Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2013, 04:54   #421
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik vind de schrijfstijl ietwat kinderlijk en wat daar aan solide werkelijkheid achter staat idem.

1) Het is niet vastgesteld dat die gasvelden daar zijn;
2) Rusland weet dat en haakt af;
3) De Grieks-Cyprioten hebben de chaos zelf veroorzaakt en zijn slechte bestuurders;
4) De situatie zal nooit verbeteren aangezien je de kwaliteit van de bestuurder niet kan verbeteren.
5) De Britten hebben mogelijk nog territiriale claims.
Sommigen veronderstellen dat de Russen nog steeds in de game zitten.

2 recente publicaties :

Reuters - Cyprus: What are the Russians playing at?

qz -Cyprus is a pawn in Russia’s power play against the EU
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 08:28   #422
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.310
Standaard

Chyprus heeft ingebonden. As expected.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 08:53   #423
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.981
Standaard

Het Parlement heeft in ieder geval kapitaalbeperkingen ingesteld voor als de banken binnen een paar dagen weer opengaan.

Verder wordt een soort "solidariteits"fonds in het leven geroepen.Waarschijnlijk zullen daar Europese hulpgelden in terecht komen met Cypriotische (land)goederen als onderpand????

Tenslotte is het principe aanvaard dat er "good banks" en "bad banks" kunnen bestaan.Tenminste één Cypriotische bank weet al wat haar lot straks zal zijn.Het gedrag (tettertettertetter in microfoons...)echter van de bedienden op straat,maar vooral bij direktieleden, is kompleet onprofessioneel te noemen(als we dat vergelijken bij andere gesplitste banken in Europa,ook in Belgie)

Wat belastingen op spaargeld betreft,het ziet er niet naar uit dat wie minder dan 100000€ heeft staan op een rekening nog lastig zal gevallen worden,maar dit is nog niet zeker.


We zien dus ,EINDELIJK,een organisatorisch en wettelijk gesanctioneerd raamwerk opduiken dat er eigenlijk al lang moest geweest zijn.Het is niet mooi,het KAN niet mooi zijn,maar alles beter dan een ge(wan)organiseerde roofoverval op iedereen....

Als de ECB mee gaat,zal Rusland waarschijnlijk ook mee gaan...

Laatst gewijzigd door kelt : 23 maart 2013 om 08:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 10:03   #424
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het Parlement heeft in ieder geval kapitaalbeperkingen ingesteld voor als de banken binnen een paar dagen weer opengaan.

Verder wordt een soort "solidariteits"fonds in het leven geroepen.Waarschijnlijk zullen daar Europese hulpgelden in terecht komen met Cypriotische (land)goederen als onderpand????

Tenslotte is het principe aanvaard dat er "good banks" en "bad banks" kunnen bestaan.Tenminste één Cypriotische bank weet al wat haar lot straks zal zijn.Het gedrag (tettertettertetter in microfoons...)echter van de bedienden op straat,maar vooral bij direktieleden, is kompleet onprofessioneel te noemen(als we dat vergelijken bij andere gesplitste banken in Europa,ook in Belgie)

Wat belastingen op spaargeld betreft,het ziet er niet naar uit dat wie minder dan 100000€ heeft staan op een rekening nog lastig zal gevallen worden,maar dit is nog niet zeker.


We zien dus ,EINDELIJK,een organisatorisch en wettelijk gesanctioneerd raamwerk opduiken dat er eigenlijk al lang moest geweest zijn.Het is niet mooi,het KAN niet mooi zijn,maar alles beter dan een ge(wan)organiseerde roofoverval op iedereen....

Als de ECB mee gaat,zal Rusland waarschijnlijk ook mee gaan...
Het antwoord is nog steeds: Thats not good enough...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 10:07   #425
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

t'is verdorie een goeie zet,
eenoog , wat weet jij van belastingen op intrest in Cyprus
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 12:19   #426
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.403
Standaard Kloten tegen dinsdag of alleen maar diarree en constipatie?

Wat gaat er dinsdag 26.03.13 gebeuren?
To be or not to be?
Zoals al gezegd denk ik dat hun EU zal tussenkomen om de bankiers en de politiek verder te beschermen net zoals bij ons met Dexia.
Indien dat zij niets doen komt er een bankrun en zal het te kort van gelden snel aanwezig zijn.
Vanaf dan wordt het chaotisch en zal al het gejoemel naar boven komen.

Als men weet dat er bij ons zelf geen onderzoekscommissie mocht komen weet je hoe groot de beerputten binnen hun EU wel zijn.

Dinsdag de dag van de waarheid...

http://www.lemonde.fr/idees/article/...1012_3232.html


http://nl.wikipedia.org/wiki/Diarree

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 23 maart 2013 om 12:22.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 12:20   #427
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het artikel van Salmon in Reuter's lijkt op het eerste gezicht niet onlogisch.

1) Waarom zou Rusland de EU tegemoetkomen?
2) Wat kunnen de Russen verliezen behalve het ingelegde geld in Cyperse banken?
3) Waarom wil de EU zo nodig particuliere banken overeind houden. De vallende dominosteen?

Volgens mij speelt Rusland een alles of niets spel. Ik hou nog steeds vol dat a. de banken dinsdag niet open gaan en dat b. er dan nog geen kwartje in het gleufje gevallen is.
Iedereen probeert de huidige situatie op te rekken, de EU en Rusland als volmaakte tegenpolen.

De EU wil wellicht voorkomen dat Rusland een warme ligplaats in handen krijgt voor een deel van hun oorlogsvloot. En dat zeer dicht in de buurt van brandhaard no 1 - het M-O. Waar het de Yanken in de rug kan aanvallen op iedere gewenst moment.
Achter de hulp van de EU aan Cyprus schuilt (wellicht) de militaire hand van de VS/NATO.

Ik ben er welhaast van overtuigd dat Rusland twee pijlen op de boog heeft:
de eerste is de vordering die ze op Cyprus hebben en de tweede is dat ze wachten totdat de Cyperse banken hun failliet aankondigen.
Op dat moment zal Rusland pas
toeslaan omdat het dan eisen kan wat het wil.

De bankbestuurders en politici van het eiland weten dat ze door de hele Russische zakenwereld achterna gezeten zullen worden op het moment dat er een voor de Russen onacceptabel besluit wordt genomen.
Het Cyperse parlement zal zeker door die groep onder druk worden gezet, redenen waarom er tot op heden geen harde besluiten zijn genomen en men als een jojo op en neer huppelt.

Althans zo zie ik het momenteel.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 23 maart 2013 om 12:20.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 12:30   #428
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het artikel van Salmon in Reuter's lijkt op het eerste gezicht niet onlogisch.

1) Waarom zou Rusland de EU tegemoetkomen?
2) Wat kunnen de Russen verliezen behalve het ingelegde geld in Cyperse banken?
3) Waarom wil de EU zo nodig particuliere banken overeind houden. De vallende dominosteen?

Volgens mij speelt Rusland een alles of niets spel. Ik hou nog steeds vol dat a. de banken dinsdag niet open gaan en dat b. er dan nog geen kwartje in het gleufje gevallen is.
Iedereen probeert de huidige situatie op te rekken, de EU en Rusland als volmaakte tegenpolen.

De EU wil wellicht voorkomen dat Rusland een warme ligplaats in handen krijgt voor een deel van hun oorlogsvloot. En dat zeer dicht in de buurt van brandhaard no 1 - het M-O. Waar het de Yanken in de rug kan aanvallen op iedere gewenst moment.
Achter de hulp van de EU aan Cyprus schuilt (wellicht) de militaire hand van de VS/NATO.

Als je over de russische gelden spreekt moet je wel rekeninghouden met het feit dat hun geld op het eiland al verloren is.
De optelsom van mogelijk hulp en verlies moet dus wel gemaakt worden.
Daarom denk ik dat zij niet zullen tussenkomen.
Zij hebben ook van Barroso vernomen wat de juiste situatie was.
Ondertussen is het nu al 20 miljard dat zij nodig hebben.

Wat mij opnieuw verbijstert is dat men het wil oplossen met pensioenfondsen van de mensen en van de kerk.

Waarbij men zich opnieuw de vraag kan stellen wat heeft de gewone werkmens te maken met de banken en souvereine crisis.

Ook hier gaat het over een groot bezit van rommelobligaties.

Ik ben er welhaast van overtuigd dat Rusland twee pijlen op de boog heeft:
de eerste is de vordering die ze op Cyprus hebben en de tweede is dat ze wachten totdat de Cyperse banken hun failliet aankondigen.
Op dat moment zal Rusland pas
toeslaan omdat het dan eisen kan wat het wil.

De bankbestuurders en politici van het eiland weten dat ze door de hele Russische zakenwereld achterna gezeten zullen worden op het moment dat er een voor de Russen onacceptabel besluit wordt genomen.
Het Cyperse parlement zal zeker door die groep onder druk worden gezet, redenen waarom er tot op heden geen harde besluiten zijn genomen en men als een jojo op en neer huppelt.

Althans zo zie ik het momenteel.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 12:40   #429
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.403
Standaard Quote is misgegaan - Eigen keuze en vakbonden hebben laten doen

Als je over de russische gelden spreekt moet je wel rekeninghouden met het feit dat hun geld op het eiland al verloren is.
De optelsom van mogelijk hulp en verlies moet dus wel gemaakt worden.
Daarom denk ik dat zij niet zullen tussenkomen.
Zij hebben ook van Barroso vernomen wat de juiste situatie was.
Ondertussen is het nu al 20 miljard dat zij nodig hebben.

Wat mij opnieuw verbijstert is dat men het wil oplossen met pensioenfondsen-gelden van de mensen en van de kerk.

Waarbij men zich opnieuw de vraag kan stellen wat heeft de gewone werkmens te maken met de banken en souvereine crisis.

Ook hier gaat het over een groot bezit van rommelobligaties.

Wat het gebruik van de havens betreft denk ik dat men vandaag duidelijk kan stellen dat er geen EU meer is en ook niet nodig is.

Iedereen, elk land gaat overal aan land. Elk land net zoals Griekenland is door het EU Debacle begonnen van alles te verkopen. Havens aan China inbegrepen.

Onze landen worden dus binnen de globalisatie een groot warenhuis ze komen van overal en worden eigenaars buiten continenten.

Dat is toch waar "het liberalisme-globalisatie" naastreefde. Deregulering!

Vandaag hebben wij het resultaat. Eigen volk eerst tegenover een wereld aanbod. Een Unie zoals de EU staat daar vandaag maar in de weg omdat zij nooit een visie hebben gehad en ook nooit hebben geweten wat de gevolgen gingen zijn van het ganse.

Stuur de EU waarover 27 telkens iets moeten beslissen nu maar naar huis en iedereen voor zich.
Beslissingen moeten in de economie van morgen direct vallen.
Hun EU is daar alleen maar een probleem.
De strijd van de globalisatie-deregulering kan dan beginnen.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 23 maart 2013 om 12:47.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 12:43   #430
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Het blijft een falen van formaat.
Het heette aanvankelijk de redding van Cyprus.
Maar de facto wordt het de implosie.

Als dit de hoogste graad is van troika organisatie dan vrees ik toch het ergste voor spanje en italie.

Hoe het groeiend wantrouwen v d eurozoneburger versus bedenkers van dwangingrepen allerlei, zich uiteindelijk zal vertalen, is ook nog af te wachten.
Krijgen we in duitsland ook een grillo binnenkort ?

Idem vr de relatie eu - rusland. Geen idee hoe unhappy men in Moscou is, maar vermoedelijk toch wel zeer...

Laatst gewijzigd door Knipp : 23 maart 2013 om 12:46.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 12:49   #431
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Het blijft een falen van formaat.
Het heette aanvankelijk de redding van Cyprus.
Maar de facto wordt het de implosie.

Als dit de hoogste graad is van troika organisatie dan vrees ik toch het ergste voor spanje en italie.

Hoe het groeiend wantrouwen v d eurozoneburger versus bedenkers van dwangingrepen allerlei, zich uiteindelijk zal vertalen, is ook nog af te wachten.
Krijgen we in duitsland ook een grillo binnenkort ?

Idem vr de relatie eu - rusland. Geen idee hoe unhappy men in Moscou is, maar vermoedelijk toch wel zeer...
Duitsland zal net zoals GB hun Unie de EU verlaten. Souvereine staten willen zij zijn tegenover de moordende handel van morgen.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 12:54   #432
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Verbijsterde doodgewone mensen net als u en ik, die op een dag wakker werden in een straatarme wereld. Ze zagen het nooit aankomen. U wel?


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11105...gebeuren.dhtml
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 12:57   #433
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Duitsland zal net zoals GB hun Unie de EU verlaten. Souvereine staten willen zij zijn tegenover de moordende handel van morgen.
Gebroebel eerste klas
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 12:59   #434
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Verbijsterde doodgewone mensen net als u en ik, die op een dag wakker werden in een straatarme wereld. Ze zagen het nooit aankomen. U wel?


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11105...gebeuren.dhtml
Bedoel je daarmee ook nog iets?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 13:00   #435
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

15% aanslag op deposities boven de 100000€ en de zaak is geregeld. Moet vandaag gebeuren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 13:02   #436
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.403
Standaard Ontvetten

Ik ben ervan getuigen geweest, ambtenaren en politici wisten.
Wij hebben in al die jaren geen "volksvertegenwoordgers" gehad. Iedereen heeft in naam van de partij en zijn benoeming over alles gezwegen.

Postjes en poen is alles wat telde.

Elke politici was overbetaald voor wat hij moest doen, dat was geen werkloon, nee het was zwijggeld.

Alleen met toegang tot beleidsdocumenten van de Overheden wist men waar dit allemaal zou eindigen.
Daarom heb ik ook telkens in mijn mails vermeld: zij komen eraan..
Ik wist dat het ganse "gesjoemel" niet kon blijven duren.

Zij hebben wel degelijk geen rekening gehoudenb met het gezegde "ne touchez pas �* la poule aux oeufs d'or".
De hebzucht was overal te groot en zelf vandaag hebben zij het nog niet begrepen, structurele maatregelen zijn er nog niet in de orde van grote dat iedereen met een gezond verstand verwacht.

Maar het grootste verraad komt van de top van de vakbonden zij hebben alles laten gaan.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 23 maart 2013 om 13:05.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 13:28   #437
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
15% aanslag op deposities boven de 100000€ en de zaak is geregeld. Moet vandaag gebeuren.
Als knipp de troika was en eno2 cypriotisch president dan was dat dinsdag al rond geweest.
Waarna we samen een sigaar zouden gaan roken zijn in Moscou.

Laatst gewijzigd door Knipp : 23 maart 2013 om 13:32.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 13:43   #438
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Gebroebel eerste klas
Misschien blijft ze nodig een tijdje voor de postjes, dat kan.

Polen& krijgen nu bij hun EU meer postjes anderen minder naargelang wie men in eigen land wil overtuigen.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 13:47   #439
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Misschien blijft ze nodig een tijdje voor de postjes, dat kan.

Polen& krijgen nu bij hun EU meer postjes anderen minder naargelang wie men in eigen land wil overtuigen.
Jij bent inintelligibel
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 13:48   #440
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Als knipp de troika was en eno2 cypriotisch president dan was dat dinsdag al rond geweest.
Waarna we samen een sigaar zouden gaan roken zijn in Moscou.
En kwam ik met nog een paar miljard naar huis.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be