Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2008, 11:39   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.386
Standaard De reaktie van de VlPr stelt me meest van al teleur

Dat de frankodolle partijen het nog niet begrepen hebben, dat was te verwachten.
Maar de reaktie van de spiritisten, allez, de VlaamsePr(utsers), is echt beneden alle peil.

In deze omstandigheden, zo'n scherp en negatief oordeel: dat zal zijn sporen nalaten. Ik zie dit niet zo gauw weggemasseerd, wat betekent dat in de nabije toekomst de samenwerking met de tsjeven en de nva problematisch is.

Ik roep minister Boergois op om daar even over te praten in de Vlaamse regering.
En min pres Peeters mag zijn stem daarover ook laten horen.


link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF15072008_055

dinsdag 15 juli 2008 | Bron: belga
REACTIES. Vl.Pro: 'Hooghartig kartel'

BRUSSEL - De oorzaak van de huidige politieke crisis ligt volgens VlaamsProgressieven duidelijk bij het kartel CD&V/N-VA. 'Door de hooghartige houding van het kartel zijn de standpunten van de Franstaligen alleen maar verscherpt en werd de situatie met de dag uitzichtlozer', meldt de partij dinsdag in een persbericht.
Dat Leterme na een jaar onderhandelen opnieuw zijn deadline niet heeft gehaald, bewijst volgens VlaamsProgressieven niet alleen de onkunde van Leterme als onderhandelaar, maar het toont ook aan dat het kartel CD&V/N-VA zijn verantwoordelijkheid ontloopt.

Volgens VlaamsProgressieven is vooral CD&V een stuurloos schip. 'Het gebrek aan leiderschap en de voortdurende voorzitterswissels geven Bart De Wever telkens opnieuw de gelegenheid om een cynisch machtsspel te spelen', stelt partijvoorzitster Bettina Geysen.

Volgens VlaamsProgressieven worden zowel Leterme als De Wever nu gegijzeld door hun eigen straffe uitspraken. 'De heren, die met vijf minuten politieke moed een vette communautaire vis in de pan gingen leggen en tegelijk ook even BHV gingen splitsen, blijven met lege handen achter', luidt het.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 11:47   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.245
Standaard

niet meer dan wat gepruts in de marge.
maar het blijft erg.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 12:04   #3
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat de frankodolle partijen het nog niet begrepen hebben, dat was te verwachten.
Maar de reaktie van de spiritisten, allez, de VlaamsePr(utsers), is echt beneden alle peil.

In deze omstandigheden, zo'n scherp en negatief oordeel: dat zal zijn sporen nalaten. Ik zie dit niet zo gauw weggemasseerd, wat betekent dat in de nabije toekomst de samenwerking met de tsjeven en de nva problematisch is.

Ik roep minister Boergois op om daar even over te praten in de Vlaamse regering.
En min pres Peeters mag zijn stem daarover ook laten horen.


link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF15072008_055

dinsdag 15 juli 2008 | Bron: belga
REACTIES. Vl.Pro: 'Hooghartig kartel'

BRUSSEL - De oorzaak van de huidige politieke crisis ligt volgens VlaamsProgressieven duidelijk bij het kartel CD&V/N-VA. 'Door de hooghartige houding van het kartel zijn de standpunten van de Franstaligen alleen maar verscherpt en werd de situatie met de dag uitzichtlozer', meldt de partij dinsdag in een persbericht.
Dat Leterme na een jaar onderhandelen opnieuw zijn deadline niet heeft gehaald, bewijst volgens VlaamsProgressieven niet alleen de onkunde van Leterme als onderhandelaar, maar het toont ook aan dat het kartel CD&V/N-VA zijn verantwoordelijkheid ontloopt.

Volgens VlaamsProgressieven is vooral CD&V een stuurloos schip. 'Het gebrek aan leiderschap en de voortdurende voorzitterswissels geven Bart De Wever telkens opnieuw de gelegenheid om een cynisch machtsspel te spelen', stelt partijvoorzitster Bettina Geysen.

Volgens VlaamsProgressieven worden zowel Leterme als De Wever nu gegijzeld door hun eigen straffe uitspraken. 'De heren, die met vijf minuten politieke moed een vette communautaire vis in de pan gingen leggen en tegelijk ook even BHV gingen splitsen, blijven met lege handen achter', luidt het.
Wa ne zever
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 17:02   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

De ironie vind ik dat je de reactie van de SP.a eerder had verwacht bij VL dinges en dat van SP.a bij de VL.pro. Misschien hebben ze van hoofding gemist toen ze het bericht de wereld in zonden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 18:38   #5
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

ben benieuwd of Vic Anciaux nog zo enthousiast is over het feit dat zoonlief bij de partij VL. Progressief zit.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 18:47   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ben benieuwd of Vic Anciaux nog zo enthousiast is over het feit dat zoonlief bij de partij VL. Progressief zit.
Persoonlijk kan ik geen touw vastknopen aan de communautaire koers van dat kartel. Ik vermoed dat ze het zelf ook niet weten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 18:48   #7
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Persoonlijk kan ik geen touw vastknopen aan de communautaire koers van dat kartel. Ik vermoed dat ze het zelf ook niet weten.
Het verwondert me trouwens dat ze SPIRIT/VL. PROG nog niet aan de deur hebben gezet, daar het duidelijk is dat dat partijtje geen enkele meerwaarde meer biedt (tenzij je Bert Anciaux een meerwaarde noemt, natuurlijk...)
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 19:03   #8
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.950
Standaard

Dit extreem progressief micro partijtje is het ergste wat Vlaanderen heeft. Ook een verderfelijke ideologie, die totaal haaks staat op een gezond nationaal solidaristisch beleid: het links liberalisme.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 19:12   #9
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

leedvermaak noem ik dat , zie je vaak bij iq-armen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 20:12   #10
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Persoonlijk kan ik geen touw vastknopen aan de communautaire koers van dat kartel. Ik vermoed dat ze het zelf ook niet weten.
Ik ken er een paar en ik vermoed hetzelfde
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 20:36   #11
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

dubbel: http://forum.politics.be/showthread....=1#post3567141
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 21:23   #12
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
leedvermaak noem ik dat , zie je vaak bij iq-armen
BUB ed
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be