Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2016, 19:44   #1
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard Acteurs klagen in de gazetten en krijgen lik op stuk van het commentariat

http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebri...etgeving.dhtml

Citaat:
De Acteursgilde, een belangenvereniging voor acteurs in Vlaanderen, trekt opnieuw aan de alarmbel rond de financiële problemen waarmee een groot deel van haar 500 leden kampt. Twee jaar nadat een inkomensonderzoek - besteld door toenmalig cultuurminister Joke Schauvliege (CD&V) - uitwees dat slechts 8 procent van de acteurs louter kan leven van acteerwerk en dat slechts de helft van het gemiddelde acteursinkomen uit acteren voortkomt, zou de situatie alleen nog maar dramatischer geworden zijn.
Het HLN commentariat is unisono onverbiddellijk:

Citaat:
Als een andere zelfstandige niet kan leven van zijn werk heeft die persoon pech. Waarom willen acteurs een uitzondering? Ze zijn toch niet verplicht alleen dat werk te doen. Ze kunnen met al die vrije tijd herscholen en ander werk zoeken. . Ik doe als hobby martial arts. Ik ben goed genoeg om me te verdedigen maar niet om daar mijn boterham mee te verdienen. Dus ga ik voltijds werken en 'gevechtskunst' is mijn hobby.

...

Het zou een volledig zelfstandig beroep moeten zijn met de voordelen en de nadelen zoals iedere zelfstandigen en indien geen werk is dat natuurlijk spijtig maar moet men een ander werk zoeken.

...

Gaan werken. Heel simpel maar doeltreffend.

...

Is zeer simpel pas de sociale wetgeving toe die voor iedere werkmanvrouw telt of willen jullie mss. een SPECIAAL statuut is het dat misschien? Geen uit zonderingen betalen zoals wij en anders gaan jullie ook maar werk en zoals ons of voelen jullie je daar te goed voor?Ach ja maar jullie voelen jezelf BV voor mij zijn jullie niks anders als alle andere dus betalen wat wij betalen punt.

...

Heel simpel. Meld jullie aan bij Fedasil.

...

Ik zit in het wereldje van muziek en kan je zeggen dat wanneer je de riders van die artiesten ziet op je gat valt,bakken bier,flessen sterke drank champagne en niet gelijk welk merk.Nooit vind je overschot alles gaat ongeopend mee naar huis.Voor dergelijke profiteurs moet de belastingbetaler niet opdraaien.

...

Als je er niet van kan leven dan moet je gewoon gaan werken misschien


...

Kies een beroep en speel toneel in uw vrije tijd. acteur zijn is toch maar een hobby en als je op de buhne staat reken dan wat meer inkomprijs. Ik wil niet betalen voor iets wat me niet interesseert.

...

Als er al jaren geen werkzekerheid is waarom dan nog in een zelfstandigen statuut stappen. Probeer zoals iedereen werk te vinden, betaal sociale bijdrage en als het lukt, werk dan wat bij zodat je in orde blijft met de sociale zekerheid. Helaas, instappen in een zelfstandigen statuut voor de voordelen en tegelijkertijd genieten van de sociale zekerheid voor de voordelen gaat niet samen.

...

ja ze kunnen niet allemaal in thuis of familie spelen hé,ze willen den bv uithangen en aandacht krijgen,maar bij ons de werkman(vrouw)is het ook niet werken weinig inkomen,dus voor de meesten van die zo genaamde acteurs" zoek ander werk "

...

Altijd moeilijk een midden te zoeken met "de kunsten" de besten vinden zowiezo een publiek en de middenmaat, die moet behelpen. Als je er meer geld in gaat steken trek je niet betere artiesten aan, maar meer leeglopers die "kunstenaar" zijn.

...

ik gebrijp het niet volledig. Hebben zij een zelfstandigen statuut? zo ja dan zijn het de regels die gelden voor alle zelfstandigen punt uit. Wel klopt het dat ze de pot wel eens beter mogen verdelen en dan ALLE zelfstandigen de kans geven om 1 of meerdere malen in hun carriere terug te laten vallen op een uitkering van werkloosheid of ziekte vanaf dag 1.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 19:57   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ze kunnen misschien een deel van de reclame incasseren.

Geen tekort aan reclamebeeld.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 20:23   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebri...etgeving.dhtml
Het HLN commentariat is unisono onverbiddellijk:
Ik denk dat, wanneer ze die reacties lezen ze "er nie goe van zijn".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 21:20   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het HLN commentariat is unisono onverbiddellijk:
Ik zie ook geen reden waarom de overheid hier zou moeten bijspringen. Als er geen markt is voor al die mensen, dan moeten ze zelf maar de conclusies trekken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 21:55   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie ook geen reden waarom de overheid hier zou moeten bijspringen. Als er geen markt is voor al die mensen, dan moeten ze zelf maar de conclusies trekken.
Het is inderdaad shockerend dat er nog steeds mensen zijn die vinden dat "de Staat" maar moet garanderen dat bepaalde jobs bestaan en betaald worden.

Al mijn lange jaren in verschillende industrietakken (veelal kompleet afwijkend van mijn studies electronica van lang geleden) ontmoette ik afgestudeerde kappers,boekhouders,tuiniers,landbouwingenieurs... etc die ,met plezier veelal,jobs deden die nog MEER afweken van hun studies dan in mijn geval.....

Geen enkel van hen verwachtte dat "de Staat" zich daarmee zou bemoeien,of hen zou "garanderen" altijd en overal "hun gestudeerde job" uit te oefenen. .

Ik heb begrepen dat dit zelfs in het vroegere Warchau-pact niet het geval was.

Die "Acteurs" moeten dat ook maar leren.Er is zelfs in de VS en in India geen gegarandeerde 100% volledige tewerkstelling voor "het Gilde",laat staan in ons taalgebied....

Laatst gewijzigd door kelt : 1 februari 2016 om 22:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 22:48   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Seffens gaan de kaloten nog durven vragen om de kerkkoren full time te benoemen als zingende ambtenaren ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 23:01   #7
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het HLN commentariat is unisono onverbiddellijk:
LOL! Wil je echt huilen over het niveau van de gemiddelde Vlaming, dan zijn de commentaren op HLN echt wel de 'place to be'.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 23:03   #8
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
LOL! Wil je echt huilen over het niveau van de gemiddelde Vlaming, dan zijn de commentaren op HLN echt wel de 'place to be'.
Om dan nog te zwijgen van het feit dat 50% van de Vlamingen dommer is dan de gemiddelde Vlaming!
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2016, 23:46   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
LOL! Wil je echt huilen over het niveau van de gemiddelde Vlaming, dan zijn de commentaren op HLN echt wel de 'place to be'.
Och, HLN censureert zijn commentaren, als de inhoud hun niet aanstaat, blijkbaar nog niet teveel.
Liever dit dan kranten die alleen publiceren wat hun aanstaat, of nog leuker, die zelf lezersbrieven schrijven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 07:55   #10
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Nog triestige acteurs in de gazet:

Vic De Wachter: "Ik leef van 1.200 euro stempelgeld"

http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebri...dhtml?show=art

Ja, ga dan werken he, als je niet van den dop rondkomt.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 2 februari 2016 om 07:55.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 10:00   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Om dan nog te zwijgen van het feit dat 50% van de Vlamingen dommer is dan de gemiddelde Vlaming!
Dat is niet waar !

Ik heb dat geleerd in 't lager schoolke, waar de meester zei:
"Wel wat krijgen we nu, ik heb al 100 keer uitgelegd dat twee helften gelijk zijn aan mekaar, maar de grootste helft van de klas schijnt dat nog altijd niet te snappen !"

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 10:07   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Wat wil je, onder links bewind kreeg die acteursbende veel gehoor bij de overheid, veel acteurs en actrices zijn dan ook pro Belgicistische linkse vriendjes. Ze werden zwaar gesponsord voor hun beïnvloeding van de publieke opinie en nu daar zwaar in gesnoeid is klagen ze steen en been.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 10:12   #13
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie ook geen reden waarom de overheid hier zou moeten bijspringen. Als er geen markt is voor al die mensen, dan moeten ze zelf maar de conclusies trekken.
Ons land heeft een goeie TOP bende acteurs ... en waarom zouden die mensen niet mogen geholpen worden van onze overheid?? ,er zijn er genoeg die van de uitkeringen leven die totaal "geen "kwaliteiten hebben laat staan...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 10:18   #14
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Nog triestige acteurs in de gazet:

Vic De Wachter: "Ik leef van 1.200 euro stempelgeld"

http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebri...dhtml?show=art

Ja, ga dan werken he, als je niet van den dop rondkomt.
Soms zeer moeilijk 2 jobs te combineren.. wees eerlijk, we hebben goeie acteurs waarom geen respect voor hun talent? t'is ver het enige wat ons land nog te bieden heeft goeie zangers en ....goeie acteurs waar we kunnen van genieten ,goeie film ,goeie toneel , enz.. moet dat nu ook nog verdwijnen
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 11:23   #15
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Soms zeer moeilijk 2 jobs te combineren.. wees eerlijk, we hebben goeie acteurs waarom geen respect voor hun talent? t'is ver het enige wat ons land nog te bieden heeft goeie zangers en ....goeie acteurs waar we kunnen van genieten ,goeie film ,goeie toneel , enz.. moet dat nu ook nog verdwijnen
Als er geen markt voor is, dan is het logisch dat het verdwijnt. Nu, om subsidies aan acteurs als de redding van Belgie voor te stellen, lijkt mij nogal contradictorisch.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 11:25   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

lol, de Tax-Shelter at work ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 11:26   #17
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat wil je, onder links bewind kreeg die acteursbende veel gehoor bij de overheid, veel acteurs en actrices zijn dan ook pro Belgicistische linkse vriendjes. Ze werden zwaar gesponsord voor hun beïnvloeding van de publieke opinie en nu daar zwaar in gesnoeid is klagen ze steen en been.
Die B-acteurs toch he
__________________
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 11:34   #18
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als er geen markt voor is, dan is het logisch dat het verdwijnt. Nu, om subsidies aan acteurs als de redding van Belgie voor te stellen, lijkt mij nogal contradictorisch.
Ja zo zie je maar hoe het gesteld is met "de mentaliteit van het forum volk" boren en het liefst de grond in en rap..... liever egoïst tot in de kist...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 11:44   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Acteren kan je toch bezwaarlijk serieus werk noemen? Eerder een overgewaardeerde hobby.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2016, 11:45   #20
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Acteren kan je toch bezwaarlijk serieus werk noemen? Eerder een overgewaardeerde hobby.
Ik zie dat niet zo hoor...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be