Politics.be
Activiteiten laden. Even geduld...

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Internationaal
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Internationaal In dit forum kun je discussiëren over internationale politiek (niet-Europees).
Discussies over de Europese politieke en die in de Europese lidstaten horen thuis in het subforum over Europa.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 March 2017, 14:16   #1021
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook dat is veel gezegd, het ging over een kamer, enkele plantjes, allemaal heel amateuristisch. En dat in een land bekend van vliegtuig ladingen cocaïne.
Momenteel is het zo een beetje aan het inburgeren dat ze badzout of wierook verkopen die je ook kan snuiven en dergelijke.
Handelaars steken hun weg achter het argument dat ze dat niet wisten uiteraard.
Maar weten het maar al te goed.

Ja kijk hoe moet men dat aanpakken in de straf?
Oud 21 March 2017, 16:32   #1022
Frankenstein
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vroeg of laat lopen die ook in België tegen de lamp. Je moet er immers de kinderen in betrekken, kinderen doen liegen is niet simpel, en dikwijls, na stevige ondervraging, vallen die kinderen vlug door de mand.
En ja, een valse verklaring over pedofilie is inderdaad een zware misdaad, die streng bestraft moet worden.
Als ik eruit begrijp dat JB ondervraagd is door een halve analfabeet en deze politieman een rapport heeft opgesteld vol met taalfouten; dan hou ik mijn hart vast wat zo'n onkundig persoon meer voor schade kan aanrichten.

Als een vrouw kwaad wil tijdens een echtscheiding, geef zo'n onkundige politieman een goede blowjob en ga hard schreeuwen in de media. Ik begrijp uit je verhaal dat shortcuts en per opbod onderhandelen over de straf een hardnekkige corrupte een gewoonte is in dit apenland. Geen goed vooruitzicht voor een naïeve buitenlander die bv verliefd is geworden op een -voormalig prostituee - die door levenservaring ziek in haar hoofd is geworden -.

Geloof mij; huilende vrouwen worden eerder geloofd dan 'echte' kerels.

Terugkomend: Ga mij niet vertellen dat de justitie in Bolivia juist wel in dit soort zaken correct handelen. Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat het aantal pedofielen en kindermishandelaars niet 90% op juistheid 'beoordeeld' de bak in gaan in een dergelijk apenland, maar minder dan 50%; de rest onschuldig.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2017, 21:23   #1023
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Momenteel is het zo een beetje aan het inburgeren dat ze badzout of wierook verkopen die je ook kan snuiven en dergelijke.
Handelaars steken hun weg achter het argument dat ze dat niet wisten uiteraard.
Maar weten het maar al te goed.

Ja kijk hoe moet men dat aanpakken in de straf?
Je kunt niet alles verbieden dat mensen high maakt, dan moet je ook lijm en zelfs benzine verbieden. Uiteindelijk kan iemand ook met een hamer iemand of zichzelf de kop in slaan, of de gaskraan opendraaien om iedereen op te blazen (of er ook high van te worden), de mogelijkheden zijn oneindig.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2017, 21:33   #1024
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als ik eruit begrijp dat JB ondervraagd is door een halve analfabeet en deze politieman een rapport heeft opgesteld vol met taalfouten; dan hou ik mijn hart vast wat zo'n onkundig persoon meer voor schade kan aanrichten.

Als een vrouw kwaad wil tijdens een echtscheiding, geef zo'n onkundige politieman een goede blowjob en ga hard schreeuwen in de media. Ik begrijp uit je verhaal dat shortcuts en per opbod onderhandelen over de straf een hardnekkige corrupte een gewoonte is in dit apenland. Geen goed vooruitzicht voor een naïeve buitenlander die bv verliefd is geworden op een -voormalig prostituee - die door levenservaring ziek in haar hoofd is geworden -.

Geloof mij; huilende vrouwen worden eerder geloofd dan 'echte' kerels.

Terugkomend: Ga mij niet vertellen dat de justitie in Bolivia juist wel in dit soort zaken correct handelen. Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat het aantal pedofielen en kindermishandelaars niet 90% op juistheid 'beoordeeld' de bak in gaan in een dergelijk apenland, maar minder dan 50%; de rest onschuldig.
Die persoon is helemaal niet onkundig maar wel corrupt en op geld uit. Dossiers kunnen verdwijnen of nieuwe onterechte beschuldigingen ineens opduiken.
Persoonlijk, maar Bolivië ken ik nu niet zo goed, denk ik dat corruptie op dat vlak toch een pak minder is. Drugs en business, dat zijn zaken die de dollartekens in de ogen van alle betrokkenen doen verschijnen.
Zoals ik al zei, ook procureurs en rechters zijn geen onmensen, als het over kinderen gaat, dan gaat geld niet automatisch boven al de rest. (je hebt altijd uitzonderingen, maar dat is een kleine minderheid). Deze zaak gaat over drugs, dus de opinie is dat ze het zelf gezocht hebben (hoewel dat in het geval van Johan niet helemaal opgaat) zorgt ervoor dat men enkel aan geld denkt. Ergens versta ik die mentaliteit ook wel, en als je lang in derde wereldlanden blijft, en de ontstellende onrechtvaardigheid dagelijks ondervindt, kun je daar ook wel begrip voor opbrengen. Die "war on drugs" werd geëist door de VS maar zorgde in Latijns-Amerika voor ravages.
Dus echt serieus nemen ze dat daar niet, een handige bron van inkomsten voor de betrokken ambtenaren, dat wel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be