Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2021, 17:51   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Daar ben ik mee akkoord.

Denk je dat Poverello dat doet?

...
Die journalist legde redelijk wat kaarten op tafel.
Het is nu aan het gerecht.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 12:32   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik ben nog voorstander om het monopolie van de Lotto en Euromillions te breken en vrij te maken voor de privé.
Maar dan wel streng gereglementeerd en heel transparant.

Weet gij hoeveel die sos die de nationale loterij leidt, binnenrijft? Jannick Haak of zoiets?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 14:55   #83
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je voorstander bent van een maatschappij die georganiseerd is op basis van een gemeenschapsgevoelen, dan hangt daaraan vast dat de staat wel iets meer moet reguleren dan een ouderwetse liberaal zich dat voorstelt.

Vzw's worden "dubbel" geviseerd, aangezien ze naast gewone oplichting van het publiek, ook nog eens kunnen foefelen/goochelen met belastingsvoordelen.

En sekten zouden nog veel meer als nu gescreend en gecheckt moeten worden.
Wel, dan verschillen we ideologisch van mening. Ik vind niet dat je een sterke staat nodig zou hebben om een gemeenschapsgevoelen te krijgen. Dat kan ook zonder een sterke staat.

Bon, we zijn nu wel ver weg van het topic, maar ik kan uw standpunten nu wel beter plaatsen.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 15:02   #84
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben nog voorstander om het monopolie van de Lotto en Euromillions te breken en vrij te maken voor de privé.
Maar dan wel streng gereglementeerd en heel transparant.

Weet gij hoeveel die sos die de nationale loterij leidt, binnenrijft? Jannick Haak of zoiets?
Ja, da's zo'n belachelijk overheidsmonopolie, de Lotto.

Even opgezocht wat Jannie Haek verdient daar. Gezien het een publiek mandaat is, is dat terug te vinden. Volgens Cumuleo +/- 320,000€ bruto/jaar
zie: https://www.cumuleo.be/nl/mandataris...annie-haek.php

Da's nog niet overdreven voor een vannootschap die 1,5Mj€ omzet per jaar. Hier vind je JR-en: https://cri.nbb.be/bc9/web/catalog;j...xecution=e1s1#
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 19:22   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wel, dan verschillen we ideologisch van mening. Ik vind niet dat je een sterke staat nodig zou hebben om een gemeenschapsgevoelen te krijgen. Dat kan ook zonder een sterke staat.

Bon, we zijn nu wel ver weg van het topic, maar ik kan uw standpunten nu wel beter plaatsen.
Leuk dat we van visie verschillen.
Maar nu kom jij ineens met dat woord 'sterke' voor de pinnen.

Wel ik verfijn wat jij me tracht in de schoenen te schuiven:
de staat moet sterk zijn daar waar ze sterk moet zijn, vooral dus in de bescherming van de gemeenschapsbelangen.
Ik ben duidelijk geen harde liberaal.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 20:01   #86
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die journalist legde redelijk wat kaarten op tafel.
Het is nu aan het gerecht.
Aan het gerecht? Good luck!
Je hoort er nu al niets meer over.
De enige zwaardere omerta van de staat en het gerecht uit is die over de sjoemelpoedel...
Buiten het VB is er niemand die daar echt nog iets over zegt, tenzij het gaat om het eigen aandeel in die zaak te vergoeilijken...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 21:39   #87
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Leuk dat we van visie verschillen.
Maar nu kom jij ineens met dat woord 'sterke' voor de pinnen.

Wel ik verfijn wat jij me tracht in de schoenen te schuiven:
de staat moet sterk zijn daar waar ze sterk moet zijn, vooral dus in de bescherming van de gemeenschapsbelangen.
Ik ben duidelijk geen harde liberaal.
?

Ik wil u geen woorden in de mond leggen hoor, of ik wil niks in uw schoenen schuiven (?)

Jij pleit voor een staat die meer controle neemt. Wat jij "bescherming van de gemeenschapsbelangen" vindt, gaat voor mij niet op in deze casus, gezien het niet over subsidies gaat maar giften, i.e. De staat, noch het publiek is partij.

Jij vindt dat De Staat dan alsnog mag ingrijpen met controle:

"Geld en giften ronselen voor het goede doel, maar met die dingen dat niet doen wat je beloofde, is een vorm van publieke oplichting."

Wel, ik vind dat niet. Als beide partijen tevreden zijn met de transactie, wie zijn wij dan om daar anders over te oordelen.

Maar, ik respecteer dat je het anders ziet hoor. Dit is gewoon een ideologisch meningsverschil. Daar is niks mis mee.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 21:45   #88
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Aan het gerecht? Good luck!
Je hoort er nu al niets meer over.
Ja, hoe zou dat komen?...

Maar bon, eigenlijk is dat niet nodig he, het gerecht. Een artikel in de pers volstaat om een publieke lynchpartij te organiseren.

En iedereen vindt dat blijkbaar ok.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 13:00   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Aan het gerecht? Good luck!
Je hoort er nu al niets meer over.
De enige zwaardere omerta van de staat en het gerecht uit is die over de sjoemelpoedel...
Buiten het VB is er niemand die daar echt nog iets over zegt, tenzij het gaat om het eigen aandeel in die zaak te vergoeilijken...
Wat eigenlijk heel dom is van de poco's van het gerecht.
Hoe langer dat dat spelleke duurt, hoe vaker er kan gepost worden over de sjoemelpoedel, hare meester (Somers) en haar parlementaire pree, aangevuld met vakantiegeld en eindejaarspremie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 13:01   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
?

Ik wil u geen woorden in de mond leggen hoor, of ik wil niks in uw schoenen schuiven (?)

Jij pleit voor een staat die meer controle neemt. Wat jij "bescherming van de gemeenschapsbelangen" vindt, gaat voor mij niet op in deze casus, gezien het niet over subsidies gaat maar giften, i.e. De staat, noch het publiek is partij.

Jij vindt dat De Staat dan alsnog mag ingrijpen met controle:

"Geld en giften ronselen voor het goede doel, maar met die dingen dat niet doen wat je beloofde, is een vorm van publieke oplichting."

Wel, ik vind dat niet. Als beide partijen tevreden zijn met de transactie, wie zijn wij dan om daar anders over te oordelen.

Maar, ik respecteer dat je het anders ziet hoor. Dit is gewoon een ideologisch meningsverschil. Daar is niks mis mee.
Allez, 't is mijnen toer om te trakteren. Nog nen Duvel?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 15:23   #91
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez, 't is mijnen toer om te trakteren. Nog nen Duvel?
Orval. Merci!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be