52   #168
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrus Cass Bekijk bericht
Minister Guy Vanhengel in een interview in LA LIBRE : ...BHV splitsen en één federale kieskring creëren en de zaak is opgelost...
Vlamingen en Franstaligen zijn zoal met handen en voeten aan mekaar gebonden alhoewel ze andere problemen hebben en andere oplossingen willen.
Men moet het niet erger maken dan het al is:
dus: geen federale kieskring

België is geen doel op zichzelf, en zeker niet vermits het onbestuurbaar geworden is.
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 18:28   #169
Petrus Cass
Vreemdeling
 
Petrus Cass's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Locatie: Brussels & CSE
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
België is geen doel op zichzelf, en zeker niet vermits het onbestuurbaar geworden is.
...eenheid in verscheidenheid is wel degelijk een doel op zich...
Maar ik ben me wel bewust van het feit dat velen hier nog niet aan toe zijn !

Ook al werd inclusief denken als oplossing reeds in de jaren '60 de wereld ingestuurd... de wereld is er nog steeds niet klaar voor...

Meer over inclusief denken vind je in het themaforum politieke stromingen...
__________________
IDee

Petrus Cass
Petrus Cass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2008, 21:30   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrus Cass Bekijk bericht
...eenheid in verscheidenheid is wel degelijk een doel op zich...
Maar ik ben me wel bewust van het feit dat velen hier nog niet aan toe zijn !

Ook al werd inclusief denken als oplossing reeds in de jaren '60 de wereld ingestuurd... de wereld is er nog steeds niet klaar voor...

Meer over inclusief denken vind je in het themaforum politieke stromingen...
Eenheid in verscheidenheid is een slogan van ietwat pastoor-achtige aard.

Beetje mistiek, beetje dubbele bodem, je moet al even nadenken over de randvoorwaarden die vervuld moeten zijn, maar omdat het toch zo mooi klinkt ("vrede op aarde ..") slikt de goegemeente het nogal rap.

Subsidiariteit, dat klinkt helemaal niet.
Verantwoordelijkheid opnemen voor je eigen daden, ... hoe ouderwets ...

Inklusief denken: is dat op voorhand inrekenen wat de kosten van de wafelijzerpolitieke zijn? Of betekent dat gewoon: een beetje nadenken over de konsekwenties, of nog: bezint eer ge begint ?

Slangen-woorden ? Alleluja-beleid ??
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 07:30   #171
Petrus Cass
Vreemdeling
 
Petrus Cass's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Locatie: Brussels & CSE
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eenheid in verscheidenheid is een slogan van ietwat pastoor-achtige aard.
...dit had ik als reactie verwacht ! Angstaanjagend hoe voorspelbaar alles toch is !

In de preambule van de niet goedgekeurde Europese grondwet staat :
"...ER VAST VAN OVERTUIGD dat Europa, "In verscheidenheid verenigd", de volkeren de beste kansen biedt om, onder eerbiediging van eenieders rechten en in het besef van de verantwoordelijkheden jegens de toekomstige generaties en de aarde, voort te gaan met de grootse onderneming die van Europa bij uitstek een ruimte maakt waar mensen gestalte kunnen geven aan hun aspiraties..."

Misschien vraag je je af wat dit nog te maken heeft met deze discussie ? Eigenlijk zouden dit soort discussies onze energie niet meer mogen opslorpen ! De 15 juli verklaring zou toekomstgericht moeten zijn met een open blik naar Europa en de wereld... m.a.w. HET VOORSPELBARE OVERSTIJGEN !!! Maar de huidige leiders zijn hiervoor veel te volgzaam, bezorgd om hun eigen macht én veel te weinig visionair...
__________________
IDee

Petrus Cass
Petrus Cass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 08:10   #172
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrus Cass Bekijk bericht
...eenheid in verscheidenheid is wel degelijk een doel op zich...
Maar ik ben me wel bewust van het feit dat velen hier nog niet aan toe zijn !

Ook al werd inclusief denken als oplossing reeds in de jaren '60 de wereld ingestuurd... de wereld is er nog steeds niet klaar voor...
Meer over inclusief denken vind je in het themaforum politieke stromingen...
Vermits je zelf zegt dat het daarvoor nog veel te vroeg is, laten we het dan maar zo laten!
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be