Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2004, 12:54   #1
Artesia
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 oktober 2002
Berichten: 71
Standaard

Al bijna 6 jaar word ik geplaagd door zeer hardnekkige voetwratten (doornwratten).
Ik probeerde alle mogelijke smeersels, zalfjes en vrij verkrijgbare pillen doch alles bleef vergeefse moeite.

De eerste dermatologe die ik raadpleegde na diverse bezoeken aan mijn huisarts kwam aanzetten met bevriezen, de tweede wou opereren en de derde schreef een middel tegen maagzweren voor (Tagamed) dat op mirakuleuze wijze wratten doet verdwijnen.
Het middel Tagamed bestaat niet meer en is vervangen door het witte produkt CIMETIDINE EG.
Van de 28 pillen in een doosje nam ik er al 24 in en ondertussen zijn 3 van de 8 wratten verdwenen.
Ik zal dokter Hertoghs van het UZ Edegem eeuwig dankbaar blijven!
Hopelijk hebben mede-lotgenoten die net als ik jaren geteisterd worden door deze zeer pijnlijke kwaal iets aan mijn bericht.
Ik wens diegenen die het aanbelangt succes toe!
Artesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:35   #2
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Mijn bomma haalde zo een kruid uit de tuin tegen wratten: stengel afsnijden, en dan het sap op uw wrat smeren. Het werkte hoor.
Ik ben wel vergeten welk kruid het is. Misschien kan iemand anders wel helpen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:42   #3
cuboidz
Lokaal Raadslid
 
cuboidz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2003
Berichten: 354
Standaard

Toeval wil dat ik volgende week naar de huidarts ga omdat ik een paar wratten op mijn tenen heb. Als geen enkele voorgestelde oplossing werkt zal ik zeker eens de jouwe voorstellen aan mijn dokter
__________________
Don't worry I got an idea. An idea so smart my head would explode if I even began to know what I was talking about...

-- Peter Griffin --
cuboidz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:57   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Mijn bomma haalde zo een kruid uit de tuin tegen wratten: stengel afsnijden, en dan het sap op uw wrat smeren. Het werkte hoor.
Ik ben wel vergeten welk kruid het is. Misschien kan iemand anders wel helpen.
dat kruid heet Stinkende Gouwe



ooit in mijn tuin geplant omdat ik die ook voor eventuele wratten wou gebruiken, nu niet meer weg te krijgen

maar vroeger heb ik een wrat die er reeds jaren stond weggekregen door ze te verkopen (voor 1 frank). raar maar waar, na de verkoop was ze ineens verdwenen! Is echter maar éénmaal gelukt.

een ander middel haalde ik bij de apotheker: duoform of zoiets, flesje met vloeistof die je er dagelijks moest aanwrijven, het vel stierf af en de wrat kon je dan verwijderen. Misschien wel op basis van het sap van stinkende gouwe?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:58   #5
Yucagira
Europees Commissaris
 
Yucagira's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 6.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Mijn bomma haalde zo een kruid uit de tuin tegen wratten: stengel afsnijden, en dan het sap op uw wrat smeren. Het werkte hoor.
Ik ben wel vergeten welk kruid het is. Misschien kan iemand anders wel helpen.
Chelidonium majus , het kon goede quiz vraag zijn , trouwens
Yucagira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 14:18   #6
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Mijn bomma haalde zo een kruid uit de tuin tegen wratten: stengel afsnijden, en dan het sap op uw wrat smeren. Het werkte hoor.
Ik ben wel vergeten welk kruid het is. Misschien kan iemand anders wel helpen.
dat kruid heet Stinkende Gouwe



ooit in mijn tuin geplant omdat ik die ook voor eventuele wratten wou gebruiken, nu niet meer weg te krijgen

maar vroeger heb ik een wrat die er reeds jaren stond weggekregen door ze te verkopen (voor 1 frank). raar maar waar, na de verkoop was ze ineens verdwenen! Is echter maar éénmaal gelukt.

een ander middel haalde ik bij de apotheker: duoform of zoiets, flesje met vloeistof die je er dagelijks moest aanwrijven, het vel stierf af en de wrat kon je dan verwijderen. Misschien wel op basis van het sap van stinkende gouwe?
Merci! Stinkende Gauwe, dat zou mijn bijnaam kunnen zijn!
trouwens, dat van die wrat verkopen is ook iets dat mijn bomma mij heeft aangeraden.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 14:38   #7
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

maar vroeger heb ik een wrat die er reeds jaren stond weggekregen door ze te verkopen (voor 1 frank). raar maar waar, na de verkoop was ze ineens verdwenen! Is echter maar éénmaal gelukt.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 14:57   #8
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ge moet dat verkopen aan ne wrattenkoopman. heel af en toe komen die nog eens voorbij.
Die roepen dan luid : oud ijzer, koper, wratten en kapotte batteries...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 01:14   #9
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ge moet dat verkopen aan ne wrattenkoopman. heel af en toe komen die nog eens voorbij.
Die roepen dan luid : oud ijzer, koper, wratten en kapotte batteries...
Gij komt er graag met een kou hand aan he,k'vind u wel grappig en ik lees steeds graag uw commentaren.
Gij doet uwe naam alle eer aan.
al eens gedacht aan een carriere in de showbiss.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 08:47   #10
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Wat een gezellig onderwerp : Wratten!
Zeker een aanrader voor aan de ontbijttafel.

Wat is een wrat nu eigenlijk precies? Allee... dat het een vieze ophoping van huid is, weet ik wel, maar waarvan krijg je het en waarom?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 09:12   #11
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

doornroosje schreef:

Citaat:
Gij komt er graag met een kou hand aan he
waaraan?

circe schreef:

Citaat:
duoform of zoiets
duofilm, best te gebruiken in combinatie met vriezen (met vloeibare stikstof): iedere week 1 x vriezen, ondertussen iedere avond duofilm. --> na een drietal keren is 3/4 van de wratten verdwenen.
Andere mogelijkheden: bleomycine injectie, laserbehandeling, chirurgie, of gewoon wachten... (zie verhaal van verkopen van wrat: wratten verdwijnen vroeg of laat vanzelf!)

Het verhaal van de cimetidine is volgens mij ook een kwakkel. Ik zoek het wel eens op...
__________________
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 09:19   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Ik heb vroeger wel eens een paar keer wratten gehad. Toen behandelden wij dat met azijn: een propje watten met azijn bevochtigen en tegen de wrat plakken met een pleister (uiteraard 's nachts, aangezien het nogal moeilijk wandelen is met dat ding aan je voet).
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 09:20   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Wat een gezellig onderwerp : Wratten!
Zeker een aanrader voor aan de ontbijttafel.

Wat is een wrat nu eigenlijk precies? Allee... dat het een vieze ophoping van huid is, weet ik wel, maar waarvan krijg je het en waarom?
ik dacht dat wratten een gevolg waren van een virusje dat men heeft opgelopen.
Maar vroeger werden die ook "belezen" de buurvrouw van mijn oma was zo'n wrattenbelezenares: een paar geheime spreuken of iets in die aard deden schijnbaar ook de truc!
(dan kan je beter verkopen, brengt nog op ook)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 09:20   #14
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

Bij een eerste snelle search vind ik dat er wel aanwijzingen en vermoedens zijn voor effect van cimetidine, maar het is nog nooit bewezen in dubbelblinde, placebo-gecontroleerde studies... zelfs niet in deze uitgevoerd door de firma's zelf. Maar ondertussen zaaien ze wel verwarring, en slagen ze er blijkbaar in dokters te overtuigen.

Momenteel dus niet aan te raden, tenzij je de farmaceutische firma's wil sponsoren.

(dit is de natte droom voor elke farmafirma: een middel tegen maagzuur dat wat op de retour is qua verkoop krijgt opeens een nieuwe indicatie! researchkosten nul, kassakassa!!)
__________________
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 09:20   #15
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

wratten zijn inderdaad viraal van oorsprong, circe...
__________________
Gentenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 09:41   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

als ik Gentenaar volg dan zou dat maagmiddeltje in dezelfde categorie kunnen thuishoren als

- verkopen
- belezen

hihi
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 10:32   #17
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
doornroosje schreef:

Citaat:
Gij komt er graag met een kou hand aan he
waaraan?

circe schreef:

Citaat:
duoform of zoiets
duofilm, best te gebruiken in combinatie met vriezen (met vloeibare stikstof): iedere week 1 x vriezen, ondertussen iedere avond duofilm. --> na een drietal keren is 3/4 van de wratten verdwenen.
Andere mogelijkheden: bleomycine injectie, laserbehandeling, chirurgie, of gewoon wachten... (zie verhaal van verkopen van wrat: wratten verdwijnen vroeg of laat vanzelf!)

Het verhaal van de cimetidine is volgens mij ook een kwakkel. Ik zoek het wel eens op...
ge kunt misschien met 2 naar de showbiss
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 16:02   #18
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artesia Bekijk bericht
Al bijna 6 jaar word ik geplaagd door zeer hardnekkige voetwratten (doornwratten).
Ik probeerde alle mogelijke smeersels, zalfjes en vrij verkrijgbare pillen doch alles bleef vergeefse moeite.

De eerste dermatologe die ik raadpleegde na diverse bezoeken aan mijn huisarts kwam aanzetten met bevriezen, de tweede wou opereren en de derde schreef een middel tegen maagzweren voor (Tagamed) dat op mirakuleuze wijze wratten doet verdwijnen.
Het middel Tagamed bestaat niet meer en is vervangen door het witte produkt CIMETIDINE EG.
Van de 28 pillen in een doosje nam ik er al 24 in en ondertussen zijn 3 van de 8 wratten verdwenen.
Ik zal dokter Hertoghs van het UZ Edegem eeuwig dankbaar blijven!
Hopelijk hebben mede-lotgenoten die net als ik jaren geteisterd worden door deze zeer pijnlijke kwaal iets aan mijn bericht.
Ik wens diegenen die het aanbelangt succes toe!
Ik onthoud vooral dat 5 wratten niet verdwenen zijn.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 16:07   #19
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
wratten zijn inderdaad viraal van oorsprong, circe...
we doen die hier in deze draad toch niet op ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 16:11   #20
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
we doen die hier in deze draad toch niet op ?
Truder krijgt er hoogstwaarschijnlijk in zijn mailbox.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be