Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2017, 13:40   #61
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

pizzagate was wel een goeike als je niks te doen hebt en uw tijd wilt bedrijven hoe mensen erin slagen connecties te leggen en er dan een conspiracy theorie eruit te trekken. heel interessant maar dat is het... spijtig genoeg zijn er nog steeds die erin geloven.

wat me wel interesseert is echt nieuws dat redelijk frapant is; zie veroordeelde pedofiel Jeffrey Epstein en zijn connecties met Clinton & Trump die in zijn privevliegtuig en prive eilandje zaten. Niet te verwonderen dat over dit wel gezwegen wordt, beiden hebben connecties met hem.

voor de geïnteresseerden in conspiracy theoriën en fake news, google David dees eens. zotte illustraties over chemtrails, trump twitter is het goede nieuws, etc etc. Grafisch gezien wel goed
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 14:23   #62
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

I wasn't aware of Epstein.

Wiki ends with this on him:
Citaat:
In January 2015, a 31-year-old American woman, Virginia Roberts, alleged in a sworn affidavit that at the age of 17, she had been held as a sex slave by Epstein. He trafficked her to several people, including Prince Andrew and Harvard Law professor Alan Dershowitz. She claimed that Epstein and others had physically and sexually abused her.[55]

She alleged that the FBI may have been involved in a cover-up.[56] Roberts said she served as Epstein's sex slave from 1999 to 2002, and recruited other under-age girls.[57] Prince Andrew, Epstein and Dershowitz all deny having had sex with Roberts. Dershowitz reportedly was taking legal action over the allegations.[58][59][60] A diary purported to belong to Roberts was published online.[61][62] Epstein made a settlement with Roberts out of court, as he did in several other lawsuits.[9]

The BBC television series Panorama planned an investigation of the scandal.[63] As of 2016 these claims had not been tested in any law court.[64]
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 21:37   #63
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Trump aan Merkel over afluisterclaims: "Dan hebben we toch iets gemeen"
Welnee, Merkel hoefde daarover niet te liegen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 16:12   #64
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Approval Rating Gallup
Trump 38%

Citaat:
Alle negatieve peilingen zijn 'fake news'", tweette hij
http://www.hln.be/hln/nl/39002/Donal...eptepunt.dhtml
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 00:24   #65
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Waar doet iedereen zo opgewonden over?
Wat is het probleem?
Sadiq Khan, de haji burgermeester van Londen, verklaarde vorig jaar september dat terreuraanslagen nu eenmaal bij het leven in een grote stad horen.
Net zoals wolkenkrabbers, hipsters, clochards, trams en éénoudergezinnen.
It's the big city life.

Sadiq Khan.
Haji en burgemeester van Londen.
https://www.youtube.com/watch?v=4mtfnfQoAco
Allemaal fake en grove leugens:

Citaat:
Equally, when Donald Trump Jr falsely implied that the London mayor had dismissed terror attacks as an inconvenience we had to live with, he was not just another rich sprog mouthing his parents’ prejudices. This sprog was the sprig of the United States’ first family and imitating his father’s tactics.

Calling out the liars remains essential. Far from being complacent, Sadiq Khan was asking for better security and increased vigilance. The lies Trump junior and Farage were prepared to spread about him showed that they cannot abide any liberal Muslim.
Afkomstig van junior fake en junior lier Donald Trump Jr, met graagte verder verspreid door onze lokale fantast in de hoop dat al zijn fake erin gaat als zoete broodjes. .
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2017, 13:58   #66
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

1 april

Een hele dag fake news vandaag. Overal.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 13:14   #67
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

A stark reminder of the ubiquity of fake news in the regular media:

Citaat:
ligaff 10h ago


Anyone remember those WMD's in Iraq?

"When Bush, Blair or Howard released dossiers of supposed proof in 2002 and 2003 of Iraq?s WMD, the newspapers dutifully reported its contents and generally accepted its findings. As with so much propaganda, when information is spoken or channeled by establishment figures, our media takes it at face value. Dissenters or questioners of government power are never given the same treatment. This is because Western media generally likes to propagate the myth that Western governments are generally benign and out to do positive in the world, with any ?mistakes? being rare aberrations. Our elected officials would never commit war crimes in our name, surely?"
http://www.smh.com.au/articles/2004/...939624187.html

But then I was born the year my father served in the Vietnam War. He enlisted because he swallowed hole the "Domino Principle" and the "Gulf of Tonkin Incident" that the news media disseminated wholesale. Both of which, like WMD's in Iraq turned out to be whole sale bullshit. Propaganda to justify going to war, unsurprisingly just like WMD's in Iraq.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 22:09   #68
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Donald Trump and fake news
Since the beginning of 2017, President Trump has invoked the phrase "fake news" on 153 separate occasions. Virtually every instance has been in response to critical news coverage.

Trump’s complaints tend to focus only on labeling the press as fake, rather than offering evidence to the contrary. This flies in the face of norms that assume that political leaders will rebutt incorrect news reports with better facts and evidence, she said.

"If mistakes are made, the president of the United States is better positioned than anyone in the world to clarify and correct the errors -- to counter misinformation with actual, correct information," Jones said. "Cases from the Supreme Court about media freedom envision that this will happen, and they protect the press even when it makes mistakes because of the expectation that government officials will counter any false information with clear, truthful information. Striking out at the press with nothing more than a bald label -- ‘fake news’ -- undercuts this central feature of our democracy and places the larger First Amendment framework at risk."
http://www.politifact.com/truth-o-me...-fake-news-vs/
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 14:10   #69
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard On so called liberal media bias and fake news in the USA

Citaat:
Everyone loves to hate the media for its supposed liberal bias but Donald Trump, never one to lose at things, has taken it to new heights.

Trump has called the media “highly slanted”, “fake news”, and “the enemy of the American people”. Like so much of what he says, his claims need fact-checking, all the more so because the myth has been around much longer than Trump. Years before he was politically center stage, Sarah Palin dubbed it the “lamestream” liberal media, while to Newt Gingrich it was simply the “elite media”. Trump just did what he does best: supercharge the myth.

To the extent the claim has truth, it is limited to the political persuasions of editorial staffers, many of whom exercise relatively little editorial control. The more salient questions around bias, then, have little to do with staffer headcounts, and more with the allegiances and affiliations of owners. They also, in this increasingly polarized news environment, have to do with the sources where Americans get their news.


Sign up to the Media Briefing: news for the news-makers
Read more
The answers there point, overwhelmingly, to conservative control.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 18:53   #70
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

De regimepropagandazender VRT geeft kijkers een vals beeld van de realiteit door selectief de items te spammen die in het kraam passen van het regime, en de items die niet in het kraam passen dood te zwijgen.
Wat is het verschil met "fake news"?
Geen?
Selectiviteit is evengoed liegen - het solfert net hetzelfde op: een foutief beeld.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 01:55   #71
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Makkie. Alle media doen aan selectiviteit. That's the name of the game. Selectief nieuws is hoe dan ook niet per definitie fake news.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 januari 2018 om 01:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:55   #72
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik hoorde gisteravond in het nieuws (CNN) dat Duitsland enorme boetes oplegt en al implementeert aan sociale media voor HATE SPEECH en FAKE NEWS en ook de termijnen verkort om ze weg te halen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 13:41   #73
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik hoorde gisteravond in het nieuws (CNN) dat Duitsland enorme boetes oplegt en al implementeert aan sociale media voor HATE SPEECH en FAKE NEWS en ook de termijnen verkort om ze weg te halen.
http://www.tagesspiegel.de/politik/v.../20803588.html


Nach einer islamfeindlichen Twitter-Botschaft wurde der Twitter-Account von Beatrix von Storch vorübergehend gesperrt. Die Kölner Polizei erstattete Anzeige gegen die AfD-Politikerin.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 13:48   #74
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Dat was het.
Ik had zo direct niet door dat het om von Storch ging.

Ik heb ze eens bezig gehoord in Hard Talk bij Stephen Sackur en was behoorlijk onder de indruk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 14:03   #75
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik hoorde gisteravond in het nieuws (CNN) dat Duitsland enorme boetes oplegt en al implementeert aan sociale media voor HATE SPEECH en FAKE NEWS en ook de termijnen verkort om ze weg te halen.
Dit zagen we in Nederland ook gebeuren toen Geert Wilders concreet vaststelde dat Marokkanen 3 keer vaker in de cel terechtkomen dan autochtone Nederlanders.

De realiteit vaststellen = hate speech. Gerard Spong stelde letterlijk dat vrije meningsuiting niet inhoudt dat je mensen mag beledigen. Op die manier bestaat vrijheid van meningsuiting dus niet. Ik vind het waanzinnig beangstigend dat een topadvocaat zo'n uitspraken doet, en er ook nog steun voor vindt bij de mainstream media.

Dit moet gewoon dienen om ons verder te vervangen met geïmporteerd moslimtuig dat ons failliet gaat maken en een burgeroorlog in de hand werkt.

The show must go on
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 14:21   #76
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Sinds links klappen kreeg electoraal kennen we nu ondertussen het ware gelaat van die linkse meute: ze zijn zelf de meest onverdraagzame betwetertjes die er bestaan. Ze eisen dat rechts moet rekening houden met links, maar links zelf vertikt het om rechts een duimbreed toe te geven. Al die rooien zijn egoïstische lafaards.

Laatst gewijzigd door kwantum : 3 januari 2018 om 14:21.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 14:24   #77
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Vrijheid van mening is nergens absoluut. Zolang de grens democratisch bepaald en aangepast wordt, maak ik me geen al te grote zorgen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 21:45   #78
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Is this fake news?

Citaat:
Trump Tower meeting with Russians 'treasonous', Bannon says in explosive book
Or this?

Citaat:
Steve Bannon has nothing to do with me or my presidency,” Trump said in a statement released by the White House.

“When he was fired, he not only lost his job, he lost his mind
https://www.theguardian.com/us-news/...-lost-his-mind

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 januari 2018 om 21:46.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 00:03   #79
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De regimepropagandazender VRT geeft kijkers een vals beeld van de realiteit door selectief de items te spammen die in het kraam passen van het regime, en de items die niet in het kraam passen dood te zwijgen.
Wat is het verschil met "fake news"?
Geen?
Selectiviteit is evengoed liegen - het solfert net hetzelfde op: een foutief beeld.
Anders wel een taktiek die hier op het forum dagdagelijks door bepaalde (uiterst) rechtse leden wordt toegepast.
Vendelzwaaiers zijn daar ook kampioen in. Heel het gedoe rond Catalonië is daar een mooi voorbeeldje van.
Moedwillig bepaalde zaken verzwijgen, in naam van de democratie...

Nu wat de VRT betreft, heb ik hen die fout nog niet zo vaak weten maken.
heb jij daar soms een paar voorbeeldjes van ?
Ik kijk immers niet alleen maar naar de VRT, maar ook nog naar andere zenders, waaronder een paar buitenlandse.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 00:09   #80
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Sinds links klappen kreeg electoraal kennen we nu ondertussen het ware gelaat van die linkse meute: ze zijn zelf de meest onverdraagzame betwetertjes die er bestaan. Ze eisen dat rechts moet rekening houden met links, maar links zelf vertikt het om rechts een duimbreed toe te geven. Al die rooien zijn egoïstische lafaards.
In de politiek, is dat van beide kanten zo.
Rechts is geen duimbreed beter dan links en omgekeerd.
Als ze elkaar ergens een loer kunnen draaien, dan gaan ze het niet nalaten dat te doen.
Je posting, is dus eigenlijk ook 'fake news'.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be