Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2017, 20:51   #1201
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Waterstof heeft een veel lagere energetische efficienctie als energieopslagmethode dan een batterij.

Vergeet die optie.

En neen "Toyota en Huyundai denken anders" is geen argument voor mij. Cijfers zijn cijfers, en ik heb ze reeds in het breed hier gepost.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 21:06   #1202
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waterstof heeft een veel lagere energetische efficienctie als energieopslagmethode dan een batterij.

Vergeet die optie.

En neen "Toyota en Huyundai denken anders" is geen argument voor mij. Cijfers zijn cijfers, en ik heb ze reeds in het breed hier gepost.
Waterstof is ook veel te gevaarlijk voor huis tuin en keukengebruik.

Elektrische autos zoals nu zullen ook verleden tijd zijn als de fossiele brandstoffen opraken. Je zal dan gemeenschappelijk vervoer hebben en kleine electrische autos die max 70 kph halen.
Nix 500 pk Teslas en Porsches meer.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 21:10   #1203
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waterstof is ook veel te gevaarlijk voor huis tuin en keukengebruik.

Elektrische autos zoals nu zullen ook verleden tijd zijn als de fossiele brandstoffen opraken. Je zal dan gemeenschappelijk vervoer hebben en kleine electrische autos die max 70 kph halen.
Nix 500 pk Teslas en Porsches meer.
Waarom dat ?

Zon en wind in overvloed. Idem ditto voor golfslagenergie, kernsplitsing en fusie tegen dan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 21:10   #1204
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Gevaarlijk, niet echt.

Maargoed, jij hebt snel schrik, dat weten we
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 21:16   #1205
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom dat ?

Zon en wind in overvloed. Idem ditto voor golfslagenergie, kernsplitsing en fusie tegen dan.
Zon en wind en al de alternativos zit je met het bufferprobleem. Kernenergie kennen we mekaars standpunten

Waterstof is zeer gevaarlijk vraag maar eens bij Basf of Bayer.

Volgens mij gaan we eerst aardolie en aardgas opgebruiken, dan de steenkool (syngas en synthethische benzine) en dan zitten we in de shit. Enfin, wij niet, dat is binnen 100 jaar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 21:48   #1206
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tiens toen ik aan de universiteit werkte liepen er waterstofleidingen door het hele gebouw.

Zeer gevaarlijk....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 21:56   #1207
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tiens toen ik aan de universiteit werkte liepen er waterstofleidingen door het hele gebouw.

Zeer gevaarlijk....
In uw universiteit werd waarschijnlijk snit en naad onderwezen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 23:04   #1208
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens mij gaan we eerst aardolie en aardgas opgebruiken, dan de steenkool (syngas en synthethische benzine) en dan zitten we in de shit. Enfin, wij niet, dat is binnen 100 jaar.
Maar niet in fossiele personenwagens. Enkel emissievrije autos worden nog gehomologeerd, vanaf euronorm 10.

Citaat:
Zon en wind en al de alternativos zit je met het bufferprobleem
Bufferprobleem voor hernieuwbare zon-wind ook meteen opgelost, want al die autos staan dikwijls stil met de stekker erin. Rijmt zelfs.
kekkenekeerhiere: https://nl.wikipedia.org/wiki/Smart_grid


Toepassingen voor aardolie en aardgas genoeg, bovendien geraken die minder snel op als de fossiele wagens sneller verboden worden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2017 om 23:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 11:14   #1209
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Het gaat nog plezant worden bij saai verkeer

Tesla user interface krijgt steeds meer updates... de saaie snelweg met fileverkeer gaat nog plezant worden, uiteraard in level 4 zelfrijdend.

Citaat:
https://electrek.co/2017/06/09/tesla...ion-elon-musk/

The user interface inside Tesla’s vehicles has been stagnant over the past 6 months or so as the company has been focusing on the second generation Autopilot and the Model 3.

CEO Elon Musk took to Twitter this week to give owners some tips and to take a few suggestions to improve the UI for media, voice commands, and navigation.

He started off his latest Tweetstorm by suggesting that owners should try the “new Tesla DJ station on streaming radio”:
(...)

The Easter egg-like feature is also reportedly working in Canada and Norway.

Musk also added that they will update the UI to make it so a song autoplay from voice command when it finds an exact match:

Citaat:
13h
Andrew Haigh ⚡️ @AndrewHaigh
@elonmusk Would be great if when you said "play Wonderwall by Oasis" the song auto plays so you don't have look at the screen then tap to play.

Elon Musk ✔ @elonmusk
@AndrewHaigh Yeah, car should auto play when it gets an exact match, like it does for directions. Will make that change.
10:25 PM - 8 Jun 2017
Another small but needed update that Musk now says Tesla will push is the addition of a ‘cancel navigation’ function in voice command:

Citaat:
cabbey @cabbey
@elonmusk @JeffMcAdams The lack of a "cancel nav" voice command is the most annoying omission on *every* in car voice control I've ever yelled at.

Elon Musk ✔ @elonmusk
@cabbey @JeffMcAdams Good point, will add "cancel nav" to voice commands
11:57 PM - 8 Jun 2017
He didn’t offer any timeline for those changes, but he did say this week that Tesla was planning to push a new Autopilot 2.0 update next week, which he described as having a new ‘silky smooth’ control algorithm.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2017 om 11:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 11:25   #1210
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla user interface krijgt updates... de saaie snelweg met fileverkeer gaat nog plezant worden, uiteraard in level 4 zelfrijdend.

Stel eens voor van Aartselaar-> richting Limburg ....Peer Lommel...Overpelt...Eksel (die zone ) werken uitvoeren geen tijd om ergens op te laden ( geen laadpunt waar je aan het werken bent ) en dan terug naar huis ....de E313 volledig afgesloten zoals deze week file op de 3de rangs -wegen meer stil dan rijden en snikheet geraak je terug tot in Aartselaar ?

Kan dit met een Tesla?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 11:33   #1211
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Stel eens voor van Aartselaar-> richting Limburg ....Peer Lommel...Overpelt...Eksel (die zone ) werken uitvoeren geen tijd om ergens op te laden ( geen laadpunt waar je aan het werken bent ) en dan terug naar huis ....de E313 volledig afgesloten zoals deze week file op de 3de rangs -wegen meer stil dan rijden en snikheet geraak je terug tot in Aartselaar ?

Kan dit met een Tesla?
Natuurlijk. Hoeveel km is dat? 200?

Bovendien hoe trager de gemiddelde snelheid hoe verder het rijbereik van een E-wagen. Als men met een E-wagen stilstaat verbruikt die E-motor geen stroom hé, het is geen fossiel die op ralenti draait.

En stop en go verkeer jaagt het verbruik ook niet omhoog, want elke keer dat je het stroompedaal lost gebeurt er regeneratie of stroom die even terugvloeit naar de batterij. De verbruikscijfers stad versus andere wegen verschillen nauwelijks.

Dus hoe drukker het verkeer hoe meer rijbereik, desnoods naar de kust en terug zonder bij te laden.

Maar aangezien men naar de kust rijdt om er ook iets te ondernemen, staat de auto daar urenlang stil, dus ergens inpluggen, eenderwat laadpaal of stopcontact is al genoeg.

En indien je me niet gelooft (ik heb (nog) geen E-wagen) kun je wel op het www geloofwaardige ervaringen vinden, ook in de zomer of putje winter.

Hier bvb het instapmodel 70D van Tesla model S met de kleinste batterij van 70kWh:
http://www.autoweek.nl/autoreview/40...la-model-s-70d

Na een weekje denkwerk waren we om; dit moest het worden en we wilden eigenlijk de 60 versie aanschaffen maar vlak voor het plaatsen van de order kwam de melding dat deze versie was vervangen door de 70D. Een duurder model maar wel met twee motoren, vierwielaandrijving en standaard een supercharger; kortom dan maar dit (instap)model aanschaffen. Geplande leverdatum eind juni en dat is dus 100% uitgekomen.
.........

AL 8 MAANDEN IN HET BEZIT. (13.063 KM)

Zoals beloofd een update van de review na de winter en aangezien de meteorologische lente vandaag is begonnen kan en mag het nu.
........

Dan nog (zoals beloofd) wat meer over het verbruik van de tesla; daar is nog wel iets over te zeggen.
Ik laad de auto altijd tot 90% van de totale accucapaciteit (aanbevolen door tesla) en in de zomer levert dat een actieradius/range op van 325-330 km.; nu bij echt koud weer is het 315-320 km.
Daarnaast is het verbruik in de zomer 1 kw/h op 5,4 kilometer (beste meting); in de winter is het 1 kw/h op 4,2 kilometer (slechtste meting). Met andere woorden een verschil van ruim 20 procent en dat is best veel; onze kia diesel heeft een verschil van zo'n 8% tussen zomer- en winterverbruik.
Kortom; dit is een belangrijke reden geweest om te kiezen voor een electrische auto met genoeg capaciteit/actieradius want ondanks het veel hogere verbruik heb ik met mijn dagelijkse afstanden geen last van de zogenaamde range-anxiety, de gewenste 150 kilometer per dag zonder laden zit er met mijn gebruiksomstandigheden altijd wel in. Met een leaf/zoe/I3 weet ik zeker dat dit niet zal lukken.

Aangezien ik niet in de gelegenheid ben om bij de zaak te laden en ik geen supercharger op mijn route heb liggen is een redelijke actieradius zonder tussentijds laden belangrijk voor mij en daar voldoet de tesla 100% aan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2017 om 12:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 12:23   #1212
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Dacht dat ik met de Crafter 1x verhoogd en 1x langer er een 230km en meer dan 3 uur overgedaan heb .....ik zal op het werk eens vragen off ik geen Tesla als werkvoertuig krijg.

Dank voor je info Micele
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 12:25   #1213
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk. Hoeveel km is dat? 200?

Bovendien hoe trager de gemiddelde snelheid hoe verder het rijbereik van een E-wagen. Als men met een E-wagen stilstaat verbruikt die E-motor geen stroom hé, het is geen fossiel die op ralenti draait.

En stop en go verkeer jaagt het verbruik ook niet omhoog, want elke keer dat je het stroompedaal lost gebeurt er regeneratie of stroom die even terugvloeit naar de batterij. De verbruikscijfers stad versus andere wegen verschillen nauwelijks.

Dus hoe drukker het verkeer hoe meer rijbereik, desnoods naar de kust en terug zonder bij te laden.

Maar aangezien men naar de kust rijdt om er ook iets te ondernemen, staat de auto daar urenlang stil, dus ergens inpluggen, eenderwat laadpaal of stopcontact is al genoeg.
Aan normale afstanden ga je met de MS 75D meer dan genoeg bereik hebben om dat ritje naar Limburg te maken. Aan snelwegsnelheden ga je daar 300 km mee halen, misschien in de winter net wat minder.

Een tijdje geleden reed ik met een ervaren Model S rijder door Duitsland. Meestal ging dit op autopilot aan 150 km/u, op sommige stukken ging de autopilot af om sneller te kunnen rijden (> 200 km/u). Na zo'n snel stukje hadden we niet meer voldoende batterijlading om tot de volgende supercharger te geraken. De Tesla-rijder panikeerde echter niet, het navigatiesysteem gaf een stuk file aan op het traject. Na enkele km file had de wagen terug genoeg bereik om tot de volgende supercharger te geraken. Bij filesnelheden valt het verbruik drastisch terug, tot minder dan de helft van het verbruik aan snelwegsnelheden.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 14:18   #1214
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Aan normale afstanden ga je met de MS 75D meer dan genoeg bereik hebben om dat ritje naar Limburg te maken. Aan snelwegsnelheden ga je daar 300 km mee halen, misschien in de winter net wat minder.

Een tijdje geleden reed ik met een ervaren Model S rijder door Duitsland. Meestal ging dit op autopilot aan 150 km/u, op sommige stukken ging de autopilot af om sneller te kunnen rijden (> 200 km/u). Na zo'n snel stukje hadden we niet meer voldoende batterijlading om tot de volgende supercharger te geraken. De Tesla-rijder panikeerde echter niet, het navigatiesysteem gaf een stuk file aan op het traject. Na enkele km file had de wagen terug genoeg bereik om tot de volgende supercharger te geraken. Bij filesnelheden valt het verbruik drastisch terug, tot minder dan de helft van het verbruik aan snelwegsnelheden.
Mooie aanvulling: daarmee staan de beide extremen in een post.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2017 om 14:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2017, 14:23   #1215
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Aan normale afstanden ga je met de MS 75D meer dan genoeg bereik hebben om dat ritje naar Limburg te maken. Aan snelwegsnelheden ga je daar 300 km mee halen, misschien in de winter net wat minder.

Een tijdje geleden reed ik met een ervaren Model S rijder door Duitsland. Meestal ging dit op autopilot aan 150 km/u, op sommige stukken ging de autopilot af om sneller te kunnen rijden (> 200 km/u). Na zo'n snel stukje hadden we niet meer voldoende batterijlading om tot de volgende supercharger te geraken. De Tesla-rijder panikeerde echter niet, het navigatiesysteem gaf een stuk file aan op het traject. Na enkele km file had de wagen terug genoeg bereik om tot de volgende supercharger te geraken. Bij filesnelheden valt het verbruik drastisch terug, tot minder dan de helft van het verbruik aan snelwegsnelheden.
Mooie aanvulling: daarmee staan de beide extremen in een post.

De 70 kWh was het oude instapmodel van het Model S, in mei 2016 afgelost door 75 kWh, keuze tussen achterwielaandrijving of Dual weel drive 75D die 17 km meer praktisch rijbereik heeft, ook een bijzonderheid dat enkel bij E-wagens voorkomt.

Ik hoop dat het instapmodel van het model 3 het rijbereik van het instapmodel van het model S kan benaderen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2017, 01:27   #1216
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom dat ?

Zon en wind in overvloed. Idem ditto voor golfslagenergie, kernsplitsing en fusie tegen dan.
je moet die overschotten van energie via waterstof overzetten naar methaangas = aardgas (zonder de CO2)
we hebben een netwerk van methaangas toch ?
we hebben motoren, verwarmingen, wkk's, die draaien op aardgas toch ?
we hebben pompen om thuis de auto met aardgas/methaangas te tanken toch ?
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2017, 01:28   #1217
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zon en wind en al de alternativos zit je met het bufferprobleem. Kernenergie kennen we mekaars standpunten

Waterstof is zeer gevaarlijk vraag maar eens bij Basf of Bayer.

Volgens mij gaan we eerst aardolie en aardgas opgebruiken, dan de steenkool (syngas en synthethische benzine) en dan zitten we in de shit. Enfin, wij niet, dat is binnen 100 jaar.
Dan bouwen we weer kerncentrales en maken we syngas
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2017, 09:38   #1218
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Micele, heb jij ondertussen al een Tesla ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2017, 20:59   #1219
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Micele, heb jij ondertussen al een Tesla ?
Wat vind je ervan?


__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2017 om 21:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2017, 22:42   #1220
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ja, alleen spijtig dat die pas in 2019 (pre-orders zijn aan het oplopen volgens Musk) beschikbaar zal zijn in de EU.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be