Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2021, 21:20   #1
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard Belgische justitie is verziekt door links

Het verheerlijken van terrorisme en de doodsbedreigingen werden dus maar onder tafel geveegd...
In een staat waar IS terroristen vrij rondlopen zonder dat Premier Decroo er van weet hoeft dat uiteraard niet te verbazen...
Ondertussen word Dries wel vervolgd ook al is toegegeven dat er rond de onderzoeksrechter een schijn van vooringenomenheid hangt...
België... Met het beste wettelijk stelsel en de beste rechtbanken die er voor links geld te koop zijn...

Is onze justitie links bevooroordeeld? Of niet?

https://www.knack.be/nieuws/belgie/b...etter-RNBDAGKN
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 10:04   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Blijkbaar is zelfs de plaatselijke virtuele seriezelfmoordenaar zijn draad belangrijker dan dit gegeven...
Ik had meer links boegeroep verwacht, maar uiteraard zwijgen die beter beschaamd...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 11:07   #3
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Tsjah, wat wilt ge.
Terwijl links bezig was om te infiltreren in invloedrijke omgevingen zoals media, onderwijs en justitie, ging rechts niet verder dan wat slogans brullen op straat en nu op facebook.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 11:08   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Zeer eigenaardig.

U blijkt die weigering tot uitlevering niet toe te juichen.
Terwijl vreedzame betogers van het clubje Voorpost veroordeeld werden om een spandoek te tonen, alstemblieft.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 12:01   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Sommige mede-Vlaams-nationalisten kan ik bijwijlen moeilijk volgen.

Maar dat zal wel wederzijds zijn zeker.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 18:05   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Het gaat hier om een uitlevering naar een ander land. En dan dient de ‘misdaad’ ook in Belgie strafbaar te zijn.
Welnu, hij was veroordeeld wegens smaad aan en ernstige beledigingen van de Spaanse Kroon, hetgeen niet strafbaar is in België.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 december 2021 om 18:05.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 18:19   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het verheerlijken van terrorisme en de doodsbedreigingen werden dus maar onder tafel geveegd...
In een staat waar IS terroristen vrij rondlopen zonder dat Premier Decroo er van weet hoeft dat uiteraard niet te verbazen...
Ondertussen word Dries wel vervolgd ook al is toegegeven dat er rond de onderzoeksrechter een schijn van vooringenomenheid hangt...
België... Met het beste wettelijk stelsel en de beste rechtbanken die er voor links geld te koop zijn...

Is onze justitie links bevooroordeeld? Of niet?

https://www.knack.be/nieuws/belgie/b...etter-RNBDAGKN
Ik vind het terecht dat die man niet zou worden uitgeleverd. Ik begrijp je insteek niet, op meerdere vlakken. Uitlevering lijkt me enkel te wettigen voor zware vergrijpen.

Voorbeelden: terreurmisdrijven (zoals Salah Abdeslam aan Frankrijk), moord, zware drugsfeiten, bendevorming, ...

Dat iemand niet wordt uitgeleverd voor een satirische song vind ik meer dan begrijpelijk.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 18:23   #8
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Ik weet niet zo goed bovendien wat er links of rechts is aan de beslissing ivm die rapper.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 18:55   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik weet niet zo goed bovendien wat er links of rechts is aan de beslissing ivm die rapper.
Iemand is wellicht kwaad omdat die rapper inderdaad wel een stevig-linkse jongen is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 19:04   #10
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iemand is wellicht kwaad omdat die rapper inderdaad wel een stevig-linkse jongen is.
Misschien is dat een verklaring inderdaad. Ik kende hem niet. Ik volg de rapmuziek zo al niet, en de Spaanse rap is al helemaal een ver universum
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 19:28   #11
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat hier om een uitlevering naar een ander land. En dan dient de ‘misdaad’ ook in Belgie strafbaar te zijn.
Welnu, hij was veroordeeld wegens smaad aan en ernstige beledigingen van de Spaanse Kroon, hetgeen niet strafbaar is in België.
Het verheerlijken van terrorisme en de doodsbedreigingen werden dus maar onder tafel geveegd...
artikel: De op Mallorca geboren Valtònyc was er door het hof van de Balearen in 2017 schuldig aan bevonden dat hij in zijn teksten terrorisme had verheerlijkt, de kroon had geprovoceerd en politici had bedreigd met de dood.

Eender welke terrorist die dat hier doet mag van mij naar het land van herkomst gestuurd te worden, is hij van hier dan mogen ze hem van mij even hard veroordelen als terroristen zelf. Net zoals de chauffeur van een bende gewapende overvallers even schuldig is als degenen die gewapend de bank binnen gaan.

Deze persoon wordt beschermd zelfs al is hij veroordeeld...
Al vergeten wat er hier tegen een soldaat gebeurd die een afscheidsbriefje achterlaat waarin niets van bedreigingen te vinden was?
Maar die was zogezegd 'extreem rechts'...

In wat verschillen de daden van deze persoon en die van Jurgen dan?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 19:40   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het verheerlijken van terrorisme en de doodsbedreigingen werden dus maar onder tafel geveegd...
artikel: De op Mallorca geboren Valtònyc was er door het hof van de Balearen in 2017 schuldig aan bevonden dat hij in zijn teksten terrorisme had verheerlijkt, de kroon had geprovoceerd en politici had bedreigd met de dood.

Eender welke terrorist die dat hier doet mag van mij naar het land van herkomst gestuurd te worden, is hij van hier dan mogen ze hem van mij even hard veroordelen als terroristen zelf. Net zoals de chauffeur van een bende gewapende overvallers even schuldig is als degenen die gewapend de bank binnen gaan.

Deze persoon wordt beschermd zelfs al is hij veroordeeld...
Al vergeten wat er hier tegen een soldaat gebeurd die een afscheidsbriefje achterlaat waarin niets van bedreigingen te vinden was?
Maar die was zogezegd 'extreem rechts'...

In wat verschillen de daden van deze persoon en die van Jurgen dan?
Blijkbaar ging het nu nog enkel over ‘majesteitsschennis’ en die is uit onze wet geschrapt. Verder moet ook de strafmaat vergelijkbaar zijn met deze in België en 3,5 jaar lijkt toch overdreven om een liedje te zingen over de ondertussen opgedoekte en in vrede met Spanje levende ETA.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 19:46   #13
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Blijkbaar ging het nu nog enkel over ‘majesteitsschennis’ en die is uit onze wet geschrapt. Verder moet ook de strafmaat vergelijkbaar zijn met deze in België en 3,5 jaar lijkt toch overdreven om een liedje te zingen over de ondertussen opgedoekte en in vrede met Spanje levende ETA.
Ik sta in België te boek als staatsgevaarlijk vanwege opgepakt in een Greenpeace lokaal toen die nog als staatsgevaarlijk te boek stonden... veertig jaar geleden toen ze nog niet zo links als de pest waren...
En nee het ging niet enkel daar over. Dat is wat men gebruikt om de uitlevering af te wijzen.
Trouwens wat België daar ook over mag zeggen en denken, deze persoon is daar voor veroordeeld en internationaal geseind...
Stel je het omgekeerde voor. Een belg die mensen met de dood bedreigt, de aanslagen op Brussel en Zaventem looft... en door spanje niet uitgeleverd wordt omdat er een aantal parkeerboetes waren die ondertussen verjaard zijn...
Nog steeds akkoord?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 19:53   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik sta in België te boek als staatsgevaarlijk vanwege opgepakt in een Greenpeace lokaal toen die nog als staatsgevaarlijk te boek stonden... veertig jaar geleden toen ze nog niet zo links als de pest waren...
En nee het ging niet enkel daar over. Dat is wat men gebruikt om de uitlevering af te wijzen.
Trouwens wat België daar ook over mag zeggen en denken, deze persoon is daar voor veroordeeld en internationaal geseind...
Stel je het omgekeerde voor. Een belg die mensen met de dood bedreigt, de aanslagen op Brussel en Zaventem looft... en door spanje niet uitgeleverd wordt omdat er een aantal parkeerboetes waren die ondertussen verjaard zijn...
Nog steeds akkoord?
Het gaat over een liedje van een rapper. Heb je al eens gehoord wat daar allemaal uitgekraamd wordt?
Zolang er geen associatie is met écht terrorisme of een echte terroristische beweging is dat fictie.

https://www.youtube.com/watch?v=bmSH7PZduYw
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 19:58   #15
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat over een liedje van een rapper. Heb je al eens gehoord wat daar allemaal uitgekraamd wordt?
Zolang er geen associatie is met écht terrorisme of een echte terroristische beweging is dat fictie.

https://www.youtube.com/watch?v=bmSH7PZduYw
Ja dat heb ik. Er zijn er verschillende hier in België, bijna allemaal Franstalig en overheersend met niet Europese roots die oproepen om agenten te doden, alle blanken in slavernij te brengen, al dan niet gemengd of gelinkt met de Mohammed waanzin...
En die mogen van mij ook linea recta naar de landen gestuurd worden waar hun wortels liggen.
Zelfs als daar op dit eigenste moment een oorlog aan de gang is.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 22:54   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ja dat heb ik. Er zijn er verschillende hier in België, bijna allemaal Franstalig en overheersend met niet Europese roots die oproepen om agenten te doden, alle blanken in slavernij te brengen, al dan niet gemengd of gelinkt met de Mohammed waanzin...
En die mogen van mij ook linea recta naar de landen gestuurd worden waar hun wortels liggen.
Zelfs als daar op dit eigenste moment een oorlog aan de gang is.
Maak eens rapnummers over een blank Europa. We zullen zien waar dat eindigt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 23:13   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Maak eens rapnummers over een blank Europa. We zullen zien waar dat eindigt.
White power rap
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 12:49   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het verheerlijken van terrorisme en de doodsbedreigingen werden dus maar onder tafel geveegd...
...
Verheerlijken van terrorisme?
Ik ken er zelfs die zingen van "aux armes, citoyens ..."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 13:47   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.983
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ah zo, er blijkt dus een Russische rapgroep S.P.R.O.T. te bestaan?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 23:20   #20
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.888
Standaard

Een beroepsmilitair die de overheid bedreigt is nog wat anders dan een muzikant, Joris.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be