Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2014, 18:24   #241
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Bourgeois heeft die cijfers ook maar gekregen van zijn administratie van de overheid
En ik zeg dat,iets krijgen van de "administratie van de overheid" geen absolute garantie op de waarheid is.

De 700 stoelgang testers kregen immers ook verkeerde informatie van de "administratie van de overheid".
Ik vind het wel plezant dat jij niet zo kritisch zijt als de cijfers in jouw voordeel vallen, hé...

Nu, welke zijn de cijfers die Marianne heeft gebruikt? Want uiteraard zijn cijfers uit de administratie niet altijd betrouwbaar, maar zij zijn in ieder geval betrouwbaarder dan het natte vingerswerk van journalisten, hoor... Het is bovendien de plicht van een Minister om zijn antwoord te checken en zeker terzijde dat hij geen stommiteiten vertelt.

En daar gaat het om: het bewijs tegen uw stelling is veel betrouwbaarder dan die van jou. Maar het gaat tegen uwe winkel in, en dus slaag je er niet in om uw fout te erkennen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 18:49   #242
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voor een hoogbegaafde heb je wel last om een zin tot het einde te lezen, precies...
Niet echt, maar eens goed lachen is plezanter.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 19:13   #243
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet echt, maar eens goed lachen is plezanter.
Ik heb inderdaad goed gelachen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 19:17   #244
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb inderdaad goed gelachen.
Zo zijn we dan alle twee tevreden hoop ik.

Het is toch niet dat we doodsvijanden zijn tenslotte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voor een hoogbegaafde heb je wel last om een zin tot het einde te lezen, precies...
In alle eerlijkheid heb je daar wel een punt, soms speelt mijn autisme me daar parten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 april 2014 om 19:20.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 19:35   #245
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vind het wel plezant dat jij niet zo kritisch zijt als de cijfers in jouw voordeel vallen, hé...

Nu, welke zijn de cijfers die Marianne heeft gebruikt? Want uiteraard zijn cijfers uit de administratie niet altijd betrouwbaar, maar zij zijn in ieder geval betrouwbaarder dan het natte vingerswerk van journalisten, hoor... Het is bovendien de plicht van een Minister om zijn antwoord te checken en zeker terzijde dat hij geen stommiteiten vertelt.

En daar gaat het om: het bewijs tegen uw stelling is veel betrouwbaarder dan die van jou. Maar het gaat tegen uwe winkel in, en dus slaag je er niet in om uw fout te erkennen.
Het is ook de plicht van journalisten om hun bronnen te checken,vooraleer ze iets publiceren in hun weekblad.
dus zie ik nog geen bewijs dat de cijfers van de overheid correcter zouden zijn dan die van het weekblad.

Daarenboven werden de cijfers van Marianne bevestigd door de getuigenis van de hotelier van Koksijde ,die bevestigt dat er meer Walen wegblijven, en bestaat er ook nog eens een Franstalige site die de boycot van de Vlaamse Kust promoot.

Tot hier toe heb ik nog geen getuigenis gelezen van een hotelier die verklaart dat er meer Waalse toeristen komen en heb ik ook nog geen Franstalige site gevonden die de Vlaamse Kust promoot.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 20:03   #246
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
http://www.bruxelles-francophone.be/topic3022-45.html


"Boycottons La Vlaamse Kust"

Kan het duidelijker?
U gelooft ook alles hè.


Een vijfde van alle kusttoeristen zijn Franstalige Belgen. Die cijfers gaf het toeristische provinciebedrijf Westtoer vrijdag mee op een bijeenkomst voor de Franstalige pers in Brussel. Het onderstreept daarmee het strategische belang van de Franstalige toerist.

(HLN, 7-04-2014)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 april 2014 om 20:05.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 20:34   #247
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstaligen verklaarden al herhaaldelijk dat ze zich sinds de opmars van de N-VA niet langer welkom voelden aan de Vlaamse kust.
De Franstaligen riepen hun taalgenoten op om de Vlaamse Kust links te laten liggen en om liever naar de Franse Opaalkust te gaan.
Het zou er beter zijn en ze zouden er overal en altijd ongestoord Frans kunnen spreken.
De leden van de Vlaamse Kust-middenstand zaten reeds met hun handen in hun haar.
Spookbeelden van lege hotels en verlaten winkels doemden op.

Wat blijkt nu .
Ondanks de Franstalige boycot zat de Vlaams Kust proppensvol tijdens de Paasvakantie,
zoals de Franstalige pers zelf moet toegeven.



"La côte belge a fait le plein de touristes durant les vacances de Pâques, a indiqué lundi l'organisation touristique Westtoer.
"Pendant les vacances, nous avons comptabilisé 1,3 million de touristes d'un jour, dont 350.000 au cours du seul week-end de Pâques", a détaillé Westtoer."
Met Ollanders en Duitsers.......

Dan is de Cote d'Opale stukken aantrekkelijker.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 21:05   #248
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Met Ollanders en Duitsers.......

Dan is de Cote d'Opale stukken aantrekkelijker.
Iedereen tevreden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 21:13   #249
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Daarenboven werden de cijfers van Marianne bevestigd door de getuigenis van de hotelier van Koksijde ,die bevestigt dat er meer Walen wegblijven, en bestaat er ook nog eens een Franstalige site die de boycot van de Vlaamse Kust promoot.

Tot hier toe heb ik nog geen getuigenis gelezen van een hotelier die verklaart dat er meer Waalse toeristen komen en heb ik ook nog geen Franstalige site gevonden die de Vlaamse Kust promoot.
Mag ik dan ook getuigen? Ik heb daar tot nu toe over gezwegen omdat ik niet de opmerking wilde krijgen dat ik mijn eigen ervaringen niet mocht veralgemenen.
Bijna 30 jaar kom ik regelmatig op een vakantiedomein in Koksijde. In het begin waren daar voornamelijk Nederlanders en Vlamingen. Later Duitsers, en (gelukkig slechts enkele jaren) Engelsen. Sinds een tiental jaren hoor ik daar regelmatig Frans praten. Eerst enkel door het poetspersoneel. De laatste jaren meer en meer door gasten. Ik denk dat de laatste keer, enkel weken geleden, ongeveer 80% van de gasten Franstalig was.
Misschien dat het de vroegere gasten van die hotelier waren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 21:15   #250
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U gelooft ook alles hè.


Een vijfde van alle kusttoeristen zijn Franstalige Belgen. Die cijfers gaf het toeristische provinciebedrijf Westtoer vrijdag mee op een bijeenkomst voor de Franstalige pers in Brussel. Het onderstreept daarmee het strategische belang van de Franstalige toerist.

(HLN, 7-04-2014)
Voil�*, alles is gezegd!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 21:29   #251
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

86% percent van de omzet aan de kust komt van Belgen (zie de reeds eerder aangehaalde studie). Ik twijfel er aan dat daarvan slechts minder dan 1/4-de van Franstalige landgenoten komt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 21:34   #252
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U gelooft ook alles hè.


Een vijfde van alle kusttoeristen zijn Franstalige Belgen. Die cijfers gaf het toeristische provinciebedrijf Westtoer vrijdag mee op een bijeenkomst voor de Franstalige pers in Brussel. Het onderstreept daarmee het strategische belang van de Franstalige toerist.

(HLN, 7-04-2014)

Inderdaad nu nog één vijfde .(20 %)
voor de boycot was dit één vierde.(25 %)
Dat schreef ik ook reeds meermaals

Door de boycot is het marktaandeel der kusttoeristen aan de Vlaamse Kust van de Franstalige Belgen met 5% gedaald.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 april 2014 om 21:40.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 08:08   #253
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het is ook de plicht van journalisten om hun bronnen te checken,vooraleer ze iets publiceren in hun weekblad.
dus zie ik nog geen bewijs dat de cijfers van de overheid correcter zouden zijn dan die van het weekblad.
Ik spreek over geloofwaardigheid.
Nu ja, creationisten denken ook dat de Bijbel correct is en zien geen bewijs dat de wetenschappers correcter zouden zijn.

Citaat:
Daarenboven werden de cijfers van Marianne bevestigd door de getuigenis van de hotelier van Koksijde ,die bevestigt dat er meer Walen wegblijven, en bestaat er ook nog eens een Franstalige site die de boycot van de Vlaamse Kust promoot.
Die hotelier spreekt zeer specifiek over 2010-2011, een vrij speciale periode, spreekt nergens van een "boycott" en eindigt zelfs met de vastelling dat de Franstaligen reeds terug aan het komen zijn. Uw artikel dateert immers van 2011, al kan niemand het weten bij gebrek aan link.

U bewijst dus helemaal niks, hooguit dat een paar Franstaligen beslist hebben om niet meer naar zijn hotel te gaan.

Citaat:
Tot hier toe heb ik nog geen getuigenis gelezen van een hotelier die verklaart dat er meer Waalse toeristen komen en heb ik ook nog geen Franstalige site gevonden die de Vlaamse Kust promoot.
Een trein die op tijd komt, dat is geen nieuws. Een trein die te laat komt, daarentegen...

En spreek je over zo'n zaken?
http://www.tourismebelgique.com/ou-s...cote-flamande/
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 08:45   #254
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voil�*, alles is gezegd!
Als alles toch is gezegd gaan jullie dan zwijgen in de toekomst
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 09:12   #255
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Een trein die op tijd komt, dat is geen nieuws. Een trein die te laat komt, daarentegen...
Ik dacht dat het omgekeerde waar was bij jullie?
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 09:38   #256
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Door de boycot is het marktaandeel der kusttoeristen aan de Vlaamse Kust van de Franstalige Belgen met 5% gedaald.
En jij bent er fier op dat je een boycot uitgelokt hebt met je klantonvriendelijk gedrag?
Mij niet gelaten.
Ik zal het onthouden de volgende keer dat de o-zo-klantvriendelijke-vlaams-fanatieke horeca aan de kust nog eens jeremiëert over onderbezetting...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 11:43   #257
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En jij bent er fier op dat je een boycot uitgelokt hebt met je klantonvriendelijk gedrag?
Mij niet gelaten.
Ik zal het onthouden de volgende keer dat de o-zo-klantvriendelijke-vlaams-fanatieke horeca aan de kust nog eens jeremiëert over onderbezetting...
Wat ik goed vind ,is het feit dat de Vlaamse Kust voldoende aantrekkingskracht heeft om reeds volzet te zijn met Pasen.
Ook als er minder Franstalige Belgen op af komen .
Hierdoor gaan de Vlaamse Kust middenstanders geen angst meer hebben om voor de Vlaamse onafhankelijkheid te stemmen,daar ze nu weten dat een boycot van de Franstaligen hen niet zal deren.
En elke stap die de Vlaamse onafhankelijkheid naderbij brengt,
is er een gewonnen.

Willen de de Walen na de Vlaamse onafhankelijkheid nog naar de Vlaamse Kust komen ,dan blijven zij welkom.
Maar ze zullen nu onderhand al wel beseffen dat hun Boycot van de Vlaamse Kust ,
de onafhankelijkheid van Vlaanderen niet zal tegenhouden .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 12:08   #258
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wat ik goed vind ,is het feit dat de Vlaamse Kust voldoende aantrekkingskracht heeft om reeds volzet te zijn met Pasen.
Ook als er minder Franstalige Belgen op af komen .
Ach ik was het vergeten: Vlaamse Euros zijn meer waard dan Waalse...

Citaat:
Hierdoor gaan de Vlaamse Kust middenstanders geen angst meer hebben om voor de Vlaamse onafhankelijkheid te stemmen,daar ze nu weten dat een boycot van de Franstaligen hen niet zal deren.
En elke stap die de Vlaamse onafhankelijkheid naderbij brengt,
is er een gewonnen.
Daar liggen al die middenstanders echt op te wachten.
Elke nacht roepen ze: "Vlaanderen onafhankelijk, we hebben klanten genoeg!!!"

Citaat:
Willen de de Walen na de Vlaamse onafhankelijkheid nog naar de Vlaamse Kust komen ,dan blijven zij welkom.
Maar ze zullen nu onderhand al wel beseffen dat hun Boycot van de Vlaamse Kust ,
de onafhankelijkheid van Vlaanderen niet zal tegenhouden .
Geniet nog maar wat van uw zoete illusies.
Na 25 mei kan je dan weer als een vat vol frustratie aan de slag wanneer de N-Va met een karrevracht stemmen toch weer het federale bankje op mag.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 13:19   #259
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ach ik was het vergeten: Vlaamse Euros zijn meer waard dan Waalse...


Daar liggen al die middenstanders echt op te wachten.
Elke nacht roepen ze: "Vlaanderen onafhankelijk, we hebben klanten genoeg!!!"


Geniet nog maar wat van uw zoete illusies.
Na 25 mei kan je dan weer als een vat vol frustratie aan de slag wanneer de N-Va met een karrevracht stemmen toch weer het federale bankje op mag.
Je hebt natuurlijk altijd van die mensen die graag de hoogste belastingen van West -Europa blijven betalen om dan later de laagste pensioenen van West -Europa uitgekeerd te krijgen.
(Alleen heb ik nooit geweten wat daar nu zo prettig aan is.)


Gelukkig is iedereen zo niet,
en na 25 Mei
zal blijken dat een meerderheid in het Vlaams Parlement dit niet meer wil.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2014, 14:29   #260
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Je hebt natuurlijk altijd van die mensen die graag de hoogste belastingen van West -Europa blijven betalen om dan later de laagste pensioenen van West -Europa uitgekeerd te krijgen.
(Alleen heb ik nooit geweten wat daar nu zo prettig aan is.)


Gelukkig is iedereen zo niet,
en na 25 Mei
zal blijken dat een meerderheid in het Vlaams Parlement dit niet meer wil.
Dus als NVA aan zet komt gaan we de laagste belastingen van West-Europa hebben en dan nog eens de hoogste pensioenen krijgen .....joepie niet te geloven ! Ik ga er nu al een feestje op bouwen !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be