Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2014, 19:09   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Napoleon heeft nochtans zijn best gedaan...
Napoleon was doodeenvoudig een voorloper van Hitler voor wat zijn expansiedrift betreft. Wat van hem nog is overgebleven zijn de fundamenten van het Burgerlijk Recht en het Handelsrecht in een aantal Europese landen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 19:14   #22
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

beschaving en islam in 1 zin dat kan tellen whoehahaha
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 21:12   #23
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Als ik geen zaken moet mee financieren die niks te maken hebben met mijn religie en als andere godsdiensten ook niet gefinancierd worden dan zal u mij niet horen.
Een beetje aangepast , zodat het ook voor andere kan gelden
Als ik geen zaken moet mee financieren die niks te maken hebben met mijn overtuiging en als andere (geloofs)overtuigingen ook niet gefinancierd worden dan zal u mij niet horen.
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 21:16   #24
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen zeker en vast niet.

Ik verloochen mijn identiteit niet om een ander tevreden te stellen. Ik praktiseer in mijn prive en in het openbaar mijn religie.
Awel , dat moet voor IEDEREEN kunnen gelden (binnen het wettige) !!
Waarom kan dit niet voor sommige ??

(dikke uitzondering)
Pedo's vind ik er zelfs ziekelijk los over gaan !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 mei 2014 om 21:16.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 21:48   #25
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
In onze beschaving zijn de mannen en vrouwen gelijkwaardig; In islamwereld is dat niet het geval, schreef mijnheer Filip Dewinter.

Wat bedoelt hij juist met "onze" beschaving ?

De Europese beschaving vindt haar oorsprong in de islamitische beschaving.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 23:42   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De Europese beschaving vindt haar oorsprong in de islamitische beschaving. Of moeten we om ideologische redenen de geschiedenis vervalsen ?
Als dat uw conclusie is, kent u hoegenaamd niets van de geschiedenis van de Europese beschaving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 23:46   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ach waarom ook niet he? Maak er ineens het zionisme van. Je bent toch goed bezig.
Probeer eens zijn bewering te weerleggen. Als u dat kan, tenminste...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 23:48   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nee, als de moslims geen belastingen betalen. Of anders sharia in haar oude versie omgekeerd toepassen. Een autonomie voor moslims. Niet moslims betalen de belastingen, en de moslims - alleen werkende mannen - betalen een Jizya: 30 �* 50 € / jaar. Is het niet goed?
Neen, in een westerse staat staan de burgers in gelijkheid tegenover elkaar. Er kan dus geen belastingstelsel uitgewerkt worden voor een bepaalde religieuze groep.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 23:49   #29
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben moslim. Ik voel me moslim in de eerste plaats en ik wens me overal en ten allen tijde kenbaar te maken als moslima. Alleen zo kan ik mezelf zijn.
Nee nee, Vlaanderen is pro-vrijheid behalve voor moslims.

De vrouw heeft het recht zich sexy te kleden , niet om een hoofddoek te dragen.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 22 mei 2014 om 23:49.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 06:36   #30
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee nee, Vlaanderen is pro-vrijheid behalve voor moslims.

De vrouw heeft het recht zich sexy te kleden , niet om een hoofddoek te dragen.
Het is inderdaad assimileren of het afbollen.
De islam is achterlijk, zelfs moraalfilosoof Vermeersch is het daar over eens.
Achterlijkheid moet nu eenmaal bestreden worden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 06:49   #31
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De Europese beschaving vindt haar oorsprong in de islamitische beschaving. Of moeten we om ideologische redenen de geschiedenis vervalsen ?
De Islam vindt zijn oorsprong bij de Christenen en Joden, of moeten we om ideologische redenen de geschiedenis vervalsen ?
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 06:50   #32
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben moslim. Ik voel me moslim in de eerste plaats en ik wens me overal en ten allen tijde kenbaar te maken als moslima. Alleen zo kan ik mezelf zijn.
En hoe moeten moslim mannen dat doen, ook een sluier dragen?

.
Iemand die een sluier draagt is een extremist die zegt "ik wil niet werken, geef me een uitkering en vlug". Ga naar een "land van geloof" en laat ons "land van ongeloof" met rust.

Laatst gewijzigd door Doge : 23 mei 2014 om 06:52.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 07:10   #33
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee nee, Vlaanderen is pro-vrijheid behalve voor moslims.

De vrouw heeft het recht zich sexy te kleden , niet om een hoofddoek te dragen.
Ik ben verschoten van het antwoord. Mij lijkt het maar logisch dat ieder zijn eigen geloof financiert en beleefd.

wanneer religies subsidies krijgen en gebouwen. Wat met ons? Met hoeveel moet ik zijn voor zo n subsidie? Bewijzen genoeg en sterker dan alle religies tezamen. In doubt? Do It yourself under shamanic guidance...

Laatst gewijzigd door Peche : 23 mei 2014 om 07:11.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 12:09   #34
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Vervals niet de geschiedenis, beste Nationalist. Moslims hebben meer recht op Europese beschaving dan U! Natuurlijke zonder kolonialisme = het leegzuigen van de Derde Wereld. De islamitische verovering van Spanje bracht daar leven in multiculturalisme, interreligieuze dialoog, beschaving en kenniscentra. Het was geen kolonie, maar een paradijs van islamwereld, kapot gemaakt door reconquista, terwijl het tweede centrum in Irak vernietigd werd door Mongolen.
:
En zo liegen de fascisten maar door, in hun ingebeelde wereldjes van schijnbestaan zonder enige relevantie.

De vernietiging van Santiago de Compostella, toen het belangrijkste christelijk oord na Rome, door de moslims wordt dan 'interreligieuze dialoog'. De financiele afpersing van christenen is een 'paradijs van islamwereld'. Het verbod kerken te bouwen is 'beschaving'.
De vernietiging van de Perzische beschaving was een goed werkterrein, en de dag vandaag is het niet anders.

Terwijl het niks voorstelt in vergelijking met Sicilie-Napels, een koninkrijk geleid door Normandiers waar moslims het goed hadden.

Moslims hebben op niks recht in Europa. Hun enige trackrecord is vernietiging van anderen. Je hoeft maar te wandelen van Rabat tot Lahore.
Zuigen aan de tepels van de consumptiemaatschappij, dat zijn de moslims in west-europa.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 12:26   #35
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen zeker en vast niet.

Ik verloochen mijn identiteit niet om een ander tevreden te stellen. Ik praktiseer in mijn prive en in het openbaar mijn religie.
Maar wij moeten als westerlingen onze identiteit wel verloochenen om de islamieten tevreden te stellen, dat vind jij maar meer dan normaal.

Uw vrijheid stopt waar de mijne begint en vice versa; vermits uw vrijheid uiterst beperkt is door uw vrede-en vrouwlievende godsdienst, zou ik mij serieus moeten kunnen laten gaan maar niets is minder waar.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 12:29   #36
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee nee, Vlaanderen is pro-vrijheid behalve voor moslims.

De vrouw heeft het recht zich sexy te kleden , niet om een hoofddoek te dragen.
Waarom moet iemand (de man) het recht krijgen om een ander persoon (de vrouw) te discrimineren?
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 12:30   #37
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
De Islam vindt zijn oorsprong bij de Christenen en Joden, of moeten we om ideologische redenen de geschiedenis vervalsen ?
Islamieten doen niks liever dan te teren op hun oude "verwezenlijkingen"; kan ook niets anders als je niks hebt in het heden om fier op te zijn.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 12:31   #38
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
In onze beschaving zijn de mannen en vrouwen gelijkwaardig; In islamwereld is dat niet het geval, schreef mijnheer Filip Dewinter.

Wat bedoelt hij juist met "onze" beschaving ?

De Europese beschaving vindt haar oorsprong in de islamitische beschaving. Of moeten we om ideologische redenen de geschiedenis vervalsen ?

Een echte intellectuele hervorming begon met het Averroïsme. De scholastiek was niets anders dan het christianiseren van islamitische Kalam. De wetenschappelijke methode die formele logica verving in het verwerven van kennis was ontwikkeld in islamwereld door Biruni en Alhacen, en dan in Europa geïntroduceerd door Roger Bacon. De eerste Europeanen volgden hun universitaire opleiding in de eerste universiteit in de geschiedenis, opgericht door een vrouw Fatima al-Fihri; zelfs een Paus heeft daar een cursus gevolgd: Paus Silvester II. Een einde brengen aan scholastiek en begin van moderne filosofie begon met het leren kennen van Algazel en zijn epistemologische methode: de Cartesiaanse twijfel. De politieke hervorming begon met sola scriptura oftewel het christianiseren van de islam ... and the list goes on!

Vervals niet de geschiedenis, beste Nationalist. Moslims hebben meer recht op Europese beschaving dan U! Natuurlijke zonder kolonialisme = het leegzuigen van de Derde Wereld. De islamitische verovering van Spanje bracht daar leven in multiculturalisme, interreligieuze dialoog, beschaving en kenniscentra. Het was geen kolonie, maar een paradijs van islamwereld, kapot gemaakt door reconquista, terwijl het tweede centrum in Irak vernietigd werd door Mongolen.

US verovert Afghanistan en brengen naar daar zelfs geen 2dehands telescoop terwijl ze NASA hebben !! Denk toch verdomme na, bestudeer de geschiedenis zonder de ideologische vooroordelen.

Hoe kleurt u uw beschaving? Is het seculier? De positie van de vrouw in moslimlanden is véél beter dan de positie van de vrouw in meerdere seculiere landen in Afrika en de rest van de derde wereld. Hoe maakt u uw vergelijking, en hoe definieert u uw "onze" ? Bent u "beter" of "superieur" omdat u zogezegd voor gelijkheid man en vrouw pleit, of omdat u lekenstaat kent?
Goed, het armste land ter wereld is praktisch, en volgens grondwet een seculier land (Angola). Het enigste land dat gelijkheid van man en vrouw kent is Noord-Korea.

En ik heb een vraag: waarom zijn de meeste bekeerlingen tot de islam in het (geografisch) westen vrouwen? Waarom is de meerderheid van praktiserende moslims vrouwelijk ?


"Onze" beschaving !!!!!
Dank u. Ik ben voor het eerst in weken spontaan in lachen uitgebarsten bij het lezen van uw proza...

Een achterlijke godsdienst van amper een goede 1000 jaar oud staat aan de bron van beschaving die tienduizenden jaren oud is...

Humor hoort onder K&K thuis weet je...

__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 13:55   #39
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De Europese beschaving vindt haar oorsprong in de islamitische beschaving. Of moeten we om ideologische redenen de geschiedenis vervalsen ?
Maar dit is volstrekte onzin. In deze contreien liepen bv. al Romeinen rond honderden jaren voor dat er zelfs maar sprake was van de Islam.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 14:27   #40
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Maar dit is volstrekte onzin. In deze contreien liepen bv. al Romeinen rond honderden jaren voor dat er zelfs maar sprake was van de Islam.
Laat hem/haar toch in de waan....waanzin
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be