Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 18 juli 2016, 13:12   #121
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Turkije is lid van de Navo.
Vermits hij zelf zegde dat niemand hem moet zeggen wat hij mag vertrouw ik hem niet. Ik denk dat het lidmaatschap van de Navo hem niet gaat tegenhouden.
volgens mij is Erdogan een smerig spelletje aan het spelen; het verschrikkelijke is dat de rest van de wereld hem blijkbaar ook bewondert. Niemand heeft de gelijkenis in de gaten tussen de opkomst van Hitler en die van Erdogan. De oppositie in het gevang en alle macht naar één persoon. De zuiverste dictatuur. Gedenk dat Hitler op een bepaald moment niet genoeg meer had met Duitsland alleen, hij wilde heel Europa. Wedden dat dit idee in het achterhoofd van Erdogan ook broeit? Turkije bij Europa?????Vergeet het. Europa BIJ Turkije JA;
TREBRON is offline  
Oud 18 juli 2016, 13:22   #122
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Werd die generale staf niet reeds vervangen door Erdogan?
Degene die nog niet vervangen waren zjn nu vervangen. Hetzelfde met de rechters die nog de seculiere staat van Ataturk aanhingen.

Er staat nu Erdogan niks meer in de weg om de Islamistische Staat uit te roepen. Laat de nikabs en de boerkas maak komen!
Dadeemelee is offline  
Oud 18 juli 2016, 13:26   #123
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Eigenaardig dat er al 3 keer meer mensen opgepakt zijn dan dat er aan de zgz. staatsgreep deelgenomen hebben........duidelijk teken van eliminatie van de oppositie. Hij slaagt er wel in om het volk te doen geloven dat dit alles HUN wens en wil is.............
TREBRON is offline  
Oud 18 juli 2016, 13:42   #124
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Correct mits je erbij vermeld dat Turken dichter staan bij primitieve volkeren; makkelijk op te zwepen, endergelijke.
Ze beginnen zelfs in België amok te maken:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2717135
Dadeemelee is offline  
Oud 18 juli 2016, 14:59   #125
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Gladio?

Turkije: It’s the geopolitiek, stupid! (Door Tom Zwitser op 16 juli 2016)

Helaas moet ik beginnen met een grote disclaimer, want een normale geopolitieke analyse wordt in Nederland niet zonder grote hoeveelheden ressentiment beoefend. Hier komt ie: ik ben geen vriend van Erdogan, en zeker geen vriend van de islam. Beide verdedig ik in dit stuk dus niet (let op: niet!).

Toch konden we gisteren op de sociale media onze ogen uitkijken. Niet eens zozeer om wat er gebeurde in Turkije, maar nog meer om wat er in het Westen gebeurde. Bij de ‘opiniemakers’. Terwijl de westerse politiek in het westen Erdogan steunde nadat de coup mislukte – waarover straks meer – steunde het opkomende anti-islamitische populisme in het westen de coup – waarover straks meer – zonder te weten wie die coupplegers waren en waar ze vandaan kwamen, en alleen op basis van hun verklaring dat ze de grondwet wilden herstellen.

Het lijkt mij evident dat coupplegers zich in tijden van real time media eerst optuigen met mooie idealen waarmee men de ‘hearts en minds’ van de bevolking denkt te kunnen winnen, maar waarmee men vooral de brains van het eigen electoraat kan washen. Zo ‘wint’ de VS immers al tientallen jaren tevergeefs de bevolking voor zich in Afghanistan, Irak en Syrië, maar komt men er in eigen land nog steeds mee weg. Blijkbaar gelooft een goed deel van de Amerikanen nog steeds dat de idealen de bombardementen rechtvaardigen en dat ‘het’ kwaad te allen tijde tot as weder gekeerd mag doen worden. Alleen in het Westen is men blijkbaar in staat om dit soort verklaringen zonder meer aan te nemen en van de rest geen nota meer te nemen. We hebben een goed doel, brengen vrijheid, welvaart en democratie en mogen alle achterlijken die ertegen zijn compleet ausradieren.

Lees verder ...
Goed artikel ! Het maakt de materie nog lastiger dan het is. Als ik naar hun aanhangers kijk, lijken ze mij nog religieuzer dan de Erdogan aanhangers.. Een soort van moslimbroederschap.

Betreft die officieren die opgepakt zijn lijken mij dat geen Gulisten maar eerder seculieren. Maargoed wie ben ik.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 juli 2016 om 15:03.
Frankenstein is offline  
Oud 18 juli 2016, 15:01   #126
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

@ Ke Nan, kan jij in een paar regeltjes neerpennen wat je van de Gulisten vindt en wie het zijn ?
Frankenstein is offline  
Oud 18 juli 2016, 15:02   #127
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Ook geen oninteressant artikel

'De volgende keer mogen de coupplegers me bellen'

http://www.trouw.nl/tr/nl/39561/Coup...e-bellen.dhtml
Frankenstein is offline  
Oud 18 juli 2016, 15:04   #128
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hij slaagt er wel in om het volk te doen geloven dat dit alles HUN wens en wil is.............
Tsja net Chavez RIP, alleen is Erdogan voorzichtiger naar de Amerikanen toe.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 juli 2016 om 15:05.
Frankenstein is offline  
Oud 18 juli 2016, 18:18   #129
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Volgens Leman moet het Turkse conflict niet geëxporteerd worden naar Europa. “Onze politici hadden de demonstraties in Brussel en Beringen moeten verbieden en herrieschoppers hard moeten aanpakken. Het verontrust me dat Turkse jongeren van de derde generatie zich zo laten opjutten door Erdogan en bereid zijn tot geweld. Wat in Turkije gebeurt is een Turkse aangelegenheid en moet dat blijven. Als onze politici zich daartegenover te laf opstellen, dan is het hek van de dam en vrees ik voor de toekomst.”bron
Die Leman toch ...
Scherven A. Mok is offline  
Oud 18 juli 2016, 20:11   #130
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Vermits hij zelf zegde dat niemand hem moet zeggen wat hij mag vertrouw ik hem niet. Ik denk dat het lidmaatschap van de Navo hem niet gaat tegenhouden.
volgens mij is Erdogan een smerig spelletje aan het spelen; het verschrikkelijke is dat de rest van de wereld hem blijkbaar ook bewondert. Niemand heeft de gelijkenis in de gaten tussen de opkomst van Hitler en die van Erdogan. De oppositie in het gevang en alle macht naar één persoon. De zuiverste dictatuur. Gedenk dat Hitler op een bepaald moment niet genoeg meer had met Duitsland alleen, hij wilde heel Europa. Wedden dat dit idee in het achterhoofd van Erdogan ook broeit? Turkije bij Europa?????Vergeet het. Europa BIJ Turkije JA;
Citaat:
"Ik ben bang dat er straks een of andere malloot mijn kantoor binnenloopt", vertelt een Turkse ondernemer in Nederland, die uit veiligheidsoverwegingen anoniem wil blijven. Zijn bedrijf staat op een boycotlijst die rondgaat op internet.

Het is een lijst waarop 24 bedrijven worden genoemd die te maken zouden hebben met de Gülen-beweging. De Turkse president Erdogan beschuldigt die beweging ervan achter de coup van afgelopen vrijdag te zitten
Waar zal deze ellende eindigen ?
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 18 juli 2016, 20:34   #131
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Eigenaardig dat er al 3 keer meer mensen opgepakt zijn dan dat er aan de zgz. staatsgreep deelgenomen hebben........duidelijk teken van eliminatie van de oppositie. Hij slaagt er wel in om het volk te doen geloven dat dit alles HUN wens en wil is.............
een beetje zoals Hitler in Duitsland tijdens de jaren dertig..........
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 juli 2016 om 20:38.
Zipper is offline  
Oud 18 juli 2016, 22:44   #132
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Degene die nog niet vervangen waren zjn nu vervangen. Hetzelfde met de rechters die nog de seculiere staat van Ataturk aanhingen.

Er staat nu Erdogan niks meer in de weg om de Islamistische Staat uit te roepen. Laat de nikabs en de boerkas maak komen!
Daar vreesde ik toen al voor.
Destijds was hij reeds bezig z'n macht te consolideren.

Maar ... als dat is wat 't "volk" wil ... tot 't krijgt wat 't gevraagd heeft, maar dan is 't te laat.
SDX is offline  
Oud 18 juli 2016, 22:52   #133
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Vermits hij zelf zegde dat niemand hem moet zeggen wat hij mag vertrouw ik hem niet. Ik denk dat het lidmaatschap van de Navo hem niet gaat tegenhouden.
volgens mij is Erdogan een smerig spelletje aan het spelen; het verschrikkelijke is dat de rest van de wereld hem blijkbaar ook bewondert. Niemand heeft de gelijkenis in de gaten tussen de opkomst van Hitler en die van Erdogan. De oppositie in het gevang en alle macht naar één persoon. De zuiverste dictatuur. Gedenk dat Hitler op een bepaald moment niet genoeg meer had met Duitsland alleen, hij wilde heel Europa. Wedden dat dit idee in het achterhoofd van Erdogan ook broeit? Turkije bij Europa?????Vergeet het. Europa BIJ Turkije JA;
Natuurlijk gaat dat hem niet tegenhouden. Maar wat gaan de ruggengraatloze Europese politiekers doen in NAVO-verband?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 18 juli 2016, 23:12   #134
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Wat ik persoonlijk heel erg en verontrustend vind is dat de Turken, zelfs de 3de generatie staan te roepen over "HUN LAND" en dat ze daarmee Turkije bedoelen en dat ook terug de zin "dood aan de ongelovigen" gehoord wordt voorafgegaan door Allahou- a Akhbar. 3de Generatie Belgen in Canada of Australië wet zelfs België niet meer op de kaart liggen.
Als onze regering haar op zijn tanden heeft stuurt ze die mensen best terug naar hun geliefde land, want ze leveren het bewijs dat ze nooit ofte nooit zullen integregen en dat ze dus alleen Belfg zijn voor de sociale uitkeringen. WEG ERMEE::::::::::
TREBRON is offline  
Oud 18 juli 2016, 23:22   #135
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Tsja net Chavez RIP, alleen is Erdogan voorzichtiger naar de Amerikanen toe.
Hij had er nochtans geen enkele moeite mee om de Navo basis in Turkije 2 dagen zonder stroom te zetten en de in- en uitgang te verbieden aan iedereen, zelfs aan zijn vriendin Merkel. Niemand heeft zij mond durven open doen.
TREBRON is offline  
Oud 19 juli 2016, 08:45   #136
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Ondertussen is het oorverdovend stil bij onze Turkse politici. Het zou nochtans het ideale moment zijn om hun kiezers (zowel voor-als tegenstanders van Erdogan) te overtuigen om terug te gaan naar HUN land en HUN godsdienst en hun vrienden. Vermits ze toch nooit ofte nooit Belg zullen worden heeft het geen zin om hier te blijven afzien. Voor ons zou het ook beter zijn want Turkije heeft niets met Belgische politiek te maken , er zitten ook geen Belgen in het Turks parlement en er zullen er ook nooit in komen. Waarom gaan ze dus niet massaal terug naar huis om daar hun stem te laten horen.?
TREBRON is offline  
Oud 19 juli 2016, 08:49   #137
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hij had er nochtans geen enkele moeite mee om de Navo basis in Turkije 2 dagen zonder stroom te zetten en de in- en uitgang te verbieden aan iedereen, zelfs aan zijn vriendin Merkel. Niemand heeft zij mond durven open doen.
Erdogan is een hoogst gevaarlijk typ, die kijkt naar niemand dan zichzelf.
Eigelijk zou men hem en Turkije best uit de Nato zwieren want hij maakt schaamteloos misbruik van dat lidmaatschap en zou zelfs in staat zijn om een conflict met Rusland uit te lokken als het hem goed uitkomt. Hij schiet vlot Russische gevechtsvliegtuigen neer zonder één keer na te denken.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 juli 2016 om 08:50.
Dadeemelee is offline  
Oud 19 juli 2016, 11:15   #138
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Yeah right, een extreem-rechtse gek citeren om steun te verlenen aan een extreem-rechtse fascistische dictatuur in wording. Kleuterpraat.
Steun? Neen. Ik voeg gewoon een analyse toe ter info die het groter plaatje schetst. Eén van de vele die er de laatste tijd circuleren. Mij gaat het niet om Erdogan maar om de situatie in Turkije te begrijpen. Ik tast nl. evenveel in het duister als de meeste hier omtrent de werkelijke oorzaken van wat er daar aan de hand is.
Maar bovenal wil ik een democratisch proces steunen evenzeer als ik dat hier in België doe. Ik heb hier op het forum al eerder gezegd dat ik Erdogan weg wil maar dan via de democratie.
Ke Nan is offline  
Oud 19 juli 2016, 11:17   #139
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
@ Ke Nan, kan jij in een paar regeltjes neerpennen wat je van de Gulisten vindt en wie het zijn ?
Goh, daar stel je me een vraag. Ik ben niet iemand die de behoefte heeft om deel uit te maken van de één of andere groep. Ik hecht heel veel waarde aan mijn onafhankelijkheid. Daaruit vloeit dan ook een desintresse in eender welk clubje. Mijn kennis over Gülen is dus niet ten gronde. Maar ik ben natuurlijk niet blind voor wat in mijn omgeving gebeurt.
Op het eerste gezicht lijkt de Gülenbeweging met eerbare zaken bezig te zijn. Ze richten scholen op zoals het Lucerna College. Hier in de gemeente hebben ze ook een centrum Vuslat genaamd waar ze allerlei activiteiten organiseren: huiswerkbegeleiding, ontbijtmomenten, een soort kinderwerking, infomomenten over vanalles, ... Kortom, het lijkt op een buurtwerking zoals er duizenden in Vlaanderen bestaan.
Recrutering gebeurt binnen de eigen kennissenkringen, een beetje zoals een pyramidespel. Ik heb gehoord dat ze een deel van hun inkomen afstaan. In ruil steunen ze elkaar. Er zitten veel ondernemers tussen. Hogere studies worden aangemoedigd. Ze proberen ook mensen met een zeker aanzien te betrekken. Enige nadruk op religie is mij nog niet opgevallen.
Hun basiswerking lijkt in eerste instantie onschuldig. Wat de motieven of intenties hogerop in hun structuur zijn weet ik niet. Ik ben ook al subtiel benaderd en ik heb even subtiel ervoor bedankt.
In hoeverre mijn observaties kloppen weet ik niet. Maar zoals eerder gezegd, ik heb weinig tot geen interesse in zingevingsgedoe, zij het religieus of atheïstisch en alles wat er tussen ligt. Mijn voorkeur gaat naar een seculiere samenleving met respect voor iedereen.
Ke Nan is offline  
Oud 19 juli 2016, 11:21   #140
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Steun? Neen. Ik voeg gewoon een analyse toe ter info die het groter plaatje schetst. Eén van de vele die er de laatste tijd circuleren. Mij gaat het niet om Erdogan maar om de situatie in Turkije te begrijpen. Ik tast nl. evenveel in het duister als de meeste hier omtrent de werkelijke oorzaken van wat er daar aan de hand is.
Maar bovenal wil ik een democratisch proces steunen evenzeer als ik dat hier in België doe. Ik heb hier op het forum al eerder gezegd dat ik Erdogan weg wil maar dan via de democratie.
Ik weet ook niet wat er juist aan de hand is, maar volgens mij was die staatsgreep wel degelijk echt.

Meest waarschijnlijk is dat ze opgezet werd door de weinige resterende aanhangers van de seculiere Ataturk staat. Erdogan is al jaren bezig om het leger en het staatsapparaat te 'zuiveren' van de Ataturk aanhangers en het was waarschijk een poging om dat te stoppen.

Jammer genoeg is hierdoor het 'zuiveringsproces' versneld. De Entlösung is nabij
Dadeemelee is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be