Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2002, 14:44   #1
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Godsdienstvrijheid kan onmogelijk getolereerd worden in een Europees volk. Godsdienst is cultuurgebonden en kan onmogelijhk iets volksvreemds zijn. Godsdienst is NIET zoiets dat je a.h.w. kan kiezen uit een postordercatalogus. Enkel de BELEVING van een godsdienst is een persoonlijke aangelegenheid. Ik meen dan ook dat de vrijheid en mogelijkheden hier moeten ingeperkt worden tot de erkenning van:
1. Katholiek geloof
2. Paganisme
3. Het recht om ongelovig te zijn.
Niets meer dan dat.

Subsidies of publieke bijeenkomsten van volksvreemde godsdiensten en geloofssystemen dienen volgens mij afgeschaft en/of buiten de wet gesteld te worden.
Voor islam, jodendom, boeddhisme, Jehova's,... is hier geen plaats.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2002, 15:16   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ik meen dan ook dat de vrijheid en mogelijkheden hier moeten ingeperkt worden tot de erkenning van:
1. Katholiek geloof
2. Paganisme
3. Het recht om ongelovig te zijn.
Niets meer dan dat.
Guderian,
Ik begrijp gewoon niet waarom je zelfs de eerste twee mogelijkheden zou toestaan.
In een milde bui?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2002, 15:31   #3
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Guderian,
Ik begrijp gewoon niet waarom je zelfs de eerste twee mogelijkheden zou toestaan.
In een milde bui?

Maar SS toch, ik ben de gematigdheid zelve!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2002, 15:39   #4
canis lupis
Burger
 
canis lupis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Locatie: borgerhout
Berichten: 166
Standaard

Als er geen joden waren in Antwerpen,zat ik zonder werk! voor de rest ben ik het eens,Het verschil tussenjodendom en islam is bv.dat de eerste
NIET hoeft"gesponserd" te worden,joden zijn zelfbedruipend!! hier worden
moslimfundamentalisten, immams vooral,roiaal vergoed !! voor het prediken van haat t.o.v. ons,ik heb per toeval deze week een reportage
gelezen in "den humo" over dit onderwerp,en was verbaast over de openheid van de reportage :o als ge weet dat ze nog niet alles durven
brengen, zie ik de toekomst somber in
__________________
Door de recente besparingen
zal het licht aan het einde der tunnel
worden gedoofd
canis lupis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2002, 16:00   #5
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Godsdienstvrijheid kan onmogelijk getolereerd worden in een Europees volk. Godsdienst is cultuurgebonden en kan onmogelijhk iets volksvreemds zijn. Godsdienst is NIET zoiets dat je a.h.w. kan kiezen uit een postordercatalogus. Enkel de BELEVING van een godsdienst is een persoonlijke aangelegenheid. Ik meen dan ook dat de vrijheid en mogelijkheden hier moeten ingeperkt worden tot de erkenning van:
1. Katholiek geloof
2. Paganisme
3. Het recht om ongelovig te zijn.
Niets meer dan dat.
Subsidies of publieke bijeenkomsten van volksvreemde godsdiensten en geloofssystemen dienen volgens mij afgeschaft en/of buiten de wet gesteld te worden.
Voor islam, jodendom, boeddhisme, Jehova's,... is hier geen plaats.
Het belangrijkste is dat godsdiensten geografisch gescheiden worden. Zo mogen gelovigen niet in dezelfde buurt wonen als ongelovigen. Nationaliteit moet samengaan met het geloof. Eenheid van kerk en staat dus - daar sta ik helemaal achter. Voor Vlaanderen zou dit betekenen dat bv. twee provincies worden afgebakend voor Katholieken, een voor moslims en twee voor heidenen. Minigodsdienstjes als het paganisme, de getuigen van Jehova of de joden, zouden in onafhankelijke stadstaten kunnen wonen.

Dit is m.i. de beste garantie op duurzame vrede. Godsdiensten en overtuigingen moeten zuiver kunnen beleefd worden, anders heerst er vertwijfeling en ontworteling (zie onze maatschappij nu).
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2002, 16:03   #6
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canis lupis
Als er geen joden waren in Antwerpen,zat ik zonder werk! voor de rest ben ik het eens,Het verschil tussenjodendom en islam is bv.dat de eerste
NIET hoeft"gesponserd" te worden,joden zijn zelfbedruipend!! hier worden
moslimfundamentalisten, immams vooral,roiaal vergoed !! voor het prediken van haat t.o.v. ons,ik heb per toeval deze week een reportage
gelezen in "den humo" over dit onderwerp,en was verbaast over de openheid van de reportage :o als ge weet dat ze nog niet alles durven
brengen, zie ik de toekomst somber in
Helemaal niet konsekwent: wie geld heeft mag blijven. Wat vond u dan van een Joods-orthodoxe familie in Vlaanderen die het financieel zeer moeilijk heeft? Ze hebben nu misschien het geluk dat ze misschien op de solidariteit binnen hun eigen gemeenschap mogen rekenen, maar indien dat niet zo zou zijn, wat dan? Het is altijd makkelijk om "armoezaaiers" te verpletteren, tegen uwen baas zult ge wel zwijgen he, KOEST!
Om ter lafst zijn ze.
En het spreekt voor zich dat deze lafhartigen ook weer zullen veralgemenen als Humo ontspoorde imams opvoert (jammer genoeg niet gelezen of gezien). Ik had niets anders verwacht. Maar niets zo makkelijk als eerst jarenlang op de ziel van een bevolkingsgroep trappen en dan vervolgens, als ze kwaad worden, hen met de vinger wijzen.
Ik wil het zeker niet goedpraten, mochten er daar tot haat aanzettende dingen gepredikt worden in die moskeëen, maar ik zou dan op diplomatische ingrijpen om hen duidelijk te maken dat dat niet kan.
Overigens, iedereen voor zoiets terugsturen naar land van afkomst lijkt mij tegen de Vlaams Blok verwezenlijking van het solidaristisch principe dat ik van Guderian te lezen kreeg zonet. Tegenstrijdigheden in hun eigen programma? Wel ik denk dat er bij Blokvolgelingen in de taal die ze spreken vaak grote tegenstrijdigheden zitten als ze dat zouden toetsen aan hun eigen programma, en tevens in het programma zelf, amaies. Het is op zijn zachtst gezegd misleidend te noemen!
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2002, 16:16   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Het belangrijkste is dat godsdiensten geografisch gescheiden worden. Zo mogen gelovigen niet in dezelfde buurt wonen als ongelovigen.
Mocht hier in navolging van 't Pallieterke wekelijks een mop bekroond worden, dan was bovenstaande 'gag' zonder twijfel genomineerd.


Citaat:
Nationaliteit moet samengaan met het geloof.
Dus je moet een geloof aanhangen afhankelijk waar je toevallig ter wereld geperst wordt?
Tweede nominatie

Citaat:
Eenheid van kerk en staat dus - daar sta ik helemaal achter.
Ik vrees dat je achter die stelling met niet al teveel medestanders zult vertoeven........ Toch niet sinds 1789.
Citaat:
Voor Vlaanderen zou dit betekenen dat bv. twee provincies worden afgebakend voor Katholieken, een voor moslims en twee voor heidenen. Minigodsdienstjes als het paganisme, de getuigen van Jehova of de joden, zouden in onafhankelijke stadstaten kunnen wonen.
Geef me een seintje als jij aan de macht komt. Ik investeer dadelijk in nadarafsluitingen, prikkeldraad, wachttorens en zoeklichten.

Citaat:
Dit is m.i. de beste garantie op duurzame vrede. Godsdiensten en overtuigingen moeten zuiver kunnen beleefd worden, anders heerst er vertwijfeling en ontworteling (zie onze maatschappij nu).
Een korte vergadering met afdelingshoofden uit Sleidinge, Beernem, Geel, Sint-Kamiel en andere PVT's, moet zonder problemen aan het licht brengen, alwaar nog enige plaatsingsmogelijkheden bestaan, ten behoeve van religieuze fanatici gekleed in witte jasjes met heeeeeeel lange mouwen. Dat lijkt me een betere garantie op duurzame vrede.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2002, 16:20   #8
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

SS, ipv u vrolijk te maken in mijn stellingen, zoudt ge beter eens argumenteren tegen mijn voorstellen. Iemand belachelijk maken is zeer eenvoudig.

U kan toch ook alleen maar vaststellen dat multicultuur overal leidt tot oorlogen? Daarom mogen geloofsovertuigingen niet gemengd worden. Wie van godsdienst wil veranderen, moet ook verhuizen naar een ander gebied. Land en geloof hangen samen.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2002, 16:38   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
SS, ipv u vrolijk te maken in mijn stellingen, zoudt ge beter eens argumenteren tegen mijn voorstellen.
Godfried,
Meen je dat nu serieus? Verhuizen om den wille van een geloof?
Vind jij dat je naast mij niet mag komen wonen omdat je (aarts)katholiek bent, en ik religieloos? Ik zou dat best kunnen pruimen hoor. Je hoeft echt in geen ander land gaan te wonen omdat wij totaal andersdenkend zijn.......


Citaat:
Iemand belachelijk maken is zeer eenvoudig.
Iemand die zichzelf belachelijk maakt, daar hoef ik inderdaad nog weinig moeite voor te doen om dit eventjes in de schijnwerper te zetten.

Citaat:
U kan toch ook alleen maar vaststellen dat multicultuur overal leidt tot oorlogen? Daarom mogen geloofsovertuigingen niet gemengd worden. Wie van godsdienst wil veranderen, moet ook verhuizen naar een ander gebied. Land en geloof hangen samen.
Je haspelt hier op gratuite manier twee zaken door mekaar. Een andere cultuur behelst niet perse een andere godsdienst, hoewel het er deel kan van uitmaken.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2002, 20:57   #10
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Godfried,
Meen je dat nu serieus? Verhuizen om den wille van een geloof?
Vind jij dat je naast mij niet mag komen wonen omdat je (aarts)katholiek bent, en ik religieloos? Ik zou dat best kunnen pruimen hoor. Je hoeft echt in geen ander land gaan te wonen omdat wij totaal andersdenkend zijn.......
Ik overweeg inderdaad emigratie. Ik vind onze losbandige samenleving erg beklemmend en zou hier geen kinderen naar school meer durven sturen. Ik heb een heilige angst voor hospitalen, nu de overheid euthanasie heeft gelegaliseerd. Enz.

Citaat:
Je haspelt hier op gratuite manier twee zaken door mekaar. Een andere cultuur behelst niet perse een andere godsdienst, hoewel het er deel kan van uitmaken.
Neen, maar het omgekeerde geldt wel: twee verschillende godsdiensten zijn zeker twe verschillende waardenpatronen en culturen die onmogelijk samen kunnen bestaan binnen eenzelfde gegrafisch gebied zonder dat er oorlog van komt.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 09:12   #11
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Mijn beste Godfried,

als U ooit aan de macht komt, kan U er in Uw oneindige goedheid dan voor zorgen dat de grens tussen 2 staten recht door mijn huisje loopt? Mijn vriendin (kijk eens aan, ik ben links en geen homo ) en ik zouden dat ten zeerste appreciëren, daar zij gelovig is en ik niet.

Ook bepaalde vrienden en familieleden van mij, zijn gelovig. Ik hoop dat U het in Uw hart ergens kan vinden om ons een niet al te strenge visumregeling te geven.

Verder wil ik ook voorstellen om Uzelf een aparte stadsstaat te geven. Niet enkel omdat U het verdient omwille van de dingen die U dan zal gerealiseerd hebben, maar ook om Uzelve te beschermen. Mijn beste Godfried, Uw denkcultuur staat zover af van de Westerse cultuur dat ik vrees dat de schok voor iedereen die na de verlichting geboren is, véél te groot zal zijn om te dragen.

Om U een beetje met Uw fantastisch idee te helpen, moet ik U toch wel melden dat U op een aantal juridische bezwaren stoot. Het EVRM, de Grondwet, de gewone wetten, De Verklaring over de Rechten Van De Mens, en nog een heel aantal die ik niet ken. Heeft U al een oplossing gevonden hiervoor?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 10:01   #12
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Om U een beetje met Uw fantastisch idee te helpen, moet ik U toch wel melden dat U op een aantal juridische bezwaren stoot. Het EVRM, de Grondwet, de gewone wetten, De Verklaring over de Rechten Van De Mens, en nog een heel aantal die ik niet ken. Heeft U al een oplossing gevonden hiervoor?
De revolutionairen uit de jaren '60 kwamen ook met de meest absurde ideeën (gezien vanuit de toenmalige context). En zij hebben nu de maatschappij geheel naar hun hand gezet. Wat zij konden, kan onze generatie ook. Je hoeft niet de massa's mee te hebben (dat hadden de fanatiekste soixante-huitards ook helemaal niet), je moet gewoon blijven geloven in de goede zaak en ervoor vechten. Op langere termijn winnen we toch: onze heidense maatschappij is volop aan het uitsterven. Slechte dingen heffen zichzelf op. Darwin, nietwaar?
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 10:02   #13
jan breydel
Partijlid
 
jan breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Godsdienstvrijheid kan onmogelijk getolereerd worden in een Europees volk. Godsdienst is cultuurgebonden en kan onmogelijhk iets volksvreemds zijn. Godsdienst is NIET zoiets dat je a.h.w. kan kiezen uit een postordercatalogus. Enkel de BELEVING van een godsdienst is een persoonlijke aangelegenheid. Ik meen dan ook dat de vrijheid en mogelijkheden hier moeten ingeperkt worden tot de erkenning van:
1. Katholiek geloof
2. Paganisme
3. Het recht om ongelovig te zijn.
Niets meer dan dat.

Subsidies of publieke bijeenkomsten van volksvreemde godsdiensten en geloofssystemen dienen volgens mij afgeschaft en/of buiten de wet gesteld te worden.
Voor islam, jodendom, boeddhisme, Jehova's,... is hier geen plaats.
Ik ga akkoord met je, Guderian.
Vandaag de dag zitten we al met een enorme verscheidenheid aan godsdiensten die totaal vreemd zijn aan de Vlaamse Cultuur. Deze cultuurvreemde religieën worden door de regering qua subsidies, grotendeels behandeld als het Katholicisme (bij mijn weten is het Paganisme geen erkende godsdienst).
Als aanhangers van cultuurvreemde godsdiensten hun religie willen beoefenen in dit land zouden ze dit volledig zelf moeten bekostigen, zonder geld van de brave belastingbetaler (U en ik dus).
Gisteren hoorde ik in het nieuws dat er voor moslimkinderen en joden nu officieel vrije dagen worden ingelast om ze hun religieuze feesten te laten beleven. Als ze met dit beginnen kunnen binnenkort de Hindoes, Hare-Krishnas, Shintoïsten... ook hun eigen vrije dagen opeisen. Dit systeem zou volgens mij ten koste gaan van de Vlaamse (al dan niet Christelijke, Katholieke) leerlingen die hun school delen met andersgelovigen.
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 10:56   #14
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Om U een beetje met Uw fantastisch idee te helpen, moet ik U toch wel melden dat U op een aantal juridische bezwaren stoot. Het EVRM, de Grondwet, de gewone wetten, De Verklaring over de Rechten Van De Mens, en nog een heel aantal die ik niet ken. Heeft U al een oplossing gevonden hiervoor?
De revolutionairen uit de jaren '60 kwamen ook met de meest absurde ideeën (gezien vanuit de toenmalige context). En zij hebben nu de maatschappij geheel naar hun hand gezet. Wat zij konden, kan onze generatie ook. Je hoeft niet de massa's mee te hebben (dat hadden de fanatiekste soixante-huitards ook helemaal niet), je moet gewoon blijven geloven in de goede zaak en ervoor vechten. Op langere termijn winnen we toch: onze heidense maatschappij is volop aan het uitsterven. Slechte dingen heffen zichzelf op. Darwin, nietwaar?
Mijn punt was: Uw voorstel is strijdig met zowat elke mensenrechtenverdrag of grondwet. En U zal die op Uw eentje (het aantal mensen dat Uw voorstel zou steunen, is echt miniem) niet kunnen veranderen.

Waarom U de jaren '60 erbij haalt, begrijp ik niet. De Belgische grondwet van vandaag is grotendeels dezelfde als die van 1830. En de Universele Verklaring van de rechten van de mens, is er al van ik denk eind jaren '40.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 13:53   #15
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Mijn punt was: Uw voorstel is strijdig met zowat elke mensenrechtenverdrag of grondwet. En U zal die op Uw eentje (het aantal mensen dat Uw voorstel zou steunen, is echt miniem) niet kunnen veranderen.
Kom nu. grondwetten zijn niet eeuwigdurend he. Waarom zou het Katholicisme niet als staatsgodsdienst in de grondwet kunnen geschreven worden. Vergeet niet dat je daarvoor slechts een 50-tal knopjesdrukkers nodig hebt in het parlement.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Waarom U de jaren '60 erbij haalt, begrijp ik niet. De Belgische grondwet van vandaag is grotendeels dezelfde als die van 1830. En de Universele Verklaring van de rechten van de mens, is er al van ik denk eind jaren '40.
De vergelijking is toch treffend? De extreme wetgeving die tegewoordig door onze parlementen gejaagd wordt, is ook tegen elke mensenrechtenverklaring (bv. recht op leven vs. abortus en euthanasie). Mensenrechtenverklaringen of grondwetten zijn geen evangelies, maar menselijke creaties. Deze zijn steeds ondergeschikt aan Gods Wet. Een wet is niet legitiem omdat er x aantal knopjesdrukkers slaafs voor gestemd hebben uit schrik de volgende verkiezingen geen verkiesbare plaats meer te krijgen.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 14:02   #16
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Mijn punt was: Uw voorstel is strijdig met zowat elke mensenrechtenverdrag of grondwet. En U zal die op Uw eentje (het aantal mensen dat Uw voorstel zou steunen, is echt miniem) niet kunnen veranderen.
Kom nu. grondwetten zijn niet eeuwigdurend he. Waarom zou het Katholicisme niet als staatsgodsdienst in de grondwet kunnen geschreven worden. Vergeet niet dat je daarvoor slechts een 50-tal knopjesdrukkers nodig hebt in het parlement.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Waarom U de jaren '60 erbij haalt, begrijp ik niet. De Belgische grondwet van vandaag is grotendeels dezelfde als die van 1830. En de Universele Verklaring van de rechten van de mens, is er al van ik denk eind jaren '40.
De vergelijking is toch treffend? De extreme wetgeving die tegewoordig door onze parlementen gejaagd wordt, is ook tegen elke mensenrechtenverklaring (bv. recht op leven vs. abortus en euthanasie). Mensenrechtenverklaringen of grondwetten zijn geen evangelies, maar menselijke creaties. Deze zijn steeds ondergeschikt aan Gods Wet. Een wet is niet legitiem omdat er x aantal knopjesdrukkers slaafs voor gestemd hebben uit schrik de volgende verkiezingen geen verkiesbare plaats meer te krijgen.
Er zijn in de Kamer 100 knopjesdrukkers nodig.

Over abortus en euthanasie: deze zijn inderdaad niet onomstreden. In Duitsland bijvoorbeeld heeft men ik denk de abortuswet strijdig met het recht op leven geacht. Maar U 'vergeet' wel even dat dat een uitzondering is.

"Mensenrechtenverklaringen of grondwetten zijn geen evangelies, maar menselijke creaties. Deze zijn steeds ondergeschikt aan Gods Wet."

Vervang 'God' door 'Allah' en de woorden hadden van Bin Laden kunnen komen.

"Een wet is niet legitiem omdat er x aantal knopjesdrukkers slaafs voor gestemd hebben"

Zo weten we ook weer dat U tegen de democratie bent. Waarvoor dank.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 14:12   #17
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Er zijn in de Kamer 100 knopjesdrukkers nodig..
Mijn punt is dat deze knopjesdrukkers hoegenaamd niet de bevolking vertegenwoordigen en worden onder de knoet gehouden door ons systeem van kieslijsten. Wie niet in de pas loopt, wordt er de volgende keer uitgegooid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Over abortus en euthanasie: deze zijn inderdaad niet onomstreden. In Duitsland bijvoorbeeld heeft men ik denk de abortuswet strijdig met het recht op leven geacht. Maar U 'vergeet' wel even dat dat een uitzondering is.
20% van alle concepties eindigt bij ons in een abortus. Noemt u dit een uitzondering. Ga maar kijken in de statistieken van het CGSO. Da's een onverdachte instelling, want grote promotor van vrije abortussen, contraceptie en homosex.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Vervang 'God' door 'Allah' en de woorden hadden van Bin Laden kunnen komen.
Het verschil is dat mijn God de echte is. Dat heeft Jezus Christus ons geopenbaard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Zo weten we ook weer dat U tegen de democratie bent. Waarvoor dank.
Democratie is een middel, geen doel. Persoonlijk ben ik meer voor een feodaal systeem met ethische correcties.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 15:43   #18
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Er zijn in de Kamer 100 knopjesdrukkers nodig..
Mijn punt is dat deze knopjesdrukkers hoegenaamd niet de bevolking vertegenwoordigen en worden onder de knoet gehouden door ons systeem van kieslijsten. Wie niet in de pas loopt, wordt er de volgende keer uitgegooid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Over abortus en euthanasie: deze zijn inderdaad niet onomstreden. In Duitsland bijvoorbeeld heeft men ik denk de abortuswet strijdig met het recht op leven geacht. Maar U 'vergeet' wel even dat dat een uitzondering is.
20% van alle concepties eindigt bij ons in een abortus. Noemt u dit een uitzondering. Ga maar kijken in de statistieken van het CGSO. Da's een onverdachte instelling, want grote promotor van vrije abortussen, contraceptie en homosex.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Vervang 'God' door 'Allah' en de woorden hadden van Bin Laden kunnen komen.
Het verschil is dat mijn God de echte is. Dat heeft Jezus Christus ons geopenbaard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Zo weten we ook weer dat U tegen de democratie bent. Waarvoor dank.
Democratie is een middel, geen doel. Persoonlijk ben ik meer voor een feodaal systeem met ethische correcties.
Ik bedoelde dat het een uitzondering is dat abortus strijdig wordt geacht met het recht op leven. Overigens er zijn in 1999 12000 abortussen uitgevoerd. Valt toch nog mee?

"Het verschil is dat mijn God de echte is. Dat heeft Jezus Christus ons geopenbaard."
Of om het met de woorden van Bin Laden te zeggen: "Het verschil is dat Allah de echte is. Dat heeft Mohammed ons geopenbaard."

En dat feodale systeem; hoe ziet U dat eigenlijk?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 16:05   #19
Steven Keirse
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 juni 2002
Locatie: Roeselare
Berichten: 96
Stuur een bericht via MSN naar Steven Keirse
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Het verschil is dat mijn God de echte is. Dat heeft Jezus Christus ons geopenbaard.

Sorry Godfried,
Ik heb Jezus Christus onlangs nog eens gezien in een visioen en hij zei dat het allemaal maar voor te lachen was... Zijn verrijzenis was eigenlijk maar ene uit de hand gelopen aprilgrap. 8) 8)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Democratie is een middel, geen doel. Persoonlijk ben ik meer voor een feodaal systeem met ethische correcties.
Als ik leenheer mag zijn en jullie allemaal lijfeigenen, is het voor mij ook goed
__________________
Vrijheid is een essentieel element om te ontsnappen aan een of andere vorm van lijfeigenschap of ondergeschiktheid aan collectieve waanbeelden van extreem rechts of extreem links.
Steven Keirse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2002, 16:07   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Keirse
Als ik leenheer mag zijn en jullie allemaal lijfeigenen, is het voor mij ook goed
Wie zich mijn lijf toeeigent, zal er een flinke kluif aan hebben.......
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be