Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2012, 12:37   #1
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard Vlamingen veroveren de Nederlandse media

Eerst de hoofdredacteur van de belangrijkste krant van Nederland.
Nu de presentator van het belangrijkste zomerprogramma.
Het begin is er.Waar zal dit eindigen?

citaat volkskrant:
De Belgische muzikant en televisiemaker Jan Leyers gaat deze zomer het tv-programma Zomergasten van de VPRO presenteren. Dat is gisteravond bekend gemaakt in De Wereld Draait Door.

'Het is een beetje alsof je wordt opgeroepen voor de nationale ploeg', zei hij in DWDD. De 54-jarige Leyers wilde niets zeggen over de gasten die hij zal interviewen. 'Ik moest een eed van geheimhouding zweren.' Hij zei nog nooit zo naar iets te hebben uitgekeken als naar het presenteren van Zomergasten. 'Verder hoop ik dat het slecht weer is.'

De afgelopen twee jaar presenteerde Jelle Brandt Corstius de reeks urendurende interviews op zomerse zondagavonden. Maar hij liet in april weten dit jaar plaats te maken voor een nieuwe presentator. 'Ik ga dit jaar geen Zomergasten presenteren. Jammer! Ik wens mijn opvolg(st)er veel succes en plezier', aldus Brandt Corstius Twitter.

Eerdere presentatoren van Zomergasten waren onder andere huidig eindredacteur Peter van Ingen, Hanneke Groenteman, Margriet van der Linden en Joris Luyendijk.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 21:57   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Dat is al lang aan de gang.
De kwaliteitskrant NRC wordt geleid door een Vlaamse hoofdredacteur.
Hier op het mediapark waar ik werk barst het van de Vlamingen (zelfs een enkele Waal) in allerlei functies. Van decorontwerper tot managers.
Er is een dependance van Studio 100 bv. Hele generaties peuters en kleuters zijn opgegroeid met K3.
Nog even en we krijgen een Vlaamse premier.
Dan wordt het dus een Groot-Vlaanderen ipv een Groot-Nederland.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 8 mei 2012 om 21:58.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 22:21   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het Franse woordenboek bij uitstek, de Dictionnaire Hachette de la langue Francaise is ook niet door een Fransman samengesteld, maar door een Belg.
Dat een krant geleid wordt door een Vlaming, die over het algemeen over een prima woordkeus beschikken, is geen enkel probleem whatsoever.
Dat ze het ook goed op tv doen bewijzen de vele Belgisch-Vlaamse acteurs en actrices die in vele NL produkties, of NL-B co-produkties een duidelijke rol hebben gespeeld.
Op artistiek niveau en die van de letteren kan men zeker goed met elkaar door de bocht.
Dat het op politiek terrein soms moeilijk gaat ligt aan het eigen- cq partijbelang van de politici an sich.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 15:15   #4
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat is al lang aan de gang.
De kwaliteitskrant NRC wordt geleid door een Vlaamse hoofdredacteur.
Hier op het mediapark waar ik werk barst het van de Vlamingen (zelfs een enkele Waal) in allerlei functies. Van decorontwerper tot managers.
Er is een dependance van Studio 100 bv. Hele generaties peuters en kleuters zijn opgegroeid met K3.
Nog even en we krijgen een Vlaamse premier.
Dan wordt het dus een Groot-Vlaanderen ipv een Groot-Nederland.
Daarom begrijp ik niet dat de meeste Vlamingen zo anti Nederland(ers) zijn.
Ze worden met open armen ontvangen en toch doen ze niet anders dan omzien met wrok.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be