Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 maart 2017, 00:19   #241
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie dat mens is of tot welke partij ze behoort kan me niet één rotte, rode, groene, blauwe of gespikkelde moer schelen, Jakko. Ik wist niet eens dat het een kwestie van oppositie versus de meerderheid was. Panda bracht dat ten berde.
Was het Schoof niet die het via zijn facebook had binnengekregen?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 00:26   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Zover is het gekomen.
Vreemdelingen die naar hier komen denken zich alles te kunnen permitteren en grijpen letterlijk en figuurlijk wat ze kunnen.

Zijn het geen vrouwen op een plein die ze in groep lopen te vingeren, trekken ze wel je woning in. Geen probleem, free money in belgium, good country.

En daar sta je dan, als brave werkmens die maandelijks huur betaalt of zijn huis aan het afbetalen is.

Even op reis en de vreemdelingen palmen je woning in, zonder veel boe of ba.

Ze betalen €150 huur aan een Kosovaar, en oh ja de deur is opengebroken.

Een volk dat zich keihard laat naaien door corrupte open grenzen politici verdient niet beter, ergens maakt het me wel blij.

Het moet, kan en zal nog veel gortiger worden.
Ik ben geen fan van jou, maar ik kan in dit geval moeilijk anders dan je gelijk geven.


Het is niet fraai, maar ik begrijp heel goed waarom deze toestand je "ergens" blij maakt.
Wie niet horen wil moet voelen.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 01:41   #243
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Booking.com, Hotelsites, AirB&B en dergelijke zijn zo passé dus...
Gewoon huisje pakken als ik volgende keer naar Belgenland op bezoek kom.
Met dank.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 01:45   #244
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Booking.com, Hotelsites, AirB&B en dergelijke zijn zo passé dus...
Gewoon huisje pakken als ik volgende keer naar Belgenland op bezoek kom.
Met dank.
Vooraf wel even 150 euros huur betalen aan een Kosovaar, vanzelfsprekend.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 06:31   #245
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Wat een brave mensen die eigenaars... en wat een dwaze burgemeester , , hoe kan je nu iemand beschermen en betwisten die zomaar je huis stelen gaat ? .. ze hebben geen huurcontract ? en ze zijn niet de eigenaar dus welke wet houd je dan tegen om ze met geweld en dwang buiten te sleuren? dit zijn gemene dieven ... die denken dat ze alles mogen achterlijke ongeletterde wilde apen ....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 maart 2017 om 06:36.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 06:39   #246
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Tijd om eens die ongeletterde klote apen hier allemaal buiten te gooien .. uit ons continent .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 06:45   #247
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wat een brave mensen die eigenaars... en wat een dwaze burgemeester , , hoe kan je nu iemand beschermen en betwisten die zomaar je huis stelen gaat ? .. ze hebben geen huurcontract ? en ze zijn niet de eigenaar dus welke wet houd je dan tegen om ze met geweld en dwang buiten te sleuren? dit zijn gemene dieven ... die denken dat ze alles mogen achterlijke ongeletterde wilde apen ....
Binnenkort je eigendomspapieren bij je reisdocumenten steken en de politie komen laten kijken dat je deuren gesloten zijn voor je vertrekt.

Politici maken wetten, rechters voeren ze uit en jij kan het huis van je buurman inpikken als hij verlof durft te nemen.

De wereld draait intussen lustig door.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 06:47   #248
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Binnenkort je eigendomspapieren bij je reisdocumenten steken en de politie komen laten kijken dat je deuren gesloten zijn voor je vertrekt.

Politici maken wetten, rechters voeren ze uit en jij kan het huis van je buurman inpikken als hij verlof durft te nemen.

De wereld draait intussen lustig door.
Gewoon recht in eigen handen beginnen te nemen ... ik denk dat ik dat zou doen .. dan moeten de rechters maar uitvoeren wat ze willen mijn reet.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 maart 2017 om 06:57.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 07:09   #249
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Gewoon recht in eigen handen beginnen te nemen ... ik denk dat ik dat zou doen .. dan moeten de rechters maar uitvoeren wat ze willen mijn reet.
Moeten de eigenaars nog hun grondbelasting, elektriciteit en waterrekening betalen?

In welke bananenrepubliek hebben onze politici en rechters hun diploma's gekocht?

Het word eindelijk tijd dat er weer gewone werkmensen in de politiek belanden ipv advocaten en juristen.

Mensen met een rechtlijnig boerenverstand.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 07:32   #250
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Best eens het artikel lezen voordat je zulke stommiteiten uitkraamt.

Dit zegt Termont:


Citaat:
Citaat:
Zielige poging om Termont zwart te maken....



Als je iemand de schuld wilt geven , geef dan de federale regering de schuld. je weet wel, die regering die wordt geleid door de NVA
Ja dat kalf van een burgemeester zou wel eens anders gaan piepen mocht het zijn eigen woning zijn die gekraakt was.... zou hij dan ook zo staan lullen ? denk het niet hè hahaha

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 maart 2017 om 07:33.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 07:35   #251
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
http://www.kustcodex.be/kustcodex-co...=24823&lang=nl

Daar g�*�*t maffe Termont! Alsook al wie het voor die ellendige mafketel heeft opgenomen.
Rustig blijven...
439 SW gaat over huisvredebreuk. En is dus niet van toepassing aangezien de eigenaars overduidelijk in Vietnam wonen.
En dan kom je terecht in de -terechte- vaststelling van Termont dat hij quasi niets kan doen, dat enkel een burgerlijke procedure tot uitzetting van de krakers mogelijk is.
Het regeerakkoord bevat een passage hierover, om de straffeloosheid van kraken aan te pakken. In april 2015 diende men een wetsvoorstel in om 439 SW uit te breiden.
Hier heb je een tekst die zowel de context als de voorgestelde oplossing beknopt bespreekt. http://www.studio-legale.be/krakers/?lang=nl

En dan nu de politieke spelletjes : het regeerakkoord dateert van 2014 en voorzag reeds het indienen van de uitbreiding van 439 SW. In maart 2015 wil de kamervoorzitter die dit uiteraard zeeer goed weet lokaal scoren in de gemeenteraad door een resolutie in te dienen vanuit de oppositie om de meerderheid ertoe aan te zetten federaal aan te dringen op spoedige behandeling. Een overduidelijke PR stunt dus, die de lokale meerderheid hem niet wou gunnen. Exit resolutie van Siegfried.
Maar geen paniek : ook gentenaar en federaal parlementslid Peter Dedecker kan in dat spel meespelen, en die stelt op 1 april 2015 een parlementaire vraag aan partijgenoot Jambon over een materie die eigenlijk onder justietie valt. Namelijk : de stand van zaken in de problematiek van straffeloosheid van kraken.
Wie twijfelt aan het lokale karakter van de origine van de vraag moet maar eens goed de tekst op pagina 9 en 10 lezen, vooral de verwijzing naar het onderbroeken incident geeft glashelder weer wie vraagsteller Peter Dedecker zijn ghostwriter was bij het opstellen van de parlementaire vraag... http://www.lachambre.be/doc/CCRA/pdf/54/ac141.pdf

Op 2 april 2015 dient men een wetsvoorstel in om 439 SW aan te passen. O-VLD'ers Carina Van Cauter, Egbert Lachaert en Vincent Van Quickenborne zijn daarvan de indieners. Maar : zij doen niet meer dan het vroegere wetsvoorstel van O-VLD'ers Mathias De Clerck (ja, juist : de gentenaar waarover sommigen hier suggereerden dat hij geen oplossing wou voor het probleem toen Bracke twee jaar later zijn show kwam opvoeren...) en Herman De Croo uit 2013 hernemen.
bron wetsvoorstel 2015 : http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/54/1008/54K1008001.pdf
bron wetsvoorstel 2013 : http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/53/2869/53K2869001.pdf
Dat de gentse meerderheid reeds lang bezig was om via haar invloed op het federale niveau tot wetswijziging te kunnen komen valt dus chronologisch niet te ontkennen. Naast het wetsontwerp De Clerck tonen ook de diverse persartikelen uit 2013 daarover dit aan.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ma...mal-93139.html
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130422_017
In deze tekst geeft eerste schepen van gent Mathias De Clercq zijn tevredenheid weer dat de federale onderhandelaars het principe van zijn wetsvoorstel hernemen in het federale regeerakkoord. Timing : 13 oktober 2014.http://www.mathiasdeclercq.be/nl/Mat...-aanpak-kraken

En toen wou Siegfried zo nodig scoren in de gemeenteraad, in maart 2015... door te doen alsof hij het lauw water opnieuw had uitgevonden...

De gentse N-VA kliek heeft gewoon een poging gedaan om een reeds bestaand initiatief te kapen voor eigen public relations, en de lokale meerderheid gunde hem -terecht- deze hypocriete overwinning niet. Ook federaal zal dit niets veranderen, na stemming (hopelijk snel...) zal dit nog steeds een wet zijn van liberale signatuur.

Tot spijt en nijd van Siegfried Bracke, die weer eens op zijn bek valt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 07:37   #252
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

En sorry voor die lelijke woorden sommige kunnen daar niet mee omgaan kweet het ...maar lelijke tijden brengen natuurlijk lelijke woorden .... verwijder woordje kalf en t'blijft allemaal het zelfde...niewaar...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 07:45   #253
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En sorry voor die lelijke woorden sommige kunnen daar niet mee omgaan kweet het ...maar lelijke tijden brengen natuurlijk lelijke woorden .... verwijder woordje kalf en t'blijft allemaal het zelfde...niewaar...
Geen probleem toch ? Waarom zou je niet mogen schrijven dat hij een kalf is, als dat is wat je denkt ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 07:51   #254
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen probleem toch ? Waarom zou je niet mogen schrijven dat hij een kalf is, als dat is wat je denkt ?
t'is een klootzak ook ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 07:53   #255
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
t'is een klootzak ook ...
Zeg het hem maar eens goed hoor ! Laat je maar gaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 07:57   #256
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zeg het hem maar eens goed hoor ! Laat je maar gaan.
Ach ja ... lach maar weer eens vierkante de burger uit ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 07:57   #257
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En sorry voor die lelijke woorden sommige kunnen daar niet mee omgaan kweet het ...maar lelijke tijden brengen natuurlijk lelijke woorden .... verwijder woordje kalf en t'blijft allemaal het zelfde...niewaar...
Ik vind het erg dat je echte kalveren daarmee beledigd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 08:01   #258
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wat bedoelt u met "toelichting" ? Het volstaat de bedoelde wetsartikels te lezen, mijnheer.
Toch niet.
De interpretatie van al dan niet wereldvreemde rechters is hier belangrijk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 08:09   #259
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Politici, rechters: bwaark!!!
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2017, 08:46   #260
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt de wereldvreemde burgemeester van Gent?
Die mogen ze de kogel geven.
Voorlopig.
Maar dat krijgt een staartje.
Ik wil nu toch eens weten hoe wereldvreemd de rechters uit de hoek gaan komen.
Zodra Gwylan begon wist ik dat we het zouden krijgen.
Ondertussen weet ik al dat ik er niets van ken.
Inbraak bestaat dus niet volgens het wetboek, het is "braak".
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be