Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2016, 12:12   #1
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard Wie niet wil vechten, zal op zijn knieën verder mogen leven

Eminente historicus houdt een pleidooi om bij de volgende verkiezingen op het VB te stemmen:

Citaat:
We moeten de Europese zelfschaamte overwinnen. Zelf respect opbrengen en respect eisen voor de Europese waarden is geen uiting van misplaatste superioriteit, laat staan van racisme. Europa kent zijn gelijke niet op het vlak van vrijheid, gelijkheid en welvaart. Ons burgerschap is de graadmeter om iedere samenleving te beoordelen. Wie zich in Europa vestigt, moet zich aansluiten bij dat verlicht burgerschap. Wie dat niet wil, zal elders gelukkiger zijn.
http://www.demorgen.be/opinie/wie-ni...even-bd3625ff/
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 13:46   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Eminente historicus houdt een pleidooi om bij de volgende verkiezingen op het VB te stemmen:



http://www.demorgen.be/opinie/wie-ni...even-bd3625ff/
Als jij het verschil niet ziet tussen wat de nva en De Wever prediken, tegenover wat het Blok predikt, dan stem je inderdaad maar best op die laatsten.


De enen zetten ons (nva-ers dus) tesamen met de sossen en de groensels,
de anderen zetten ons tesamen bij de blokkers ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 13:50   #3
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Uberpopulist De Wever bespeelt de sluimerende oorlogssentimenten zich daarbij beroepend op een zelfverklaarde superioriteit.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bartdeweverspartans.jpg‎
Bekeken: 297
Grootte:  85,0 KB
ID: 103333  

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 15:08   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Eminente historicus houdt een pleidooi om bij de volgende verkiezingen op het VB te stemmen:



http://www.demorgen.be/opinie/wie-ni...even-bd3625ff/
Ook toen, als alles verloren leek was daar die Xenophon. Hij nam de leiding en regelde de zaken zo dat ze nog niet te slecht afliepen.

Indiana Jones avant la lettre.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 15:11   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij het verschil niet ziet tussen wat de nva en De Wever prediken, tegenover wat het Blok predikt, dan stem je inderdaad maar best op die laatsten.


De enen zetten ons (nva-ers dus) tesamen met de sossen en de groensels,
de anderen zetten ons tesamen bij de blokkers ...


.
Zo wispelturig is het N-VA gedrag inderdaad. Het kronkelen om toch maar niet als Vlaams versleten te worden is nooit gezien in Belgie, wat met partijen als de VU toch iets zegt.

En veel mensen zullen inderdaad terugkeren naar het VB. Het feit alleen dat je daar keer op keer over roept, dat je het toejuicht als het ware, is weer zoiets dat de mensen doet denken dat het N-VA plan er in bestaat van traditio te worden.

Veel succes daarmee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 15:57   #6
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij het verschil niet ziet tussen wat de nva en De Wever prediken, tegenover wat het Blok predikt,...
Welk verschil, Schoof ?
De Wever spreekt hier dezelfde taal mbt de islam, als het VB al 30 jaar doet.
Hier stelt 'm dat er ook maatregelen zullen moeten genomen worden, die niet zo poco zijn, als 'sociale en politieke elite' wel zouden willen:

"Het zal zwaar worden. Niet alles wat nodig is, zal kunnen rekenen op applaus van de sociale en politieke elite."

Die sociaal-elitaire pocojudassen hebben de boodschappers van het VB decennialang de mond gesnoerd en iedereen die 'n gram kritiek had op het multi-beleid van een racistenlabel voorzien, terwijl ze nochtans krék hetzelfde zeggen als uw halfgod nu doet.

Leg dus maar eens uit waar 'het verschil' in zou zitten.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 16:03   #7
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Welk verschil, Schoof ?
De Wever spreekt hier dezelfde taal mbt de islam, als het VB al 30 jaar doet.
Hier stelt 'm dat er ook maatregelen zullen moeten genomen worden, die niet zo poco zijn, als 'sociale en politieke elite' wel zouden willen:

"Het zal zwaar worden. Niet alles wat nodig is, zal kunnen rekenen op applaus van de sociale en politieke elite."

Die sociaal-elitaire pocojudassen hebben de boodschappers van het VB decennialang de mond gesnoerd en iedereen die 'n gram kritiek had op het multi-beleid van een racistenlabel voorzien, terwijl ze nochtans krék hetzelfde zeggen als uw halfgod nu doet.

Leg dus maar eens uit waar 'het verschil' in zou zitten.
't Verschil zit 'm erin dat hij enkel maar 't VB naäapt om populistische redenen; z'n VB stemmers niet verliezen, en dat 't bij hem - zelfs al heeft hij de macht & mogelijkheden - enkel bij wat woorden blijft.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 19:47   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Verschil zit 'm erin dat hij enkel maar 't VB naäapt om populistische redenen; z'n VB stemmers niet verliezen, en dat 't bij hem - zelfs al heeft hij de macht & mogelijkheden - enkel bij wat woorden blijft.
De nagel op de kop !!

Citaat:
Elke aanslag confronteert ons met een ideologie die gelooft dat de eindfase van een eeuwenoude strijd tussen beschavingen is ingegaan en dat het moreel goed is om de westerlingen te doden
Een ideologie waar volgens zijn partijgenoot Jambon niets mis mee is en waar je respect voor moet hebben.

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 juli 2016 om 19:52.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 20:10   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Reutel reutel
onze hond zijne keutel.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 22:54   #10
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Verschil zit 'm erin dat hij enkel maar 't VB naäapt om populistische redenen; z'n VB stemmers niet verliezen, en dat 't bij hem - zelfs al heeft hij de macht & mogelijkheden - enkel bij wat woorden blijft.
Idd, de Grote Voorzitter voelt de bui al hangen en tokkelt nu dezelfde politieke toonkleur aan, die het VB als regel hanteert.
Ondertussen blijft het bij hypocriete woorden en halve leugens.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 22:55   #11
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Reutel reutel
onze hond zijne keutel.

.
Oei Schoof, keel dichtgesnoerd ?
Kan gebeuren als de fabeltjes opgeraken.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 23:01   #12
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als jij het verschil niet ziet tussen wat de nva en De Wever prediken, tegenover wat het Blok predikt, dan stem je inderdaad maar best op die laatsten.
Ik zie vooral verschil tussen wat BDW schrijft en wat NVA doet.

Ik heb helemaal geen probleem met wat hij schrijft. Zijn vroegere columns - die trouwens in dezelfde lijn lagen als deze - waren de reden waarom ik op NVA stemde.

Zie jij trouwens verschil tussen wat BDW hier predikt en het partijprogramma van het Vlaams Belang inzake immigratie & inburgering? Ik niet. Maar ik ben benieuwd naar de verschillen die jij me kunt aanwijzen.

Waar ik wel een probleem mee heb, zijn de daden van de NVA. Liesbeth Homans bijvoorbeeld, kiest ervoor om het aantal erkende moskeeën in Vlaanderen te verdriedubbelen.

Theo Francken neemt braaf nepvluchtelingen op en houdt ze bezig met cursussen flirten voor moslims in stripverhaalvorm.

De NVA hengelt naar islamitisch kiesvee. En zo blijft ons land verder islamiseren. Liesbeth, Theo & co gooien de toekomstige generaties onder de bus, hun eigen nakomelingen inbegrepen, ten voordele van hun eigen korte termijn electoraal succes.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 23:31   #13
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht



vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 04:14   #14
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik zie vooral verschil tussen wat BDW schrijft en wat NVA doet. Zijn vroegere columns - die trouwens in dezelfde lijn lagen als deze - waren de reden waarom ik op NVA stemde.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 04:40   #15
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik zie vooral verschil tussen wat BDW schrijft en wat NVA doet.

Ik heb helemaal geen probleem met wat hij schrijft. Zijn vroegere columns - die trouwens in dezelfde lijn lagen als deze - waren de reden waarom ik op NVA stemde.

Zie jij trouwens verschil tussen wat BDW hier predikt en het partijprogramma van het Vlaams Belang inzake immigratie & inburgering? Ik niet. Maar ik ben benieuwd naar de verschillen die jij me kunt aanwijzen.

Waar ik wel een probleem mee heb, zijn de daden van de NVA. Liesbeth Homans bijvoorbeeld, kiest ervoor om het aantal erkende moskeeën in Vlaanderen te verdriedubbelen.

Theo Francken neemt braaf nepvluchtelingen op en houdt ze bezig met cursussen flirten voor moslims in stripverhaalvorm.

Citaat:
De NVA hengelt naar islamitisch kiesvee. En zo blijft ons land verder islamiseren.
Liesbeth, Theo & co gooien de toekomstige generaties onder de bus, hun eigen nakomelingen inbegrepen, ten voordele van hun eigen korte termijn electoraal succes.
Gaan de klassieke politiekers nu nog vechten voor de moslim stemmen te verkrijgen ook nog ... "van hoeren en sletten gesproken...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 08:20   #16
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Lijkt wel een samenvatting van Filip De Mans boeken : de eeuwige strijd.
http://www.uitgeverijegmont.be/index...&product_id=11
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 13:59   #17
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Gaan de klassieke politiekers nu nog vechten voor de moslim stemmen te verkrijgen ook nog ... "van hoeren en sletten gesproken...
Reken maar van yes. Ze proberen allemaal de groeiende groep moslims aan zich te binden want anders gaat "de concurrentie" ermee lopen.

Zo is de kwelduivel van juf Magalie van De Blokkendoos, de advocaat die haar lijdensweg zo lang mogelijk liet aanslepen ook al had hij geen poot meer om op te staan, gewoon doodleuk fractieleider voor de CD&V in Ronse.

Wat voor ons een demografische tijdbom is, zien zij als een electorale goudmijn.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 16:05   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Uberpopulist De Wever bespeelt de sluimerende oorlogssentimenten zich daarbij beroepend op een zelfverklaarde superioriteit.
Ja natuurlijk, met wat fototrucage kun je altijd pogen de zaak in het belachelijke te trekken. Om dan met een paar algemeenheden zoals "sluimerend oorlogssentiment" en "zelfverklaarde superioriteit" te zitten pontificeren.
Ik kan daar slechts op antwoorden dat De Wever zijn artikel inhoudelijk van een niveau is waar jij nooit in jouw leven zult kunnen aan tippen. Ik vraag me overigens af of je het wel gelezen hebt. Want ja, politiek-correcten zoals jij verwaardigen zich niet om kennis te nemen van iets dat niet overeenstemt met hun gedachtengoed.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 17:40   #19
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik zie vooral verschil tussen wat BDW schrijft en wat NVA doet.

Ik heb helemaal geen probleem met wat hij schrijft. Zijn vroegere columns - die trouwens in dezelfde lijn lagen als deze - waren de reden waarom ik op NVA stemde.

Zie jij trouwens verschil tussen wat BDW hier predikt en het partijprogramma van het Vlaams Belang inzake immigratie & inburgering? Ik niet. Maar ik ben benieuwd naar de verschillen die jij me kunt aanwijzen.

Waar ik wel een probleem mee heb, zijn de daden van de NVA. Liesbeth Homans bijvoorbeeld, kiest ervoor om het aantal erkende moskeeën in Vlaanderen te verdriedubbelen.

Theo Francken neemt braaf nepvluchtelingen op en houdt ze bezig met cursussen flirten voor moslims in stripverhaalvorm.

De NVA hengelt naar islamitisch kiesvee. En zo blijft ons land verder islamiseren. Liesbeth, Theo & co gooien de toekomstige generaties onder de bus, hun eigen nakomelingen inbegrepen, ten voordele van hun eigen korte termijn electoraal succes.

volledig mee eens.
Maar wat ver3dubbeling van de moskeeën betreft, voor NVA is dat een manier om de hand te krijgen in wat in de moskeeën gebeurt. Dus enerzijds geven om daarna volledige controle te hebben in het reilen en zeilen van de moskeeën. Ze subsidiëren is ze afhankelijk maken aan de Vlaamse staat. Alsof dat niet kan met 2/3 minder moskeeën...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 18:40   #20
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja natuurlijk, met wat fototrucage kun je altijd pogen de zaak in het belachelijke te trekken. Om dan met een paar algemeenheden zoals "sluimerend oorlogssentiment" en "zelfverklaarde superioriteit" te zitten pontificeren.
Ik kan daar slechts op antwoorden dat De Wever zijn artikel inhoudelijk van een niveau is waar jij nooit in jouw leven zult kunnen aan tippen. Ik vraag me overigens af of je het wel gelezen hebt. Want ja, politiek-correcten zoals jij verwaardigen zich niet om kennis te nemen van iets dat niet overeenstemt met hun gedachtengoed.
Zijn heel artikel is samen te vatten in die ene zin die ik geschreven heb.
Inhoudelijk trekt zijn artikel op geen klote. Het enige waar Bart goed in is, is sterke verhaaltjes verzinnen en vertellen.

Koert Debeuf, historicus (een echte) van de Oudheid, schrijft in De Morgen het volgende over het artikel en Bart De Wever: "Van een historicus zou je mogen verwachten dat hij of zij dit weet. Juist daarom is de selectieve – ja, zelfs foute – lezing van de geschiedenis zo storend. Omwille van het eigen gelijk wordt de geschiedenis en de waarheid verkracht."

De Morgen
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be