Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2009, 15:04   #121
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Een simpel antwoord op de vraag waarom Brussel een eigen gewest heeft is omdat het noch Vlaams noch Waals is. Het is eigenlijk een logisch gevolg van ons federale stelsel.
Wat is er niet Vlaams aan Brussel?
Citaat:
Ik zie niet hoe een twee-statenoplossing het "probleem" (zijnde niet vlaams niet waals)Brussel zal oplossen.
De toekomst van Brussel ligt simpelweg in Vlaanderen, of in de marginaliteit.

Citaat:
Hoe zie jij dit? Moet Brussel dan kiezen of zie jij een andere oplossing?
Brussel mag uiteraard kiezen, maar moet wel de consequenties van die keuze dragen. Wil het zich losmaken van Vlaanderen, dan zal de prijs hoog zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 15:48   #122
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
Omdat Begie bestaat !
Omdat wij geen andere keuze hebben !
Omdat het is beter tussen burgers en in het Frans en in het Nederlands te shakelen dan in engels te spreken.
Omdat Walen zouden liever Belgen blijven dan Fransen worden. Vlamingen zouden liever Belgen blijven dan Hollanders worden.
Omdat Vlaanderen onhafhankelijk betekend Vlaanderen zonder Brussel, Brussel volledig verfranst, Antwerpen mischien ook als stadstaat ...
WHOEHA!

Dit verdient een kadertje. Nu waar is dat quote-archief?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 15:58   #123
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
Zeker.

Tweetaligheid is basis van beleefdheid.

Het is niet omdat Walen hebben tijd nodig gehad om dit "beginnen" te begrijpen dat tweetalig brusselaars moeten ervoor betalen.
Was 178 jaar niet genoeg?

Citaat:
Franstalig Brusselaars in de Rand zijn meestal tweetalig.
Vandaar het succes van het FDF.

Citaat:
Verleden jaar heb ik mijn boodschappen op een kassa van Delhaize bijna gelaten omdat de tweetalig bediende heeft mij in het Frans gezegd : "Je parle Francais mais ici vous êtes en Flandre, vous n'avez qu'a parler Flamand". Mijn antwoord was duidelijk : "Delhaize in Ouderghem staat op 2 kilometers, en Delhaize in Terhulpen op 3 kilometers, daar ga ik boodschappen doen ..." ... Eindelijk werd ik door iemand anders in mijn eigen taal bediend.

Dit is geen provocatie.
Dat is het wel. Het getuigt van beleefdheid vanwege de Vlaming in Vlaanderen als hij een franstalige in het Frans toespreekt als hij merkt dat die sukkelt met het Nederlands. Niet omgekeerd. U redeneert nog vanuit het "Vlamingen = onze slaven"-mentaliteit van 178 jaar geleden.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 16:00   #124
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

daarnet nog naar Tienen geweest, we vroegen de weg aan iemand, bleek het toch wel een Franstalige te zijn zeker die nauwelijks Nederlands spreekt!
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 16:10   #125
Fonske
Gouverneur
 
Fonske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Wat is er niet Vlaams aan Brussel?
Om te beginnen de bevolking. De meerderheid voelt zich niet Vlaming (noch Waals).
Ik vind het weinig consequent van jou, als volksnationalist, om Brussel geen zelfbeschikkingsrecht toe te staan. Je zou het verdorie moeten propageren.
__________________
"Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu" (Galileo Galilei, 1632).

Laatst gewijzigd door Fonske : 22 januari 2009 om 16:15.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 16:24   #126
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
En waarom ?
Het lukt wel in andere landen en in Europese scholen ...
Neen, dat lukt daar niet.

Laat mij u eens een éénvoudige vraag stellen: gaat u dan alle Brusselse leerkrachten die niet tweetalig zijn afdanken? Of gaat u tweetalig onderwijs inrichten met ééntalige leerkrachten?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 16:55   #127
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Om te beginnen de bevolking. De meerderheid voelt zich niet Vlaming (noch Waals).
Het 'brussel' gevoel is nochtans ook niet bepaald sterk aanwezig hoor. Behalve bij de dansaert jups en een kliek franstalige bourgeois.

Citaat:
Ik vind het weinig consequent van jou, als volksnationalist, om Brussel geen zelfbeschikkingsrecht toe te staan. Je zou het verdorie moeten propageren.
Het is zelfs heel consequent. Volksnationalisme gaat over naties. Brussel is geen natie maar een stad. New York heeft tien miljoen inwoners en doet het met een burgemeester, Brussel een miljoen en heeft de pretentie een 'minister president' te hebben.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 18:21   #128
Fonske
Gouverneur
 
Fonske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Het is zelfs heel consequent. Volksnationalisme gaat over naties. Brussel is geen natie maar een stad. New York heeft tien miljoen inwoners en doet het met een burgemeester, Brussel een miljoen en heeft de pretentie een 'minister president' te hebben.
Blijkbaar bent u niet bekend met het concept van stadstaten . Hedendaagse voorbeelden hiervan zijn Singapore, Monaco en San Marino. Bovendien zijn er heel wat (natie)staten met een kleinere bevolking en/of oppervlakte dan Brussel. Wat maakt de grootte van de bevolking of oppervlakte nu ook uit als het gaat over zelfbeschikkingsrecht? Ik vind het vreemd dat een volksnationalist dit als argument gebruikt.

Ik vind het grappig dat je New York aanhaalt als voorbeeld. Het land waarin het ligt is gesticht op basis van civiel nationalisme. Komt men wel vaker tegen in landen die zijn ontstaan door immigratie uit verschillende werelddelen. Door de grote verscheidenheid in culturen, religies, talen en etnisch afkomst kan men er zich niet behelpen met een volksnationalistisch kader. Desondanks zijn het allemaal Amerikanen (en zo voelen ze zich ook). En nu we toch parallelen aan het trekken zijn… (ik denk dat je wel weet waar ik naartoe wil)

Wat weet jij trouwens van het 'Brussel gevoel' meneer de Antwerpenaar?
__________________
"Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu" (Galileo Galilei, 1632).

Laatst gewijzigd door Fonske : 22 januari 2009 om 18:25.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 18:35   #129
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

het Brussel-gevoel is enkel nog bij de echte brusselaars in de marollen.
niet bij de rest van Brussel zoals men hier vermeldt.
de èchte Brusselaars zijn niet Vlaming-hatend.

ja kan moeilijk bij Maingain, Reynders en Picqué zeggen dat ze een Brussel-gevoel hebben.
zijn die wel afkomstig/geboren in Brussel?
of zijn ze verhuist naar Brussel om het mee te helpen verfransen!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 januari 2009 om 18:36.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 18:45   #130
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Blijkbaar bent u niet bekend met het concept van stadstaten . Hedendaagse voorbeelden hiervan zijn Singapore, Monaco en San Marino.
Wel pretentieus om Brussel te vergelijken met die drie. Brussel heeft zelf amper een economische poot om op te staan, de vergelijking gaat totaal niet op. Brussel moet overleven met Vlaams geld en Vlaamse investeringen, Brussel moet het hebben van een Vlaamse luchthaven en Vlaamse verkeersinfrastructuur, en Brussel moet het hebben van zijn hoofdstadfunctie, een functie die het gaat verliezen als het deze arrogantie nog lang blijft volhouden.

Citaat:
Ik vind het grappig dat je New York aanhaalt als voorbeeld. Het land waarin het ligt is gesticht op basis van civiel nationalisme. Komt men wel vaker tegen in landen die zijn ontstaan door immigratie uit verschillende werelddelen. Door de grote verscheidenheid in culturen, religies, talen en etnisch afkomst kan men er zich niet behelpen met een volksnationalistisch kader.
Het volksnationalistisch kader heet daar 'USA'.
Maar ik vind het vooral grappig dat je eigenlijk niet hebt geantwoord. New York is een echte wereldstad met tien miljoen inwoners en heeft enkel een burgemeester. Brussel, dat in vergelijking maar een scheet groot is qua prestige, heeft de pretentie een minister-president te hebben.

Citaat:
Wat weet jij trouwens van het 'Brussel gevoel' meneer de Antwerpenaar?
Als meneer de Antwerpenaar was ik bijvoorbeeld aanwezig op de Staten Generaal van Brussel (ook al zo'n pretentieuze naam) van jongstleden. Je weet wel, hét forum waar de Brusselaars massaal hun Brusselgevoel komen tentoon spreiden. Er was zo ongeveer honderdvijftig man aanwezig, waaronder de crew zelf van gemakkelijk twintig man, en de aanwezigen bestonden vooral (om niet te zeggen volledig) uit middenklasse bleekscheten van Franstalige autochtonen en de meeheulende dansaert-vlamingen. Beiden stilaan een minderheid in een door negers, arabieren, aziaten en expats bevolkt Brussel, die massaal zich inschrijven in de Vlaamse scholen.

Tot zover het Brusselgevoel.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 22 januari 2009 om 18:47.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 19:51   #131
Fonske
Gouverneur
 
Fonske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pelgrim
Wel pretentieus om Brussel te vergelijken met die drie. Brussel heeft zelf amper een economische poot om op te staan, de vergelijking gaat totaal niet op. Brussel moet overleven met Vlaams geld en Vlaamse investeringen, Brussel moet het hebben van een Vlaamse luchthaven en Vlaamse verkeersinfrastructuur, en Brussel moet het hebben van zijn hoofdstadfunctie, een functie die het gaat verliezen als het deze arrogantie nog lang blijft volhouden.
Ik zou niet te veel zeggen over vergelijkingen die niet op gaan. Soit, je hebt gelijk: Brussel is niet autarkisch. Brussel staat in wisselwerking met Vlaanderen en Wallonië, waar we ze alle drie voordelen aan beleven. Brussel is op zichzelf inderdaad ook niet leefbaar in de huidige constellatie (rekening houdend met al die mensen die er komen werken maar nauwelijks bijdragen).

Citaat:
Het volksnationalistisch kader heet daar 'USA'.
Euh.. ik had het over civiel nationalisme niet de bekrompen versie die de meeste flamiganten voorstaan. Je weet wel met een grote verscheidenheid in culturen, religies, talen en etnisch afkomst (zoals Brussel). Moet ik trouwens enige minachting herkennen in volgend qoute (of was dat niet de bedoeling)?

Citaat:
Beiden stilaan een minderheid in een door negers, arabieren, aziaten en expats bevolkt Brussel, die massaal zich inschrijven in de Vlaamse scholen.
Citaat:
Maar ik vind het vooral grappig dat je eigenlijk niet hebt geantwoord. New York is een echte wereldstad met tien miljoen inwoners en heeft enkel een burgemeester. Brussel, dat in vergelijking maar een scheet groot is qua prestige, heeft de pretentie een minister-president te hebben.
*kuch*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Bovendien zijn er heel wat (natie)staten met een kleinere bevolking en/of oppervlakte dan Brussel. Wat maakt de grootte van de bevolking of oppervlakte nu ook uit als het gaat over zelfbeschikkingsrecht? Ik vind het vreemd dat een volksnationalist dit als argument gebruikt.
Zeer vreemd hoe je bovenste alinea negeert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als meneer de Antwerpenaar was ik bijvoorbeeld aanwezig op de Staten Generaal van Brussel (ook al zo'n pretentieuze naam) van jongstleden. Je weet wel, hét forum waar de Brusselaars massaal hun Brusselgevoel komen tentoon spreiden. Er was zo ongeveer honderdvijftig man aanwezig, waaronder de crew zelf van gemakkelijk twintig man, en de aanwezigen bestonden vooral (om niet te zeggen volledig) uit middenklasse bleekscheten van Franstalige autochtonen en de meeheulende dansaert-vlamingen.
Wat ik begrijp is dat je een of ander bijeenkomst bijeengewoond hebt en daar zeer verstrekkende conclusies hebt uitgetrokken.
__________________
"Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu" (Galileo Galilei, 1632).
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 19:54   #132
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het Brussel-gevoel is enkel nog bij de echte brusselaars in de marollen.
niet bij de rest van Brussel zoals men hier vermeldt.
de èchte Brusselaars zijn niet Vlaming-hatend.

ja kan moeilijk bij Maingain, Reynders en Picqué zeggen dat ze een Brussel-gevoel hebben.
zijn die wel afkomstig/geboren in Brussel?
of zijn ze verhuist naar Brussel om het mee te helpen verfransen!
Reynders moet toch een Vlaamse achtergrond hebben als je zijn achternaam bekijkt, dat kan niet anders. Echt een soortje van verrader is het.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 19:59   #133
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Reynders moet toch een Vlaamse achtergrond hebben als je zijn achternaam bekijkt, dat kan niet anders. Echt een soortje van verrader is het.
mss afkomstig van ingepalmd Vlaams grondgebied en gebrainwashed.
en nu een fervente Vlaminghater!
bah!

als Brussel in een Vlaamse staat komt te zitten, zal hem wel zijn biezem pakken samen met Maingain en co om proberen vanuit Wallonië Vlaanderen verder te verfransen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 20:00   #134
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

In plaats van proberen Vlaanderen te verfransen kunnen ze beter proberen iets moois te maken in Wallonië. Dat zou pas opbouwend zijn.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 20:04   #135
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
In plaats van proberen Vlaanderen te verfransen kunnen ze beter proberen iets moois te maken in Wallonië. Dat zou pas opbouwend zijn.
juist gezegd!
maar ze zijn te lui om hun economie goed uit te bouwen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 20:09   #136
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
mss afkomstig van ingepalmd Vlaams grondgebied en gebrainwashed.
en nu een fervente Vlaminghater!
bah!

als Brussel in een Vlaamse staat komt te zitten, zal hem wel zijn biezem pakken samen met Maingain en co om proberen vanuit Wallonië Vlaanderen verder te verfransen.
Net zoals Van Cauwenberghe, Okkelinckx en consoorten afkomstig van Vlaamse immigranten die in Wallonië 'Waal onder de Walen' geworden zijn. Wat men in Vlaanderen dus nog steeds als racistisch, fascistisch, autoritair en onverdraagzaam bestempelt, is in Wallonië al sedert jaar en dag de gewoonste zaak van de wereld. Ik heb het hier al eerder gesteld: wil je weten hoe een door het VB geleid Vlaanderen eruit zou zien? Neem Wallonië, vervang het Frans van daar door het Nederlands en je gaat aardig in de buurt komen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 23:48   #137
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het Brussel-gevoel is enkel nog bij de echte brusselaars in de marollen.
niet bij de rest van Brussel zoals men hier vermeldt.
de èchte Brusselaars zijn niet Vlaming-hatend.
Echte Brusselaars zijn ECHT VLAMING-HATEND !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ja kan moeilijk bij Maingain, Reynders en Picqué zeggen dat ze een Brussel-gevoel hebben.
zijn die wel afkomstig/geboren in Brussel?
of zijn ze verhuist naar Brussel om het mee te helpen verfransen!
Picqué is een echte Brusselaar !!!
Vraag het maar aan Maroliaans.
Probeer het Brussel gevoel te begrijpen in plaats van domheden te vertellen
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 23:58   #138
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
Echte Brusselaars zijn ECHT VLAMING-HATEND !!!
dan zijn ze echt verkeerd geïnformeerd. Hoe kan je nou landgenoten "haten" anno 2009
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 00:06   #139
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

"Een andere opmerkelijke vaststelling is dat er een onderscheid dient gemaakt te worden tussen de perceptie van het Nederlands en het Vlaams bij de Brusselaars. Het Nederlands wordt vooral met positieve elementen geassocieerd, het Vlaams daarentegen eerder met extremisme." http://www.briobrussel.be/ned/webpag...=188&MenuId=7; http://www.briobrussel.be/assets/and...hema%27s_7.pdf
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 00:20   #140
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
Echte Brusselaars zijn ECHT VLAMING-HATEND !!!
Pffft.
Geen probleem. Maar dat ze dan wel in Brussel blijven ipv in de Rand Frans te komen tateren.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be