Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2008, 16:52   #41
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als u school had gelopen tot uw 12e zou u normaal toch de basics van het Nederlands onder de knie moeten hebben.
Basisbeginselen ipv basic aub
rede, betoog of toespraak ipv speech is ook wenselijk

Geen nutteloze engelse woorden in de Nederlandse taal!
__________________
Steun Groot Nederland!
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 17:14   #42
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
21 pagina's in een mega groot font en driedubbele interlinie, zo is 't gemakkelijk

http://static.tijd.be/pdf/toespraakpeeters.pdf
Iedereen dit ooit al eens een speech of lezing hield, weet dat dit typisch is.
De grote druk en witruimte tussen zinnen maken een speech gemakkelijker leesbaar en de lezer kan snel zijn draad terugvinden als hij die kwijt is.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 18:41   #43
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Op het RTBF-journaal zei Deborsu: Peeters heeft enkel gezegd wat hij al maanden zegt en zijn speech was heel gematigd.
Met wat de RTBF aan de bevolking vertelt zullen we ook niet ver komen nietwaar?
Neem nu de "wooncode-saga"... De franstaligen spelen het weer klaar om hoe dan ook "de winnaar" te zijn! Hadden ze die kunnen laten afschaffen was het "hoera, hoera!!!" Ze hebben het deksel op de neus gekregen maar... staan even goed "hoera, hoera! te roepen want die rechtbank heeft volgens hen het belang en bestaan van de "faciliteitengemeenten" nog eens aangetoont! Altijd prijs dus...

Misschien leiden ze hun eigen bevolking om de tuin met hun verdraaiing van de feiten tot ze in hun kraam passen, maar de Vlaamse bevolking begrijpt meer en meer wat voor spelletje dat ze spelen...
Ook de zogezegde interesse en samenwerking met Le Soir begint duidelijk te worden... Kijk maar naar hun ruzie met de NVA topman...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 21:06   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als u school had gelopen tot uw 12e zou u normaal toch de basics van het Nederlands onder de knie moeten hebben.
Zeg is dat nu gedaan met die boodschappen of topik?
Mijn scholing is "normaal" verlopen, en op mijn werk ben ik verplicht om "correct" Nederlands te schrijven, maar in mijn vrije tijd schrijf ik zoals ik wil. Op het pas ondertekende forumreglement staat niets in over Nederlands of Vlaams, progressieve of super-progressieve spelling enz.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 08:58   #45
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In hetgeen ge zelf siteert, staat duidelijk dat er in Kortrijk een samenwerking is over de staatsgrens (met Fr dus) en over de toekomstige staatsgrens (de huidige taalgrens dus) heen.

Als gij denkt dat de Brusselse frankodollen daarop azen, dan moet ik dringend mijn toetsenbord eens afstoffen.
Wel , ( herlees ) dan dit uit de toespraak van K Peeters :
Citaat:
Wij zijn voor de structurele ontwikkeling van de sociaal-economische belangengemeenschap tussen Brussel, enerzijds, en Vlaanderen en Wallonië, anderzijds. Het betreft hier een metropool van ruim twee miljoen mensen, met één van de hoogste produktiviteitspercentages in Europa. Deze metropool kan het voorwerp uitmaken van een “samenwerkingsplatform”.
Ik alleszins vind dit verontrustend.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 09:10   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.099
Standaard Afrikaans

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Basisbeginselen ipv basic aub
rede, betoog of toespraak ipv speech is ook wenselijk

Geen nutteloze engelse woorden in de Nederlandse taal!
100 % gelijk.
ook wenselijk: i.p.v. inteview: vraaggesprek. Een tijd geleden was er op de Franse tv een gedachtenwisseling over anglicismen. Een prof v.d. univ van Rijsel haalde dit voorbeeld aan v.h. mooie Nederlandse woord "vraaggsprek".
Ook het Afrikaans heeft véél mooie woorden: i.p.v. metro: moltrein. I.p.v. barbecue: braai. enz...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 11:41   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.566
Standaard

En de Spanjolen zeggen "Nueva York" in plaats van "New" York.

Maar dat vind ik toch te ver gaan hoor.

En nu echt: dit was mijn laatste post off topik.

On topik: den 11° juli 2008 is geschiedenis. 15 juli .... is nabije toekomst.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be