Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2017, 18:31   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard Premier op zoek naar 60 miljard

BRON

Citaat:
Premier Charles Michel (MR) wil in december alle regeringen van ons land samenbrengen voor een thematisch overlegcomité over het investeringspact. Dat unicum moet volgens hem ‘een turbo’ op de investeringen in ons land zetten. Voor de zomer van 2018 moet er een uitgewerkt pakket voorstellen liggen.
Niet alleen de premier is daar naar op zoek, ik ook trouwens ik ook, zal ik eerstdaags een drugshandeltje opzetten? (<-- door die Sarcasmus)

p.s. Mijn bovenstaande zin aub niet te aux serieux nemen want ik heb de pest aan alles wat met drugs te maken heeft en het volkje afvalligen dat er gebruik van maakt om in hogere sferen te geraken, de witte producten bedoel ik. (niet de erwtjes en de peekes ) Zij die het leven niet meer met open ogen durven te aanschouwen. De aanbieders van dat soort geestverrijkende producten dienen zwaar gestraft te worden of uitgewezen worden.

Ach kom, na dit prachtige bochtenwerk van mijnentwege, laten we met zen allen voort zoeken naar die 60 miljard.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 september 2017 om 18:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 18:46   #2
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON



Niet alleen de premier is daar naar op zoek, ik ook trouwens ik ook, zal ik eerstdaags een drugshandeltje opzetten? (<-- door die Sarcasmus)

p.s. Mijn bovenstaande zin aub niet te aux serieux nemen want ik heb de pest aan alles wat met drugs te maken heeft en het volkje afvalligen dat er gebruik van maakt om in hogere sferen te geraken, de witte producten bedoel ik. (niet de erwtjes en de peekes ) Zij die het leven niet meer met open ogen durven te aanschouwen. De aanbieders van dat soort geestverrijkende producten dienen zwaar gestraft te worden of uitgewezen worden.

Ach kom, na dit prachtige bochtenwerk van mijnentwege, laten we met zen allen voort zoeken naar die 60 miljard.
Gelukkig op 10 jaar met een bbp van 400 miljard/jaar oftewel 1.5%/jaar van het bbp
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 23:06   #3
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

héhé...

Waar gaan ze die 60 miljard nu weer moeten gaan zoeken ?
Weer extra verdoken belastingen ?
Op kop van wie ?
De werkmens, het patronaat, de rijken ?
Alle 3 hebben al moeten inleveren.
De werkmens, het patronaat... onze loonkost is één van de hoogste ter wereld.
De rijken ? Pest ze nog wat meer en ze vertrekken ook naar betere oorden met alle gevolgen vandien.

Maar wat ik niet snap.
Ons BBP is vrij hoog, maar toch blijft onze staatsschuld maar stijgen.
En dat moet ik denken aan die uitsraak die enige tijd geleden heel wat stof heeft doen opwaaien. 'We leven boven onze stand'...

Dan moeten we maar bezuinigen hé.
Maar waar ?
De overheidsuitganven natuurlijk, maar de welke ?
Sociale zekerheid, dan leggen de vakbonden het land plat.

Schaf het koningshuis af... druppeltje op een hete plaat.
De hoge lonen van onze ministers...idem.

Mijn bescheiden mening is dat we in een pat-situatie zitten en het héél véél moeite zal kosten om hier zonder al te veel kleerscheuren uit te geraken.
Wat ze ook gaan beslissen, één ding staat nu al vast. 't zal nooit goed zijn.

A ja, voor de rest ben ik wel nen optimist zenne.
Optimisten, die leven langer.
Kost wel een pak meer aan pensioenen, maar daar veeg ik nu eens letterlijk mijn kleurpotloden aan.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 04:04   #4
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
héhé...

Waar gaan ze die 60 miljard nu weer moeten gaan zoeken ?
Weer extra verdoken belastingen ?
Op kop van wie ?
De werkmens, het patronaat, de rijken ?
Alle 3 hebben al moeten inleveren.
De werkmens, het patronaat... onze loonkost is één van de hoogste ter wereld.
De rijken ? Pest ze nog wat meer en ze vertrekken ook naar betere oorden met alle gevolgen vandien.

Maar wat ik niet snap.
Ons BBP is vrij hoog, maar toch blijft onze staatsschuld maar stijgen.
En dat moet ik denken aan die uitspraak die enige tijd geleden heel wat stof heeft doen opwaaien. 'We leven boven onze stand'...

Dan moeten we maar bezuinigen hé.
Maar waar ?
De overheidsuitgaven natuurlijk, maar de welke ?
Sociale zekerheid, dan leggen de vakbonden het land plat.

Schaf het koningshuis af... druppeltje op een hete plaat.
De hoge lonen van onze ministers...idem.

Mijn bescheiden mening is dat we in een pat-situatie zitten en het héél véél moeite zal kosten om hier zonder al te veel kleerscheuren uit te geraken.
Wat ze ook gaan beslissen, één ding staat nu al vast. 't zal nooit goed zijn.

A ja, voor de rest ben ik wel nen optimist zenne.
Optimisten, die leven langer.
Kost wel een pak meer aan pensioenen, maar daar veeg ik nu eens letterlijk mijn kleurpotloden aan.
Veel druppels veroorzaken zelfs overstromingen.

Iemand die 25.000 per jaar netto verdiend, consumeert dat geld op aan zijn levensonderhoud.
Iemand die het dubbele netto verdiend houd een pak over indien hij dat zelf wil.

Een eenvoudig deel van de oplossing is een indexverhoging in centen in plaats van procenten.

Dit is een rechtvaardige oplossing omdat de levensduurte voor iedereen evenveel stijgt.

Het heeft zowel voordelen voor het bedrijfsleven als voor de staat, want de loonkloof blijft dan hetzelfde en loopt niet verder uit.

Verder luxegoederen en dan spreek ik niet over TV, maar over merkgoederen, die voor een appel en een ei gemaakt worden en toch onbetaalbaar zijn voor de gewone mens. Je weet wel, Louis V, Gucci, Cartier, Ferrari, etc. BTW daarop 50%, ze betalen toch en de gewone mens heeft er geen last van.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 05:24   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Veel druppels veroorzaken zelfs overstromingen.

Iemand die 25.000 per jaar netto verdiend, consumeert dat geld op aan zijn levensonderhoud.
Iemand die het dubbele netto verdiend houd een pak over indien hij dat zelf wil.

Een eenvoudig deel van de oplossing is een indexverhoging in centen in plaats van procenten.

Dit is een rechtvaardige oplossing omdat de levensduurte voor iedereen evenveel stijgt.

Het heeft zowel voordelen voor het bedrijfsleven als voor de staat, want de loonkloof blijft dan hetzelfde en loopt niet verder uit.
Martens heeft dat al eens gedaan.......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 05:42   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Er ligt nog 20 miljard begraven in mijn groententuin.





(misschien komen ze hem nu omgraven, dan ligt hij klaar voor de winter )
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 06:15   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er ligt nog 20 miljard begraven in mijn groententuin.





(misschien komen ze hem nu omgraven, dan ligt hij klaar voor de winter )
Met 10% daarvan kan ik 10 landen zoals.... Belziek laten draaien.

Zonder buitenlandse verkrachtende muzelsponsjes... UITERAARD.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 06:20   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Martens heeft dat al eens gedaan.......
Dat was in de tijd dat de vakbond bonzen, nog een gewoon loon verdienden.
De vakbonden waren in de jaren 60, 70, van vorige eeuw zelfs voorstanders van centen ipv procenten.

Maar ik kan het ook niet helpen, dat ze zich laten omkopen door hun verzuilde politieke vrienden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 06:21   #9
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Art. 19

De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.

Art. 20

Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden.

Art. 21

De Staat heeft niet het recht zich te bemoeien met de benoeming of de installatie der bedienaren van enige eredienst of hun te verbieden briefwisseling te houden met hun overheid en de akten van deze overheid openbaar te maken, onverminderd, in laatstgenoemd geval, de gewone aansprakelijkheid inzake drukpers en openbaarmaking.

Het burgerlijk huwelijk moet altijd aan de huwelijksinzegening voorafgaan, behoudens de uitzonderingen door de wet te stellen, indien daartoe redenen zijn.

Art. 22

Ieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé-leven en zijn gezinsleven, behoudens in de gevallen en onder de voorwaarden door de wet bepaald.

De wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel waarborgen de bescherming van dat recht.


Nue leren, deze brol IS 'the only way to GO'.


Mvg,

zv
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 06:33   #10
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Gevonden !

De transfers naar wallobrux gewoon een jaartje of 4 nuttig besteden...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 06:46   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

gelukkig stijgt de rente.
binnenkort jaarlijks een veelvoud van 60 miljard vinden alleen om die extra kost in de staatsschuld op te vangen.

-afschaffen ambtenarenpensioenen, gelijktrekking van alle pensioenen op t minimumpensioen
-de rest vangen we op met extra belastingen en/of pseudo belastingen door belastingen aan intercommunales en bedrijven die die kost wel zullen doorrekenen aan bedrijven
-extra belastingen op elk vastgoed in privé bezit.
-km heffing en allerlei boetes waar je elke automobilist op kan pakken.

-de transfers en andere verkwistingen van gemeenschapsgelden door politieke partijen en zuilen laten we ongemoeid onder het motto 'niemand mag verarmen'.

België is gered!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 07:52   #12
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Veel druppels veroorzaken zelfs overstromingen.

Iemand die 25.000 per jaar netto verdiend, consumeert dat geld op aan zijn levensonderhoud.
Iemand die het dubbele netto verdiend houd een pak over indien hij dat zelf wil.

Een eenvoudig deel van de oplossing is een indexverhoging in centen in plaats van procenten.

Dit is een rechtvaardige oplossing omdat de levensduurte voor iedereen evenveel stijgt.

Het heeft zowel voordelen voor het bedrijfsleven als voor de staat, want de loonkloof blijft dan hetzelfde en loopt niet verder uit.

Verder luxegoederen en dan spreek ik niet over TV, maar over merkgoederen, die voor een appel en een ei gemaakt worden en toch onbetaalbaar zijn voor de gewone mens. Je weet wel, Louis V, Gucci, Cartier, Ferrari, etc. BTW daarop 50%, ze betalen toch en de gewone mens heeft er geen last van.
Je verwart communistisch met rechtvaardig.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 08:10   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gelukkig stijgt de rente.
binnenkort jaarlijks een veelvoud van 60 miljard vinden alleen om die extra kost in de staatsschuld op te vangen.

-afschaffen ambtenarenpensioenen, gelijktrekking van alle pensioenen op t minimumpensioen
-de rest vangen we op met extra belastingen en/of pseudo belastingen door belastingen aan intercommunales en bedrijven die die kost wel zullen doorrekenen aan bedrijven
-extra belastingen op elk vastgoed in privé bezit.
-km heffing en allerlei boetes waar je elke automobilist op kan pakken.

-de transfers en andere verkwistingen van gemeenschapsgelden door politieke partijen en zuilen laten we ongemoeid onder het motto 'niemand mag verarmen'.

België is gered!
Al die gelden die men doorsluist naar andere landen waar we uiteindelijk niets aan hebben niet vergeten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 08:10   #14
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je verwart communistisch met rechtvaardig.
Ik erger mij ook aan de recente toeëigening van die term.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 11:23   #15
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Veel druppels veroorzaken zelfs overstromingen.
Daar ben ik het nu ook wel mee eens.
Vele kleintjes kunnen iets groot maken.

Dat ze daar iets aan doen, mag zeker en is meer dan welkom.
Maar ik vrees dat dat verre van voldoende zal zijn.

Ik haalde dit eigenlijk gewoon aan omdat dit dingen zijn die je veelal uit de volksmond hoort.

Maar volgens mij moeten ze het dieper gaan zoeken. Zoeken naar waar er écht geld al dan niet overdreven wordt uitgegeven.
bvb het verschil tussen een werknemerspensioen en een ambtenarenpensioen. Alleen al de manier hoe het berekend wordt.
Ambtenaren werden vroeger veel minder betaald dan in de privé, maar hadden nadien wel en groter pensioen.
De laatste 20 jaar hebben ze het lonen van abtnenaren stelselmatig opgetrokken, maar hun pensioen, dat is net hetzelfde gebleven. (methode van berekening én de plafonds die daar van toepassing zijn)
Toch grosso modo. Is dat dan nog eerlijk te noemen ?
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 11:27   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Daar ben ik het nu ook wel mee eens.
Vele kleintjes kunnen iets groot maken.

Dat ze daar iets aan doen, mag zeker en is meer dan welkom.
Maar ik vrees dat dat verre van voldoende zal zijn.

Ik haalde dit eigenlijk gewoon aan omdat dit dingen zijn die je veelal uit de volksmond hoort.

Maar volgens mij moeten ze het dieper gaan zoeken. Zoeken naar waar er écht geld al dan niet overdreven wordt uitgegeven.
bvb het verschil tussen een werknemerspensioen en een ambtenarenpensioen. Alleen al de manier hoe het berekend wordt.
Ambtenaren werden vroeger veel minder betaald dan in de privé, maar hadden nadien wel en groter pensioen.
De laatste 20 jaar hebben ze het lonen van abtnenaren stelselmatig opgetrokken, maar hun pensioen, dat is net hetzelfde gebleven. (methode van berekening én de plafonds die daar van toepassing zijn)
Toch grosso modo. Is dat dan nog eerlijk te noemen ?
sinds wanneer raak je met eerlijk herverkozen en kan je daarmee de zuilen het gegraai blijvend garanderen mss?

focus!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 11:33   #17
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gelukkig stijgt de rente.
-afschaffen ...
- afschaffen van premies om kledij te kopen voor al de vrouwelijke bezoekers van dit forum.

Dan gaan ze er net zo mooi voorkomen als u.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 11:35   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
- afschaffen van premies om kledij te kopen voor al de vrouwelijke bezoekers van dit forum.

Dan gaan ze er net zo mooi voorkomen als u.
hierzie, ne voorstander van de exuberante ambtenarenpensioenen!

welkom vreemdeling!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 12:33   #19
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

De banken gaan ons dat met plezier geven als bedanking voor hun redding.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2017, 20:26   #20
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Stel dat 'men' die 60 miljard nu toevallig vindt: waarin gaat 'men' die dan investeren? Om wat te produceren? Of gaat het niet over investeringen in de maakeconomie? Over wat dan wel? Het probleem is niet dat er geen geld is om te investeren, het probleem is dat er niets winstgevends te organiseren valt binnen de huidige wetgeving waarin men geld zou kunnen investeren dat men kan terugverdienen....
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be