Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2024, 08:16   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zelfstandigen die het fiscaal kunnen inbrengen. Hier wat kopers van een BYD:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240104_94609593
en dan hebt ge zo iets sjinees in uw garage staan...

ik blijf met mijne japonees rijden tot m uit mekaar valt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 08:26   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je een ‘moderne’ auto wil aankopen dat zit je met auto’s zoals:

BMW, Mercedes, Audi,..
100.000km
20.000-25.000€

Dat is 40% goedkoper dan een nieuwe, maar 20.000€ uitgeven voor een tweedehands auto?
Goed zot.
Maar er zijn véél zo’n zotten.
Koopt u voor dat geld eens een auto van een deftig merk, iets Japans of Koreaans bvb.

Van die duitse kwaliteit heb ik op vlak van auto's nog niet veel gemerkt om eerlijk te zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 11:25   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat ziet er goed uit, maar een klein bijkomend vraagje...

Hoe lang is de garantie op het batterij pakket, en hoeveel is de kost voor een nieuwe set, als het paket de geest geeft, of nog een bereik heeft van 50 km als het wat waait en de temperatuur aan de lage kant is.
En uit welke duim zuig je dat? (zonder bronnen lullen kan iedereen)

Hopelijk start je plofmoteur nog bij wat lage temperatuur en vochtigheid, en als hem start moet je hopen dat de tandriem onderweg niet scheurt of de oliedruk wegvalt door een defecte oliepomp.

Een BEV heeft in de regel 4 maal meer jaren garantie (8 jaar) op batterij/aandrijving dan een plofwagen (2 jaar)

Een BEV - zeker met LFP batterijpack - gaat wellicht 2 tot 3 maal langer mee dan een ICE.

Dat is heel simpel aantoonbaar tegenwoordig, want de eerste BEV-modellen rijden nu ruim 10 jaar.

Citaat:
Koopt u voor dat geld eens een auto van een deftig merk, iets Japans of Koreaans bvb.
Al eens goed gekeken wat die tegenwoordig kosten?

De titel " bestbuy car of the year 2024 " kan je overigens googlen.
Een Chinees, de BYD Dolphin, een compacte crossover van 4,29 m lengte of 24 cm langer dan een VW Polo Tsi benzine, en dat voor hetzelfde geld.

Uiteraard is die Chinees wslk veiliger dan Japanse/Koeaanse karretjes:

Citaat:
https://www.autovisie.nl/nieuws/goed...=bullet_points

Auto’s zijn veiliger dan ooit, zo blijkt uit de modellen die dit jaar bij testorganisatie Euro NCAP de revue passeerden. Ook de BYD Dolphin gooide als relatief betaalbare elektrische auto hoge ogen. Maar hoe veilig is de EV precies?

De BYD Dolphin (zie hier onze rijtest) koop je in Nederland vanaf 29.990 euro, waarmee de hatchback scherp geprijsd is ten opzichte van de elektrische concurrentie. Tegelijkertijd scoort de EV goed op het gebied van veiligheid.

Veiligheidsscore BYD Dolphin

Euro NCAP beoordeelt auto’s op vier hoofdcriteria. De BYD Dolphin scoort als volgt: veiligheid van volwassenen passagiers (89 procent), veiligheid van kinderen aan boord van de elektrische auto (87 procent), veiligheidsassistentiesystemen (79 procent) en voetgangersveiligheid (85 procent).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2024 om 11:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 11:50   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

€30K uitgeven aan een hatchback met beperkt bereik?

Kunnen, geen probleem. Willen, langs geen meter.

€30K wil ik gerust uitgeven aan een EV Kei Van met 500 km bereik.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 12:10   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Nog ff de bron met de uitleg waarom voor de eerste keer een Chinees gewonnen heeft, en alle info van die jaarlijkse titel. Uiteraard allemaal gelogen en bedrogen.
Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/t...rope-2024.html

BYD Dolphin is de 'Best Buy Car of Europe 2024'

GESCHREVEN DOOR XAVIER DAFFE OP 15-12-2023

De BYD Dolphin is uitgeroepen tot winnaar van de "AUTOBEST 2024"-prijs, de Europese onderscheiding voor de 'Best Buy Car of Europe' in 2024. Met een totaal van 20.057 punten behaalde de Dolphin de eerste plaats, net voor de Hyundai Kona, die slechts 344 punten minder behaalde. De Jeep Avenger eindigde eervol derde.

Een consortium van 30 onafhankelijke Europese autojournalisten, vertegenwoordigend door evenveel landen (waaronder België), kwam in november samen op het Teesdorf-testterrein in Oostenrijk. Daar werden de vier kanshebbers op de prestigieuze titel "Best Buy Car of Europe 2024" beoordeeld. De vier finalisten waren de BYD Dolphin, Fiat 600, Jeep Avenger en Hyundai Kona.

Gedurende twee dagen werden ze onder dezelfde omstandigheden geëvalueerd en onderworpen aan dezelfde beoordelingscriteria. De compilatie van de 30 individuele stemmen resulteerde in de eerste Europese overwinning voor een Chinees automerk, wat aantoont dat de auto-industrie meer wereldwijd is dan ooit en dat de zwaartepunten snel verschuiven.

"Dit jaar wordt gekenmerkt door een historische primeur. Voor het eerst wordt een Chinees merk, met een in China geproduceerd model, de Best Buy Car of Europe. BYD is een van 's werelds belangrijkste bedrijven op het gebied van elektrificatie, en de Dolphin - een van de vijf best verkochte elektrische auto's ter wereld - doet het ook commercieel al goed in Europa", aldus Dan Vardie, oprichter en CEO van de AutoBest-organisatie.

Verschillende criteria

AUTOBEST revolutioneerde in 2021 het concept voor het selecteren van de "beste auto die te kopen is" op de Europese markt. Om zo'n AUTOBEST-erkenning te krijgen, moet een auto de beste algehele waarde vertegenwoordigen voor een breed scala aan Europese klanten. Cruciale criteria in het stemproces omvatten de prijs (beperkt tot 30.000 euro exclusief btw en belastingen als startprijs), het service netwerk, de beschikbaarheid van reserveonderdelen en de veelzijdigheid van gebruik.

De beoordeling houdt ook steeds meer rekening met het ontwerp en nieuwe technologieën. AUTOBEST maakt gebruik van een transparant stemsysteem, met een geavanceerde matrix van 13 gewogen criteria om de uiteindelijke winnaar te bepalen.

Met zijn overwinning volgt de BYD Dolphin de Renault Austral op.

Meer informatie is te vinden op autobest.org.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2024 om 12:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 13:27   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
en dan hebt ge zo iets sjinees in uw garage staan...

ik blijf met mijne japonees rijden tot m uit mekaar valt.
Je hebt dat goed gezien.
Niemand verplicht je om een auto te kopen.

(maar als je ene hebt, dan kunnen ze je wel kloten. Vb door low emission zones enz. )

Ik zie wel overeenkomsten:
toen de eerste toyota's er kwamen, waren er velen echt overtuigd dat ze die rommel zeker niet gingen kopen.
idem dito toen de dieselmotoren moderniseerden zodat ze in kleinere personenwagens ook mogelijk werden: wat waren er ouderen-van-geest die orakelden dat die binnen de vier jaar kapot gereden gingen zijn ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 14:22   #47
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Nog geen 3% van wereldwijde CO2 uit fossiele brandstoffen, komt van de luchtvaart.
Misschien eens prioriteiten juist stellen.
Vertel eens hoeveel miljoenen tonnen CO2 de Europese gascentrales uitspuwen ter vervanging van 0 CO2 kerncentrales.
En die 3% zijn geconcentreerd rond de drukke luchthavens.
Sta maar eens te wachten in Steenokkerzeel als er een 'heavy' opstijgt richting Brussel ..
Ik zou in het centrum van Steenokkerzeel wat metingen verrichten en daarna een lage emissiezone installeren.
Alle vervuilende oude wagens buiten, ... en dan nog eens meten.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 14:33   #48
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
€30K uitgeven aan een hatchback met beperkt bereik?

Kunnen, geen probleem. Willen, langs geen meter.

€30K wil ik gerust uitgeven aan een EV Kei Van met 500 km bereik.
Of aan dit.



Auxerre Branches - Nice ... s'morgens starten, pintje drinken tegen de middag terug thuis.

Ik geraak wel in Auxerre met onze Renault 5.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 januari 2024 om 14:34.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 14:57   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Of aan dit.



Auxerre Branches - Nice ... s'morgens starten, pintje drinken tegen de middag terug thuis.

Ik geraak wel in Auxerre met onze Renault 5.
Helaas, ik zie me daar nog geen 3 mensen en onze robot wars spullen in vervoeren tot aan een event.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 17:24   #50
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En die 3% zijn geconcentreerd rond de drukke luchthavens.
Sta maar eens te wachten in Steenokkerzeel als er een 'heavy' opstijgt richting Brussel ..
Ik zou in het centrum van Steenokkerzeel wat metingen verrichten en daarna een lage emissiezone installeren.
Alle vervuilende oude wagens buiten, ... en dan nog eens meten.
Van die 3% is er misschien 2 of 3% geconcentreerd rond de luchthavens, dus naar boven afgerond 0,1% is voor de directe omgeving van de luchthaven. Ga je dat meten in Steenokkerzeel? Natuurlijk, je ruikt het zelfs (nu ni de CO2 ), dus zeker meetbaar. Ga je in de buurt van een aardgascentrale de uitstoot kunnen meten? Ja, natuurlijk.

En als iedereen elektrisch rijdt, dan ga je dat zeker kunnen meten. Dat van die aardgascentrales, bedoel ik...
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 18:09   #51
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Van die 3% is er misschien 2 of 3% geconcentreerd rond de luchthavens, dus naar boven afgerond 0,1% is voor de directe omgeving van de luchthaven. Ga je dat meten in Steenokkerzeel? Natuurlijk, je ruikt het zelfs (nu ni de CO2 ), dus zeker meetbaar. Ga je in de buurt van een aardgascentrale de uitstoot kunnen meten? Ja, natuurlijk.

En als iedereen elektrisch rijdt, dan ga je dat zeker kunnen meten. Dat van die aardgascentrales, bedoel ik...
Als iedereen rijk is moet niemand nog dagelijks naar zijn werk.
Ook een oplossing. Even realistisch.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 18:09   #52
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Ga je in de buurt van een aardgascentrale de uitstoot kunnen meten? Ja, natuurlijk.
En rieken?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 18:11   #53
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Helaas, ik zie me daar nog geen 3 mensen en onze robot wars spullen in vervoeren tot aan een event.
Ik heb het even nagekeken, neen, geen dakdragers of trekhaak voor te krijgen.
Nu, als ge rap tijdens zo'n event nog iets nodig hebt ...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 18:20   #54
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
toen de eerste toyota's er kwamen, waren er velen echt overtuigd dat ze die rommel zeker niet gingen kopen.
Ik was wel zot van deze:

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 19:22   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tof, en zeer nuttig als ge een debiel achter het stuur zet. Gewoon handig voor de gewone bestuurder die ondertussen naar zijn breedbeeld-scherm dashboard display aan't kijken is.

Met het gewicht van alle toeters en bellen is dat niet onbegrijpelijk.

Een uitvinding om gordels te vervangen.

Puur mechanisch, en bij goed ontworpen wagens een manier om grote kosten en/of perte totals te vermijden. Dat het ook de inzittenden beschermt is meegenomen. Helaas doen de fabrikanten tegenwoordig het omgekeerde. Zelfvernietigende gordels installeren, hoe komen ze erbij?

Luxeding, maar het is de enige optie waar ik toch zelf voor te vinden ben. Ik rij nu eenmaal graag fris rond. (anderen noemen het rijden in een ijskelder)

In België????,

Weer een stunt om andere dingen te kunnen doen achter het stuur.

Dat is voor iedereen anders om aan te voelen. Maar alles wat u opnoemt zijn "comfort" zaken.

Puur mechanisch, en met een goed ontwerp is het niet duur voor de fabrikant om aan te brengen tijdens het productieproces. En dat is ook iets waar een handige harry zelf aan kan werken.
Mensen die denken dat ze beter kunnen remmen zonder ABS zijn dwazen. Idem voor de meeste andere rijhulpmiddelen.

De passieve veiligheidsmaatregelen maken dat een auto van nu onvergelijkbaar veel veiliger is dan de blikken dozen van vroeger.

Airco is onmisbaar geworden voor mij.

Ik gebruik cruise-control 50% van de tijd. Op 50 en 70 kmph wegen. Sindsdien geen enkele snelheidsovertreding.

Etc…
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 19:59   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mensen die denken dat ze beter kunnen remmen zonder ABS zijn dwazen.
Yep. Ik kan niet beter remmen dan ABS.
Maar in mijn huidige wagen heb ik sinds 2017 mijn ABS nog niet weten werken. Beetje normaal rijden helpt.
Citaat:
Idem voor de meeste andere rijhulpmiddelen.
Gemakkelijk, ja, nodig, neen. Of hoe zou de mensheid anders de "gemotoriseerde periode" tot nu toe overleefd hebben?
Citaat:
De passieve veiligheidsmaatregelen maken dat een auto van nu onvergelijkbaar veel veiliger is dan de blikken dozen van vroeger.
Daarom dat een hele hoop kiesvee rondrijd alsof het ridders in vol plaatharnas zijn. Tigertanks in een wereld vol cavaleristen.
Citaat:
Airco is onmisbaar geworden voor mij.
Tof, comfortabel, handig, ja hoor. Dat vind ik ook.
Onmisbaar. Nope. Ik kan nog steeds zweten.
Citaat:
Ik gebruik cruise-control 50% van de tijd. Op 50 en 70 kmph wegen. Sindsdien geen enkele snelheidsovertreding.
U rijd in rustige locaties blijkbaar. De Brusselse noordrand hoort daar niet bij.
Citaat:
Etc…
Omdat Jan met de Pet, op de overbevolkte wegen moet manoeuvreren tussen een hele meute soortgelijken, moet het recht tot eigen gemotoriseerd transport onbetaalbaar gemaakt worden door meer dure toeters en bellen aan de transportmiddelen te plakken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 januari 2024 om 20:00.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 20:05   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep. Ik kan niet beter remmen dan ABS.
Maar in mijn huidige wagen heb ik sinds 2017 mijn ABS nog niet weten werken. Beetje normaal rijden helpt.

Gemakkelijk, ja, nodig, neen. Of hoe zou de mensheid anders de "gemotoriseerde periode" tot nue toe overleefd hebben?


Daarom dat een hele hoop kiesvee rondrijd alsof het ridders in vol plaatharnas zijn. Tigertanks in een wereld vol cavaleristen.


Tof, comfortabel, handig, ja hoor. Dat vind ik ook.
Onmisbaar. Nope. Ik kan nog steeds zweten.


U rijd in rustige lokaties blijkbaar. De Brusselse noordrand hoort daar niet bij.


Omdat Jan met de Pet, op de overbevolkte wegen moet manoeuvreren tussen een hele meute soortgelijken, moet het recht tot eigen gemotoriseerd transport onbetaalbaar gemaakt worden door meer dure toeters en bellen aan de transportmiddelen te plakken.
Er zijn uiteraard mensen die denken dat ze met al die aktieve en passieve hulpmiddelen niet meer moeten opletten/onkwetsbaar zijn. Zeker met semi-autonome rijsystemen. Dat zijn ook dwazen.

Mijn punt was en is dat een moderne auto stukken veiliger en comfortabeler is dan eentje van vóór 2000, laat staan vóór 1990.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 20:31   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn uiteraard mensen die denken dat ze met al die aktieve en passieve hulpmiddelen niet meer moeten opletten/onkwetsbaar zijn. Zeker met semi-autonome rijsystemen. Dat zijn ook dwazen.

Mijn punt was en is dat een moderne auto stukken veiliger en comfortabeler is dan eentje van vóór 2000, laat staan vóór 1990.
Ironisch, de meest comfortabele wagen waar ik mee gereden heb, al was het maar 90 minuten, was eentje uit 1987. Rolls Royce Silver Spirit.

De meest comfortabele wagen die ik zelf heb gehad, was mijn Omega uit 1988. (2de hands gekocht in 1996)

De plezantste. Mijn 128 3P coupe. Niks ABS (trommels achter) Niks stuurbekrachtiging, niks airco. Roestte wel sneller dan zijn schaduw, maar niks wat ik niet dicht kon lassen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 22:41   #59
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep. Ik kan niet beter remmen dan ABS.
Er zijn uitzonderingen, maar soit, zoals het er staat - uitzonderingen.
(een wiel op droge asfalt - het andere op nat gras ... )
Met ABS, mooi zonder wezenlijk af te remmen in de richting dat je stuurt.
Zonder ABS, om je as en tollen geblazen.
Wat is het beste? Hangt ervan af wat er in de weg komt.
Al bij al een nuttige extra. Verder, Jan met de pet het voor de eerste keer ervaart verschiet hij zich een ongeluk .... wat trapt er hier tegen mijn rempedaal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar in mijn huidige wagen heb ik sinds 2017 mijn ABS nog niet weten werken. Beetje normaal rijden helpt.
Idem hier.
Nu, iemand die op de autosnelweg regelmatig zijn remmen dient te gebruiken moeten ze terug naar de rijschool sturen.

Even terzijde... net de kalender gekregen van de Rally's die in Frankrijk worden georganiseerd. ... 300 stuks ...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 januari 2024 om 22:43.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2024, 22:48   #60
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De passieve veiligheidsmaatregelen maken dat een auto van nu onvergelijkbaar veel veiliger is dan de blikken dozen van vroeger.
Dat heeft zijn keerzijde. De snelle mannen met hun dikke bakken moeten echt naar niks meer zien. De andere weggebruikers
die ze raken moeten wel kleiner zijn.
Uitstappen, verzekering bellen, andere wagen afhalen en het verhaal begint van vooraan opnieuw.

Heb je die Porsche door de sporthal zien vliegen?
Ik had die vent liever in een blikken doos van vroeger zien vliegen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be