Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 13:02   #281
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dank u, Belgische circus!!!!

Het is meer en meer duidelijk dat ik België definitief zal verlaten om naar Frankrijk te gaan leven : geen communautaire problemen meer, geen Nederlands meer (misschien zou het zelf beter zijn dat ik mijn Nederlands totaal verlies en, wie weet, mijn Van Dale naar de vuilnisbak te gooien, in Frankrijk zal ik toch die taal nooit meer gebruiken en zal ik dus zowiezo een deel van mijn Nederlands verliezen), geen interesse meer voor wat er in België gebeurt, aanvraag om de Franse nationaliteit te hebben, enz......

U, Vlamingen, doet me meer en meer schaamte. Misschien zou het zelf beter zijn dat ik het forum verlaat, wie weet. Ik ben toch zeker "maar een Franstalig" volgens u (dus zowiezo iemand dom omdat ik Franstalig ben).
Daar heb je Every weer met zijn back to Franceverhaaltje. Hoe lang vertel je ons dit al? 2 jaar? En toch blijf je hier maar netjes posten in een perfect Nederlands. Schaamte voor Vlamingen?! Wat een lulkoek is dit, als je er toch zelf geen bent? Sorry dat ik het zo cru moet zeggen, maar volgens mij heb je gewoon een paar vijzen te kort en ben je gewoon een Vlaming. In de plaats van naar Frankrijk te trekken, zou je beter eerst eens bij de psychiater moeten binnenspringen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 13:33   #282
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dan moet je wel eerst een meerderheid vinden die bereid is het land op te geven, en dat is nu niet echt het geval...

We zijn bezig, geduld
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:57   #283
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
(en ja, er heeft dan wel geen referendum plaatsgevonden maar als o.m. N-Va niet alleen durft op te komen omdat ze schrik hebben voor de kiesdrempel, geeft dat ook wel een duidelijk signaal).
Dat is intellectueel oneerlijk, Kim: de kiesdrempel was niet de enige overweging van de N-VA om bij de CD&V te blijven (en ik doel hier op de breuk en het terug bij elkaar gaan van eind vorig jaar).

Opname in het Vlaams kartel heeft de N-VA de zekerheid gegeven dat ze mee aanzitten aan de onderhandelingstafel. Als partijtje van 5-10% zou de N-VA anders niet mee mogen doen (net als bijvoorbeeld LDD). Nu zit Bart Dewever aan de onderhandelingstafel.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 14:26   #284
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Anne-Marie Lizin heeft ons handvest gelezen en ondertekend. Ze weet dus zeer goed dat B Plus tegen een uitbreiding van Brussel en een wijziging van de taalgrens is. Ze heeft daar geen enkel probleem van gemaakt. Bij mijn weten heeft zij ook recht op een eigen mening, los van haar partijvoorzitter.
En klopt het dat Anne-Marie Lizin in 1996 of 1997 Claude Eerdekens vrolijk bijtrad toen die pleitte voor de aanhechting van Franstalig België bij Frankrijk?
Indien ja, valt dat te rijmen met lid zijn van B-Plus? Of heeft ze zich er al publiekelijk voor verontschuldigd?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 17:23   #285
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is meer en meer duidelijk dat ik België definitief zal verlaten om naar Frankrijk te gaan leven : geen communautaire problemen meer, geen Nederlands meer (misschien zou het zelf beter zijn dat ik mijn Nederlands totaal verlies en, wie weet, mijn Van Dale naar de vuilnisbak te gooien, in Frankrijk zal ik toch die taal nooit meer gebruiken en zal ik dus zowiezo een deel van mijn Nederlands verliezen), geen interesse meer voor wat er in België gebeurt, aanvraag om de Franse nationaliteit te hebben, enz......
Spijtig, ik heb voor je kennis van het nederlands veel respect.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U, Vlamingen, doet me meer en meer schaamte. Misschien zou het zelf beter zijn dat ik het forum verlaat, wie weet. Ik ben toch zeker "maar een Franstalig" volgens u (dus zowiezo iemand dom omdat ik Franstalig ben).
Kijk, daar begrijp ik je weer niet. Niemad noemt je of andere franstaligen dom of "maar een franstalige". Wel hebben de flaminganten/vlaams-nat. een probleem met de belerende, neerkijkende en imperialistische houding van vele franstaligen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 14:54   #286
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht

Hebt u al gedacht het land te verlaten?
Ja.Ik ben ook in totaal al elf jaar weg geweest.
In België kom ik nooit meer terug. Definitief niet meer sinds 2011.

Wel houd ik van Vlaanderen, vooral de kuststrook. Daar ben ik tien jaar content geweest. Een vleugje oneindigheid aan de zeekant...
Ik spreek geen Nederlands meer en
ik begin in het Spaans te denken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2017 om 14:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 15:18   #287
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Emigreren is ook een oplossing. Als Franstalig plan ik op lange termijn naar Frankrijk te gaan leven : iedereen spreekt er Frans, geen communautaire problemen meer dus. Wat met België dan zal gebeuren, zal niet meer mijn probleem zijn aangezien ik in het buitenland zou leven. Met de tijd zou ik alle interesse voor België verliezen. Wat al in die richting gaat en dat terwijl ik nog in België leef. Ik preciseer dat ik ook van plan ben de Franse nationaliteit aan te vragen, door schaamte van België.

Hebt u al gedacht het land te verlaten?
zeker dat , ik droom er al jaren van hier ooit uit dat ordinair achterlijk verloederde stinkende kutland vol lompe domme vuile achterlijke immigranten te mogen vertrekken ........................het stink hier .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 16:28   #288
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
zeker dat , ik droom er al jaren van hier ooit uit dat ordinair achterlijk verloederde stinkende kutland vol lompe domme vuile achterlijke immigranten te mogen vertrekken ........................het stink hier .
wat houdt je tegen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 16:38   #289
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

10 jaar later en de ts zit nog steeds in het zo verguisde onland Belziek
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 16:44   #290
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja.Ik ben ook in totaal al elf jaar weg geweest.
In België kom ik nooit meer terug. Definitief niet meer sinds 2011.

Wel houd ik van Vlaanderen, vooral de kuststrook. Daar ben ik tien jaar content geweest. Een vleugje oneindigheid aan de zeekant...
Ik spreek geen Nederlands meer en
ik begin in het Spaans te denken.
ihihi
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 16:53   #291
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Emigreren is ook een oplossing. Als Franstalig plan ik op lange termijn naar Frankrijk te gaan leven : iedereen spreekt er Frans, geen communautaire problemen meer dus. Wat met België dan zal gebeuren, zal niet meer mijn probleem zijn aangezien ik in het buitenland zou leven. Met de tijd zou ik alle interesse voor België verliezen. Wat al in die richting gaat en dat terwijl ik nog in België leef. Ik preciseer dat ik ook van plan ben de Franse nationaliteit aan te vragen, door schaamte van België.

Hebt u al gedacht het land te verlaten?
Ik wil ook naar Frankrijk (Paris!) maar omwille van andere redenen -> het cosmopolitische en grootstad aspect mainly..... Waar ik momenteel woon (Merksem) heb ik hoe langer hoe meer de indruk van naast het leven te passeren/niet te leven. Ik heb nooit van kleine stadjes gehouden, laat staan dorpen dus iedere dag is hier bijna een marteling. Het liefst van al zou ik verdwijnen in de FR grootstad waar niemand elkaar in het oog houdt en ieder kan doen en laten wat ie wil. Waar niemand opkijkt van een clochard die op straat ligt te slapen, waar de buren niet vanachter hun gordijnen zitten te gluren en andere kleinburgerlijke toestanden. La vie bohème zeg maar!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 17:37   #292
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik wil ook naar Frankrijk (Paris!) maar omwille van andere redenen -> het cosmopolitische en grootstad aspect mainly..... Waar ik momenteel woon (Merksem) heb ik hoe langer hoe meer de indruk van naast het leven te passeren/niet te leven. Ik heb nooit van kleine stadjes gehouden, laat staan dorpen dus iedere dag is hier bijna een marteling. Het liefst van al zou ik verdwijnen in de FR grootstad waar niemand elkaar in het oog houdt en ieder kan doen en laten wat ie wil. Waar niemand opkijkt van een clochard die op straat ligt te slapen, waar de buren niet vanachter hun gordijnen zitten te gluren en andere kleinburgerlijke toestanden. La vie bohème zeg maar!!
Hoe gaat u in Parijs huishuur betalen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 18:20   #293
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe gaat u in Parijs huishuur betalen?
Op zich is er binnen m'n budget wel iets te vinden, probleem is eerder de goodwill van geaccepteerd te worden, ze vragen er tegenwoordig garanties tot & met.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 18:23   #294
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Op zich is er binnen m'n budget wel iets te vinden, probleem is eerder de goodwill van geaccepteerd te worden, ze vragen er tegenwoordig garanties tot & met.
Lijkt me niet onterecht.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 21:29   #295
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Toch geen loonfiches zeker ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 22:28   #296
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik wil ook naar Frankrijk (Paris!) maar omwille van andere redenen -> het cosmopolitische en grootstad aspect mainly..... Waar ik momenteel woon (Merksem) heb ik hoe langer hoe meer de indruk van naast het leven te passeren/niet te leven. Ik heb nooit van kleine stadjes gehouden, laat staan dorpen dus iedere dag is hier bijna een marteling. Het liefst van al zou ik verdwijnen in de FR grootstad waar niemand elkaar in het oog houdt en ieder kan doen en laten wat ie wil. Waar niemand opkijkt van een clochard die op straat ligt te slapen, waar de buren niet vanachter hun gordijnen zitten te gluren en andere kleinburgerlijke toestanden. La vie bohème zeg maar!!
jij moet vooral terug naar je eigen land, korea. Je mag nog kiezen: het deel dat aansluit bij uw politieke keuzes, of het deel dat geld heeft om luiaards zoals gij te onderhouden
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 22:32   #297
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Everytime is nog steeds dezelfde. Hij is ook al eens al huilend komen verklaren dat hij dit forum voorgoed ging verlaten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 22:34   #298
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Everytime is nog steeds dezelfde. Hij is ook al eens al huilend komen verklaren dat hij dit forum voorgoed ging verlaten.
een beetje zoals die andere huiltrol, die ook telkens zegt dat het niet meer hoeft, maar toch elke keer terugkomt
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 22:47   #299
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat houdt je tegen?
Niemand begrijpt haar charmant taalgebruik daar?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2017, 22:50   #300
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Everytime is nog steeds dezelfde. Hij is ook al eens al huilend komen verklaren dat hij dit forum voorgoed ging verlaten.
Volkomen tweetalig zijn, als het een native Franstalige betreft: chapeau!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be