Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2013, 11:34   #1041
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Spiritualiteit is een breed ding. Wat maakt jouw visie erop geldiger dan zo'n shopper?
Je moet je geest concentreren, niet dissiperen.

Wat is het verschil tussen een klap met een hamer op een nagel en een klap met een hoofdkussen op een zachte matras?

Satori is een moment van krachtige doorbraak, niet van wollig comfort.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2013 om 11:39.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 00:50   #1042
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik

Velen denken dat spiritualiteit wat rondshoppen is voor snoepjes.
Spritualiteit dat is goed als je niets anders te doen hebt.
Ook zijn er veel die zich sprititueel wanen, maar het niet zijn. Veel zageventen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 10:27   #1043
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Spritualiteit dat is goed als je niets anders te doen hebt.
Je maakt hier een zware vergissing. Spiritualiteit is voor het heetst van het gevecht.
Spiritualiteit is echter, zoals vele woorden, als woord afgezaagd. Het is ook niet het woord dat telt, maar wat je doet (en laat)
Citaat:
Ook zijn er veel die zich sprititueel wanen, maar het niet zijn. Veel zageventen.


Jij schijnt dus precies te weten wat spiritualiteit is en wat het niet is. . Verklaar je nader...Maar ik geloof je niet. Je neemt alleen en pretentieuze laatdunkende poze in.

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 maart 2013 om 10:28.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 22:36   #1044
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

The human mind needs to be loved, needs to be listened to, needs to be talked to.
How feeble is the human mind...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 13:13   #1045
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Lijden is het meest acute gevoel van levensgewaarwording dat er bestaat.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2013, 16:50   #1046
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

Leiden is een gave
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 12:01   #1047
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lijden is het meest acute gevoel van levensgewaarwording dat er bestaat.
Eerder van de dood.

Leven openbaart zich in het geluk.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 17:33   #1048
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

een mens wil leven ( met lief en zonder leed !!;
ook een boom waar een stuk uitgezaagd is zal er alles aan doen om verder te groeien
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2013, 20:07   #1049
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lijden is het meest acute gevoel van levensgewaarwording dat er bestaat.
Omgekeerd : leven is lijden? Of deze ...

Leven is ontlopen van lijden. (let op de alliteratie )
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 12:50   #1050
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

och t'is een oude antieke kerk , geen geld meer insteken
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 11:48   #1051
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

God bestaat niet, het is alleen een bloedgevaarlijk idee.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 13:57   #1052
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
God bestaat niet, het is alleen een bloedgevaarlijk idee.
God bestaat en je bent hier met de duivel in de war, dat is de wetenschap die niet in God gelooft en bezig is de wereld naar de ondergang te voeren.


harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 11:14   #1053
Laynee
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Berichten: 252
Standaard

1 Korintiërs 6


1 Hoe durft u onderlinge rechtsgeschillen voor ongelovigen te brengen in plaats van voor de gelovigen! 2 Weet u dan niet dat Gods heiligen over de wereld zullen oordelen? En als u over de wereld zult oordelen, zou u dan niet in staat zijn om te oordelen over de meest onbeduidende rechtsgeschillen? 3 Weet u niet dat wij over engelen zullen oordelen? Dan kunnen we dat toch zeker ook over alledaagse zaken? 4 Wilt u werkelijk uw alledaagse geschillen aanhangig maken bij mensen die bij de gemeente geen aanzien genieten? 5 U moest u schamen. Is er dan niet één wijs mens onder u die tussen broeders en zusters uitspraak kan doen? 6 Is het werkelijk nodig dat de een de ander voor het gerecht sleept, en nog wel voor dat van ongelovigen? 7 Het is al treurig genoeg dat er rechtsgeschillen bij u voorkomen. Waarom lijdt u niet liever onrecht? Waarom laat u zich niet liever benadelen? 8 In plaats daarvan begaat u zelf onrecht en benadeelt u anderen, en dan nog wel broeders en zusters. 9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders, 10 dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God. 11 Sommigen van u zijn dat ooit geweest, maar u bent gereinigd, u bent geheiligd, u bent rechtvaardig verklaard in de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God.
12 U zegt: ‘Alles is mij toegestaan.’ Maar niet alles is goed voor u. Zeker, alles is mij toegestaan, maar ik mag me door niets laten beheersen. 13 U zegt: ‘Het voedsel is er voor de buik en de buik is er voor het voedsel, en God zal aan beide een einde maken.’ Maar bedenk dat het lichaam er niet is om ontucht mee te plegen: het is er voor de Heer en de Heer is er voor het lichaam. 14 God heeft de Heer opgewekt, en door zijn macht zal hij ook ons opwekken. 15 Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit! 16 Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’ 17 Maar wie zich met de Heer verenigt wordt met hem één geest. 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam. 19 Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de heilige Geest, die in u woont en die u ontvangen hebt van God, en weet u niet dat u niet van uzelf bent? 20 U bent gekocht en betaald, dus bewijs God eer met uw lichaam.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 11:17   #1054
Laynee
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Berichten: 252
Standaard

Romeinen 1: 16-31

16 Voor dit evangelie schaam ik mij niet, want het is Gods reddende kracht voor allen die geloven, voor Joden in de eerste plaats, maar ook voor andere volken. 17 In het evangelie openbaart zich dat God enkel en alleen wie gelooft als rechtvaardige aanneemt, zoals ook geschreven staat: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’ 18 En vanuit de hemel openbaart Gods toorn zich over al het kwaad en onrecht van hen die met hun onrechtvaardigheid de waarheid geweld aandoen. 19 Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, 21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd. 22 Terwijl ze beweren wijs te zijn, zijn ze dwaas 23 en hebben ze de majesteit van de onvergankelijke God ingewisseld voor beelden van vergankelijke mensen, vogels, lopende en kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is. 29 Ze zijn door en door onrechtvaardig en boosaardig, hebzuchtig en slecht. Ze zijn door en door afgunstig, moordzuchtig en twistziek, doortrapt en kwaadaardig. Ze roddelen 30 en spreken kwaad, haten God, zijn hoogmoedig, trots en verwaand. Ze zijn vindingrijk in het kwaad, tonen geen ontzag voor hun ouders, 31 zijn kortzichtig en trouweloos, zonder liefde en onbarmhartig. 32 En hoewel ze het vonnis van God kennen en weten dat mensen die dergelijke dingen doen de dood verdienen, doen ze dit alles toch. Sterker nog, ze juichen het zelfs toe dat anderen het ook doen.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 11:31   #1055
vindingrijk
Vreemdeling
 
vindingrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2013
Locatie: Vlaamse kanten
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lijden is het meest acute gevoel van levensgewaarwording dat er bestaat.

Ik ken betere gewaarwordingen

Trouwens, als je niet geleden hebt weet je niet wat échte pijn is.

Je voelt niet de pijn wat je denkt te voelen
Je voelt niet de pijn wat je zegt te voelen
Echte pijn kan je niet verwoorden, daarvoor is de pijn te groot.
__________________
Nooit opgeven !
vindingrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 11:33   #1056
vindingrijk
Vreemdeling
 
vindingrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2013
Locatie: Vlaamse kanten
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
God bestaat niet, het is alleen een bloedgevaarlijk idee.
Het is de zoveelste sekte alleen bij haar ontstaan was men nog niet inventief genoeg om er andere sektes op na te houden ...
__________________
Nooit opgeven !
vindingrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 11:50   #1057
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lijden is het meest acute gevoel van levensgewaarwording dat er bestaat.
Dat kan kloppen.
Hard werken is lijden, maar dan voel je dat je leeft.
Dat zal het hangmatprofitariaat nooit aan den lijve ondervinden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 11:49   #1058
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Geef me de kracht om te doen wat verstandig is.en de wijsheid om in te zien wat verstandig is.
Een draad vullen met spirituele spreuken is dat niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 16:45   #1059
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik nodig iedereen uit om hier dagelijks een spirituele spreuk te komen debiteren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Geef me de kracht om te doen wat verstandig is.en de wijsheid om in te zien wat verstandig is.
Een draad vullen met spirituele spreuken is dat niet.
No comment.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 10:34   #1060
Laynee
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Berichten: 252
Standaard

Marcus 10: 6-9

Van het begin der schepping heeft Hij hen als man en vrouw gemaakt; daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten, en die twee zullen tot een vlees zijn. Zo zijn zij niet meer twee, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.


De context van deze woorden is een gesprek tussen Jezus en de farizeëers over echtscheiding. In plaats van een verdere discussie over het huwelijk in de wetten van Mozes te houden, gaat Jezus opeens terug naar het definiëren van het huwelijk als iets veel universeler dan wettelijke definities: De schepping van de mens man en vrouw! De instelling van het huwelijk is dus duidelijk niet zomaar kwestie van wetten interpreteren, maar een universele scheppingsorde, die niet enkel telt voor het joodse volk, maar voor alle mensen.

Laatst gewijzigd door Laynee : 12 juli 2013 om 10:35.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be