Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2005, 09:55   #1
jehann
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 385
Standaard multicultuur: verkracht begrip

< eerste topic dat ik opstart. >

Multicultuur hield volgens mij altijd in dat door het samenleven van verschillende culturen er voordelen voor zowel autochtoon als allochtoon zouden ontstaan. Een 1+1>2 syndroom (schaalvoordelen ahw).

Wat ik tegenwoordig echter merk is dat onder impuls van de VB-propaganda multicultuur wordt afgeschildert als een demon van de maatschappij.
Terwijl zij eigenlijk zelf ook de multiculturaliteit nastreven:
Alle problemen dat men afschildert en beschimpt als multiculturele issues betreffen immers de mono-cultuur. Het gebrek aan integratie(assimilatie) van de allochtoon, die zgn enkel nadelen voor ons creeren.

Vandaar mijn vraag: is mijn definitie zo verkeerd, of is er iets verkeerd gelopen in de propaganda machine?
__________________
" At the age of six I wanted to be a cook, at the age of seven I wanted to be Napoleon, and my ambition has been growing steadily ever after"
jehann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 10:05   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Wat is dat toch met Vlamingen? Waarom eist men dat allochtonen integreren in een multiculturele samenleving?

Het New Yorkse samenlevingsmodel (waarschijnlijk de enigste, werkende multiculturele samenleving) is simpelweg onaanvaardbaar voor moslims die sterk aanhangen aan hun geloof (wat ineens hun voornaamste cultuur is). Als men dan naar dat geloof leeft (volksnationalistisch, lange baarden, uithuwelijking, sluier, moslimsbroeders eerst, ...) dan staat half vlaanderen te kakelen over gebrekkig respect voor Vlamingen.

Ik ben akkoord dat men (voorlopig toch) nederlands moet kunnen spreken in deze streken. Maar elke andere eis is racisme en gebrekkig respect voor moslims.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 12:51   #3
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
< eerste topic dat ik opstart. >

Multicultuur hield volgens mij altijd in dat door het samenleven van verschillende culturen er voordelen voor zowel autochtoon als allochtoon zouden ontstaan. Een 1+1>2 syndroom (schaalvoordelen ahw).

Wat ik tegenwoordig echter merk is dat onder impuls van de VB-propaganda multicultuur wordt afgeschildert als een demon van de maatschappij.
Terwijl zij eigenlijk zelf ook de multiculturaliteit nastreven:
Alle problemen dat men afschildert en beschimpt als multiculturele issues betreffen immers de mono-cultuur. Het gebrek aan integratie(assimilatie) van de allochtoon, die zgn enkel nadelen voor ons creeren.

Vandaar mijn vraag: is mijn definitie zo verkeerd, of is er iets verkeerd gelopen in de propaganda machine?
Beperk de overlast door jongeren bedreven; en er had nooit racisme geweest!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 16:07   #4
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Wat is dat toch met Vlamingen? Waarom eist men dat allochtonen integreren in een multiculturele samenleving?

Het New Yorkse samenlevingsmodel (waarschijnlijk de enigste, werkende multiculturele samenleving) is simpelweg onaanvaardbaar voor moslims die sterk aanhangen aan hun geloof (wat ineens hun voornaamste cultuur is). Als men dan naar dat geloof leeft (volksnationalistisch, lange baarden, uithuwelijking, sluier, moslimsbroeders eerst, ...) dan staat half vlaanderen te kakelen over gebrekkig respect voor Vlamingen.

Ik ben akkoord dat men (voorlopig toch) nederlands moet kunnen spreken in deze streken. Maar elke andere eis is racisme en gebrekkig respect voor moslims.
Ik ben er juist van overtuid dat moslism helemaal geen rechten moeten krijgen.
Zijn moslims wel mensen eigenlijk?
Mjah, ze moge wel gewoon teuggaan want ze verpesten mijn straatbeeld.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 27 april 2005 om 16:08.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 22:15   #5
Asgard
Burger
 
Asgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ik ben er juist van overtuid dat moslism helemaal geen rechten moeten krijgen.
Zijn moslims wel mensen eigenlijk?
Mjah, ze moge wel gewoon teuggaan want ze verpesten mijn straatbeeld.
Plagiaat!
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size]
Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live
Asgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 22:20   #6
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asgard
Plagiaat!
Ze verpesten ook mijn straatbeeld en mijn spiegelbeeld.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 27 april 2005 om 22:24.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 08:10   #7
Asgard
Burger
 
Asgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ze verpesten ook mijn straatbeeld en mijn spiegelbeeld.
De oplossing voor uw probleem
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size]
Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live
Asgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 09:27   #8
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Het New Yorkse samenlevingsmodel (waarschijnlijk de enigste, werkende multiculturele samenleving)
Meent ge dat nu??? Multicultuur heeft nooit bestaan beste vriend! Het werkt NIET en zal nooit werken! In New York wonen de meeste vreemdelingen in ghetto's. Dat is GEEN multiculturele maatschappij!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 15:55   #9
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asgard
*KNIP*
Nazi.

Geachte,

Mag ik u verzoeken om in het vervolg de zaken die u fout vindt niet langer te reproduceren in quotes?
Op die manier verspreidt u zelf de beledigingen of andere afkeurenswaardige zaken in strijd met ons forumreglement.

Dank bij voorbaat.
Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 28 april 2005 om 21:52.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 19:14   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asgard
*KNIP*

Vermits "onze" intellectueel te laf is om "zijn bewuste foto" te tonen, en het achterbaks via een link doet......................

*KNIP*

DUIDELIJK een doodsbedreiging !!!!!!!!!!!!! En het zou wenselijk zijn dat de moderatie hier tegen optreedt. Waarvoor dank 8)

Geachte,

Uw melding bevat inderdaad zaken die over de schreef gaan.
Mag ik u echter verzoeken om in het vervolg de zaken die u fout vindt niet langer te reproduceren in quotes?
Op die manier verspreidt u zelf de beledigingen of andere afkeurenswaardige zaken in strijd met ons forumreglement.
Bij herhaling laat ik de beledigingen gewoon staan, zeker in uw eigen quotes.........

Dank bij voorbaat.
Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 28 april 2005 om 21:51.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 19:44   #11
Asgard
Burger
 
Asgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
Standaard

*KNIP* + ban
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size]
Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 28 april 2005 om 21:52.
Asgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 20:02   #12
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asgard
Doodsbedreiging...
Niet alleen inhoudelijk mankeert er iets aan, ook is er een schrijnend gebrek aan humor vast te stellen.
En achterbaksheid, daar heb je mij alvast niks over te leren. Gaan bleiten bij de moderatie om een futiliteit is wel heel erg achterbaks. Proberen mij van het forum gebanned te krijgen is natuurlijk zoveel makkelijker dan de confrontatie aan te gaan. 8)
T'is gewoon een waardeloze zielige post.
Van mij mag je hier voor altijd blijven en je onzin uitkramen, dan kunnen sommigen de gevolgen van extremiseren en extremisme zien en het in een vroeg stadium constateren.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 20:11   #13
Asgard
Burger
 
Asgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
T'is gewoon een waardeloze zielige post.
Van mij mag je hier voor altijd blijven en je onzin uitkramen, dan kunnen sommigen de gevolgen van extremiseren en extremisme zien en het in een vroeg stadium constateren.
Heel volwassen van u, straks krijg ik nog meer sympathie voor een vreemdeling dan voor iemand van het eigen volk.
Maak u maar geen zorgen, de radicalisering neemt ook toe binnen de blanke bevolking. Logisch!
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size]
Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live
Asgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 20:12   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asgard
Proberen mij van het forum gebanned te krijgen is natuurlijk zoveel makkelijker dan de confrontatie aan te gaan.
Daarvoor ben je een te waardeloos sujet.

Laatst gewijzigd door Pietje : 28 april 2005 om 20:13.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 20:17   #15
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asgard
Heel volwassen van u, straks krijg ik nog meer sympathie voor een vreemdeling dan voor iemand van het eigen volk.
Maak u maar geen zorgen, de radicalisering neemt ook toe binnen de blanke bevolking. Logisch!
Ik ben het totaal eens met Pietje, maar ik vindt dat u uw onzin moet uitkramen zodat men gevolgen kan inzien van radicalisering.
Citaat:

Daarvoor ben je een te waardeloos sujet.
Inderdaad.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 28 april 2005 om 20:17.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 20:18   #16
Asgard
Burger
 
Asgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Locatie: Bezet Vlaanderen
Berichten: 192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Daarvoor ben je een te waardeloos sujet.
Hij kan het niet en hij weet het ook maar zal het uiteraard niet toegeven. Kijk maar eens diep in je binnenste tot wat voor een waardeloos en laffe mens je bent verworden.
__________________
[size=5]Gezocht: een toekomst voor blanke kinderen[/size]
Those who want to live, let them fight, and those who do not want to fight in this world of eternal struggle do not deserve to live
Asgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 20:51   #17
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Wat is dat toch met Vlamingen? Waarom eist men dat allochtonen integreren in een multiculturele samenleving?

Het New Yorkse samenlevingsmodel (waarschijnlijk de enigste, werkende multiculturele samenleving) is simpelweg onaanvaardbaar voor moslims die sterk aanhangen aan hun geloof (wat ineens hun voornaamste cultuur is). Als men dan naar dat geloof leeft (volksnationalistisch, lange baarden, uithuwelijking, sluier, moslimsbroeders eerst, ...) dan staat half vlaanderen te kakelen over gebrekkig respect voor Vlamingen.

Ik ben akkoord dat men (voorlopig toch) nederlands moet kunnen spreken in deze streken. Maar elke andere eis is racisme en gebrekkig respect voor moslims.
Voor mijn part lopen de vreemdelingen erbij zoals in de meest traditionele klederdracht van Marokko of China. Maar dan moeten ze NIET de Belgische nationaliteit hebben en hier een verblijfsvergunning krijgen, zoals andere vreemdelingen in ons land. Wij zijn niet gediend met volksvreemde of maatschappijvreemde infiltranten. Laat mensen de vrantwoordelijkheid voor hun keuzes dragen. Als je op straat luidkeels tegen jezelf zit te praten, kun je ook moeilijk verwachten dat de mensen bepaalde ideeën over je gaan hebben. Wil je trouwen met een Marokkans meisje vers van achter haar geit geplukt, haal je nonkel Achmed en moeder Fatima naar hier start je een Marokkanse winkel en leef je onder soortgenootjes lekker keuvelend over de Arabische wereld en het Palestijns comflict van je broeders aldaar, wees dan consequent: je bent een vreemdeling.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 21:51   #18
Cosmo
Burgemeester
 
Cosmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Voor mijn part lopen de vreemdelingen erbij zoals in de meest traditionele klederdracht van Marokko of China. Maar dan moeten ze NIET de Belgische nationaliteit hebben en hier een verblijfsvergunning krijgen, zoals andere vreemdelingen in ons land. Wij zijn niet gediend met volksvreemde of maatschappijvreemde infiltranten. Laat mensen de vrantwoordelijkheid voor hun keuzes dragen. Als je op straat luidkeels tegen jezelf zit te praten, kun je ook moeilijk verwachten dat de mensen bepaalde ideeën over je gaan hebben. Wil je trouwen met een Marokkans meisje vers van achter haar geit geplukt, haal je nonkel Achmed en moeder Fatima naar hier start je een Marokkanse winkel en leef je onder soortgenootjes lekker keuvelend over de Arabische wereld en het Palestijns comflict van je broeders aldaar, wees dan consequent: je bent een vreemdeling.
Inderdaad ! je bent dan geen Belg !
Is er hier iemand die zich al bezig gehouden heeft met e-migreren ?
Het is bijn onmogelijk om naar een beschaafd land buiten Euopa te emigreren : je moet (veel) geld hebben, goedgekeurde diploma's bezitten, taalexamens afleggen, een "knelpunt" beroep hebben en dergelijke.
Anders kom je er gewoon niet in !
In België moet je nog geen twee woorden van de taal kennen !!
Kom lekker binnen, scheld ons uit voor racisten en profiteer lekker mee van onze zuurverdiende en met bloed veroverde sociale zekerheid !
Je moet niet eens onze taal kennen of ook maar enig begrip hebben van onze cultuur.
Hou je vreemde nationaliteit maar en richt je satelietschotel op je thuisland, dan moet je niet in aanraking komen met onze barbaarse cultuur.
Dat is België.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 22:10   #19
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Inderdaad ! je bent dan geen Belg !
Is er hier iemand die zich al bezig gehouden heeft met e-migreren ?
Het is bijn onmogelijk om naar een beschaafd land buiten Euopa te emigreren : je moet (veel) geld hebben, goedgekeurde diploma's bezitten, taalexamens afleggen, een "knelpunt" beroep hebben en dergelijke.
Anders kom je er gewoon niet in !
In België moet je nog geen twee woorden van de taal kennen !!
Kom lekker binnen, scheld ons uit voor racisten en profiteer lekker mee van onze zuurverdiende en met bloed veroverde sociale zekerheid !
Je moet niet eens onze taal kennen of ook maar enig begrip hebben van onze cultuur.
Hou je vreemde nationaliteit maar en richt je satelietschotel op je thuisland, dan moet je niet in aanraking komen met onze barbaarse cultuur.
Dat is België.
zwart-wit
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 01:01   #20
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
< eerste topic dat ik opstart. >

Multicultuur hield volgens mij altijd in dat door het samenleven van verschillende culturen er voordelen voor zowel autochtoon als allochtoon zouden ontstaan. Een 1+1>2 syndroom (schaalvoordelen ahw).

Wat ik tegenwoordig echter merk is dat onder impuls van de VB-propaganda multicultuur wordt afgeschildert als een demon van de maatschappij.
Terwijl zij eigenlijk zelf ook de multiculturaliteit nastreven:
Alle problemen dat men afschildert en beschimpt als multiculturele issues betreffen immers de mono-cultuur. Het gebrek aan integratie(assimilatie) van de allochtoon, die zgn enkel nadelen voor ons creeren.

Vandaar mijn vraag: is mijn definitie zo verkeerd, of is er iets verkeerd gelopen in de propaganda machine?
Exact de bedenking die ik mij ook al herhaaldelijk gemaakt heb. Volgens mij is er niks mis met je definitie van multicultuur, maar is het begrip door jarenlange propaganda enorm vervaagd(wat overigens het VB heel goed uitkomt), multicuktuur is het samenleven van mensen, en dat is nog niet bereikt in dit land. De problemen waar het VB de multicultuur voor verantwoordelijk stelt, zijn in feite problemen die ontstaan omdat er net geen multicultuur is, maar een ghettocultuur (zie molenbeek ed.).

Overigens vind ik het raar dat journalisten daar niet op ingaan. Als het over molenbeek gaat noemt het VB de buurt tegelijkertijd "volledig geïslamiseerde wijken" én "een gevolg van de multikul". Is iedereen nu echt zo stom om niet op te merken dat er een heel grote contradictie schuilt in deze formuleringen? Als het een volledig geïslamiseerde wijk betreft is er net géén multicultuur. Natuurlijk, de modale kiezer denkt liefst zo weinig mogelijk na, en houdt zich niet bezig met artikels, standpunten,...van een partij na te lezen; enkel goed klinkende slogans scoren.

Dan blijft er natuurlijk nog de vraag wie verantwoordelijk is voor het "niet-zijn" van de multicultuur. En die ligt natuurlijk bij de machtspartijen, en niet het VB. Hoewel het VB natuurlijk ook de ghettocultuur zal blijven verdedigen, getuige daarvan enkele voorstellen uit hun officieel afgezworen 70puntenplan.
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be