Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2013, 09:22   #1
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard Justitie heeft niets beters te doen

Terwijl het Parlement zich bezighoudt met bekvechten over het colloqueren van een stel panda's, heeft men bij Justitie zo weinig nuttigs te doen, dat men besluit zich bezig te houden met een 15-jarige tegenhouden naar India te vertrekken om in een boeddhistisch klooster te gaan.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130913_00739365

Integraal deel van de oorlog tegen religie, die het progressieve Westen voert, volgens mij. Nu ja, op één religie na natuurlijk. Je weet wel, die religie waarbinnen 12-jarige meisjes zonder problemen op vakantie gaan en niet meer terug kunnen keren wegens uitgehuwelijkt aan een 40-jarige, de religie van de vrede.

We kunnen het natuurlijk niet hebben dat 15-jarigen spiritueel zijn en waarden hebben. 15-jarigen moeten tv-zombies zijn, die ofwel gek zijn van One Direction of Michael Bay-films, matig op school presteren, alles geloven wat hen daar verteld wordt en vooral niet teveel nadenken.

Goed te zien dat ons belastinggeld zo nuttig besteed wordt.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 september 2013 om 09:34.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:27   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.381
Standaard

Wat zijn eigenlijk de redenen dat die jonge niet weg mag?

Daarbij, heeft hij toestemming van zijn ouders?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 14 september 2013 om 09:27.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:38   #3
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat zijn eigenlijk de redenen dat die jonge niet weg mag?
De zogezegde reden van Justitie; die moeder zou haar zoon wel eens verplicht kunnen hebben of geïndoctrineerd kunnen hebben. Ze zou dus een boeddhistische stempel gedrukt kunnen hebben (je weet wel, waarden en normen), en dat is een problematische opvoedsituatie volgens Justitie. Als ze haar zoon nu gewoon als een doorsnee 15-jarig leeghoofd had opgevoed, dan was er geen probleem.

De echte reden: oorlog tegen religie/levensbeschouwing.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Daarbij, heeft hij toestemming van zijn ouders?
Hij heeft toestemming van zijn moeder.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:43   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De zogezegde reden van Justitie; die moeder zou haar zoon wel eens verplicht kunnen hebben of geïndoctrineerd kunnen hebben. Ze zou dus een boeddhistische stempel gedrukt kunnen hebben (je weet wel, waarden en normen), en dat is een problematische opvoedsituatie volgens Justitie. Als ze haar zoon nu gewoon als een doorsnee 15-jarig leeghoofd had opgevoed, dan was er geen probleem.

De echte reden: oorlog tegen religie/levensbeschouwing.


Hij heeft toestemming van zijn moeder.
1: Zelfs al zou dat zo zijn, wat maakt dat nu uit? Die jonge gaat toch niet naar Syrië om mensen af te slachten?

Die jonge wilt gewoon zijn levensbeschouwing nog praktischer maken.

Maar oorlog tegen religie/levensbeschouwing? Lijkt mij een beetje overdreven, is het niet?

Daarbij, je hebt het leeghoofden. Maar in zo,n klooster leer je ook niet veel hé, je bent de gehele dag aan het mediteren.


2: Ah oke, en waar is papa hier?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 09:56   #5
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Zelfs al zou dat zo zijn, wat maakt dat nu uit? Die jonge gaat toch niet naar Syrië om mensen af te slachten?

Die jonge wilt gewoon zijn levensbeschouwing nog praktischer maken.

Maar oorlog tegen religie/levensbeschouwing? Lijkt mij een beetje overdreven, is het niet?
Misschien een beetje overdreven. Maar de Staat ziet religie en spirituele, traditionelere levensbeschouwingen toch liever verdwijnen voor een waardenloze grijze samenleving. Kruisbeelden verwijderen uit openbare plaatsen, zedenleer i.p.v. godsdienst, hoofddoekenverboden (hoewel het politiek landschap daar verdeeld is en islam nog redelijk getolereerd wordt), het globale idee dat wie zijn kind religieus opvoedt hen indoctrineert etc.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Daarbij, je hebt het leeghoofden. Maar in zo,n klooster leer je ook niet veel hé, je bent de gehele dag aan het mediteren.
Als dat even zwaar is als seminarie hier, zijn dat geen studies om eens even uit interesse bij te doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Ah oke, en waar is papa hier?
Geen idee, ben ik nog nergens tegengekomen in de artikels.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 september 2013 om 09:57.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:02   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Misschien een beetje overdreven. Maar de Staat ziet religie en spirituele, traditionelere levensbeschouwingen toch liever verdwijnen voor een waardenloze grijze samenleving. Kruisbeelden verwijderen uit openbare plaatsen, zedenleer i.p.v. godsdienst, hoofddoekenverboden (hoewel het politiek landschap daar verdeeld is en islam nog redelijk getolereerd wordt), het globale idee dat wie zijn kind religieus opvoedt hen indoctrineert etc.

Als dat even zwaar is als seminarie hier, zijn dat geen studies om eens even uit interesse bij te doen.

Geen idee, ben ik nog nergens tegengekomen in de artikels.
1: Dat klopt.

Maar het lijkt wel of jij naar een non-materialistische wereld wilt. Ben je dan ook tegen technologische ontwikkeling?

2: Dat is het punt niet hé.

In zo,n boeddhistisch klooster krijgen kinderen geen onderwijs in allerlei vakken. Ze leren alleen hoe ze zo goed mogelijk boeddhist kunnen zijn.

3: Ah, oké.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:05   #7
Rollercoaster
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 september 2012
Berichten: 726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Kruisbeelden verwijderen uit openbare plaatsen, zedenleer i.p.v. godsdienst, hoofddoekenverboden (hoewel het politiek landschap daar verdeeld is en islam nog redelijk getolereerd wordt), het globale idee dat wie zijn kind religieus opvoedt hen indoctrineert etc.
Liever zedenleer dan sprookjes lezen van iemand die over het water liep, verlamden kon doen lopen, vissen en broden kan vermenigvuldigen.
In zedenleer wordt er tenminste nagedacht ipv alles zomaar klakkeloos over te nemen.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:06   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Liever zedenleer dan sprookjes lezen van iemand die over het water liep, verlamden kon doen lopen, vissen en broden kan vermenigvuldigen.
In zedenleer wordt er tenminste nagedacht ipv alles zomaar klakkeloos over te nemen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:11   #9
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Liever zedenleer dan sprookjes lezen van iemand die over het water liep, verlamden kon doen lopen, vissen en broden kan vermenigvuldigen.
Als je het verschil tussen sprookjes en religie niet begrijpt, dan heeft de progressieve samenleving zijn werk goed gedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
In zedenleer wordt er tenminste nagedacht ipv alles zomaar klakkeloos over te nemen.
Dat lijkt me weinig waarschijnlijk, aangezien het over een les gaat in ons secundair onderwijs. Mensen leren nadenken is wel het laatste wat men daar probeert te doen.
Haha, alsof dat zo open-minded is. Als het erop aankomt, mag je bij zedenleer mooi binnen het progressieve denkkader blijven.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 september 2013 om 10:12.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:14   #10
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Terwijl het Parlement zich bezighoudt met bekvechten over het colloqueren van een stel panda's, heeft men bij Justitie zo weinig nuttigs te doen, dat men besluit zich bezig te houden met een 15-jarige tegenhouden naar India te vertrekken om in een boeddhistisch klooster te gaan.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130913_00739365

Integraal deel van de oorlog tegen religie, die het progressieve Westen voert, volgens mij. Nu ja, op één religie na natuurlijk. Je weet wel, die religie waarbinnen 12-jarige meisjes zonder problemen op vakantie gaan en niet meer terug kunnen keren wegens uitgehuwelijkt aan een 40-jarige, de religie van de vrede.

We kunnen het natuurlijk niet hebben dat 15-jarigen spiritueel zijn en waarden hebben. 15-jarigen moeten tv-zombies zijn, die ofwel gek zijn van One Direction of Michael Bay-films, matig op school presteren, alles geloven wat hen daar verteld wordt en vooral niet teveel nadenken.

Goed te zien dat ons belastinggeld zo nuttig besteed wordt.
Waar je in deze rekening mee moet houden:

1. De kleine neemt op zijn 15 jaar een beslissing die hem 15 jaar lang in een klooster gaat steken. Kan hij op die leeftijd die keuze maken?

2. De kleine is kinderachtig genoeg om "ik heb op mijn 5 jaar 5 dagen lang geweend om een monnikspij te krijgen" als een argument te beschouwen. Ik heb dat ook gedaan denk ik, voor een zorro kostuum of een cowboy pakje.

3. Die kleine kan op zijn 18 of 21 jaar krek dezelfde beslissing maken. Hij zal daar niet dood van gaan.

4. Justitie onderzoekt nog steeds bovenstaande argumenten op aangeven van de kleine zijne nonkel die bezorgd is. Er is vooralsnog geen enkele definitieve uitspraak. Voor hetzelfde geld zeggen ze binnen een paar weken "ga uw gang".

5. Het is de verdomde plicht van justitie om deze zaken te onderzoeken.

Ik volg met interesse het verdere verloop en zal mijn eindconclusie ten gepaste tijde maken. Dat moment is nu nog niet gekomen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:17   #11
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Dat klopt.

Maar het lijkt wel of jij naar een non-materialistische wereld wilt. Ben je dan ook tegen technologische ontwikkeling?
Neen, ik ben gewoon tegen de uitroeiing van traditionalisme en spiritualiteit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Dat is het punt niet hé.
In zo,n boeddhistisch klooster krijgen kinderen geen onderwijs in allerlei vakken. Ze leren alleen hoe ze zo goed mogelijk boeddhist kunnen zijn.
Ja en? In seminarie leer je hoe een zo goed mogelijk priester te zijn. In Geneeskunde leer je hoe een zo goed mogelijk dokter te zijn. In een wetenschappelijke faculteit leer je hoe een zo goed mogelijk wetenschapper te zijn....

In het secundair onderwijs leer je hoe een zo goed mogelijk ... euhm ... eigenlijk leer je daar niet veel behalve de boeken en leerkrachten papegaaien, waarvan de meeste lessen nog nutteloos zijn ook.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:21   #12
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen, ik ben gewoon tegen de uitroeiing van traditionalisme en spiritualiteit.

Ja en? In seminarie leer je hoe een zo goed mogelijk priester te zijn. In Geneeskunde leer je hoe een zo goed mogelijk dokter te zijn. In een wetenschappelijke faculteit leer je hoe een zo goed mogelijk wetenschapper te zijn....

In het secundair onderwijs leer je hoe een zo goed mogelijk ... euhm ... eigenlijk leer je daar niet veel behalve de boeken en leerkrachten papegaaien, waarvan de meeste lessen nog nutteloos zijn ook.
1: Waarom?

Kijk voor de duidelijkheid ik ben niet anti-spiritualiteit. Alleen welke voordelen brengt het met zich mee? Waarom mag spiritualiteit niet uitgeroeid worden?

2: Zolang die boeddhisten gewoon in dat klooster blijven heb ik er totaal geen problemen mee. Maar ze moeten zich niet gaan bemoeien met andere zaken. Want daar hebben ze de kennis gewoon niet voor.

En is het secundair onderwijs in België echt zo slecht? Hoezo leer je alleen boeken en leerkrachten papegaaien. En hoe erg is dat?

Je moet dingen toch van iets of iemand leren niet waar?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:23   #13
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Waar je in deze rekening mee moet houden:

1. De kleine neemt op zijn 15 jaar een beslissing die hem 15 jaar lang in een klooster gaat steken. Kan hij op die leeftijd die keuze maken?
Waarom niet?
Dat Justitie die keuze niet kan maken, staat vast.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
2. De kleine is kinderachtig genoeg om "ik heb op mijn 5 jaar 5 dagen lang geweend om een monnikspij te krijgen" als een argument te beschouwen. Ik heb dat ook gedaan denk ik, voor een zorro kostuum of een cowboy pakje.
Waar beschouwd hij dat als argument?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
. Die kleine kan op zijn 18 of 21 jaar krek dezelfde beslissing maken. Hij zal daar niet dood van gaan.
Maar goed dat die magische grens 18 bestaat, waarop je plots als bij wonder van de ene dag op de andere over vrije wil beschikt he.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
4. Justitie onderzoekt nog steeds bovenstaande argumenten op aangeven van de kleine zijne nonkel die bezorgd is. Er is vooralsnog geen enkele definitieve uitspraak. Voor hetzelfde geld zeggen ze binnen een paar weken "ga uw gang".

5. Het is de verdomde plicht van justitie om deze zaken te onderzoeken.
Hoe is Uw kind een boeddhistische stempel geven schadelijker dan hem de waarden- en hersenloze prefab pop-cultuur stempel geven? Is het ook de taak van Justitie om dat te onderzoeken? Er lopen namelijk honderd duizenden systeemslaven los, geïndoctrineerd van kinds af aan, die elk woord van de regime-pers geloven en nog geen tiende van hun potentieel benutten omdat de maatschappij het eruit gestampt heeft ten voordele een grijze egalitaire massa ja-knikkende belastingszombies te creëren.

Maar als er plots religie mee gemoeid is, oei oei, dan is het oppassen, dan moeten we eens onderzoeken of die levenssituatie wel goed is.

Wel, de opvoedsituatie van de meeste mensen zuigt, dat merk je aan de hoeveelheid idioten die er slaafs bijlopen, en het heeft de ballen met religie te maken. Zoals ik al zei, hij heeft het recht een doorsnee 15-jarig leeghoofd te zijn, en dat is blijkbaar niet problematisch.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 september 2013 om 10:37.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:29   #14
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht

1. De kleine neemt op zijn 15 jaar een beslissing die hem 15 jaar lang in een klooster gaat steken. Kan hij op die leeftijd die keuze maken?
Onzin. Kan er elk moment uit stappen.

Citaat:
2. De kleine is kinderachtig genoeg om "ik heb op mijn 5 jaar 5 dagen lang geweend om een monnikspij te krijgen" als een argument te beschouwen. Ik heb dat ook gedaan denk ik, voor een zorro kostuum of een cowboy pakje.
En heb je dit dan ook gekregen of moest er eerst een rechterlijke uitspraak over gedaan worden. En ? Ben je nog steeds Zorro ?

Citaat:
3. Die kleine kan op zijn 18 of 21 jaar krek dezelfde beslissing maken. Hij zal daar niet dood van gaan.
Zeg dat eens tegen meneer pastoor die kinderen van 12 hun ' doopgeloften ' laten hernieuwen ?

Citaat:
4. Justitie onderzoekt nog steeds bovenstaande argumenten op aangeven van de kleine zijne nonkel die bezorgd is. Er is vooralsnog geen enkele definitieve uitspraak. Voor hetzelfde geld zeggen ze binnen een paar weken "ga uw gang".
Opnieuw een vliegticket kopen en de zaak is rond.

Citaat:
5. Het is de verdomde plicht van justitie om deze zaken te onderzoeken.
Had justitie maar eens zoveel werk gestoken in de "Syrië - pelgrims ", waren er minder doden te betreuren. Die ' kleine ' gaat dit wel overleven.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:35   #15
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Waarom?

Kijk voor de duidelijkheid ik ben niet anti-spiritualiteit. Alleen welke voordelen brengt het met zich mee? Waarom mag spiritualiteit niet uitgeroeid worden?
Je gebruikt nu eigenlijk hetzelfde drogargument tegen spiritualiteit dat neo-luddieten tegen nieuwe technologie gebruiken 'Is het nuttig/nodig?'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Zolang die boeddhisten gewoon in dat klooster blijven heb ik er totaal geen problemen mee. Maar ze moeten zich niet gaan bemoeien met andere zaken. Want daar hebben ze de kennis gewoon niet voor.
Mijn punt betreft democratie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En is het secundair onderwijs in België echt zo slecht? Hoezo leer je alleen boeken en leerkrachten papegaaien. En hoe erg is dat?

Je moet dingen toch van iets of iemand leren niet waar?
Er is een verschil tussen mensen dingen leren opzeggen en ze leren redeneren. Met redeneren kan je veel meer.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 september 2013 om 10:36.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 10:39   #16
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je gebruikt nu eigenlijk hetzelfde drogargument tegen spiritualiteit dat neo-luddieten tegen nieuwe technologie gebruiken 'Is het nuttig/nodig?'.

Mijn punt betreft democratie

Er is een verschil tussen mensen dingen leren opzeggen en ze leren redeneren. Met redeneren kan je veel meer.
1: Mwau, deels.

Maar ik vraag in hoeverre het nuttig/nodig is. Ik zeg niet dat het nutteloos is ofzo.

2: Dat wist ik.

3: Klopt, maar leren ze in het secundair onderwijs niet redeneren?

Dat lijkt mij sterk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 11:10   #17
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Liever zedenleer dan sprookjes lezen van iemand die over het water liep, verlamden kon doen lopen, vissen en broden kan vermenigvuldigen.
In zedenleer wordt er tenminste nagedacht ipv alles zomaar klakkeloos over te nemen.
Zedenleer? Ah ja, dat vak waar ze aan kinderen uitleggen hoe goed multicul is en hoe verdraagzaam dat ze moeten zijn. Zelfs politieke voorkeuren worden daar ingeprent of verboden. Toffe les...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 11:29   #18
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom niet?
Dat Justitie die keuze niet kan maken, staat vast.
Sinterklaas kan dat ook niet. Wat is uw punt?
Justitie moet onderzoeken (op vraag van de nonkel) of die kleine 1) die beslissing zelf maakte 2) de thuis situatie voldoende breed is om hem voldoende beslissingsmacht te kunnen toekennen en 3) of er sprake is van ingeplante ideen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waar beschouwd hij dat als argument?
In elk videointerview dat ik zag is het zelfs zijn zwaarste argument

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Maar goed dat die magische grens 18 bestaat, waarop je plots als bij wonder van de ene dag op de andere over vrije wil beschikt he.
Leeftijdsgrenzen zijn altijd arbitrair. Het consensus is die 18 jaar. Als iedereen zijn eigen grenzen mag afbakenen dan heb je chaos en geen houvasten meer.
18 jaar heeft als bijkomend voordeel dat schoolcarriere is afgelopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Hoe is Uw kind een boeddhistische stempel geven schadelijker dan hem de waarden- en hersenloze prefab pop-cultuur stempel geven?
Als je de vraag zo stelt: je voedt je kind op om zich buiten te maatschappij te plaatsen. Het is zelfs zo schadelijk dat als die kleine van idee veranderd, hij terug aan zijn humaniora mag beginnen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Is het ook de taak van Justitie om dat te onderzoeken? Er lopen namelijk honderd duizenden systeemslaven los, geïndoctrineerd van kinds af aan, die elk woord van de regime-pers geloven en nog geen tiende van hun potentieel benutten omdat de maatschappij het eruit gestampt heeft ten voordele een grijze egalitaire massa ja-knikkende belastingszombies te creëren.

Maar als er plots religie mee gemoeid is, oei oei, dan is het oppassen, dan moeten we eens onderzoeken of die levenssituatie wel goed is.

Wel, de opvoedsituatie van de meeste mensen zuigt, dat merk je aan de hoeveelheid idioten die er slaafs bijlopen, en het heeft de ballen met religie te maken. Zoals ik al zei, hij heeft het recht een doorsnee 15-jarig leeghoofd te zijn, en dat is blijkbaar niet problematisch.
Ik vind dat even spijtig als jij. Het enige verschil dat ik zie is dat leeghoofden tenminste met de kudde meelopen. Niet echt bewonderenswaardig, maar ze kunnen tenminste hun kansen benutten zodra ze tot de jaren van verstand komen zonder de achterstand die deze kleine nu heeft.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 14 september 2013 om 11:31.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 11:39   #19
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Onzin. Kan er elk moment uit stappen.
Ik wens hem veel succes om een trein- en vliegtuigticket, huurwaarborg, westerse kleren bij elkaar te bedelen. Om van de bijkomende kosten die gaat maken om dat te plannen alleen al nog te zwijgen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En heb je dit dan ook gekregen of moest er eerst een rechterlijke uitspraak over gedaan worden. En ? Ben je nog steeds Zorro ?
Neen he, bedankt om mijn punt te maken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zeg dat eens tegen meneer pastoor die kinderen van 12 hun ' doopgeloften ' laten hernieuwen ?
Doe ik hoor, maak u geen zorgen, je kan mijn post in het "religie" forum daarover nalezen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Opnieuw een vliegticket kopen en de zaak is rond.
Inderdaad, meteen een levensles die de kleine nog miste. Het leven loopt niet van een leien dakje, het leven is duur, tegen de stroom inroeien zorgt voor weerstand. Gratis lessen die de kleine nog niet had, noch heeft laten doorwegen in "zijn" beslissing


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Had justitie maar eens zoveel werk gestoken in de "Syrië - pelgrims ", waren er minder doden te betreuren. Die ' kleine ' gaat dit wel overleven.
Spijtig genoeg hebben de moslimknapen minder bezorgde familie. Dat kan je niet op justitie steken.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 15:01   #20
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Sinterklaas kan dat ook niet. Wat is uw punt?
Justitie moet onderzoeken (op vraag van de nonkel) of die kleine 1) die beslissing zelf maakte 2) de thuis situatie voldoende breed is om hem voldoende beslissingsmacht te kunnen toekennen en 3) of er sprake is van ingeplante ideen
1) Die kleine herhaalt nochtans genoeg dat hij de beslissing zelf maakte. Moet dat nu voor elke 15-jarige gedaan worden die naar het buitenland gaat?
2)Waarom zou dat minder breed zijn? Omdat het religie betreft misschien?
3) Er is overal sprake van ingeplante ideeën. Van een moderne christelijke opvoeding tot islamitische opvoeding, en van boeddhisme tot de achterlijke prefab pop-cultuur van vandaag.
Dat is nu eenmaal deel van opvoeding. Vertel jij me eens hoe je een kind kan opvoeden zonder het jouw waarden en normen mee te geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
In elk videointerview dat ik zag is het zelfs zijn zwaarste argument
Waarom zou hij überhaupt moeten argumenteren? Moet jij ook beargumenteren waarom jij waar gaat en staat?
Waarom zit jij op dit forum, verantwoord eens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Leeftijdsgrenzen zijn altijd arbitrair. Het consensus is die 18 jaar. Als iedereen zijn eigen grenzen mag afbakenen dan heb je chaos en geen houvasten meer.
18 jaar heeft als bijkomend voordeel dat schoolcarriere is afgelopen.
Danku, het gaat hier inderdaad maar weer eens over het autoritarisme van de meerderheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als je de vraag zo stelt: je voedt je kind op om zich buiten te maatschappij te plaatsen. Het is zelfs zo schadelijk dat als die kleine van idee veranderd, hij terug aan zijn humaniora mag beginnen.
Buiten onze maatschappij, en als je ziet hoe ver die gedegenereerd is, kan je dat niemand kwalijk nemen. Ook, wat heb jij of Justitie daarover te zeggen?
En? Als Uwe kleine TSO gaat doen en hij verandert in het 3de van gedacht en wil ASO gaan doen, mag hij ook opnieuw beginnen. Though shit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik vind dat even spijtig als jij. Het enige verschil dat ik zie is dat leeghoofden tenminste met de kudde meelopen.
Ten minste? Jij zegt dat alsof dat iets goeds is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Niet echt bewonderenswaardig, maar ze kunnen tenminste hun kansen benutten zodra ze tot de jaren van verstand komen zonder de achterstand die deze kleine nu heeft.
Welke jaren van verstand? Kijk rondom U, haal gewoon Uw buurtbewoners voor de geest. Meen jij nu echt dat die hun kansen gaan benutten? 9/10 (of ze nu 16, 30, of 50 zijn) gaan gewoon lenen bij de bank en hun leventje lang stilzwijgend in de loon- en belastingsslavernij. Ze weten niet beter, en zoland ze veel te dure prullerij en gadgets kunnen kopen kan het ze niet schelen. Als ze thuiskomen, zetten ze de tv aan, en kunnen ze nog wat hersencellen doden en genieten van hun dagelijkse portie non-feiten en non-reality.
Maar godzijdank dat ze niet religieus opgevoed zijn, dat zou pas erg zijn. Dan zouden ze geïndoctrineerd zijn enzo he

Je kind boeddhistisch opvoeden, wat een schande. Enkel de indoctrinatie die goedgekeurd is door Justitie mag! Doet me hieraan denken. Kies voor een opvoeding/stempel en levensbeschouwing die government-approved is!
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 september 2013 om 15:08.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be